niin eli tommonen vanha syntikka on ollu nurkissa pölyttymässä jo melkein parin vuosikymmenen verran. Eli haluaisin käyttää tätä koskettimistoa FLstudion tai reasonin kanssa, onnistuuko? Mitä piuhoja/palikoita tarvitsen että saan tämän vanhuksen yhtymään tietokoneseen? Löysin laatikoista jonkun piuhan missä oli toisessa päässä midi-"plugi" eli se pyöreä missä on nastoja, ja toisessa päässä rca-liittimet, tekeekö tällä piuhalla jotain, oon aika hukassa näitten vehkeiden kanssa? kiitos vastauksista jo etukäteen.
casio ht-3000 vanha syntikka -> midikeyboard, onnistuuko?
2
582
Vastaukset
- ja halvin
ratkaisu voisi olla midi-usb -palikka joka siis kytketään syntikan midi-outin ja PC:n USB-portin väliin. Esim. M-Audio Midisport Uno maksaa muistaakseni n. 40 euron paikkeilla.
- MusaHarrastaja
Itelläni on vanhassa Yamaha CS2X syntikassa alla linkistä löytyvä MidiAdapteri/USB piuha, jonka kautta vallan mainiosti toimii FL-studio 7 XXL musantekosoftan kanssa.
http://www.roland.com/products/en/UM-1EX/index.html
Itse ostin tuon muutama vuosi sitten Musiikki Fazerilta, joten sieltä tai muista liikkeistä löytyy melko varmasti tuota tai uudempaa tai vastaavaa laitetta. (hinta oli muistaakseni n. 45 euroa muutama vuosi sitten joten lienee hinta nykyään halvempi ehkä).
Kun tuolla yhdistää niin luulisi pelittävän, itse koskettimista voi joutua säätämään midiin liittyviä asetuksia kuten Trans CH 1(channel?) ym. pientä, jotta esim. Pitch Pend pyörällä saa tehtyä pendejä.
PS: Kiva ohjelma tuo FL-studio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981458
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58829- 36812
- 33723