Kuka maksaa treffeillä?

nimim. Pieleen meni...

Tarvitseeko tätä edes kysyä:

Jos mies pyytää naista ulos, syömään, elokuviin ja drinkille, kuka maksaa?

Mies, nainen vai kumpikin?

Onko oikein vai väärin olettaa, että se joka pyytää ulos, edes tarjoutuu maksamaan?

Onko naisen oiken pitää miestä törppönä ja loukkaantua, jollei mies edes tarjoudu maksamaan? Pyytää ulos, muttei edes leffalippua maksa?

Voiko tuollaista törppöä edes mieheksi kutsua?

25

1543

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulut :

Kylä näi o.

• nimim. Pieleen meni...

..oli ihan oikeutettua, että tunsin itseni nöyryytetyksi ja loukatuksi, kun mies ravintolassa sekä leffateatterin lippuluukulla ilmoitti, että "erikseen", kun maksun aika tuli.

• muuta :
        nimim. Pieleen meni... kirjoitti:

..oli ihan oikeutettua, että tunsin itseni nöyryytetyksi ja loukatuksi, kun mies ravintolassa sekä leffateatterin lippuluukulla ilmoitti, että "erikseen", kun maksun aika tuli.

jätä se sika!

• Jos mies pyytää naista ulos, syömään, elokuviin ja drinkille, kuka maksaa?

-Se kumpi tarjoutuu.

Onko oikein vai väärin olettaa, että se joka pyytää ulos, edes tarjoutuu maksamaan?

-On kohteliasta maksaa jos on toisen kutsunut, mutta moukkamaista olettaa että toinen maksaisi ellei semmoisesta ole ollut puhetta.

Voiko tuollaista törppöä edes mieheksi kutsua?

-Voi.

• ,,,

paitsi jos nainen selvästi odottaa minun maksavan (silloinkin toki maksan mutten mielelläni)

• nimim. Pieleen meni...

odottaa mitään. Olisin maksanut oman osuuteni joka tapauksessa ja ihan mielellänikin (koska olen parempituloinenkin) jos mies olisi edes tarjoutunut maksamaan. Mutta kun ei edes tarjoutunut, se oli mielestäni loukkaavaa.

• ,,,

odottaa mitään. Olisin maksanut oman osuuteni joka tapauksessa ja ihan mielellänikin (koska olen parempituloinenkin) jos mies olisi edes tarjoutunut maksamaan. Mutta kun ei edes tarjoutunut, se oli mielestäni loukkaavaa.

ehkä oikeus loukkaantua, mutta ei sitä(kään) oikeutta välttämättä tarvitsisi käyttää

• vänksy

miten ton jutun "kuuluu" mennä, mutta mä kyl varautuisin ainakin maksamaan oman osuuteni. Jos mulla ei olis rahaa, niin ilmoittaisin sen kyllä jo siinä vaiheessa, kun toinen ehdottaa jotain.

• tulee hyvin

naisten tasa-arvoisuus esille.

• näi o,

herrasmies maksaa AINA!

• Pimp Daddy P Smooth

"Jos mies pyytää naista ulos, syömään, elokuviin ja drinkille, kuka maksaa? "

Reilu meininki. Mies pyytää. Mies maksaa. Ja sitten nainen tiskaa, imuroi, pesee pyykit ja hoitaa lapset seuraavat 30 vuotta.

• sentään??? :

kyllä täysi-ikäinen lapsi voi jo omat pyykkinsä pestä!!11!

• Pimp Daddy P Smooth
        sentään??? : kirjoitti:

kyllä täysi-ikäinen lapsi voi jo omat pyykkinsä pestä!!11!

mutta eihän esikoista panna kuopuksen pyykkejä pesemään, koska sen pitää omien pyykkien pesun lisäksi elää villiä nuoruuttaan tai nysvätä yliopiston kirjastossa.

• KoppavaHoro

se, joka pyytää (ja päättää mitä tehdään) myös maksaa. Ja jos ei maksa, niin olisi kohteliasta ilmoittaa asiasta etukäteen.

Muuten olen sitä mieltä, että puoliksi tai vuorotellen.

• nimim. Pieleen meni...

Kun jos mies ensin pyytää ja suostuttelee.. ehdottaa suht hintavaa ravintolaa ja päättää yksin, mitä leffaa mennään katsomaan. Mä en koe olevani ollenkaan kohtuuton, jos odotan hänen sitten myös maksavan.

Ehkä se sitten oli vaan jokin testi? Mut oli mitä oli, toisia treffejä ei tule :D

• Rose85

mä haluan ainakin maksaa omat ruokani, juomani ja leffa lippuni. miehen ei tartte maksaa kaikkea, vain oman osuutensa. mä haluan olla itsenäinen ja maksaa reilusti oman osuuteni.

• nimim. Pieleen meni...

Vaikka mies päättäisi ravintolan, leffan jne. Olet mielummin itsenäinen ja maksat mitä ikinä mies keksii sinulla maksattaa? Mitä itsenäisyyttä se on, jollet ole itse päättänyt mitään?

Mä olen mielummin itsenäinen siten, että jollen ole itse päättänyt kohdetta tai paikka, johon rahani tuhlaan, maksakoon se joka välttämättä haluaa mun seuraani. Ei mun itsenäisyyttäni uhkaa se, jos mies tarjoaa illan. Eikä se ole itsenäisyyttä, jollei ole valinnanvaraa. Jollei mies edes tarjoudu maksamaan, ei myöskään ole tilaisuutta valita maksaako vai ei. Joten eri tilanne.

• Rose85

Vaikka mies päättäisi ravintolan, leffan jne. Olet mielummin itsenäinen ja maksat mitä ikinä mies keksii sinulla maksattaa? Mitä itsenäisyyttä se on, jollet ole itse päättänyt mitään?

Mä olen mielummin itsenäinen siten, että jollen ole itse päättänyt kohdetta tai paikka, johon rahani tuhlaan, maksakoon se joka välttämättä haluaa mun seuraani. Ei mun itsenäisyyttäni uhkaa se, jos mies tarjoaa illan. Eikä se ole itsenäisyyttä, jollei ole valinnanvaraa. Jollei mies edes tarjoudu maksamaan, ei myöskään ole tilaisuutta valita maksaako vai ei. Joten eri tilanne.

Mä maksan vain sen mitä mä syön juon ja teen. en maksa miehen ruokia, juomia ja muita menoja. Vain omani. mä loukkaannun jos mies yrittää maksaa koska mä en ole uus avuton eikä mua tartte paapoo. Maksan kyllä ruokani ja juomani ja oman puoleni huvituksiin menneista lippu maksuista ym. Minä paskon ja kusen ne ulos joten minä ne myös maksan... ei se miehen tehtävä ole kaikkea aina kustantaa. Itsenäisiä aikuisiahan tässä ollaan ja raha huolet nyt on arkea kaikille välillä. Ja kyllä mä näen että jos kerta menen nauttimaan vaikka leffasta niin se on mun nautinto& vapaa -aika ja mä maksan oman puoleni nautinnollisesta vapaa-ajan harrastuksista. Jos ei ole varaa maksaa huvitusta niin jää sitten vaikka kotiin tai tekee jotain halvempaa.

• Treffille kutsuja maksaa olipa treffi mikä tahansa meeting

Yhdessä sovitulla tapaamisella kukkaron unohtaja
      ämmä kannattaa jättää heti..
      Sellaianen ämmä on kapakkailtapummi juoppo ämmä

• Jos mies pyytää treffeille, valmistaudun maksamaan omat kuluni. Minusta kuitenkin on kohteliasta ja herrasiesmäistä maksaa naisenkin leffalippu / kahvikuppi ainakin niillä ekoilla treffeillä, nostaa miehen pisteitä ainakin minun silmissäni.

Jos olen itse pyytänyt miehen treffeille, olen toisinaan maksanut miehenkin kahvin / kaljan. Tarjoudun ainakin maksamaan, jos olen toisen treffeille pyytänyt. Jos kyseessä on miespuolinen ihan vaan kaverikaveri, homma on mennyt yleensä niin että "mä maksan nää ekat kaljat niin maksa sä sitten seuraavat" x) .

• Tuollaisen tosi naisen olen aina halunnut

• Jos mies *tarjoutuu* maksamaan (tätä tapahtuu kumma kyllä vieläkin) ihan omasta tahdostaan niin maksakoon sitten.

Jos ei niin eipä siinä auta muu kuin maksaa itse.

• nimim. Pieleen meni...

Luulisi, että tolloinkin mies tajuaa edes yrittää tehdä vaikutuksen tarjoutumalla maksamaan.

• lady-silver1

vanhanaikainen, että jos mies pyytää ulos,esim. syömään, niin kyllä mä odotan sitä että hän myös maksaa. Mun mielestä mies on kyllä törppö jos ei maksa.

• Ygg

maksaa. Samasta syystä naiset eivät tee juurikaan aloitteita koska tietävät että joutuvat kaivamaan kuvettaan treffeillä. Vedotaan vanhanaikaisuuteen, hyviin tapoihin tai perinteisiin vaikka syy on jossain muualla.

Ihmiset etsii parisuhdetta, ei elätettäviä syöttiläitä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe