Korvan reikien hoito

Apua!

Otin vähän aikaa sitten toiset korviksen reiät. Ensimmäisenä vasen oli hieman arka, koska olin huomaamattani yöllä nukkunut vasemmalla kyljellä.. Nyt on mennyt 2-3 viikkoa korvisten ottamisesta ja oikea reikä on pari päivää sitten turvonnut hieman ja eilen huomasin, että reiästä tulee hieman vaaleanruskeaa nestettä ja hieman verta. Haluisin tässä samalla vain kysellä, että tulisiko minun ottaa korvis pois ja puhdistaa antiseptisella aineella niin kuin ohjeessa sanotaan ja voinko sen jälkeen enää laittaa ammuttuja (muovisia) korviksia takaisin.. vai pitäisikö minun puhdistaa reikä antiseptisellä aineella ja pitää korvis paikallaan? Olen käyttänyt ohjeen mukaan puhdistuksessa saippuaa kaksi kertaa päivässä runsaan veden kera..menkkojen takia olen joutunut nukkumaan oikealla tai vasemmalla kyljellä yöt, joten tästä johtuen varmaan oikea puoli on nyt turvonnut/tulehtunut.

7

3158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ziiria

      Moi!
      Itse en silloin puhdistanut ihan noin tarkasti, kun tuntui, että korva jää koko ajan märäksi. Sinuna puristaisin mädän pois ja samoiten veren. Älä räplää korua vaan anna olla. Milloin suositeltiin vaihtamaan koru niin kannattaa vasta silloin sitten vaihtaa. Onko korvis muuten ammuttu vai lävistetty?

      • Joo..

        Heimoi!

        Juuh korva voi jo paremmin, tuvotus on mennyt ohi ja mätääkään ei enää tule. Vaihdoin myös saippuan antiseptiseen aineeseen ja aion pitää korviksia niin kauan kun suositeltiin, joka oli muuten n. 6 viikkoa
        Ja ammuttu on


      • Vaihto?
        Joo.. kirjoitti:

        Heimoi!

        Juuh korva voi jo paremmin, tuvotus on mennyt ohi ja mätääkään ei enää tule. Vaihdoin myös saippuan antiseptiseen aineeseen ja aion pitää korviksia niin kauan kun suositeltiin, joka oli muuten n. 6 viikkoa
        Ja ammuttu on

        Luulen että kannattaisi vaihtaa hoitavaan renkaaseen. Sellainen antaa tilaa turvotukselle ja on helpompi pitää puhtaana. Näin ainakin itse tein ja heti helpotti.
        Renkaana oli hopeinen jossa ei nikkeliä.


      • Paremmin
        Vaihto? kirjoitti:

        Luulen että kannattaisi vaihtaa hoitavaan renkaaseen. Sellainen antaa tilaa turvotukselle ja on helpompi pitää puhtaana. Näin ainakin itse tein ja heti helpotti.
        Renkaana oli hopeinen jossa ei nikkeliä.

        Mitään turvotusta ei enää ole.. Se loppui heti kun sain mädän pois korvista ja aloin nukkumaan taas selälläni..


      • varalle..
        Paremmin kirjoitti:

        Mitään turvotusta ei enää ole.. Se loppui heti kun sain mädän pois korvista ja aloin nukkumaan taas selälläni..

        Lävistäjällä, neulalla tehdyt reiät paranevat helpommin, ainakin omasta kokemuksesta. Johtuu siitä, että ontto lävistysneula "haukkaa" ihosta palan pois, kun taas ampumalla koru työntää vain ihon sivuun, joten koru on paranemisvaiheessa tavallaan puristuksissa.


      • Hoitaja 2 polvessa
        varalle.. kirjoitti:

        Lävistäjällä, neulalla tehdyt reiät paranevat helpommin, ainakin omasta kokemuksesta. Johtuu siitä, että ontto lävistysneula "haukkaa" ihosta palan pois, kun taas ampumalla koru työntää vain ihon sivuun, joten koru on paranemisvaiheessa tavallaan puristuksissa.

        Aloitetaan aakkosista:
        Injektioneula ei "haukkaa" mitään ihosta. Ontto, kärjestään vino, neula muodostaa aina viiltohaavan - tiedän minäkin omasta kokemuksesta. Sitä voi kuvailla muodoltaan "kuunsirpiksi". Neula nimen omaan työntää ihon sivuun - umpipiikki vain menee pehmeän kudoksen läpi työntämättä mitään minnekään.
        Pidetään kuitenkin tosiasiat tosiasioina, eikö?


    • heippa rallaa

      Otin eilen korvakorut kumpaankin korvaan, liikkeessä (ammmuttiin) onko ihan normaalia että korvanlehdet punoittavat vieläkin, tämä ei voi liittyä mihinkään allergiaan koska otin titaaniset. Ne olivat ensimmäiset koruni joten päätin ottaa napit. Olen yrittänyt huuhtoa koruja ja korviani suola-liuoksella ja rasvata korvan-lehtiä "essex plus" ihorasvalla....... voitteko antaa neuvoja......................PLIIS

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe