10kg 6 viikossa? tiedän, että se on mahdollista, sillä kaverini pudotti samanmäärän kuukaudessa. Hän kuntoilipäivittäin ja kuulemma söi kaikkea mitä nenään eteen tuotiin, mutta "v*tun vähän" ei halunnut selventää asiaa tarkemmin. Paino on pysynyt poissa, vaikka tästä on yli puolivuotta. Hän ei ollut alunalkaenkaan mikään ylipainoinen, itse taas olen, joten luulen sen olevan helpompaa koska on mistä lähteä. 157/74.
En ole koskaan ennen laihdutellut, ja nyt olisi tärkeää, olla ensikuunlopussa sen 10kg laihempi, ostin juuri kortin salille ja spinningiin.
Eli jos joku on saanut kyseisen määrän pois tuossa ajassa ja tai tietää miten onnistuu, ottaisin vinkkejä vastaan kiitos :)
vinkkejä
12
1293
Vastaukset
- kuntoilet joka päivä
Järkeväähän tuo ei missään nimessä ole, sen varmaan tiedät itsekin, mutta kyllä se on periaatteessa mahdollista. Mitä vähemmän yöt, sitä nopeammin laihdut - se on fysiikan laki. Eli syöt niin vähän kuin mahdollista ja kuntoilet niin paljon kuin jaksat. Mukavaa se ei missään nimessä tule olemaan ja tulet kyllä kärsimään kaikenlaisista epämukavista sivuoireista kuten väsymyksestä, päänsäryistä, jne. Suosittelen että vedät ainakin kuntoilun jälkeen palautusjuomaa, jotta ylikunnon riski olisi mahdollista minimoida. Lisäksi en tuossa tilanteessa harrastaisi mitään kovin "repivää" liikuntamuotoa ts. sellaista jossa on vaarana tulla vammoja. vammat nimittäin paranevat laihiksella tosi hitaasti ja huonosti. Eli ei mitään pallopelejä, enkä suosittele mitään kovin villejä jumppatuntejakaan. Lihaskuntotreeniäkin rauhallisesti ja hitaasti, ei mitään Circuit trainingia, siinä telot itsesi. Parasta liikuntaa ehkä oikeastaan olisi joku rauhallinen kävely tai sauvakävely, mutta pitkiä aikoja kerrallaan että energiaa kuluu.
Pointti on että sun on saatava painoa tippumaan reilusti yli kilo viikossa, melkein puolitoista kiloa. Siihen sä tarviit noin n. 10 000 kalorin viikottaisen vajeen, ja tämäkin on vain rouhea arvio. Se tekee reippaasti yli 1000 kcal vajeen per päivä, eli sun pitäisi liikunnasta riippuen ainakin tunnin verran harrastaa liikuntaa joka päivä ja siihen vielä lisäksi vähentää syömistä vaikkapa 500-700kcal.
Rehellisesti sanoen en usko että kovin moni ihminen jaksaisi tollaista rääkkiä, mutta ehkäpä sinä olet harvinaisen sisukas. - -10 kg kuukaudessa
Kuntoile vähintään 500 kcal edestä joka päivä (1h rankkatasoinen spinning tai 1½ h rankkaa treeniä salilla, syö paljon proteiineja, vltä rasvoja ja jätä hiilihydraatit niin vähälle kuin mahdollista. JA alkoholin kannattaa jättää pois. Kaikki tämä on taas niin paljon helpommin sanottu kuin tehty, mutta jos motivaatio riittää niin kaikki on mahdollista :) Ei tosin kannata vetää itseään ihan piippuun heti alussa koska silloin se inspiraatio ja motivaatio häviää...Eli alussa rauhallisesti ja sitten nostat tahtia oman jaksamisen ja motivaation mukaan! Tsemppiä!
- Pakko saada
Muuten et jaksa yhtään, loppuu leikki lyhyeen.
- Jurppis68
Pakko saada kirjoitti:
Muuten et jaksa yhtään, loppuu leikki lyhyeen.
Kyllä, hiilarit ei. Ihminen ei tarvitse hiilareita, elimistö tuottaa itse tarvittavan määrän hiilareita.
- asiaan-....
Jurppis68 kirjoitti:
Kyllä, hiilarit ei. Ihminen ei tarvitse hiilareita, elimistö tuottaa itse tarvittavan määrän hiilareita.
Entä jos hiilihydraatteja saa liian vähän tai liikaa?
Hiilihydraatteja tarvitaan energiaksi. Hiilarit varastoituvat maksaan ja lihaksiin ja jos saanti ylittää kulutuksen myös rasvaksi. Jos hiilihydraatteja tulee ravinnosta hyvin vähän, elimistö voi tuottaa glukoosia (sokeria) varastoista, pääasiassa aivojen toiminnan ylläpitämiseen ja lihaksesta käyttävät varastonsa omaan tarpeeseen. Tiukka hiilihydraattien rajoittaminen kuluttaa elimistön rasvavarastoja ja myös lihaksien proteiinia. Tuloksena yleensä tehokas laihtuminen, mutta pidemmän päälle tämä katabolinen tila ei ole elimistölle hyväksi. Ihminen tarvitsee ns. hyviä hiilihydraatteja, mutta niiden määrä ruokavaliossa on aina suhteutettava energian kulutukseen. Liiallinen energian saanti, tuli se sitten hiilihydraateista tai rasvasta, johtaa aina lihomiseen. - ja hedelmiä ja marjoja
Jurppis68 kirjoitti:
Ihmisen keholle marjat, hedelmät ja kasvikset ovat sitä oikeaa ravintoa, vähän samaan tapaan kuin liha petoeläimelle.Kasviksia ja marjoja on pakko saada, niissä on paljon elimistön hyvinvoinnille välttämättömiä ravintoaineita. Vähintään puoli kiloa päivässä. Ja nehän ovat hiilihydraatteja, mutta hyviä sellaisia. Kyllä ihmisen keho tarvitsee hiilareita.
- Jurppis68
ja hedelmiä ja marjoja kirjoitti:
Ihmisen keholle marjat, hedelmät ja kasvikset ovat sitä oikeaa ravintoa, vähän samaan tapaan kuin liha petoeläimelle.Kasviksia ja marjoja on pakko saada, niissä on paljon elimistön hyvinvoinnille välttämättömiä ravintoaineita. Vähintään puoli kiloa päivässä. Ja nehän ovat hiilihydraatteja, mutta hyviä sellaisia. Kyllä ihmisen keho tarvitsee hiilareita.
Ei tarvitse hiilareita laisinkaan, elimistö itse tuottaa tarvittavan hiilarimäärän joten lisää ei tarvita.
Elimistö on lähtöjään jo rakennettu varastoimaan hiilihydraatit rasvoiksi ja käyttämään syödyn proteiinin sekä rasvan polttoaineeksi. Hiilihydraatit muodostuvat rasvaksi elimistöön koska se on siihen kaikista helpoin raaka-aine. Sika olkoon tässä esimerkkinä. Sikaa kun lihotetaan niin sille syötetään pelkkiä hiilareita ja näistä muodostuu tuo iljettävän kumimainen ja valkoinen rasvakerros, ennen vanhaan tuo kerros oli ohut ja harmaa syystä että sian ruokavalio ei ollut hiilari pohjainen.
- dutus
Tärkeintähän on ilmeisesti, että mitä syö.
Itse aloitin niin, että söin pari viikkoa
* puuroa jugurtin kanssa (kannattaa vaihdella
jugurtin makuja jottei kyllästy).
* Ja lounaaksi ym. lämpimäksi ruuaksi
kesäkeittoa.
* Rasvatonta maitoa
* Leivänpäällismakkaroita n.5 siivua/pvä
Ja yritin liikkua
Nyt aloitin tuon sairaala dieetin, jossa pitäisi laihtua kuulemma 8kg viikossa:
http://www.laihaksi.com/rasvanpolttokeitto.aspx
Nyt en kyllä meinaa liikkua enempää kuin jaksan, koska on niin rankka dieetti, että muuten olen ihan loppu.
Lisäksi ostin ananasmurskaa siltä varalta, että makean himo käy sietämättömäksi.
Tämän jälkeen ajattelin jatkaa puurolla ja jugurtilla ym. maitotuotteilla.
Kalakeitolla ja kesäkeitolla.
En tiedä toimiiko, mutta meinasin kokeilla.
Maito kuulemma sitoo rasvoja ja sen pitäisi auttaa. Punasen lihan meinasin muutenkin jättää pois vähäksi aikaan, kun sitä saa taas kesällä ihan tarpeeksi, kun grillauskausi akaa :)
Niin ja tietty hedelmiä, marjoja ja kasviksia paljon.
Onnea yritykseen kaikille kesäkuntoon pyrkiville! :)- ............
ja itse haluaisin tietää, että onko tässä minun dieetissä mitään järkeä???
- ei ihan niin
Jaa-a, ei se maito kyllä mitään rasvoja sido. Kyse on maidon kalsiumista jolla on tutkimuksissa todettu olevan mahdollisesti rasvan hajoamista edistävä vaikutus. Myös kalsiumlisällä eli pillereillä on vaikutus laihtumiseen, joskaan ei ihan yhtä suurin kuin jos kalsiumin kanssa nautitaan maitoproteiinia.
- d**
............ kirjoitti:
ja itse haluaisin tietää, että onko tässä minun dieetissä mitään järkeä???
Tuossa "sairaaladieetissä" ei ole järjen hiventäkään. Ensinnäkään, koko maailmasta ei löydy yhtään sairaalaa, joka pitäisi potilaitaan tuollaisella dieetillä. Sen nimikin on siis huijausta. Toisekseen, sillä voi pudottaa painoa, mutta ei juurikaan laihduttaa. Tuolla kuurilla nimittäin lähtee elimistöstä ensisijaisesti (alussa) nestettä. Toissijaisesti menetetään lihaskudosta ja vasta kolmantena tulee läskin väheneminen. Koska painoa lähtee enemmän lihaksista kuin läskistä, on laihduttamisen jatkaminen tuon kuurin jälkeen entistä vaikeampaa. Toisekseen, tuon kuurin jälkeen on entistä helpompi lihoa entisiin mittoihin ja ylikin, koska energiaa polttavan lihasmassan osuus kehosta on pienetynyt. Ja jos tuota kuuria jatkaa johonkin tiettyyn tavoitepainoon saakka, niin tuloksena on ns. laiha läski, joka on ainakin minun mielestäni kaikkein vastenmielisin vartalotyyppi.
Eli unohda sairaaladieetti. Ja ei tuo toinenkaan mainitsemasi ruokavalio kovin terveeltä kuulostanut. Kasvisrasvat puuttuivat kokonaan, proteiinia liian niukasti, minimaalinen määrä kasviksia jostain keittolitkusta...
- J Valo
Pilaa sen ajan elämästä, vaarantaa ja vahingoittaa terveyttä, lykkää painonhallinnan aloittamista.
Oikea kysymys kuuluukin: Miksi temputella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948