aloitin tänään paaston, sunnuntaihin asti pidän sen. Pelottaa jo nyt ensi maanantai että miten keho,suolisto ja mieli sitten reagoi siihen kun rupee taas syömään?ja että miten nopeasti paaston aikana menetetyt kilot tulevat takaisin?
Olen 20v,175 cm pitkä ja painoa reilut 95 kg. Kauhistelen jo itse määrää koska en näytä niin isolta, ja kaikki sukulaiset ja kaverit ihmettelevät dieetti-intoani, koska "Ethän sä nyt niin iso ole".
Motivaatiota riittää parisen kappaletta, ajattelen niitä kun mieli tekee kaikea hyvää! Olen enemmänkin iltasyöppö, rakastan kaikkee suolaista, leipää ja oikeeta ruokaa, ne on vaan ne määrät jotka ovat liian suuria.
Päätin ruveta paastoamaan,oikeastaan äidin vinkki. Nyt eka päivä puolessa välissä ja nälkä on aivan hirveä, sitä paitsi närästää koko ajan!
Mehua , teetä ,light limuu, kahvia ja vettä on tullut litkiteltyä, illalla lientä ja lisää vettä. Suolihuuhtelun tein aamulla,ajattelin tehdä illalla kanssa, ja nyt joka arkipäivä aamuin illoin että suoli saa kunnolla tyhjentyä! Toivon että lauantai ja sunnuntai menee jo sen verran helposti ettei niitä enää tarvita! Pelottaa lähteä ulos lauantaina, kun voi juoda pelkästään vettä, kahvii, teetä ja light limuja.
Toivon ettei tuu mitään päänsärkykohtauksia, koska silloin kun saan päänsäryn niin se ei enää lähde. Ja kuitenkin pitää olla töissä 8h/päivä. Ajattelin myös käydä salilla ma-ke,loput päivät treenailla kotona vähäsen, ei kuitenkaan niin että viimeisetkin voimat hupenevat.
Toivon että saan paastosta irti kevyempää oloa, ja hyvän alkuspurtin kohti elämäntapamuutostani, olen jo nyt kirjoittanut ylös mitä saan syödä paaston jälkeen antaakseen kehon palautua ja tottua ruokaan :)
Tavoite olisi elokuun loppun asti olla 30 kg kevyempi eli kovilla panoksilla pelaan ja tiukkaa treeniä ja kovaa itsehillintää edessä!
Kauheeta että vasta ensimmäinen päivä urakasta on puolessa välissä. Pitää muistella ja miettiä motivaatiota joka minuutti ja kuvitella miten ihanaa olisi olla 30 kg laihempi..
tsemppiä myös muille paastoojille ja laihduttajille!
eka päivä
6
951
Vastaukset
- light-limut
EIVÄT todellakaan kuulu paastoon! Oikeaoppiseen sellaiseen
- paastoaja
..kannattaisi kyllä ihan ensiksi perehtyä paastoamiseen. Hae kirjastosta aiheeseen liittyviä opuksia ja etsi tietoa netistä. Paastoaminen ei todellakaan onnistu noilla eväillä.
- suhailii
Juu ei kuulosta kyllä terveeltä paastoamiselta. Suosittelen käymään vogelin nettisivuilla. Sieltä löytyy todella kattavasti tietoa paaston aloittamisesta, paastoajasta ja paaston jälkeisestä "tilasta".
Itse aloitin tänään paaston. Olo on mukava, mitä nyt vähän alkoi nälättämään kun uimalassa pyörähdin mutta nyt taas aikalailla normi olo. Ajattelin tälläkin kertaa olla 7 päivää kun viimeksikin meni niin kivuttomasti. Ketään muita paastoajia tällä hetkellä? - tosihelmi
suhailii kirjoitti:
Juu ei kuulosta kyllä terveeltä paastoamiselta. Suosittelen käymään vogelin nettisivuilla. Sieltä löytyy todella kattavasti tietoa paaston aloittamisesta, paastoajasta ja paaston jälkeisestä "tilasta".
Itse aloitin tänään paaston. Olo on mukava, mitä nyt vähän alkoi nälättämään kun uimalassa pyörähdin mutta nyt taas aikalailla normi olo. Ajattelin tälläkin kertaa olla 7 päivää kun viimeksikin meni niin kivuttomasti. Ketään muita paastoajia tällä hetkellä?Itse aloitin paaston 19.3 eli paaston toinen päivä menossa. Paastoon kannattaa todella tutustua ensin. Kahvi ja tavallinen tee ekana pois ja kaikki limut.
Itse olen paastonnut monta kertaa. Paasto ei sinänsä laihduta, mutta on hyvä alku paremmille ruokatottumuksille.
Itse toivon pääseväni taas eroon makeista leivonnaisista ja karkeista. - Rypälemehu
tosihelmi kirjoitti:
Itse aloitin paaston 19.3 eli paaston toinen päivä menossa. Paastoon kannattaa todella tutustua ensin. Kahvi ja tavallinen tee ekana pois ja kaikki limut.
Itse olen paastonnut monta kertaa. Paasto ei sinänsä laihduta, mutta on hyvä alku paremmille ruokatottumuksille.
Itse toivon pääseväni taas eroon makeista leivonnaisista ja karkeista.Tässä on kevennelty muutamia päiviä ja nyt sain vihdoin (melkein) kaikki glaubersuolat alas! Ihan kamalaa!
Itse olen paastonnut vain kerran parisen vuotta sitten, mutta se paasto meni mönkään.
Nyt hieman enemmän itsekuria ja eiköhän tämä onnistu. Vogelin 5 pv paastopaketilla mennään. - tosihelmi
Rypälemehu kirjoitti:
Tässä on kevennelty muutamia päiviä ja nyt sain vihdoin (melkein) kaikki glaubersuolat alas! Ihan kamalaa!
Itse olen paastonnut vain kerran parisen vuotta sitten, mutta se paasto meni mönkään.
Nyt hieman enemmän itsekuria ja eiköhän tämä onnistu. Vogelin 5 pv paastopaketilla mennään.Itse olen paastonnut 4 tai 5 kertaa. Kaksi kertaa on ollut pakko lopettaa kesken. Sain hirveän migreenin toisella kerralla ja toisella teki vaan niin mieli silakkaleipää... Luulen syynä olleen huono valmistautuminen.
Nyt jätin kahvin ja tupakan pois jo monta viikkoa sitten. Nyt on toisen päivän ilta ja olo ihan hyvä.
Tosin tiedän että kolmas ja neljäs päivä on niitä vaikeampia. Suosittelisin sinulle 7 päivän paastoa. Paaston myönteiseet vaikutukset alkavat tuntua paremmin vasta viidennen päivän jälkeen. Hyvä tietysti tuo 5 päivääkin on ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080