Kärsin voimakkaasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, olen kärsinyt jo pienestä lapsesta lähtien. Mielenterveystoimiston lääkäri ei suostunut määräämään mitään muita kuin SSRI-masennuslääkkeitä niiden kahden vuoden aikana, kun kävin siellä. Nämä nykyajan masennuslääkkeet aiheuttivat tunteiden katoamisen ja en välittänyt enää mistään mitään. Kun muutenkin puhutaan kaikkialla, että tehokkaita lääkkeitä eivät lääkärit suostu määräämään ahdistukseen väärinkäytön pelossa, niin meni usko siihen, että lääkärit voisivat minua auttaa. Kun en tunne ketään, jolla olisi tehokkaita lääkkeitä, niin päätin tilata netistä. Ensimmäinen lähetys tuli perille ja tunnetun valmistajan lääkkeet toimivat erittäin hyvin, pystyin olemaan hankalissakin sosiaalisissa tilanteissa stressaamatta, esim. ryhmissä ja ruuhkabusseissa.
Kun tilasin tämän rohkaisemana lisää niitä, niin ne jäivätkin tulliin. Minut kutsuttiin kuulusteluun ja myönsin tilanneeni lääkkeitä. Ennen kuulustelua piti ottaa ahdistuslääkkeitä, kun kaikkien ihmisten edessä meno lentoaseman tulliin kuulusteltavaksi ahdisti niin paljon. Kului monta kuukautta ja nyt tuli tuomio, pitäisi noutaa tullista useiden satojen eurojen edestä sakkoja. Tämä vaikuttaa nöyryytykseltä, jouduin kärsimään sairaudestani jo yhden kerran ja nyt pitäisi taas ottaa ahdistuslääkkeitä päästäkseni hakemaan ahdistuslääkkeistä saamani sakon, kun sitä ei voi postissa nähtävästi laittaa. Ei ole edes millään mahdollisuuksia maksaa sitä toimeentulotuesta. Työtä tekemälläkään en voi sitä maksaa, kun työnantajat eivät halua ottaa sairaita ihmisiä töihin.
Mihin tulokseen tästä voi tulla? Ensi kerralla täytyy lääkkeet tilata joko Poste Restanteen tai etsiä kadulta joku pillerikauppias, joka suostuu myymään lääkkeitä kohtuuhintaan. Pienempi mahdollisuus jäädä kiinni, kuin tilatessa itse netistä. Ihmettelenpä vain, että sairaudestaan joutuu kärsimään näin paljon ja leimautuu lääkerikolliseksi, kun yrittää saada vain tarvitsemaansa hoitoa, jota lääkärit eivät suostu antamaan pelätessään väärinkäyttöä ja huomautusta valvontaviranomaisilta.
Mielenterveysongelmainen on rikollinen
3
401
Vastaukset
- kyllä minä
ainakin olen saanut koko tämän 10 vuoden ajan yksityiseltä psykiatrilta tarvittaessa mm. bentzoja (niitä kai sinä tarkoitit, vai?). Samalla psykiatrilla olen käynyt, joten tuntee minut ja sair.historiani
- complex-partial
Kyllä sitä itsellekin tuli joskus aikoinaan omapotilaita, jotka olivat siirtyneet katuhuumeisiin (varsinkin amfetamiiniin), kun eivät olleet saaneet tarvittavaa bentsodiatsepiinilääkitystä. Olen siis toiminut sairaanhoitajana akuutin aikuispsykiatrian saralla. Lisäksi moni sedatoi itseään alkoholilla.
Älä missään nimessä lähde sellaiseen mukaan! Ovat molemmat kyllä ahdistuneisuutta vähentäviä aineita, mutta ovat myös voimakkaita anksiogeenejä, eli ahdistuneisuutta aiheuttavia aineita. aluksi auttavat ahdistuneisuuteen, sitten potentoivat ne monikertaiseksi.
minä suosittelen myös, että vaihdat lääkäriä. - seuraavaa.....vielä ei ole ...
miksi et kysy 24.3.2009 klo 12.11
mikä/ mitä on kyseessä vai..riippuvuus.
Ei kai se lääkärinkään asiaa aja epäillä jotain ja sen vuoksi jättää kirjoittamatta / hoitamatta.
Eikös se vala kehoita tekemään parhaansa auttaakseen.
Ja varsinkin nykyisin, kun potilaalla harvemmin on varaa valita lääkärinsä, tuntuu helpoimmalta kertoa uudelle lääkärille, mikä lääke on tähän asti auttanut parhaiten. Jos lääkäri siitä alkaa "epäilemään" jotain, niin johan on...
Aika usein allekirjoittaneella uudella lääkärillä käydessään on käynyt, että keskustelussa huomaa potilaskin, että lääkäri on lukenut sairaskertomuksesta kansi- sivun, ja että hänellä ei ole harmainta aavistustakaan aikaisemmista, jo tehdyistä, kokeiluista ja tutkimuksista. Valitettavasti olen usein joutunut "ohjaamaan" lääkäriä tutkimaan papereita tarkemmin. Muutaman kerran olen vihjaissut jo tehdyistä tutkimuksista jolloin uusi lääkäri on vetänyt lähetteen takaisin ja alkanut tutkimaan edellisiä tuloksia.
En puhu nyt bentsoista vaan ihan yleisellä tasolla lääkkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411461
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756