Otin vähän aikaa sitten toiset korviksen reiät. Ensimmäisenä vasen oli hieman arka, koska olin huomaamattani yöllä nukkunut vasemmalla kyljellä.. Nyt on mennyt 2-3 viikkoa korvisten ottamisesta ja oikea reikä on pari päivää sitten turvonnut hieman ja eilen huomasin, että reiästä tulee hieman vaaleanruskeaa nestettä ja hieman verta. Haluisin tässä samalla vain kysellä, että tulisiko minun ottaa korvis pois ja puhdistaa antiseptisella aineella niin kuin ohjeessa sanotaan ja voinko sen jälkeen enää laittaa ammuttuja (muovisia) korviksia takaisin.. vai pitäisikö minun puhdistaa reikä antiseptisellä aineella ja pitää korvis paikallaan? Olen käyttänyt ohjeen mukaan puhdistuksessa saippuaa kaksi kertaa päivässä runsaan veden kera..menkkojen takia olen joutunut nukkumaan oikealla tai vasemmalla kyljellä yöt, joten tästä johtuen varmaan oikea puoli on nyt turvonnut/tulehtunut.
Korvan reikien hoito
7
4214
Vastaukset
- Ziiria
Moi!
Itse en silloin puhdistanut ihan noin tarkasti, kun tuntui, että korva jää koko ajan märäksi. Sinuna puristaisin mädän pois ja samoiten veren. Älä räplää korua vaan anna olla. Milloin suositeltiin vaihtamaan koru niin kannattaa vasta silloin sitten vaihtaa. Onko korvis muuten ammuttu vai lävistetty?- Joo..
Heimoi!
Juuh korva voi jo paremmin, tuvotus on mennyt ohi ja mätääkään ei enää tule. Vaihdoin myös saippuan antiseptiseen aineeseen ja aion pitää korviksia niin kauan kun suositeltiin, joka oli muuten n. 6 viikkoa
Ja ammuttu on - Vaihto?
Joo.. kirjoitti:
Heimoi!
Juuh korva voi jo paremmin, tuvotus on mennyt ohi ja mätääkään ei enää tule. Vaihdoin myös saippuan antiseptiseen aineeseen ja aion pitää korviksia niin kauan kun suositeltiin, joka oli muuten n. 6 viikkoa
Ja ammuttu onLuulen että kannattaisi vaihtaa hoitavaan renkaaseen. Sellainen antaa tilaa turvotukselle ja on helpompi pitää puhtaana. Näin ainakin itse tein ja heti helpotti.
Renkaana oli hopeinen jossa ei nikkeliä. - Paremmin
Vaihto? kirjoitti:
Luulen että kannattaisi vaihtaa hoitavaan renkaaseen. Sellainen antaa tilaa turvotukselle ja on helpompi pitää puhtaana. Näin ainakin itse tein ja heti helpotti.
Renkaana oli hopeinen jossa ei nikkeliä.Mitään turvotusta ei enää ole.. Se loppui heti kun sain mädän pois korvista ja aloin nukkumaan taas selälläni..
- varalle..
Paremmin kirjoitti:
Mitään turvotusta ei enää ole.. Se loppui heti kun sain mädän pois korvista ja aloin nukkumaan taas selälläni..
Lävistäjällä, neulalla tehdyt reiät paranevat helpommin, ainakin omasta kokemuksesta. Johtuu siitä, että ontto lävistysneula "haukkaa" ihosta palan pois, kun taas ampumalla koru työntää vain ihon sivuun, joten koru on paranemisvaiheessa tavallaan puristuksissa.
- Hoitaja 2 polvessa
varalle.. kirjoitti:
Lävistäjällä, neulalla tehdyt reiät paranevat helpommin, ainakin omasta kokemuksesta. Johtuu siitä, että ontto lävistysneula "haukkaa" ihosta palan pois, kun taas ampumalla koru työntää vain ihon sivuun, joten koru on paranemisvaiheessa tavallaan puristuksissa.
Aloitetaan aakkosista:
Injektioneula ei "haukkaa" mitään ihosta. Ontto, kärjestään vino, neula muodostaa aina viiltohaavan - tiedän minäkin omasta kokemuksesta. Sitä voi kuvailla muodoltaan "kuunsirpiksi". Neula nimen omaan työntää ihon sivuun - umpipiikki vain menee pehmeän kudoksen läpi työntämättä mitään minnekään.
Pidetään kuitenkin tosiasiat tosiasioina, eikö?
- heippa rallaa
Otin eilen korvakorut kumpaankin korvaan, liikkeessä (ammmuttiin) onko ihan normaalia että korvanlehdet punoittavat vieläkin, tämä ei voi liittyä mihinkään allergiaan koska otin titaaniset. Ne olivat ensimmäiset koruni joten päätin ottaa napit. Olen yrittänyt huuhtoa koruja ja korviani suola-liuoksella ja rasvata korvan-lehtiä "essex plus" ihorasvalla....... voitteko antaa neuvoja......................PLIIS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82062Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101431Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201185Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861074Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661025Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-81921010Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67795- 76760
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73642Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36622