Olin kesän 2005 ensin parin työkaverin kiusaama, myöhemmin kesän edetessä vieläpä pomonkin kiusaama ihminen. Yritettiin jopa lomauttaa kuukaudeksi, mutta en antanut periksi. Otin yhteyttä työsuojelupäällikköön ja hänen soitettuaan pomolle, oli pomolla tai pikemminkin sillä firmalla tasan 2 vaihtoehtoa, joko ottaa mut samantien takas töihin tai maksaa lomautusajan palkka kotiin. Menin takaisin töihin ja jouduin kahta kauheamman kiusaamisen ja ilkkumisen kohteeksi. Onneksi olen vahva, muuten en olisi jaksanut, sillä jaksamista kysyttiin tuossakin. Ilman muutamaa ihanaa ja ymmärtäväistä työkaveria, olisin luhistunut alkumetreille.
Työmaakiusaamisesta
6
350
Vastaukset
- vuosia
Olen työkyvyttömänä vielä neljän vuoden jälkeen. Yksi auttajistani on ollut entinen työkaverini, joka oli jo jäänyt eläkkeelle, kun minun ulossavustaminseni alkoi.
- Kiusasivat
Olin hiljainen tunnollinen työntekijä, joka ei sanonut koskaan vastaan mitään vaan tein toistenkin työt, yritin sillä saada hyväksymisen. Työnantaja piti samaa pilkka puhetta minusta toisten työntekijöiden kanssa.minusta levitettiin aivan perätön juttu,kuulin sen eräältä,joka uskalsi puhua kanssani vain silloin kun olimme kahden. Tämä sama ihminen sanoi minulle "olet henkisesti vahva kun kestät tätä".Onneksi olen jo eläkkeellä. Elämä on kostanut puolestani näille kiusaajille, ovat itse kokeneet saman,siis minkä taakseen jättää sen edestään löytää...
- jo koulussa
ja työelämässä..ja viimeisin sitten seurustelukumppani joka kiusasi ja alisti...hänen takiaan käyn narsistien vertaistukiryhmässä..se on auttanut selviytymään..Olen miettinyt tätä elämääni miksi mulle näin on käynyt..lukenut kirjallisuutta ja puhunut saman kokeneiden kanssa..me uhrit olemme liian kilttejä emme osaa puolustautua tarpeentullen..teemme vaikka toisille kuuluvat työt mukisematta...emme osaa sanoa ei...nyt jo näin keskiikäisenä olen opetellut uuden tavan elää en halua enää miellyttää muita van uskalan sanoa Ei tarpeentullen...se ei aina ole helppoa...Kiusaajat ovat yleensä persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä...itseäänkin voi miettiä millainen lapsuus oli olemmeko jonkin verran tunnevammaisia...???Miksi meitä kohdellaan huonosti miksi annamme kiusaajille vallan tuhota elämäämme.
- kiusataan, jotka
sanoo asiat suoraan...ja ovat hyviä työntekijöitä
- millankukka
Työpaikalla,,kotisairaanhoidossa on kouluttamattomia pomoja ,jotka eivät tiedä hoitotyöstä,,kyttää sen takia kaikkia työntekijöitä pikku asioila vaivaa ym,,saivartelee ,haukkuu,itkettää,,,,,joten hyvää työhyvinvointia helsinkin kaupungilla:) sairaslomat pitkittyy ,,osittain tämän syyn takia:)
- saisi herätä
Minua kiusattu puisto-osastolla Esplanadin työpisteessä.
En suosittele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454990Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481119- 131053
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8927Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713