Korvan reikien hoito

Apua!

Otin vähän aikaa sitten toiset korviksen reiät. Ensimmäisenä vasen oli hieman arka, koska olin huomaamattani yöllä nukkunut vasemmalla kyljellä.. Nyt on mennyt 2-3 viikkoa korvisten ottamisesta ja oikea reikä on pari päivää sitten turvonnut hieman ja eilen huomasin, että reiästä tulee hieman vaaleanruskeaa nestettä ja hieman verta. Haluisin tässä samalla vain kysellä, että tulisiko minun ottaa korvis pois ja puhdistaa antiseptisella aineella niin kuin ohjeessa sanotaan ja voinko sen jälkeen enää laittaa ammuttuja (muovisia) korviksia takaisin.. vai pitäisikö minun puhdistaa reikä antiseptisellä aineella ja pitää korvis paikallaan? Olen käyttänyt ohjeen mukaan puhdistuksessa saippuaa kaksi kertaa päivässä runsaan veden kera..menkkojen takia olen joutunut nukkumaan oikealla tai vasemmalla kyljellä yöt, joten tästä johtuen varmaan oikea puoli on nyt turvonnut/tulehtunut.

7

3595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ziiria

Moi!
      Itse en silloin puhdistanut ihan noin tarkasti, kun tuntui, että korva jää koko ajan märäksi. Sinuna puristaisin mädän pois ja samoiten veren. Älä räplää korua vaan anna olla. Milloin suositeltiin vaihtamaan koru niin kannattaa vasta silloin sitten vaihtaa. Onko korvis muuten ammuttu vai lävistetty?

• Joo..

Heimoi!

Juuh korva voi jo paremmin, tuvotus on mennyt ohi ja mätääkään ei enää tule. Vaihdoin myös saippuan antiseptiseen aineeseen ja aion pitää korviksia niin kauan kun suositeltiin, joka oli muuten n. 6 viikkoa
        Ja ammuttu on

• Vaihto?
        Joo.. kirjoitti:

Heimoi!

Juuh korva voi jo paremmin, tuvotus on mennyt ohi ja mätääkään ei enää tule. Vaihdoin myös saippuan antiseptiseen aineeseen ja aion pitää korviksia niin kauan kun suositeltiin, joka oli muuten n. 6 viikkoa
        Ja ammuttu on

Luulen että kannattaisi vaihtaa hoitavaan renkaaseen. Sellainen antaa tilaa turvotukselle ja on helpompi pitää puhtaana. Näin ainakin itse tein ja heti helpotti.
        Renkaana oli hopeinen jossa ei nikkeliä.

• Paremmin
        Vaihto? kirjoitti:

Luulen että kannattaisi vaihtaa hoitavaan renkaaseen. Sellainen antaa tilaa turvotukselle ja on helpompi pitää puhtaana. Näin ainakin itse tein ja heti helpotti.
        Renkaana oli hopeinen jossa ei nikkeliä.

Mitään turvotusta ei enää ole.. Se loppui heti kun sain mädän pois korvista ja aloin nukkumaan taas selälläni..

• varalle..
        Paremmin kirjoitti:

Mitään turvotusta ei enää ole.. Se loppui heti kun sain mädän pois korvista ja aloin nukkumaan taas selälläni..

Lävistäjällä, neulalla tehdyt reiät paranevat helpommin, ainakin omasta kokemuksesta. Johtuu siitä, että ontto lävistysneula "haukkaa" ihosta palan pois, kun taas ampumalla koru työntää vain ihon sivuun, joten koru on paranemisvaiheessa tavallaan puristuksissa.

• Hoitaja 2 polvessa
        varalle.. kirjoitti:

Lävistäjällä, neulalla tehdyt reiät paranevat helpommin, ainakin omasta kokemuksesta. Johtuu siitä, että ontto lävistysneula "haukkaa" ihosta palan pois, kun taas ampumalla koru työntää vain ihon sivuun, joten koru on paranemisvaiheessa tavallaan puristuksissa.

Aloitetaan aakkosista:
        Injektioneula ei "haukkaa" mitään ihosta. Ontto, kärjestään vino, neula muodostaa aina viiltohaavan - tiedän minäkin omasta kokemuksesta. Sitä voi kuvailla muodoltaan "kuunsirpiksi". Neula nimen omaan työntää ihon sivuun - umpipiikki vain menee pehmeän kudoksen läpi työntämättä mitään minnekään.
        Pidetään kuitenkin tosiasiat tosiasioina, eikö?

• heippa rallaa

Otin eilen korvakorut kumpaankin korvaan, liikkeessä (ammmuttiin) onko ihan normaalia että korvanlehdet punoittavat vieläkin, tämä ei voi liittyä mihinkään allergiaan koska otin titaaniset. Ne olivat ensimmäiset koruni joten päätin ottaa napit. Olen yrittänyt huuhtoa koruja ja korviani suola-liuoksella ja rasvata korvan-lehtiä "essex plus" ihorasvalla....... voitteko antaa neuvoja......................PLIIS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe