Olen hentorakenteinen naisellinen ja edustan vaaleaa suomalaista ulkonäköä. Harvahan meistä luonnostaan blondi on aikuisiässä.
No jokatapauksessa 35-vuotiaana eli toisen lapseni syntymän jälkeen huomasin, että leuassani kasvaa pari hassua tummenpaa karvaa. 37-vuotiaana tummempia karvoja oli vähän enemmän ja ne vaaleat ihokarvatkin alkoivat kasvaa pidemmäksi. Asia masensi hieman.
38-vuotta täytettyäni kävin yksityisellä gynekologilla ja hormonimittauksessa. Polyyppeja eikä myoomena löytynyt. Hormotasot vastasivat hyvin naisellisen arvoja. Lääkäri sanoi, että olen täysin normaali ja jos karvat häiritsevät, niin kannattaa hoitaan ne pois mekaanisesti. Niistä ei kannnata sen suurempaa numeroa tehdä.
Varsinainen asiani on, että viimeistään 35 vuotiaana kaikille meille tulee kasvokarvaongelmia. Asia vaan on niin arka, ettei aiheesta ei puhuta ja kukin hoitaa karvat pois omassa yksinäisyydessään. Kun katson 35-45-vuotiaiden naisten kasvojen karvoitusta niin osalla heistä
a.) on niitä tummia karvoja
b.) ei ole karvan karvaa leuan ja suun alueella.
c.) on tummia karvoja ja pitkät ihokarvat
34-vuotiaana kun mulla ei ollut ongelmakarvoja, niin silloin minulla kuitenkin oli minimaalista ihokarvoitusta.
Mutta tarkoituksena on todeta, että kasvokarvat ovat normaalia. Niistä on turha masentua, sillä ne saa helposti poistettua.
kasvokarvat
2
1087
Vastaukset
- tästä asiallisesta...
...ja lohduttavasta viestistäsi. Olen samaa mieltä siitä, ettei asiasta kannata tehdä sen suurempaa ongelmaa kuin se oikeasti onkaan. Karvojen mekaaninen poisto tarvittaessa on kuitenkin aika yksinkertaista.
Ja haluaisin vielä korjata sen verran faktaa, että ei kaikille yli 35-vuotiaille tule kasvokarvaongelmaa. Useille tulee, joillekin ei. - tuija89...
kun vielä sais tietää mistä saa helposti pois kun ite olen jo vuosia tapellut omien karvojeni takia... nyppinyt,sheivannyt,sokerointi,LHE (sähköimpulssi hoito),vaahdot,geelit,rasvat e-pillerit eikä mikään ole auttanut että jos niitä helppoja keinoja kerran on niin kertooka! olen 20vuotias ja tämä karvankasvu todella häiritsee ja rajoittaa eläämääni! en edes voi kuvitella seurustelevani koska pelkään että slaaisuuteni saattaisi paljastua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928