Hei! Olen töissä yksityisyrittäjällä ja olen ainoa työntekijä. Olen ollut 4 ja puoli vuotta töissä tässä firmassa ja nyt alkaa tuntua että burn out alkaa iskeä ja lujaa. Olen vasta 23 ja tehnyt ylitöitä aivan liikaa, ilman mitään suurempia korvauksia. Palkkakaan ei ole vuoteen noussut, ja nyt kaiken muun lisäksi, työnantajani on alkanut puuttumaan yksityiselämääni. Tähän vielä selvennykseksi että olen nainen ja työnantajani on naimaton sekä lapseton vanha nainen (tuntuu että hän pitää minua lapsenaan).
Olen hänelle sanonut asiasta, mutta nyt välit vaan koko ajan kiristyvät, ja tällä hetkellä pystyn hädin tuskin kestämään häntä.
Vielä eräs romahduttaja on, että vaikka meillä on aivan liikaa töitä, hän ottaa koko ajan enemmän ja enemmmän töitä, kysymättä minulta lainkaan.
Onko muilla kokemuksia pikkufirmassa työskentelystä ja miten olette asiallisesti pystynyt irtisanoutumaan?
IRTISANOUTUMINEN - ISO KYNNYS
4
233
Vastaukset
- puumalan haukka
Kyllä pikkufirmoissa usein on aika kovat vaatimukset tuon työnteon suhteen. Ongelmana on se, että ne itse yrittäjät on liian lähellä työntekijöitä, eivätkä he ymmärrä, että duunarit on duunareita eivätkä yrittäjiä.
Liian työn teettäminen tuntuu olevan melko tavallista, ja lopulta turva työstäkin on melko heikko, kun ajat on mitä on.
Toisissa firmoissa kyllä riittää kun tekee sen 8h, mutta silti odotetaan, että tekee kolmen ihmisen työt. Kun sanotaan, että se on tärkeää, että hommat tulee tehtyä, niin se helposti tarkoittaa sitä, että sulla ei oikeasti ole työaikoja.
Kaikenlainen pikku kusettaminen on kanssa jossain määrin pienille firmoille tyypillisempää kuin isoille. Jätetään sitä ja tätä maksamatta ja maksatetaan työhön liittyviä kuluja työntekijällä.
Jos tästä vielä työelämään palaan, niin en kyllä pieneen firmaan muitten leipiin taida enää viitsiä mennä. Siinä joutuu yrittäjän hommiin duunarin asemassa. Aika paska keikka. Melkein sitten mielummin alkaa itse yrittää. Siten voi jotain jäädä itsellekin siitä, ettei omaa mitään elämää. - Pukkaa...
Jos irtisanoudut, niin varaudu 3 kk:n karenssiin.
- Lähdin***
Itse lähdin kerran eräästä pikkufirmasta siten, että kun johtaja oli jälleen kerran tullut selkäni taakse kyttäämään työntekoani, nousin paikaltani, ojensin firman avaimen ja toivotin parempaa onnea seuraavan kanssa ja marssin ulos.
- creo sootti
ensiksi ylitöiden teko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862