Mäyris ja kumppanit

Piiutin

aloitetaan uusi viikko, niin ei kesken viikkoa pudota toiselle sivulle.
Ensimmäinen viikko haasteesta (-5 kg, kesäkuun alkuun) mennyt ja tuloksena oli -500 g. Joten hyvin alkaa.
Olen muuten ihan aikuisten oikeasti laskenut itselleni tavoitteeksi tuon kesäkuun alkuun 80 ja sitten jouluun mennessä 75. Kesäkuun alusta jouluun taisi olla 17 viikkoa, joten siinä tahdiksi laitoin vähän hitaamman pudotuksen. Kesällä ei välttämättä jaksa niin kovasti pingottaa...

15

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulla175

Täällä suunnalla menee aika hyvin. Tosin viime viikon liikunnat ei olleet ihan sitä luokkaa mitä olin suunnitellut, mutta ruokapuoli kuitenkin onnistui suhteellisen hyvin, eli tyytyväinen olen :)

Vaakakin jopa näytti puolen kilon pudotusta, vaikka en todellakaan sellaista odottanut. Viikon päästä on mittanauhalla mittaus, katsotaan onko senttejä kadonnut, sitä toivotaan :)

Natu, hieno edistysaskel :)

• Ritan

Voiko ihmisen paino olla tismalleen sama illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamulla? Mulla on aina paino pudonnut vähintään puoli kiloa yön aikana, mutta nyt, tällä vaa'alla, paino näyttää aamulla aina tismalleen samaa kuin illalla. Ja nyt se näyttää että olisi 400g tullut lisää! Vaikka ne farkut jotka vielä kiristi vähän aikaa sitten, on niin löysät vyötäröltä että tarvitsen vyön ettei ne putoa... Ja senttejä on lähtenyt 4. Sitten sen ymmärtäisi jos olisin liikkunut ahkerasti ja sen myötä kiinteytynyt mutta kun olen liikkunut erittäin laiskasti ja ennemminkin pitänyt ruokavaliota kurissa. Kertokaa mulle millä logiikalla tuo oikein nyt menee? Ei ymmärrä... Sinällään hyvä että pienenen vaikka vaaka näyttääkin mitä sattuu! Mietin että onko tuo vaaka viallinen ja pitäisikö se viedä takaisin?

• Piiutin

Meidän vaaka on tosi tarkka siitä, liikutanko sen paikkaa. Eli tänä aamuna liikautin puntaria ja tulokseen tuli heti 0,5 kg heitto. Eka punnitus näytti 85,5 ja toinen sitten 85.
        Kyllä mun paino ainakin laskee yön aikana vähintää puoli kiloa, joten outoa että näyttää aina samaa lukemaa.
        Joten jos et liikuta tai aina siirrä vaakaa, kannattaa kokeilla saatko vaakan vaihdettua. Aina sekään ei kuulema onnistu, kaverini kertoi. Ei saanut meinaan kallista vaakaa vaihdettua, vaikka punnitustulokset olivat mitä sattuu.
        Tietty kannattaa kokeilla mahdollisimman pian, kun vaakakin on suhteellisen uusi.

• Ritan
        Piiutin kirjoitti:

Meidän vaaka on tosi tarkka siitä, liikutanko sen paikkaa. Eli tänä aamuna liikautin puntaria ja tulokseen tuli heti 0,5 kg heitto. Eka punnitus näytti 85,5 ja toinen sitten 85.
        Kyllä mun paino ainakin laskee yön aikana vähintää puoli kiloa, joten outoa että näyttää aina samaa lukemaa.
        Joten jos et liikuta tai aina siirrä vaakaa, kannattaa kokeilla saatko vaakan vaihdettua. Aina sekään ei kuulema onnistu, kaverini kertoi. Ei saanut meinaan kallista vaakaa vaihdettua, vaikka punnitustulokset olivat mitä sattuu.
        Tietty kannattaa kokeilla mahdollisimman pian, kun vaakakin on suhteellisen uusi.

Ei vaikuta siirtäminen tai liikuttaminen. Punnitsin itseni kun tulin kotiin, ja uudestaan kun olin syönyt tuhdin aterian. Paino näytti vain 200g enemmän! Pitää viedä vaaka huomenna kauppaan ja vaihtaa se uuteen, tuohan nyt näyttää jo mitä sattuu. Jos sen mukaan mennään niin tämän vuoden saldo on -200g :DDD Tosin vyötärö on sen 4 senttiä pienempi ja housut putoaa jalasta.

• Piiutin

hitsi, että ottaa nyt päähän kun n. kaksi vuotta sitten menin myymään sen uudenkarhean pyörän pois. Silloin ei polvi taipunut ja se pyörä vaan ikävästi muistutti siitä, että ei ole kykenevä sitä käyttämään.
      Nyt kuitenkin tiedän polven ainakin taipuvan pyöräilyyn, mutta en tiedä kestääkö se rasitusta jatkuvana. Siis toisin sanoen, rupeaako se taas turpoamaan ja keräämään nestettä jos säännöllisesti pyöräilisin.
      Kun ei viitsit maksaa pyörästä edes tuota reilua satasta (aika edukkaasti niitä nykyään saa), jollei polvi kestäkään. Äh, onpas taas vaikeaa...
      Mistäs sais kokeiltavaksi pyörän;)

• Ritan

Tuolta saattaa saada kuntopyörän parilla kympillä, sellainen summa ei harmita jos sitten polvi ei kestäkään. Itse ostin sieltä aikoinaan Nordic Walkerin muistaakseni 40 eurolla.

• Piiutin
        Ritan kirjoitti:

Tuolta saattaa saada kuntopyörän parilla kympillä, sellainen summa ei harmita jos sitten polvi ei kestäkään. Itse ostin sieltä aikoinaan Nordic Walkerin muistaakseni 40 eurolla.

rupes kieltämättä kiinnostamaan, kävisi ehkä paremmin tällaiselle polvivaivaiselle...
        Mitäs olet tykännyt siitä masiinasta, Ritan? Onko se tehokasta ja kerro muutenkin tuntemuksia...
        Joku kuntoväline on hankittava, ei jaksa aina tuota jumppaa tehdä ja liukkaat kelit vähentävät kohta tuota kävelyäkin.

• Ritan
        Piiutin kirjoitti:

rupes kieltämättä kiinnostamaan, kävisi ehkä paremmin tällaiselle polvivaivaiselle...
        Mitäs olet tykännyt siitä masiinasta, Ritan? Onko se tehokasta ja kerro muutenkin tuntemuksia...
        Joku kuntoväline on hankittava, ei jaksa aina tuota jumppaa tehdä ja liukkaat kelit vähentävät kohta tuota kävelyäkin.

Ostin sen kun mulla oli alaselän kanssa ongelmia eikä selkä kestänyt tärähtelyä (eli kävelyä tai juoksua kovalla alustalla). Koen sen kuntopyörää paremmaksi koska siinä saa treeniä käsillekin. Sen saa myös kasaan, itsekin asuin välillä pienemmässä asunnossa niin pistin sen siksi aikaa vain kasaan.

• Piiutin
        Ritan kirjoitti:

Ostin sen kun mulla oli alaselän kanssa ongelmia eikä selkä kestänyt tärähtelyä (eli kävelyä tai juoksua kovalla alustalla). Koen sen kuntopyörää paremmaksi koska siinä saa treeniä käsillekin. Sen saa myös kasaan, itsekin asuin välillä pienemmässä asunnossa niin pistin sen siksi aikaa vain kasaan.

kiitti Ritan tiedoista. Laitoinkin heti huutonetiin vahdin, jos löytyis walker jostain lähistöltä. Muuten taidan tyytyä tuohon anttilan malliin (on tosi edullinen nyt), kunhan tilipäivä koittaa:). Toivottavasti silloinkin vielä tarjous voimassa...

• Ritan

No niin, sain vaihdettua vaa'an ja johan alkoi toimia. Puolitoista kiloa tippui heti! :D Ja paino putoaa yön aikana ja nousee kun syön ja vaatteetkin vaikuttavat. Nyt alkaa taas homma näyttää järkevältä. Ensi kuussa paino alkaa jo numerolla 7, se on päätetty. Mitenkäs muiden viikko sujuu?

• Piiutin

Joo kait tää hyvin sujuu, en tiedä...Vaakalla ei mitään muutoksia viime torstain jälkeen.
        No mutta eihän se auta kuin odotella. Ote vaan tuppaa vähän lipsahtelemaan, kun olen tällainen hätähousu. Kun ei hetkeen tulosta näy niin nyppii...
        Kovasti huutonetissä ja muualla katsastelen noita kuntohärveleitä, jos vaikka innostuisi ostamaan jonkun...

• Monnavaa

Olipa kummallinen vaaka. Joku varmaan piloillaan kasannut tehtaalla siitä semmoisen :D

Mä pysyttelen tiukasti samassa painossa.

Osasyynä tähän "kurittomuuteen" on tuossa hormonikierukassa joka laitettiin mulle 1,5 kk sitten. Elimistö ei ole vielä tottunut ja on semmoista turhaa näläntunnetta ja nestettä kerääntyy menkka-aikaan runsaasti. Odotan kovasti, että ne jää kokonaan pois :) Mut onneksi paino ei ole noussut!

Selkä on sen verran vihoitellut, ettei mitään ihmeellisiä liikuntasuorituksia ole kyennyt tekemään. Tanssitunnilla teen minkä pystyn ja semmoista kevyttä puuhastelua muutenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

• Piiutin
        Monnavaa kirjoitti:

Olipa kummallinen vaaka. Joku varmaan piloillaan kasannut tehtaalla siitä semmoisen :D

Mä pysyttelen tiukasti samassa painossa.

Osasyynä tähän "kurittomuuteen" on tuossa hormonikierukassa joka laitettiin mulle 1,5 kk sitten. Elimistö ei ole vielä tottunut ja on semmoista turhaa näläntunnetta ja nestettä kerääntyy menkka-aikaan runsaasti. Odotan kovasti, että ne jää kokonaan pois :) Mut onneksi paino ei ole noussut!

Selkä on sen verran vihoitellut, ettei mitään ihmeellisiä liikuntasuorituksia ole kyennyt tekemään. Tanssitunnilla teen minkä pystyn ja semmoista kevyttä puuhastelua muutenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

sen lisäksi et paino taas laskusuunnassa (maanantaina kerron tuloksia tarkemmin:), saan tänään hakea kaverilta kuntopyörän.
        Tai siis saan ostaa kuntopyörän hänen sukulaiseltaan edullisesti. Onneksi tuli avattua suu taas oikeassa paikassa...
        Saahan sen sitten myydä pois jollei polvi kestäkään. Ja omansa saa pois varmasti.

• Natu-

Äh, voi kun tämä kiire helpottaisi jo. En ehdi millään tänne kertomaan kuulumisia, vaikka kovasti tahtoisinkin. Mulla on mennyt hyvin. Ensimmäisen 2 viikon aikana pudotusta 2,9kg! JEE! Ei välttämättä ole kaikki läskiä ja tiedän, että tämä vielä tästä hidastuu, mutta on kyllä niin mahtava fiilis. Tosin nyt olen eilisen ja tämän päivän lipsunut aika pahasti. Eilen oli synttärit ja tänään tuparit tiedossa ja sitten olen vain koko päivän mässäillyt, kun kumminkin tulee illalla syötyä.

Mulla on vaan nyt tosi huono fiilis, mutta huomenna sitten taas palataan ruotuun ja urakka kohti 65 kiloa voi alkaa. Eipä siihen enää ole kuin 30 kiloa :D. No mutta jos ajattelee 5 kilon pudotuksina, niin ei niitä ole kuin kuusi :). Olen laittanut itselleni kesäkuuhun 2010 mennessä painan tuon 65, joten aikaa on.

Huoh, taas pitää mennä, kirjoittelen taas ja mukavaa ensi viikkoa kaikille ja miinuksellista sellaista ennen kaikkea :)

• Piiutin

viime viikon saldona -300 g. Perjantaina näytti jo parempia lukemia, mutta viikonloppu tuhosi (siis lue:itse tuhosin) hyvän tuloksen...
      Joten tähän on tyytyminen.
      Viikonloppu meni muuten ihan ok, mutta hiilareita ihan liikaa ja se kerää nestettä. No mutta mitäpä sitä tässä selittelemään. Uusi viikko alkaa ja taas takaisin proteiinipitoisempien ruokien pariin.
      Kuntopyörää testailin la-su ihan kohtuullisesti, polvi ainakin toistaiseksi kesti tuon puolen tunnin pyöräilyn. Siitä sitten varovaisesti lisäilen ensi viikolla, jos polvi ja kunto kestää...Yllättävän koville otti reilun kahden vuoden tauon jälkeen tuo kuntopyöräily.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe