Millaisia ajatuksia homoliitot sinussa herättävät?
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/homoliittojen_siunaus_kirkolle_kipea_asia_615446.html
Sallisitko oikeuden myös adoptoida lapsia?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/26876-keskusta-torjuu-homoliittojen-adoptiot
Homoliitot, puolesta vai
32
538
Vastaukset
- on ok,
mutta adoptiota vastustan.
- tätä :
liitto kahden aikuisen välinen asia, joten miksi puuttua. Adoptiossa kyse lapsen oikeuksista, joten vastustettava.
- KoppavaHoro
vaan helpottaisi niiden lasten elämää, joita on ollut maailman sivu ja on varmasti jatkossakin.
Se, ettei heitä lainsäädännössä hyväksytä, ei tarkoita etteikö heitä olisi.
Ja mikä tulee muuhun adoptioon, niin en oikein senkään vastustamista ymmärrä. Miten se on keneltäkään pois, jos lapsi saa kodin ja kaksi rakastavaa vanhempaa?
- random_N
Kun ihmiset jakavat / ovat aikeissa jakaa elämänsä tunnetasolla ja käytännössä, niin on perusteltua ja tarpeellista, että myös juridisesti kuvio on oikeudenmukainen ja helposti hanskattavissa.
Minulle siis myös heteroavioliitto on ensisijaisesti sopimus, jossa pari valmiilla mallilla sopii omaisuuden jaosta jne.
Adoptioita puolla lapsen eden perusteella: jos lapsi tosiasiallisesti on kahden aikuisen huoltama ja hoivaama, on lapsen edun mukaista että kumpikin voi päättä lasta koskevista asioista ja jatkaa lapsen huoltajana jos toiselle tapahtuu jotakin. Samoin tapaamiset voidaan paremmin varmistaa jos suhde kariutuu. Jatkuvuus on lapsen turva. Myös perintöasiat on luonteva hoitaa kuten heteroperheissä. Olen sekä liiton että adoptio-oikeuden puolesta. Kirkollinen vihkiminen on kirkon oma asia enkä puuttuisi itse siihen. Liemessä lienevät joka tapauksessa, uudistumatta he menettävät kannattajiaan ja uudistumalla menee uskottavuus "yhteen totuuteen".
- KoppavaHoro
En keksi yhtään hyvää syytä olla muuta mieltä.
- ennakkoluulot?
Kehittyvän lapsen hauras mieli?
- KoppavaHoro
ennakkoluulot? kirjoitti:
Kehittyvän lapsen hauras mieli?
jos olisi aina pelätty niin tämä yhteiskunta ei olisi tässä.
"Kehittyvän lapsen hauras mieli", siis häh? Lapsethan ovat paljon sopeutuvaisempia kuin me ahdasmieliset aikuiset. Lapsi ei syntyessään ole kyyninen, vihainen eikä ennakkoluuloinen. Meistä aikuisista se on kiinni miten yhteiskuntamme lapset siihen sulautuvat ja suhtautuvat. - hyvä antaa
KoppavaHoro kirjoitti:
"Kehittyvän lapsen hauras mieli", siis häh? Lapsethan ovat paljon sopeutuvaisempia kuin me ahdasmieliset aikuiset. Lapsi ei syntyessään ole kyyninen, vihainen eikä ennakkoluuloinen. Meistä aikuisista se on kiinni miten yhteiskuntamme lapset siihen sulautuvat ja suhtautuvat.lapselle vinoutunut käsitys vallitsevasta normista?
- on hyvin altis
KoppavaHoro kirjoitti:
"Kehittyvän lapsen hauras mieli", siis häh? Lapsethan ovat paljon sopeutuvaisempia kuin me ahdasmieliset aikuiset. Lapsi ei syntyessään ole kyyninen, vihainen eikä ennakkoluuloinen. Meistä aikuisista se on kiinni miten yhteiskuntamme lapset siihen sulautuvat ja suhtautuvat.vaikutuksille. Voi olla aikuisiässä haittaa. Mahdollinen identiteettikriisi(ihan kuin sitä ei olisi muutenkaan tarpeeksi muissa asioissa kuin seksuaalisuus).
Homo on edelleen todella usein haukkumasana nuorten joukossa. - KoppavaHoro
hyvä antaa kirjoitti:
lapselle vinoutunut käsitys vallitsevasta normista?
mutta valitettavan usein niin näkee tehtävän. Esim. se, että lapselle selitetään homoseksuaalisuuden olevan epänormaalia, on ihan sairasta, mutta ikävän tavallista.
- KoppavaHoro
on hyvin altis kirjoitti:
vaikutuksille. Voi olla aikuisiässä haittaa. Mahdollinen identiteettikriisi(ihan kuin sitä ei olisi muutenkaan tarpeeksi muissa asioissa kuin seksuaalisuus).
Homo on edelleen todella usein haukkumasana nuorten joukossa.siksi meillä aikuisilla onkin vastuu siinä, että lapsi tajuaa, ettei erilaisuus ole epänormaaliutta.
Ainoa tapa välttää identiteettikriisit on kieltää lisääntyminen kokonaan. - mitä jos lapsi
KoppavaHoro kirjoitti:
mutta valitettavan usein niin näkee tehtävän. Esim. se, että lapselle selitetään homoseksuaalisuuden olevan epänormaalia, on ihan sairasta, mutta ikävän tavallista.
kasvaa onnellisessa homoperheessä ja kasvaa sellaiseen harhaluuloon, että onnellisuus on mahdollinen vain homosuhteessa? Näkee omat onnelliset homovanhemmat ja monia onnettomia heterovanhempia ja etsii sitten itsekin myöhemmin homosuhdetta, vaikka todellisuudessa ei ole seksuaaliselta suuntautumiseltaan homoseksuaalinen?
- miksi ruokkia
KoppavaHoro kirjoitti:
siksi meillä aikuisilla onkin vastuu siinä, että lapsi tajuaa, ettei erilaisuus ole epänormaaliutta.
Ainoa tapa välttää identiteettikriisit on kieltää lisääntyminen kokonaan.niitä entisestään?
- heterolapselle
mitä jos lapsi kirjoitti:
kasvaa onnellisessa homoperheessä ja kasvaa sellaiseen harhaluuloon, että onnellisuus on mahdollinen vain homosuhteessa? Näkee omat onnelliset homovanhemmat ja monia onnettomia heterovanhempia ja etsii sitten itsekin myöhemmin homosuhdetta, vaikka todellisuudessa ei ole seksuaaliselta suuntautumiseltaan homoseksuaalinen?
kasvaminen homoperheessä (eli homoparin kasvattamana) aiheuttaa samanlaisen kriisin kuin kasvaminen heteroperheessä homolle.
- KoppavaHoro
mitä jos lapsi kirjoitti:
riski heteroperheessä mutta toisinpäin?
Vanhemmista kiinni tuokin, minun mielestäni. En kyllä tunne yhtäkään homovanhempaa, joka väen väkisin yrittäisi tehdä lapsestaan homoseksuaalia hyväksymättä muita vaihtoehtoja. Heteroperheissä heteroksi pakottamista taas näkee tämän tästä. En silti väitä, että kumpikaan on toistaan parempi vaihtoehto, olen vain sitä mieltä, että lapsen etu on se, että hän saa kasvaa laillisesti hyväksytyssä perhemuodossa. - KoppavaHoro
miksi ruokkia kirjoitti:
niitä entisestään?
Nyt en ihan ymmärrä mitä ajat takaa.
- kuitenkin huomioon
KoppavaHoro kirjoitti:
riski heteroperheessä mutta toisinpäin?
Vanhemmista kiinni tuokin, minun mielestäni. En kyllä tunne yhtäkään homovanhempaa, joka väen väkisin yrittäisi tehdä lapsestaan homoseksuaalia hyväksymättä muita vaihtoehtoja. Heteroperheissä heteroksi pakottamista taas näkee tämän tästä. En silti väitä, että kumpikaan on toistaan parempi vaihtoehto, olen vain sitä mieltä, että lapsen etu on se, että hän saa kasvaa laillisesti hyväksytyssä perhemuodossa.yksi asia. Homot ovat vähemmistönä. Vähemmistön on helpompi sopeutua enemmistöön kuin enemmistön vähemmistöön. Suvaitsevaisuutta kun ei voi keneenkään pakottaa.
- KoppavaHoro
kuitenkin huomioon kirjoitti:
yksi asia. Homot ovat vähemmistönä. Vähemmistön on helpompi sopeutua enemmistöön kuin enemmistön vähemmistöön. Suvaitsevaisuutta kun ei voi keneenkään pakottaa.
pitäisi kieltää myös suomenruotsalaisuus, saamelaisuus, yksinhuoltajuus, ruskeasilmäisyys (Suomessa) ja aika monta muuta asiaa.
- sitä, että
KoppavaHoro kirjoitti:
pitäisi kieltää myös suomenruotsalaisuus, saamelaisuus, yksinhuoltajuus, ruskeasilmäisyys (Suomessa) ja aika monta muuta asiaa.
valtaosa kieltäisi monet luettelemasi asiat?
Haluaisitko itse heterolapsena kasvaa homovanhempien kanssa? Minä en. Yksinhuoltajan kanssa kasvaminen oli jo riittävän hankalaa. - KoppavaHoro
sitä, että kirjoitti:
valtaosa kieltäisi monet luettelemasi asiat?
Haluaisitko itse heterolapsena kasvaa homovanhempien kanssa? Minä en. Yksinhuoltajan kanssa kasvaminen oli jo riittävän hankalaa.että valtaosa kieltäisi luettelemiani asioita.
Mulle isä ja äiti ovat ensisijaisesti yksilöitä ja ihmisiä eivätkä suinkaan sukupuoltensa edustajia, joten minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että he olisivat samaa sukupuolta. En silti "halua" mitään tässä vaiheessa, kun maito on jo maassa. - kuvittele itses
KoppavaHoro kirjoitti:
että valtaosa kieltäisi luettelemiani asioita.
Mulle isä ja äiti ovat ensisijaisesti yksilöitä ja ihmisiä eivätkä suinkaan sukupuoltensa edustajia, joten minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että he olisivat samaa sukupuolta. En silti "halua" mitään tässä vaiheessa, kun maito on jo maassa.kasvamassa homovanhempien kanssa. Mieti, että saisitko onnellisen lapsuuden? Ei kiusattaisi jne?
Erilaisuus on rikkaus. Silloin alkaa pitämään meteliä omasta erilaisuudesta, se menettää erilaisuutensa ja muuttuu typeryydeksi. Muoti-ilmiöksi. Muoti-ilmiöt ei ole koskaan fiksuja. - KoppavaHoro
kuvittele itses kirjoitti:
kasvamassa homovanhempien kanssa. Mieti, että saisitko onnellisen lapsuuden? Ei kiusattaisi jne?
Erilaisuus on rikkaus. Silloin alkaa pitämään meteliä omasta erilaisuudesta, se menettää erilaisuutensa ja muuttuu typeryydeksi. Muoti-ilmiöksi. Muoti-ilmiöt ei ole koskaan fiksuja.vaikka mulla on heterovanhemmat, joten tuota argumenttia en ihan purematta niele.
Kuvittelen itseni kasvamassa homovanhempien kanssa eikä maailmani juurikaan muutu.
TUNNEN pari sateenkaariperhettä ja niissä ainakin ongelmat ovat ihan samoja kuin heteroperheissäkin, lapset eivät ole yhtään sen onnellisempia tai onnettomampia kuin naapurissa.
Tunnen myös erään kahden isän taloudessa kasvaneen heteropojan eikä hänkään mitenkään onnettomaksi tunnustaudu. Itse asiassa sanoi, että se oli iso helpotus, kun äiti ja isä erosivat ja isä sai olla mitä halusi. Lapsihan kuitenkin haluaa, että vanhemmat ovat ensisijaisesti onnellisia. - ...
Olen täysin samaa mieltä.
- Elviira8
Miksi puhutaan miesten välisestä liitosta homoliitot ovat myöskin naisten välisiä liittoja.
Ja heille tuo lapsentekokin on helpompaa kuin miesten välillä. Sen takia perheen sisäinen adoptiolaki on olemassa myöskin.
Mutta naisena olen sitä mieltä että lapsi tarvitsee sekä äidin ja miehen mallin. On meinaa kokemusta kasvataa kahta poikalasta jolla ei ole miehenmallia. Mies on erittäin tärkeä äidin rinnalla. - Va-Nil-La
asioissa, ainakin naisten osalta. Tosin miesparien kohdalla... Musta lapsi tarvitsee äidin...
Mitä tulee lapsen etuun, niin ei esimerkiksi toiset lapset edes ajattele siinä olevan mitään väärää, ellei vanhemmat syötä heille sellaista asennetta. Mitä taas tulee siihen sukupuoliseen suhteeseen, niin tuskin ne homoparitkaan seksiä sen lapsen nähden harrastaa. Mä tunnen naisparin kasvattamat kaksi lasta, tytön ja pojan, molemmat on heteroita, eikä kummallakaan koskaan ole ollut minkäänlaisia identiteettiongelmia. Nuo väitteet on vain homokammoisten puolustelua. Mulle ei itsellänikään ole yhtään miespuolista vaikuttajaa ollut koskaan elämässäni, pelkkiä naisia ja kyllä mä ihan normaaliksi luettava olen. - teme.
olkoon kenen kanssa parhaiten viihtyy. Vittuakos se nyt muille kuuluu, jos se paras on samaa sukupuolta tai vaikka sukupuoleton. Myös vanhemmuus hoituu hyvin. Ongelma on vain lasten kiusaaminen, mutta aina on sijaiskärsijöitä, kun yhteiskunnan rakenteet muuttuvat.
Lasten kanssa homma tulee menemään näin: adoptio-oikeus tulee kaikille ennemmin tai myöhemmin, tietyn ihmisten mielipiteiden siirtymäkauden aikana näitä lapsia kiusataan muita enemmän, mutta lopulta 10-20 vuoden aikajanalla asiaa ei enää ihmetellä sen kummemmin.- Elviira8
Perheessä joskus saattaa tapahtua niin että lapsi/lapset yllättävät vanhempansa "puuhissa" ja siinä sitä onkin selitettävää, entä jos ne yllättää 2 miestä mitä selität?
- KoppavaHoro
Elviira8 kirjoitti:
Perheessä joskus saattaa tapahtua niin että lapsi/lapset yllättävät vanhempansa "puuhissa" ja siinä sitä onkin selitettävää, entä jos ne yllättää 2 miestä mitä selität?
ihan samoin kuin heteroseksinkin?
Tai ehkä voisi jopa hankkia lukon oveen..? - teme.
Elviira8 kirjoitti:
Suurin ero on persereikään tai pilluun panemisessa, ja sen toisen voi tehdä heteroseksissäkin ilman vipstaakeja. Samoin suuseksi on ihan samaa oli sitten hintti tai ei.
En minä nyt tiedä, mitä sen suurempaa selittämistä siinä on kahdella isällä kun heterovanhemmillakaan. Ihan yhtä noloa siitä on taatusti jäädä kiinni lapsilleen.
ja siis aika tällaiset hoitaa. Jos joku ns. kasvaa homoksi homovanhempien roolimallin takia, niin kasvakoon. Sukupuolinen suuntautuminen on kuitenkin eritoten synnynnäinen, ei mikään opittu ominaisuus.
Ihmisiä siinä missä muutkin yhtäläisillä oikeuksilla vaikka vähemmistöä edustavatkin..
- lady-silver1
Homoliitot ovat täysin ok ja tuntemissani homoliitoissa myös lapset voivat hyvin. Uskon että heistä kasvaa suvaitsevaisia ja tasapainoisia aikuisia =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2705357- 664644
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234325Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463754- 513750
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo763048- 352971
Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv532888Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626