AY-LAUMALLA

PALLOT HUKKUNEET

AY-kommarit puhuvat neuvottelevansa kaikkien puolesta ja YTK laiset ovat heidän mukaansa vapaamatkustajia.Joku ilakoi sillä että AY-liike neuvottelisi vain omiensa eduista.Ilmeisesti kaikilla ei ole mennyt kaaliin se että työantajahan juuri haluaisi sopia paikallisesti.Purkakaa yleissitovuus niin katsotaan mitä sitten AY-väki saa aikaan.Mihin silloin (ja jo nyt)suuret jäsenmaksut katoavat.YTK laiset saavat saman edun mitkä liitot sopivat.Jos taas yleissitovuus puretaan ei silloinkaan tarvita liittojen korkeita jäsenmaksuja. Eli YTK:n pienellä työttömyyskassan maksulla saa samat työehdot kuin liittojen korkeilla jäsenmaksuilla. Jokainen voi omilla aivoillaan miettiä maksaako satoja euroja jostain "ilmasta" kuten teatterilipuista,lapin reissuista,illanistujaisista,"lakiavusta" ja AY-pamppujen suurista palkoista.

55

2157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ay - ytk - ay - ytk

Purkakaa yleissitovuus ja katsotaan mitä AY-väki saa aikaan??? AY-väki sa aikaan sopimuksia kuten tähänkin asti, ay-väki ne sopimukset yleissitovat ja paikalliset on sopineet YHDESSÄ TYÖNANTAJAN/TYÖNANTAJAJÄRJESTÖJEN KANSSA! Jotain epäselvää tässä asiassa??

Jokainen ajattelee niillä "omilla" aivoillaan jos osaa/haluaa! Ay-porukalle sopii tuo yleissitovuuden purku kuin nenä päähän, se porukka osaa kyllä pitää huolen itsestään, tietää faktat ja toimii niiden mukaan. YTK-porukalle se tilanne, että työnantaja ilmoittaa aamupalaverissa, että tästä päivästä lähtien heillä ei enää vakituisia työntekijöitä ole vaan ne jotka työnantaja tarvitsee tänäpäivänä voivat jäädä ja muut mennä kotiaan voi olla pikku shokki, eihän sen niin pitänyt mennä, vai pitikö???

Jokainen todella valitsee seuransa ja joukkonsa. Muistaa sopii aina kun ay-liikettä mollataan, että työnantajat EIVÄT KOSKAAN OLISI SOPINEET YHTÄÄN MITÄÄN JOS HE EIVÄT NÄITÄ SOPIMUKSIA OLISI TARVINNEET VÄHINTÄÄN YHTÄ PALJON KUIN TYÖNTEKIJÄPUOLI! AY-LAUMA ON JÄRKIPORUKKAA ON AINA OLLUT JA TULEE OLEMAAN!

• /Tutkain

Yleissitovuus on oiva työkalu myös valtiolle - eli verotusmuutos on helpompi järjestä, kun yleinen palkkakehitys tiedetään. Toisaalta voidaanhan tätäkin järjestelmää sorvata uusiksi, jos joku viisas keksii miten. Tämän osalta olen hieman kahdella pallilla. Yleissitovuus ei tosin ole sama asia, kuin yleiskorotus.

Liittojen jäsenet saavat kompensaation verovähennyksen kautta. Joten hehän he niitä vapaamatkustajia ovat, eivät liittoihin kuulumattomat. Ja mitä suurempi on ay-maksu, sitä suurempi hyöty täössä mielessä. Henkilökohtaisesti olen edelleen sitä mieltä, että työttömyyskassamaksuun ko. verovähennyksen pitäisi yhä koskea, mutta ei liiton maksuun. Olisin silti valmis maksamaan omat maksuni.

Kuten olen useaan otteeseen maininnut YTK:n jäsenmaksu ei ole välttämättä edullinen. Varsinki kesken kalenterivuoden otettuna tai matalapalkkaiselle näin on harvoin. Tiettyjen työttömyyskassojenjäsenille oma liiton kassa on aina YTK:ta edullisempi. Liittojen pitäisikin tarjota aktiivisesti myös pelkkää kassamaksua.

"Jokainen voi omilla aivoillaan miettiä maksaako satoja euroja jostain "ilmasta" kuten teatterilipuista,lapin reissuista,illanistujaisista,"lakiavusta" ja AY-pamppujen suurista palkoista."

Tästä olemme jotakuinkin samaa mieltä. Liiton jäsenelle tulisikin selvittää etukäteen tarkoin, mitkä jäsenyysehdot (myös sopimukseen sisältyvät rajoitukset) ovat. Eteenkin tuon lakiavun osalta. Moin ei älyä tätä kysyä, vaan kirjoittaa sopimuksen lukematta "pientä pränttiä".

• sitä taas

hehkuttaa työelämän loinen. Mikään ei ole toiselle työntekijälle niin vaarallinen, kuin ruskeakielinen YTK:lainen, joka luulee työnantajien pitävän häntä jollain tapaa parempana tyntekijänä, kuin liittoon kuuluvaa. Asia korjaantuu siinä vaiheessa, YTK:laiset sopivat kaikki työehtonsa itse henk.koht. ja liittoon kuuluvien osalta noudatetaan liittojen sopimia ehtoja.

• työelämässä

Minusta on hyvä että liitot sopivat aina jonkin minimin esim. palkkoihin.Se on hyvä pohja neuvotteluille jota käyttää omissa palkkaneuvotteluissa.Jos joku ei viitsi tai halua muuta kuin minimin sehän tulee niin liittoon kuin YTK:n kuuluvalle.Jos liittoon kuuluvat eivät edes halua muuta kuin minimipalkan lienee se heidän asiansa.YTK:n pelkkä kassamaksu riittää turvaamaan ansiosidonnaisen päivärahan ja TES:in sovitut työehdot.Miksi AY-väen on tämä niin vaikeaa ymmärtää?

• tätä tyhmyyden
        työelämässä kirjoitti:

Minusta on hyvä että liitot sopivat aina jonkin minimin esim. palkkoihin.Se on hyvä pohja neuvotteluille jota käyttää omissa palkkaneuvotteluissa.Jos joku ei viitsi tai halua muuta kuin minimin sehän tulee niin liittoon kuin YTK:n kuuluvalle.Jos liittoon kuuluvat eivät edes halua muuta kuin minimipalkan lienee se heidän asiansa.YTK:n pelkkä kassamaksu riittää turvaamaan ansiosidonnaisen päivärahan ja TES:in sovitut työehdot.Miksi AY-väen on tämä niin vaikeaa ymmärtää?

määrää..
        Vai että YTK:n jäsenmaksu riittää turvaamaan TES:iin sovitut työehdot..!?
        Etkö nyt tajua, että me liiton jäsenet jäsenmaksullamme pidämme yllä tätä koneistoa joka tuo meille ne TES:it.
        Sinä olet pelkkä parempien palkkojen ja työelämän kehityksen jarru, et osallistu mitenkään siihen että meillä on työehtosopimukset, joten sulje nyt jo suusi !!

• koneistossa
        tätä tyhmyyden kirjoitti:

määrää..
        Vai että YTK:n jäsenmaksu riittää turvaamaan TES:iin sovitut työehdot..!?
        Etkö nyt tajua, että me liiton jäsenet jäsenmaksullamme pidämme yllä tätä koneistoa joka tuo meille ne TES:it.
        Sinä olet pelkkä parempien palkkojen ja työelämän kehityksen jarru, et osallistu mitenkään siihen että meillä on työehtosopimukset, joten sulje nyt jo suusi !!

Sanoitpas hyvin"jäsenmaksullamme pidämme yllä tätä koneistoa". Tästä olen ihan samaa mieltä ja siihenhän suurin rahoistanne meneekin.Mitä taas tulee muuhun maksamiseen, ne AY-liikkeen suuresti mölyämät edut maksetaan verovaroilla. Niihin kelpaa myös YTK:laisten veroeurot.YTK:laiset maksavat verorahoillaan myös liittojen kassojen jäsenten kuluja.YTK:ssa on myös työttömyys alempi kuin liittojen kassoissa.Siinäkin YTK:laiset rahoittavat verorahoillaan AY-tovereitaan.

• luottamushenkilö.

valitettavasti.

• toimii hienosti
        työelämässä kirjoitti:

AY porukoiden on kovin vaikea ymmärtää, että
        YTK on yleinen työttömyyskassa ei mikään
        puolue tai ammattijärjestö. Aikoinaan erosin liitosta, enkä päivääkään ole katunut.
        Herrojen hirsihuviloita en Leville halua enää maksaa. Omat asiani hoidan. Jouduin ne itse liittoon kuulumisenkin aikana hoitamaan.
        Ammattinsa osaavalle työntekijälle ei aamupalaverissä näytetä ovea. Kuuluu liittoon, tai ei. AY olisi aika avata silmät ja nousta tähän päivään. Oma elämäni koki kirkastuksen,
        kun liiton lehti lopetti tulemisen.
        Oli se niin ahdistavaa luettavaa. Kyllä duunari pysyy nöyränä rutisijana, jos noita lehtiä lukee.
        Palkkani olen saanut sovittua hienosti.
        Aivan kuten "loinen työelämässä" kertoi.

• Syyttely

Mitä YTK:laiset vievät AY-änkyröiltä?Miksi nimitellään loisiksi?Jäsenmaksun takia on turha mankua koska se vähennetään verotuksessa, eli se ainakin rahasta.Sitten kehutte lakimiesavulla joka on teidän mukaanne kaiken kattava.Jos vielä pääsette neuvottelupöytään sopimaan työehdoista niin sehän kruunaa kaiken.Eli teillä on omasta mielestänne edunvalvonta paljon paremmin hoidettu.Kuluja ei tule enempää verovähennysoikeuden takia.Neuvottelemanne sopimukset koskevat sitten sairaita, vammaisia,YTK:laisia...ym.ONKO SE VÄÄRIN?MISSÄ VIKA?

• täällähän

ytk.läiset soittaa poskeaan joka mutkassa.
        Vittu sitä saa takaisin mitä tilaa tän palstan
        alaotsikko on muuten AMMATTILIITOT.

• alaotsikko sitä?
        täällähän kirjoitti:

ytk.läiset soittaa poskeaan joka mutkassa.
        Vittu sitä saa takaisin mitä tilaa tän palstan
        alaotsikko on muuten AMMATTILIITOT.

Että kukaan ammattiliittoon kuulumaton ei saa lausua mielipidettään?
        Myöskin pahimmat herneen nenään vetäjät löytyvät ammattiliittojen jäsenistä.
        Onko koko liiton toiminta niin salamyhkäistä ja valheellista, ettei kestä yhtään arvostelua ja totuuden kertomista?

• pahimmat
        alaotsikko sitä? kirjoitti:

Onko koko liiton toiminta niin salamyhkäistä ja valheellista, ettei kestä yhtään arvostelua ja totuuden kertomista?

mellastajat tuntuvat löytyvän vaan
        ytk.n jäsenistä.Onko ytk todellakin
        niin ylivertaisen täydellinen että
        pitää kuvitella olevansa maailmannapa
        ja aina oikeassa?

• matalapalkkainen

No johan on taas tyylistä keskustelua. Tottakai täällä saa sanoa mileipiteensä, mutta ytk ei ole liitto vain kassa! Ja sitä kieltä mitä täällä työnantajat ja päälliköt käyttävät kauhistuttaa varmasti monia lukijoita!Ammattiliiton toiminta ei ole salaista,kuten työnantajapuolen toiminta on ja miksikö, koska valitettavasti arvostus työntekijöitä kohtaan ei ole. He varmasti toivoisivat, että työntekijät maksaisivat päästääkseen töihin, suhteellisuudentaju on monilta työnantajilta heikentynyt, sillä muutenhan työntekijöihin ja heidän hyvinvointiin satsattaisiin, varsinkin työkyvyn ylläpitämiseen, että he jaksaisivat tässä todella kiireisessä oravanpyörässä eläkeikään asti.

• alaotsikko sitä?
        pahimmat kirjoitti:

mellastajat tuntuvat löytyvän vaan
        ytk.n jäsenistä.Onko ytk todellakin
        niin ylivertaisen täydellinen että
        pitää kuvitella olevansa maailmannapa
        ja aina oikeassa?

Valitettavasti en osaa vastata kysymykseesi, koska en ole ytk:n jäsen.
        Mutta sinunkin vastauksesi minun kysymykseeni oli erittäin puutteellinen, koska sinä syytit vastauksessasi pelkästään ytk:ta.

Mahtuuko pieneen järkeesi, että tänne kirjoittaa paljon muitakin, kuin ytk:n jäseniä. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva entinen ammattiliiton jäsen. Sen takia entinen, kun minun olisi 25 vuoden jäsenyyden jälkeen pitänyt maksaa liitolle jäsenmaksua vielä puolesta eläkkeestäni, saamatta mitään vastapalveluksia. Siis pelkkää rahastusta koko liiton toiminta.

• eikaikeavoitietää

Mutta sinunkin vastauksesi minun kysymykseeni oli erittäin puutteellinen, koska sinä syytit vastauksessasi pelkästään ytk:ta.

Mahtuuko pieneen järkeesi, että tänne kirjoittaa paljon muitakin, kuin ytk:n jäseniä. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva entinen ammattiliiton jäsen. Sen takia entinen, kun minun olisi 25 vuoden jäsenyyden jälkeen pitänyt maksaa liitolle jäsenmaksua vielä puolesta eläkkeestäni, saamatta mitään vastapalveluksia. Siis pelkkää rahastusta koko liiton toiminta.

Yksikään liitto ei jäsenmaksua eläkkeestä vie, se on paskapuhetta ja panettelua! Minäkin kuulun liittoon, olen saanut osatyökyvyttömyyseläkettä ja sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa ja siitä tuo jäsenmaksu kyllä meni niin kuin kuuluukin. Liitot toimivat niin kuin pitääkin, päivitä oma pääsi!

• ainoastaan siitä,
        eikaikeavoitietää kirjoitti:

Yksikään liitto ei jäsenmaksua eläkkeestä vie, se on paskapuhetta ja panettelua! Minäkin kuulun liittoon, olen saanut osatyökyvyttömyyseläkettä ja sen lisäksi ansiosidonnaista päivärahaa ja siitä tuo jäsenmaksu kyllä meni niin kuin kuuluukin. Liitot toimivat niin kuin pitääkin, päivitä oma pääsi!

Kyllä se on vuorenvarmasti totta.
        Pääsin eläkkeelle 2007 kesällä. Sitä ennen olin osa-aika eläkkeellä kolme vuotta. Liitto lähetti maksulaput ja ilmoitti että puolet eläketulosta ON JÄSENMAKSUSTA VAPAATA ja TOISESTA PUOLIKKAASTA PITÄÄ MAKSAA JÄSENMAKSU. Kun en maksanut, niin 2008 vuoden lopussa liitto erotti minut jäsenyydestään. Samalla meni ne noin sata päivää, mitä oli vielä jäljellä ansiosidonnaista päivärahaa. Liitto oli JHL.

Olet aivan oikeassa liitot toimivat niinkuin pitääkin, kun ei maksa ahneelle liitolle jäsenmaksua, niin ne erottaa liitosta.

• mielipiteet
        matalapalkkainen kirjoitti:

No johan on taas tyylistä keskustelua. Tottakai täällä saa sanoa mileipiteensä, mutta ytk ei ole liitto vain kassa! Ja sitä kieltä mitä täällä työnantajat ja päälliköt käyttävät kauhistuttaa varmasti monia lukijoita!Ammattiliiton toiminta ei ole salaista,kuten työnantajapuolen toiminta on ja miksikö, koska valitettavasti arvostus työntekijöitä kohtaan ei ole. He varmasti toivoisivat, että työntekijät maksaisivat päästääkseen töihin, suhteellisuudentaju on monilta työnantajilta heikentynyt, sillä muutenhan työntekijöihin ja heidän hyvinvointiin satsattaisiin, varsinkin työkyvyn ylläpitämiseen, että he jaksaisivat tässä todella kiireisessä oravanpyörässä eläkeikään asti.

Nyt jo yksi ihminen on ymmärtänyt että "YTK ei ole liitto vain kassa".Jos suurempikin lauma ymmärtäisi samoin, ei olisi tätä vastakkain asettelua.Voi liitttyä kirkkoon,liittoon,kassaan,puolueeseen.Pyrkiä voi myös valtuustoon,eduskuntaan, europarlamenttiin.Voi antaa rahaa Punaiselle Ristille,WWF:lle, Animalialle.Voi tyytyä muiden päätöksiin tai yrittää lähteä vaikuttamaan omilla toimillaan.Voi jopa työpaikallaan auttaa työkavereitaan,pihalla naapureitaan,muistaa omaisiaan.Voi myös olla kateellinen kaikesta kaikille. Joko AY-jäsenkirjalla tai ilman.

• liitosta.Senhän tietävät ka...
        ainoastaan siitä, kirjoitti:

Pääsin eläkkeelle 2007 kesällä. Sitä ennen olin osa-aika eläkkeellä kolme vuotta. Liitto lähetti maksulaput ja ilmoitti että puolet eläketulosta ON JÄSENMAKSUSTA VAPAATA ja TOISESTA PUOLIKKAASTA PITÄÄ MAKSAA JÄSENMAKSU. Kun en maksanut, niin 2008 vuoden lopussa liitto erotti minut jäsenyydestään. Samalla meni ne noin sata päivää, mitä oli vielä jäljellä ansiosidonnaista päivärahaa. Liitto oli JHL.

Olet aivan oikeassa liitot toimivat niinkuin pitääkin, kun ei maksa ahneelle liitolle jäsenmaksua, niin ne erottaa liitosta.

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että säännöt ne on liitollakin, joita jäsenten on noudatettava.
        Et sinä voi jättää jäsenmaksuja maksamatta, vain koska et halua.
        Silloin erotetaan liitosta.
        Siinä ei ole mitään tekoa ahneuden kanssa.

Typeryyden kylläkin, sinun osaltasi
        Melkeinpä voin sanoa, että tuollaisia marisioita ei liitoissa kaivatakkaan.
        Muuta ei osata kuin narista ja valittaa ja mikään ei ole koskaan hyvä.Milloin on jäsenkortti väärän värinen tai siellä on väärä liittymisaika, kun ei olla toimitettu edellisen liiton papereita.
        Syyhän on aina liitoissa.....
        Parhaimpia tapauksia ovat ne, joilla liittymisaika heittää vaikka 20 vuodella, on huomattu asia jo 6 vuotta sitten mutta ei ole viitsitty soittaa liittoon korjatakseen asia, sitten yhtäkkiä asia vaivaakin ja se pitää hoitaa HETI.(siis ihan oikeasti, asia on hoidettava ihan muutaman tunnin sisällä)
        6 vuotta on ollut aikaa ja nyt sillä onkin kiire.......voi, auta armias näitäkin TOLLOJA.

Nyt kun olet eläkkeellä, niin hyvä, etpähän ole Ay:n "kiusattavana".
        Nythän sitä sitten voitkin mielin määrin haukkua liittoja, kun olet itse omalla toiminnallasi mokannut jo hommat.
        Onnea vaan! Valitsemallasi tiellä.

• ja alempana ilmoitat että o...

Yritä nyt päättää, onko niitä työttömyyspäiviä käyttämättä vai ei?
        Onko sinulla silloin hyötyä liitosta vai ei?

Taidatkin olla vain tyhjän marisija, etkä muuta.

pussiin puhut itsesi kyllä ja lujaa.

Juu, juu, liitothan ne ahneita ovat........MITÄÄN ei tule vastineeksi.
        Jhl:n sivut tosin kertovat aivan muuta.
        http://www.jhl.fi/sivu/jhl_www_76

Sullahan on ilmainen matkavakuutuskin, joita ei kaikilla liitoilla edes ole.

VITTU
        Olisin minäkin tyytyväinen jos minun liitossani olisi edes matkavakuutus vaan ei ole.
        Joudun sen ihan itse ostamaan ja ihan omalla rahallani.

On lomamökkiä ja hotellietuja.

Kuule, lopeta se paskanjauhaminen täällä ja tilittäminen myös.
        Taidat todellakin olla niitä persoonia, joille mikään ei riitä.
        Kohta olet eläkeläisten palstalla valittamassa kun on eläke pieni ja kuinka kohdellaan huonosti.......joopa jooo.
        Koita nyt vaan nauttia siitä vapaastasi, vai onko sitäkin nyt liikaa ja kun ei ole kavereita, joiden kanssa mennä kalaan ja kaljalle.....

• äläkä vaahtoa
        liitosta.Senhän tietävät ka... kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että säännöt ne on liitollakin, joita jäsenten on noudatettava.
        Et sinä voi jättää jäsenmaksuja maksamatta, vain koska et halua.
        Silloin erotetaan liitosta.
        Siinä ei ole mitään tekoa ahneuden kanssa.

Typeryyden kylläkin, sinun osaltasi
        Melkeinpä voin sanoa, että tuollaisia marisioita ei liitoissa kaivatakkaan.
        Muuta ei osata kuin narista ja valittaa ja mikään ei ole koskaan hyvä.Milloin on jäsenkortti väärän värinen tai siellä on väärä liittymisaika, kun ei olla toimitettu edellisen liiton papereita.
        Syyhän on aina liitoissa.....
        Parhaimpia tapauksia ovat ne, joilla liittymisaika heittää vaikka 20 vuodella, on huomattu asia jo 6 vuotta sitten mutta ei ole viitsitty soittaa liittoon korjatakseen asia, sitten yhtäkkiä asia vaivaakin ja se pitää hoitaa HETI.(siis ihan oikeasti, asia on hoidettava ihan muutaman tunnin sisällä)
        6 vuotta on ollut aikaa ja nyt sillä onkin kiire.......voi, auta armias näitäkin TOLLOJA.

Nyt kun olet eläkkeellä, niin hyvä, etpähän ole Ay:n "kiusattavana".
        Nythän sitä sitten voitkin mielin määrin haukkua liittoja, kun olet itse omalla toiminnallasi mokannut jo hommat.
        Onnea vaan! Valitsemallasi tiellä.

Säännöt ne on liitoillakin. En minä olekaan protestoinut siitä liitosta erottamisestani, VAAN SIITÄ, ETTÄ JOS OLET TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEELLÄ, NIIN LIITTO PYYTÄÄ JÄSENMAKSUA PUOLESTA ELÄKETULOSTA.

Tajuatko sinä aivopesty finninaamainen ay-jäsen, mistä on kyse.

"Nythän sitä sitten voitkin mielin määrin haukkua liittoja, kun olet itse omalla toiminnallasi mokannut jo hommat.
        Onnea vaan! Valitsemallasi tiellä."

Voitko kertoa, miten olen omalla toiminnallani mokannut hommat?
        Onko ainoa mokani se, että kieltäydyin maksamasta ahneelle liitolle jäsenmaksua puolesta eläkkeestäni, koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä?

Kun kerran vaivauduit kirjoittamaan noin pitkän litanian asiasta ymmärtämättä mitään kuitenkaan varsinaisesta asiasta, niin KYSY VIISAAMMILTA, MITEN PELATAAN SÄÄNTÖJEN MUKAAN, ENNENKUIN TULET UHOAMAAN TÄLLE PALSTALLE.   

• liitosta erotettu
        ja alempana ilmoitat että o... kirjoitti:

Yritä nyt päättää, onko niitä työttömyyspäiviä käyttämättä vai ei?
        Onko sinulla silloin hyötyä liitosta vai ei?

Taidatkin olla vain tyhjän marisija, etkä muuta.

pussiin puhut itsesi kyllä ja lujaa.

Juu, juu, liitothan ne ahneita ovat........MITÄÄN ei tule vastineeksi.
        Jhl:n sivut tosin kertovat aivan muuta.
        http://www.jhl.fi/sivu/jhl_www_76

Sullahan on ilmainen matkavakuutuskin, joita ei kaikilla liitoilla edes ole.

VITTU
        Olisin minäkin tyytyväinen jos minun liitossani olisi edes matkavakuutus vaan ei ole.
        Joudun sen ihan itse ostamaan ja ihan omalla rahallani.

On lomamökkiä ja hotellietuja.

Kuule, lopeta se paskanjauhaminen täällä ja tilittäminen myös.
        Taidat todellakin olla niitä persoonia, joille mikään ei riitä.
        Kohta olet eläkeläisten palstalla valittamassa kun on eläke pieni ja kuinka kohdellaan huonosti.......joopa jooo.
        Koita nyt vaan nauttia siitä vapaastasi, vai onko sitäkin nyt liikaa ja kun ei ole kavereita, joiden kanssa mennä kalaan ja kaljalle.....

Minulla oli työttömyyspäiviä käyttämättä n. 100.
        Mutta ne jäivätkin käyttämättä, koska pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä en valita siitä, että minulla jäi ne päivät käyttämättä, koska olen täydellä eläkkeellä.

TÄLLÄ PALSTALLA ON ESITETTY, ETTÄ ELÄKKEESTÄ EI TARVITSE MAKSAA LIITON JÄSENMAKSUA. MINÄ E¤SITIN SELVÄN TODISTEEN, ETTÄ TARVITSEE MAKSAA.

Sinä olet vain niin saatanan tyhmä ja aivopesty liiton jäsen, että et pysty näistä asioista ajattelemaan yhtään omilla aivoillasi.

Minä vain kerroin tositapahtuman ammattriliiton rahanahneudesta.

"Koita nyt vaan nauttia siitä vapaastasi, vai onko sitäkin nyt liikaa ja kun ei ole kavereita, joiden kanssa mennä kalaan ja kaljalle..... "

Sinua ilahduttaakseni voin kertoa, että tällä hetkellä käyn kaverin kanssa kalassa ja jopa kaljalla lähes joka päivä. En kaipaa niitä liiton olemattomia matkavakuutuksia, enkä muutakaan ay-paskaa.

• eläkkeestäeiperitä
        liitosta erotettu kirjoitti:

Minulla oli työttömyyspäiviä käyttämättä n. 100.
        Mutta ne jäivätkin käyttämättä, koska pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle. Minä en valita siitä, että minulla jäi ne päivät käyttämättä, koska olen täydellä eläkkeellä.

TÄLLÄ PALSTALLA ON ESITETTY, ETTÄ ELÄKKEESTÄ EI TARVITSE MAKSAA LIITON JÄSENMAKSUA. MINÄ E¤SITIN SELVÄN TODISTEEN, ETTÄ TARVITSEE MAKSAA.

Sinä olet vain niin saatanan tyhmä ja aivopesty liiton jäsen, että et pysty näistä asioista ajattelemaan yhtään omilla aivoillasi.

Minä vain kerroin tositapahtuman ammattriliiton rahanahneudesta.

"Koita nyt vaan nauttia siitä vapaastasi, vai onko sitäkin nyt liikaa ja kun ei ole kavereita, joiden kanssa mennä kalaan ja kaljalle..... "

Sinua ilahduttaakseni voin kertoa, että tällä hetkellä käyn kaverin kanssa kalassa ja jopa kaljalla lähes joka päivä. En kaipaa niitä liiton olemattomia matkavakuutuksia, enkä muutakaan ay-paskaa.

Tällä palstalla esitetään vieläkin, että eläkkeestä ei jäsenmaksua ole ainakaan minulta peritty. Jäin osatyökyvyttömyyseläkkeelle vuonna 2001 ja sain 1/2 eläkettä ja SEN LISÄKSI TYÖTTÖMYYSKASSALTA ANSIOSIDONNAISTA PÄIVÄRAHAA JA SIITÄ TUO JÄSENMAKSU MENI, niin kuin pitikin.

Luulen, että kohdallasi on joku väärinkäsitys tässä asiassa, en osaa tuota muuten ajatella.

• toimihenkilöunionissa
        eikaikeavoitietää kirjoitti:

Kaikiassa liitoissa, kuten Toimihenkilöunionissa, ei mene jäsenmaksua ansiosidonnaisesta, eläkkeestä en tiedä mutta jonkinlainen vapaajäsenyys siellä on.

... tuossa lisätietoa asiasta.

"Jäsenmaksua ei makseta työttömyyspäivärahasta, koulutustuesta, koulutuspäivärahasta tai vuorottelukorvauksesta eikä Kelan maksamista etuuksista tai tuista.

Jäsenmaksua ei makseta kokoaikatyön ohella tehtävästä sivutyöstä, jäsenten saamista palvelu-, juhlavuosi-, aloite- ja keksintöpalkkioista eikä syntymäpäivälahjoista.

Jäsenmaksua ei makseta palkattomalta ajalta (opiskelu, armeija, sairaus/kuntoutustuki, työttömyys, äitiys/isyys/vanhempainloma, hoitovapaa, vuorotteluvapaa)."

http://www.toimihenkilounioni.fi/web/easypagepro/index.php?id=6312

• TYÖTTÖMYYSPÄIVARAHA vai...
        toimihenkilöunionissa kirjoitti:

Kaikiassa liitoissa, kuten Toimihenkilöunionissa, ei mene jäsenmaksua ansiosidonnaisesta, eläkkeestä en tiedä mutta jonkinlainen vapaajäsenyys siellä on.

... tuossa lisätietoa asiasta.

"Jäsenmaksua ei makseta työttömyyspäivärahasta, koulutustuesta, koulutuspäivärahasta tai vuorottelukorvauksesta eikä Kelan maksamista etuuksista tai tuista.

Jäsenmaksua ei makseta kokoaikatyön ohella tehtävästä sivutyöstä, jäsenten saamista palvelu-, juhlavuosi-, aloite- ja keksintöpalkkioista eikä syntymäpäivälahjoista.

Jäsenmaksua ei makseta palkattomalta ajalta (opiskelu, armeija, sairaus/kuntoutustuki, työttömyys, äitiys/isyys/vanhempainloma, hoitovapaa, vuorotteluvapaa)."

http://www.toimihenkilounioni.fi/web/easypagepro/index.php?id=6312

Jäsenmaksua ei makseta työttömyyspäivärahasta vai ANSIOSIDONNAISESTA PÄIVÄRAHASTA? Kummasta on kyse, asialla on suuri ero?

• selvennän vielä
        TYÖTTÖMYYSPÄIVARAHA vai... kirjoitti:

Jäsenmaksua ei makseta työttömyyspäivärahasta vai ANSIOSIDONNAISESTA PÄIVÄRAHASTA? Kummasta on kyse, asialla on suuri ero?

Jos osaisit lukea niin et olis tarvinnu tuotakaan viestiä kirjottaa :)

Tuossa lainauksessa joka on TU:n sivuilta lukee mm.... "Jäsenmaksua ei makseta palkattomalta ajalta (opiskelu, armeija, sairaus/kuntoutustuki, työttömyys, äitiys/isyys/vanhempainloma, hoitovapaa, vuorotteluvapaa)."

Siis ei TYÖTTÖMYYSAJALTA. Käytännössäkin olen tuon nähnyt kun olen ollut TU:n jäsenenä niin kauan, 28 vuotta, että on tullut "nautittua" sekä ansiosidonnaista, peruspäivärahaa ja työmarkkiatukeakin; mistään näistä en ole tarvinnut maksaa jäsenmaksua. Lisäksi noita on muitakin joista EI tarvitse maksaa jäsenmaksua. Käytännössä vain PAALKKATULOSTA maksetaan TU:ssa jäsenmaksua. Lueppa juttuni uudelleen...

• ei ole sinunkaan vastaukset...
        äläkä vaahtoa kirjoitti:

Säännöt ne on liitoillakin. En minä olekaan protestoinut siitä liitosta erottamisestani, VAAN SIITÄ, ETTÄ JOS OLET TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEELLÄ, NIIN LIITTO PYYTÄÄ JÄSENMAKSUA PUOLESTA ELÄKETULOSTA.

Tajuatko sinä aivopesty finninaamainen ay-jäsen, mistä on kyse.

"Nythän sitä sitten voitkin mielin määrin haukkua liittoja, kun olet itse omalla toiminnallasi mokannut jo hommat.
        Onnea vaan! Valitsemallasi tiellä."

Voitko kertoa, miten olen omalla toiminnallani mokannut hommat?
        Onko ainoa mokani se, että kieltäydyin maksamasta ahneelle liitolle jäsenmaksua puolesta eläkkeestäni, koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä?

Kun kerran vaivauduit kirjoittamaan noin pitkän litanian asiasta ymmärtämättä mitään kuitenkaan varsinaisesta asiasta, niin KYSY VIISAAMMILTA, MITEN PELATAAN SÄÄNTÖJEN MUKAAN, ENNENKUIN TULET UHOAMAAN TÄLLE PALSTALLE.   

Voisitko nyt päättää, oletko koko ajan eläkkeellä vai vain puolella eläkkeellä????
        Oletko siis ollut puolieläkkeellä vai et??????

Jos olet puolella eläkkeellä, niin toisen puolen olet silloin töissä.
        SILLOIN SIITÄ MAKSETAAN SE VITUN JÄSENMAKSU!

Jos olet työtön sen toisen puolen ja liiton säännöissä sanotaan jäsenmaksuista, että ne otetaan työttömyyskassan osuus, niin silloin ne maksetaan.

MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ??????

Sitä on ihan turhaa mussuttaa täällä kuinka ollaan ahneita.

Ja otappas se capslockki pois päältä paappa.
        Täällä olet itse sinä ja sinun suuri egosi vaahdonneet minkä kerkeätte.Todella törkeää tekstiä on saatu lukea.
        Joten samalla mitalla saat täältäkin.

terveisin se finninaamainen ay-jäsen.

• työkyvyttömyyseläke
        ei ole sinunkaan vastaukset... kirjoitti:

Voisitko nyt päättää, oletko koko ajan eläkkeellä vai vain puolella eläkkeellä????
        Oletko siis ollut puolieläkkeellä vai et??????

Jos olet puolella eläkkeellä, niin toisen puolen olet silloin töissä.
        SILLOIN SIITÄ MAKSETAAN SE VITUN JÄSENMAKSU!

Jos olet työtön sen toisen puolen ja liiton säännöissä sanotaan jäsenmaksuista, että ne otetaan työttömyyskassan osuus, niin silloin ne maksetaan.

MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ??????

Sitä on ihan turhaa mussuttaa täällä kuinka ollaan ahneita.

Ja otappas se capslockki pois päältä paappa.
        Täällä olet itse sinä ja sinun suuri egosi vaahdonneet minkä kerkeätte.Todella törkeää tekstiä on saatu lukea.
        Joten samalla mitalla saat täältäkin.

terveisin se finninaamainen ay-jäsen.

Sinulla on luetun tekstin ymmärtämisessä suuria puutteita.

Jos kirjoitan, että olen täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä, niin en ole silloin työtön, enkä osaeläkeläinen. Tästä täydestä eläkkeestä liitto vaati puolikkaasta jäsenmaksua, eli kyllä siinä on selkeästi kyse ahneudesta.
        Kun en suostunut maksamaan jäsenmaksua, niin liitto erotti minut. Miksi maksaa turhasta?

Olen myös ilmoittanut, että olin 2004- 2007 osaeläkkeellä, jolloin sain liitolta ansiosidonnaista päivärahaa. Niistä liitto peri jäsenmaksun.

Ps. Otappa itse finninaama se capslocki pois päältä. Kyllä se olet sinä, joka vaahtoat täällä suuna päänä, ymmärtämättä mitään asioista.

• tietoa ...
        työkyvyttömyyseläke kirjoitti:

Jos kirjoitan, että olen täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä, niin en ole silloin työtön, enkä osaeläkeläinen. Tästä täydestä eläkkeestä liitto vaati puolikkaasta jäsenmaksua, eli kyllä siinä on selkeästi kyse ahneudesta.
        Kun en suostunut maksamaan jäsenmaksua, niin liitto erotti minut. Miksi maksaa turhasta?

Olen myös ilmoittanut, että olin 2004- 2007 osaeläkkeellä, jolloin sain liitolta ansiosidonnaista päivärahaa. Niistä liitto peri jäsenmaksun.

Ps. Otappa itse finninaama se capslocki pois päältä. Kyllä se olet sinä, joka vaahtoat täällä suuna päänä, ymmärtämättä mitään asioista.

Kelan sairaus- ja työttömyyspäiväraha

Jos palkkatulosi keskeytyvät ja saat Kelan sairaus- ja työttömyyspäivärahaa, vapaudut jäsenmaksujen maksamisesta. Ilmoita aina liitolle, jos palkkatulosi keskeytyvät. Tiedot eivät siirry automaattisesti Kelalta, vaan sinun on itse huolehdittava ilmoittamisesta jäsenrekisteriin. Jäsenmaksuvapautuksesta voit ilmoittaa puhelimitse, sähköpostitse tai netissä.

• työkyvyttömyyseläke
        tietoa ... kirjoitti:

Kelan sairaus- ja työttömyyspäiväraha

Jos palkkatulosi keskeytyvät ja saat Kelan sairaus- ja työttömyyspäivärahaa, vapaudut jäsenmaksujen maksamisesta. Ilmoita aina liitolle, jos palkkatulosi keskeytyvät. Tiedot eivät siirry automaattisesti Kelalta, vaan sinun on itse huolehdittava ilmoittamisesta jäsenrekisteriin. Jäsenmaksuvapautuksesta voit ilmoittaa puhelimitse, sähköpostitse tai netissä.

Faktaa tietoa on se, että liitto on kirjallisesti ilmoittanut minulle, että eläkkeestä menee puolesta summasta jäsenmaksu. Samassa kirjeessä oli myös jäsenmaksujen maksamiseen maksulaput.

Vuosina 2006- helmikuu 2007 olin eläkeyhtiön maksamalla kuntoutustuella opiskelemassa. Tästä ei mennyt jäsenmaksua, ja tiedot liitolle oli ajan tasalla.

• sakki ei

kestä eikä pysty sulattamaan mitään itseensä kohdistuvaa arvostelua. Pahempia jurpoja saa hakemalla hakea. Otsa kurtussa pääluottamusmiehen kopissa kitisemässä asiasta kuin asiasta. Liittojen mafiapomot ovat onnistuneet liimaamaan laput niin tiukasti silmille, ettei niihin mitkään ulkopuoliset vaikuttimet pääse vaikuttamaan.
        On tilanne mikä tahansa joustoa ei löydy .kele,
        yrittävät k...aa, tana. Että tällasia työkavereita. Onneksi on nuoria avarakatseisia
        kavereita tullut näiden tilalle.
        Kyllä helpotti kun eläkeikää ei nostettu.
        Pääsen nopeammin eroon näistä punaliittolaisista

• nyt edes..

Faktaa tietoa on se, että liitto on kirjallisesti ilmoittanut minulle, että eläkkeestä menee puolesta summasta jäsenmaksu. Samassa kirjeessä oli myös jäsenmaksujen maksamiseen maksulaput.

Vuosina 2006- helmikuu 2007 olin eläkeyhtiön maksamalla kuntoutustuella opiskelemassa. Tästä ei mennyt jäsenmaksua, ja tiedot liitolle oli ajan tasalla.

mistä liitosta on kyse ?

• viestiketju

• liittosi sivuilta

Ammattiliitto JHL > Jäsenyys > Jäsenmaksut > Jäsenmaksuvapautukset

Jäsenmaksuvapautukset

Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, jos olet vailla ansiotuloja:

* eläkelainsäädännössä tarkoitetulla kuntoutusrahalla, kuntoutustuella (määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä)
        * äitiys-, isyys- tai vanhempainlomalla
        * hoitovapaalla/kotihoidontuella (myös ottolapsen vanhemmat)
        *

sairauslomalla (palkaton sairausloma)
        * työtön, joka ei saa liiton työttömyyskassan päivärahaa, mutta saa Kelan maksamana työttömyyspäivärahaa, tai on ilmoittautunut työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi
        * Kelan koulutustuella
        * opiskelija
        * suorittamassa asevelvollisuutta tai siviilipalvelua
        * vuorotteluvapaalla etkä saa työttömyyskassalta korvausta

• kirjoittajassa se vika on

Ei ole ymmätrtämisessä vikaa, kirjoitustaidossasi kylläkin.
        Sen takia entinen, kun minun olisi 25 vuoden jäsenyyden jälkeen pitänyt maksaa liitolle jäsenmaksua vielä puolesta eläkkeestäni, saamatta mitään vastapalveluksia. Siis pelkkää rahastusta koko liiton toiminta.
        end

Tästä ilmenee ihan selvästi, että olet puolella eläkkeellä jolta pyydetään pulesta eläkkeestä jäsenmaksu.

Opettele siis itse kirjoittamaan, vaikka nyt siellä eläkkeellä ollessasi.
        Josko olisi aikaa....

• vikaa ja pahasti
        kirjoittajassa se vika on kirjoitti:

Sen takia entinen, kun minun olisi 25 vuoden jäsenyyden jälkeen pitänyt maksaa liitolle jäsenmaksua vielä puolesta eläkkeestäni, saamatta mitään vastapalveluksia. Siis pelkkää rahastusta koko liiton toiminta.
        end

Tästä ilmenee ihan selvästi, että olet puolella eläkkeellä jolta pyydetään pulesta eläkkeestä jäsenmaksu.

Josko olisi aikaa....

"Päivitä itse
        Kirjoittanut: ainoastaan siitä, 17.3.2009 klo 11.30

Pääsin eläkkeelle 2007 kesällä. Sitä ennen olin osa-aika eläkkeellä kolme vuotta. Liitto lähetti maksulaput ja ilmoitti että puolet eläketulosta ON JÄSENMAKSUSTA VAPAATA ja TOISESTA PUOLIKKAASTA PITÄÄ MAKSAA JÄSENMAKSU. Kun en maksanut, niin 2008 vuoden lopussa liitto erotti minut jäsenyydestään. Samalla meni ne noin sata päivää, mitä oli vielä jäljellä ansiosidonnaista päivärahaa. Liitto oli JHL. "

Tässä on nyt se alkuperäinen viesti.
        Mitä siinä sanotaan?

Opettele sinä nyt sitten lukemaan ja pyydä vielä varmemmaksi vakuudeksi jotain lukutaitoista selvittämään tekstin sisältö sinulle.

• työkyvyttömyyseläke
        liittosi sivuilta kirjoitti:

Ammattiliitto JHL > Jäsenyys > Jäsenmaksut > Jäsenmaksuvapautukset

Jäsenmaksuvapautukset

Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, jos olet vailla ansiotuloja:

* eläkelainsäädännössä tarkoitetulla kuntoutusrahalla, kuntoutustuella (määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä)
        * äitiys-, isyys- tai vanhempainlomalla
        * hoitovapaalla/kotihoidontuella (myös ottolapsen vanhemmat)
        *

sairauslomalla (palkaton sairausloma)
        * työtön, joka ei saa liiton työttömyyskassan päivärahaa, mutta saa Kelan maksamana työttömyyspäivärahaa, tai on ilmoittautunut työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi
        * Kelan koulutustuella
        * opiskelija
        * suorittamassa asevelvollisuutta tai siviilipalvelua
        * vuorotteluvapaalla etkä saa työttömyyskassalta korvausta

Minähän ilmoitin jo vastauksessani, ETTÄ OLEN OLLUT KUNTOUTUSTUELLA JA SIITÄ EI MENNYT JÄSENMAKSUA.

Antamassasi selvityksessä EI OLE MITÄÄN MAININTAA SIITÄ, ETTÄ KUN OLET PYSYVÄSTI ELÄKKEELLÄ, NIIN OLET VAPAA JÄSENMAKSUSTA.

Eli jäsenmaksuvapautus EI KOSKE PYSYVÄSTI ELÄKKEELLÄ OLEVAA, VAAN JÄSENMAKSUA PERITÄÄN PUOLESTA ELÄKESUMMASTA.
        Jotta ei taas tämä yksi valittaisi, että kirjoitan väärin, niin selvennän tämän puolesta eläkesummasta esimerkin avulla.
        Jos eläke on esim. 1000€, niin liitto perii jäsenmaksun 500€:sta.

Voin kertoa sinulle, että olen sen 25 vuoden aikana lukenut liiton selvitykset useampaan kertaan, eikä niissä ole ollut koskaan mitään ongelmaa tulkita niitä. Ne on aina olleet täysin selkeät. Maksa paljon ja nauti vähäisistä eduista.

• työkyvyttömyyseläke
        kirjoittajassa se vika on kirjoitti:

end

Josko olisi aikaa....

Alkuperäisessä viestissäni oli myös.
        "Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva entinen ammattiliiton jäsen."

Etkö tästä ymmärtänyt, että olen täydellä eläkkeellä. Jos olisin ollut puolikkaalla eläkkeellä, niin olisin kirjoittanut "olen osaeläkkeellä".
        Ei pidä mennä irroittamaan yksittäistä lausetta kokonaisuudesta, koska silloin saattaa asia muuttua.

• voi elämän kevät

Minähän ilmoitin jo vastauksessani, ETTÄ OLEN OLLUT KUNTOUTUSTUELLA JA SIITÄ EI MENNYT JÄSENMAKSUA.

Antamassasi selvityksessä EI OLE MITÄÄN MAININTAA SIITÄ, ETTÄ KUN OLET PYSYVÄSTI ELÄKKEELLÄ, NIIN OLET VAPAA JÄSENMAKSUSTA.

Eli jäsenmaksuvapautus EI KOSKE PYSYVÄSTI ELÄKKEELLÄ OLEVAA, VAAN JÄSENMAKSUA PERITÄÄN PUOLESTA ELÄKESUMMASTA.
        Jotta ei taas tämä yksi valittaisi, että kirjoitan väärin, niin selvennän tämän puolesta eläkesummasta esimerkin avulla.
        Jos eläke on esim. 1000€, niin liitto perii jäsenmaksun 500€:sta.

Voin kertoa sinulle, että olen sen 25 vuoden aikana lukenut liiton selvitykset useampaan kertaan, eikä niissä ole ollut koskaan mitään ongelmaa tulkita niitä. Ne on aina olleet täysin selkeät. Maksa paljon ja nauti vähäisistä eduista.

Älä vaahtoa

• Tonttutoljanteriko???
        vikaa ja pahasti kirjoitti:

"Päivitä itse
        Kirjoittanut: ainoastaan siitä, 17.3.2009 klo 11.30

Pääsin eläkkeelle 2007 kesällä. Sitä ennen olin osa-aika eläkkeellä kolme vuotta. Liitto lähetti maksulaput ja ilmoitti että puolet eläketulosta ON JÄSENMAKSUSTA VAPAATA ja TOISESTA PUOLIKKAASTA PITÄÄ MAKSAA JÄSENMAKSU. Kun en maksanut, niin 2008 vuoden lopussa liitto erotti minut jäsenyydestään. Samalla meni ne noin sata päivää, mitä oli vielä jäljellä ansiosidonnaista päivärahaa. Liitto oli JHL. "

Tässä on nyt se alkuperäinen viesti.
        Mitä siinä sanotaan?

Opettele sinä nyt sitten lukemaan ja pyydä vielä varmemmaksi vakuudeksi jotain lukutaitoista selvittämään tekstin sisältö sinulle.

En osaa vastata kysymykseesi
        Kirjoittanut: alaotsikko sitä? 16.3.2009 klo 23.52

• enuskoennen kuinnäen
        Tonttutoljanteriko??? kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi
        Kirjoittanut: alaotsikko sitä? 16.3.2009 klo 23.52

Mikä liitto perii eläkkeestä jäsen maksua? Minä en kuule usko sitä ennen kuin näen sen vaatimuksen mustaa valkoisella!

Tässä ei ole kaikki, et ole kertonut jotain oleellista asiaa, sinulla on voinut olla rästissä jäsenmaksuja ja tuo, että liittosi ei mitään jäsenmaksun vastineeksi tarjoa on myös valhe!

Minä olen eläkkeellä ja olin/olen PAM:in jäsen, en maksa eläkkeestäni senttiäkään jäsenmaksua, saan liiton lehden ilmaiseksi, jäsenkortin jolla saan jäsenedut niin kuin työssäkäyvätkin. Em ymmärrä asennettasi, en kä usko kertomaasi.

• tehtävät

Ammattiyhdistys liikkeen tehtävänä on hoitaa työläisten edunvalvontaa eli katso että työehtoja noudatetaan niin työntekijä kuin työnantajakin. Neuvotella työnantajan kanssa tulevista sopimuksista ja välttää riitatilanteet aina se ei käy kuten ei käy kotonakaan kun mies sanoo vaimolle että lähden baariin ja vaimo sanoo että et lähde ja mykkä koulu alkaa. Riita on niin kauan voimassa kun päästään sopuun. Tarjota jäsenelle etuja mm: Lomamökkietuja, bensa etuja, vakuutuksia, koulutusta, vapaa-aikaa...jne

Ay-liikkeen tehtävät EI OLE lopettaa suomesta työpaikkoja, alkaa ritelemään työnantajan kanssa,poistaa kaikki edut, viedä jäsenten rahat..

• pitäisi olla

Mutta kun todellisuus on tarua ihmeellisempi.
        Ay-liike on omalla toiminnallaan ajanut tilanteen siihen, että palkoista ei ole mitään neuvoteltavaa, koska ne on kohtuuttoman korkealle neuvoteltu nykytilanteessa. Ay-liike ei voi periaatteelleen uskollisena mitenkään neuvotella mistään nollavaatimuksista, tai peräti palkanalennuksista näin laman aikana, säilyttääkseen työpaikkoja.
        Niin kauan, kuin ay-liike ei pysty neuvottelemaan näistä asioista, sen ainoana tehtävänä on lopettaa mahdollisimman monta ay-liikkeen suojatyöpaikkaa Suomesta.

Ne samat edut mökeistä bensasta ym, saat vähintään yhtä suurena muualta, KUULUMATTA AMMATTILIITTOON.

• työntekijöiden
        pitäisi olla kirjoitti:

Mutta kun todellisuus on tarua ihmeellisempi.
        Ay-liike on omalla toiminnallaan ajanut tilanteen siihen, että palkoista ei ole mitään neuvoteltavaa, koska ne on kohtuuttoman korkealle neuvoteltu nykytilanteessa. Ay-liike ei voi periaatteelleen uskollisena mitenkään neuvotella mistään nollavaatimuksista, tai peräti palkanalennuksista näin laman aikana, säilyttääkseen työpaikkoja.
        Niin kauan, kuin ay-liike ei pysty neuvottelemaan näistä asioista, sen ainoana tehtävänä on lopettaa mahdollisimman monta ay-liikkeen suojatyöpaikkaa Suomesta.

Ne samat edut mökeistä bensasta ym, saat vähintään yhtä suurena muualta, KUULUMATTA AMMATTILIITTOON.

pitäisi mennä 0linjalla 3vuotta? Samaan aikaan herrat kerää isompia optioita ja lyö porukkaa pihalle. Vaikka oltaisiin 10vuotta 0korotuksilla, niin luuletko että työnantaja on siihenkään tyytyväinen?

laskut on maksettava ja siihen tarvitsee työntekijä rahaa, vai olisitko sinä seuraavat 3vuotta 0korotuksilla töissä jossa herrat vain nostelee isoja palkkojaan?

• muiden,.,.,.,.,.
        työntekijöiden kirjoitti:

pitäisi mennä 0linjalla 3vuotta? Samaan aikaan herrat kerää isompia optioita ja lyö porukkaa pihalle. Vaikka oltaisiin 10vuotta 0korotuksilla, niin luuletko että työnantaja on siihenkään tyytyväinen?

laskut on maksettava ja siihen tarvitsee työntekijä rahaa, vai olisitko sinä seuraavat 3vuotta 0korotuksilla töissä jossa herrat vain nostelee isoja palkkojaan?

Optioista tai palkoista murehtimaan.
        On aivan sama saako joku optioita tai ei
        minun laskuihini ne ei vaikuta mitenkään.
        Mutta se olenko töissä vai ilman töitä, se vaikuttaa.

• sitä ajatellakin
        muiden,.,.,.,.,. kirjoitti:

Optioista tai palkoista murehtimaan.
        On aivan sama saako joku optioita tai ei
        minun laskuihini ne ei vaikuta mitenkään.
        Mutta se olenko töissä vai ilman töitä, se vaikuttaa.

sitä käyttä järkeäkin........................
        Tai tyhmä se on joka tekee toiselle töitä ja vielä maksaa siitä kun saa olla töissä.
        Eli tyhmä ei ole se joka pyytää tekeen töitä, vaan se joka tekee töitä toiselle ilmatteeksi.

• siitä, ,, ,
        sitä ajatellakin kirjoitti:

sitä käyttä järkeäkin........................
        Tai tyhmä se on joka tekee toiselle töitä ja vielä maksaa siitä kun saa olla töissä.
        Eli tyhmä ei ole se joka pyytää tekeen töitä, vaan se joka tekee töitä toiselle ilmatteeksi.

Ollut puhe. Jos joku saa optioita tai muuta vastaavaa. Ei se tarkoita sitä että joku tekee töitä ilmaiseksi. Isot pojat on onnistuneet tekemään hiukan parempia sopimuksia. Näiden
        moraalikysymykseen en sitten ota kantaa.
        Optiot ja Bonus tai tuotantolisä. Nämä on hiukan samoja asioita. Ei optio sinällään mikään
        taivaslahja ole. Kolmevuotta sitten saadut optiot
        esim. johonkin osakemäärään ei nyt tällä hetkellä ole kummoisissa kursseissa.
        Työntekijöille maksellaan noita kahta jälkimmäistä. Tai no jossain paikoissa.
        Liikaa keskitytään toisten omaisuuteen ja etuihin. Pitäisi ottaa omat tulot ja niiden kehittäminen lähempään tarkasteluun ja jättää
        toisten tekemiset syrjemmälle.
        Se on tämä Suomalainen kateus. Kaikki on toisilla paremmin ja muualla.

• vanhanaikainen ajattelija
        siitä, ,, , kirjoitti:

Ollut puhe. Jos joku saa optioita tai muuta vastaavaa. Ei se tarkoita sitä että joku tekee töitä ilmaiseksi. Isot pojat on onnistuneet tekemään hiukan parempia sopimuksia. Näiden
        moraalikysymykseen en sitten ota kantaa.
        Optiot ja Bonus tai tuotantolisä. Nämä on hiukan samoja asioita. Ei optio sinällään mikään
        taivaslahja ole. Kolmevuotta sitten saadut optiot
        esim. johonkin osakemäärään ei nyt tällä hetkellä ole kummoisissa kursseissa.
        Työntekijöille maksellaan noita kahta jälkimmäistä. Tai no jossain paikoissa.
        Liikaa keskitytään toisten omaisuuteen ja etuihin. Pitäisi ottaa omat tulot ja niiden kehittäminen lähempään tarkasteluun ja jättää
        toisten tekemiset syrjemmälle.
        Se on tämä Suomalainen kateus. Kaikki on toisilla paremmin ja muualla.

niin sanotusti kun meille työntekijöinä maksetaan tulospalkkiota ja kun nyt menee huonosti tulospalkio laskee heti.
        Mutta jos maksetaan optiota johtajille niin se kuulemma lasketaan nykyisin vuosi sitten olevasta tuloksesta.
        eli siis tarkoitan nyt lähinnä johtajia jotka on myös palkollisia, ei siis sijoittajia tai omistajia.
        Nykyisin tuntuu siltä että palkalliset johtajat ajatellaan omistajiksi, vaikka ovat yrityksessä töissä niinkun se lattiatason työntekijä.
        Eli siis miksi tehdä toiselle tyntekijälle tulosta jos itse saat tehdä töitä toiselle joka nostaa sinun työstäsi lisäpalkkaa.

• asia mihin maksaa

Tosin meillä on moni liittynyt liittoon, kun on huoma ettei itse tiedä onko tämä työnantajan tulkinta työehtosopimuksesta se oikea.
      Kummasti vain auttaa irtisanomisen pituuteen pidentävästi kun neuvotteluosapuolena on joku muu kun työntekijä itse.

• maksa turhasta

Tarkoitus olisi pysyä töissä eikä testata irtisanomisaikojen pituutta, eikä sitä kuka pystyy niitä jatkamaan.Aina voi työnantajallekin jopa itse esittää omia tulkintoja työehtosopimuksesta, joskus jopa kannattaa näin tehdä.

• ku yt neuvottelut
        maksa turhasta kirjoitti:

Tarkoitus olisi pysyä töissä eikä testata irtisanomisaikojen pituutta, eikä sitä kuka pystyy niitä jatkamaan.Aina voi työnantajallekin jopa itse esittää omia tulkintoja työehtosopimuksesta, joskus jopa kannattaa näin tehdä.

työnantaja ei käy yksittäisen työntekijän kanssa, vaan mielellään henkilöstön valitsemien luottamusmiesten kanssa.
        Arvaa vain ketä sielä silloin puollustetaan.

• pyh ja hah
        maksa turhasta kirjoitti:

"Aina voi työnantajallekin jopa itse esittää omia tulkintoja työehtosopimuksesta, joskus jopa kannattaa näin tehdä."
        Kyllä nykyaikana on niin että kyllä saat lähteä omine tulkintoinesi "uusiin haasteisiin".
        Missä tynnöyrissä olet oikein kasvanut?
        Et kai oikeesti usko tollaseen?

• työnantajan teot....
        pyh ja hah kirjoitti:

"Aina voi työnantajallekin jopa itse esittää omia tulkintoja työehtosopimuksesta, joskus jopa kannattaa näin tehdä."
        Kyllä nykyaikana on niin että kyllä saat lähteä omine tulkintoinesi "uusiin haasteisiin".

Jos aina odotat mitä MUUT PÄÄTTÄVÄT sinun asioistasi olet varmasti jo monta kertaa tutustunut uusiin haasteisiin.Sinullahan pyyhitään lattiat mennentullen ja vielä palatessa.Liittokaan ei sinua reppanaa pysty auttamaan jos et älyä itse omista asioistasi huolta pitää.

• töissä ollenkaan
        pyh ja hah kirjoitti:

Vai mikä mahtaa olla työnantajasi.
        Hiukan on muut firmat menneet etiäpäin 30-40v
        Jos olet työelämässä, niin suosittelen vaihtamaan
        paikkaa. Kyllä meillä pystyy tuloksellisesti
        neuvottelemaan asioista. Jos pää punaisena
        noudattaa ay-väen joustamatonta linjaa asiassa kuin asiassa, niin tämän jälkeen tietysti voi olla hankalampaa. Et sinäkään kauppiaalta
        viitsi v....tuilua kauaa kuunnella.
        Tuskin kaupat syntyy myöhemminkään. Sama asia se on työmarkkinoilla.
        Ei työnantaja puoli mörkö ole. Kummallakin on omat etunsa, riskinsä, ja velvotteensa.
        Siinä sitten pitää vaan sopia molemmille
        sopiva ratkaisu. Itse olen asiani hoitanut ei ole
        ollut valittamista eikä tarvitse luottamusmiehen
        saamattomuudestakaan valittaa

• Vain sen yhden tosi
        töissä ollenkaan kirjoitti:

Vai mikä mahtaa olla työnantajasi.
        Hiukan on muut firmat menneet etiäpäin 30-40v
        Jos olet työelämässä, niin suosittelen vaihtamaan
        paikkaa. Kyllä meillä pystyy tuloksellisesti
        neuvottelemaan asioista. Jos pää punaisena
        noudattaa ay-väen joustamatonta linjaa asiassa kuin asiassa, niin tämän jälkeen tietysti voi olla hankalampaa. Et sinäkään kauppiaalta
        viitsi v....tuilua kauaa kuunnella.
        Tuskin kaupat syntyy myöhemminkään. Sama asia se on työmarkkinoilla.
        Ei työnantaja puoli mörkö ole. Kummallakin on omat etunsa, riskinsä, ja velvotteensa.
        Siinä sitten pitää vaan sopia molemmille
        sopiva ratkaisu. Itse olen asiani hoitanut ei ole
        ollut valittamista eikä tarvitse luottamusmiehen
        saamattomuudestakaan valittaa

Tärkeän tosiasian.

Työnantajaa sitovat myös työelämässä Suomen lait ja määräykset työntekijöitään kohtaan.

Jos työnantajat eivät noudata noita mainitsemiani lakeja ja määräyksiä työntekijöitään kohtaan.Niin tällöin työnantaja joutuu samantien suuriin vaikeuksiin.

Siitä pitää huolen todella voimakas ja hyvin aktiivinen suomalainen ay-liike.

Suomalaisella ay-liikkellä on aivan järjetön voima käytössään tarvittaessa.

Nythän tuosta ay-liikkeen voimasta oli juuri muutama päivä sitten loistava esimerkki.

Suomen hallitus yritti yksipuolisella päätöksellä nostaa Suomessa eläkeikää.

Mutta kun suomalainen ay-liike hiukan jyrähti kyseisestä asiasta.Niin hallitus nöyrtyi samantien.

Lopuksi vain totean että se on hyvä asia että Suomessa on todella voimakas ay-liike.

Ja suomalaiset työntekijät ovat järjestäytyneet työelämässä kiitettävän hyvin.Suomi on kärkimaita maailmassa tässä työntekijöiden järjestäytymisessä.

Noin 80% suomalaisista työtekijöistä ovat järjestäytyneitä.Eli kuuluvat SAK:n,STTK:n ja Akavan alaisiin ammattiyhdistyksiin.

• mitä tarkoitat
        pyh ja hah kirjoitti:

Eli jos nyt itse tulkitsen oikein kirjoitustasi, niin haluat sanoa että pärjään itse.
        Meillä ainakin suurin kyselijä ryhmä (luottamusmieheltä) on ne jotka ei kuulu liittoon.
        Tosin joskus täytyy sanoa kyseisille henkilöille, miksi olet mennyt kirjoittamaan näin tyhmän työsopimuksen alle?.
        Tai hei nimikkeesi on työsopimuksessa jokin johtaja, mutta saat harjoittelijan palkan työstäsi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3491
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2554
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1876
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      355
      1527
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      59
      1349
    Aihe