Mitä eroo???

fear

Mitä eroo on hip hopilla ja rapilla????

10

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahmed dj

      hip hopilla tarkoitetaan kulttuuria, joho kuuluu ns. nelja elementtii; breikki, dj, graffitit ja rap- musiikki. joten rap on vaan yksi neljasosa hip hoppia, vaikka usein se onki esilla eniten.
      jou, noi se vaan on..

      • asdfafds

        hiphopiin kuuluu musiikillisesti muutakin kuin rap. esim abstarct hiphop, instrumental rap ja muuta. joten vedä ittes jojoon.


      • parta
        asdfafds kirjoitti:

        hiphopiin kuuluu musiikillisesti muutakin kuin rap. esim abstarct hiphop, instrumental rap ja muuta. joten vedä ittes jojoon.

        kerro mulle mitä on instrumental rap?

        kun aikas kuuntelet musaa ja teet itse musiikkia huomaat, ettei musaa ookkaan niin helppoo vääntää eri kategorioihin. kuka oikeesti jaksaa kelaa et onks tää nyt abstract hihhoppia tms... Joten älä sää tuu tänne käskeen ihmisiä tekeen itsemurha jonkun asian takia, kun mun mielestä sun pitäs HANKKIA elämään enemmän sisältöö.

        jostain dirty southista voidaa puhuu ja gangstaräpitä tai reel hiphopista jos on välttämättä tarvis vaikkapa kuvailla jotakuta artistia. siinä mielessä termit voi auttaa mutta ei noita nyt pidä mennä sanoon että "ei KRS One oo räppiä ku se on Reel Hiphoppia!"


      • safdafsdasdf
        parta kirjoitti:

        kerro mulle mitä on instrumental rap?

        kun aikas kuuntelet musaa ja teet itse musiikkia huomaat, ettei musaa ookkaan niin helppoo vääntää eri kategorioihin. kuka oikeesti jaksaa kelaa et onks tää nyt abstract hihhoppia tms... Joten älä sää tuu tänne käskeen ihmisiä tekeen itsemurha jonkun asian takia, kun mun mielestä sun pitäs HANKKIA elämään enemmän sisältöö.

        jostain dirty southista voidaa puhuu ja gangstaräpitä tai reel hiphopista jos on välttämättä tarvis vaikkapa kuvailla jotakuta artistia. siinä mielessä termit voi auttaa mutta ei noita nyt pidä mennä sanoon että "ei KRS One oo räppiä ku se on Reel Hiphoppia!"

        tarkoitin sitä et pitää osata erottaa rap hiphopista siinä et hiphop sisältää muutakin musaa kuin rap. rapia on tietysti monenlaista, ja jokainen viilatkoon pilkkua rapin alalajien välillä. mut deejaying käsittää kyl mielestäni ainakin hyvinkin rikasta musiikkia mm. dj krush ja dj shadow.

        instrumental hiphop taas käsittää juuri tuon instrumentaalisen puolen eli jossa sanat jätetään vähemmälle.


    • Silenth

      ..HipHoppiin kuuluu nää Graffitit,Rap, Breikkaus ja DJ. Biisit on sillee erilaisia, et niissä ei oo niin paljoo uhittelua esim. Avain:
      "mun sydän virtaa ulos sulle, äiti suun kautta
      jaksoit kantaa mahassas mua 9 kuukautta,
      lupaan sua aina auttaa,
      oon ikuisesti velkaa,
      toivon et valitsemani tie,
      sulle mamma joskus kelpaa"

      Rap on muuten sama, mut lyriikat biiseissä on enämpi sitä ganstaa, niinku noissa esim. Obie Tricen biisissä:
      "Get loud motherfucker,
      when I speak motherfucker
      Out your seat motherfucker,
      I’ma reach motherfuckers"

      ..En oo varma tuosta, mut korjatkaa jos oon väärässä :)

      • aijaa

        meitsi luuli, et hiphoppi-musiikia ei oo olemas. mun mielest hip hopilla tarkoitetaan vaan tota kulttuurii, ne 4 elementtii. yleensa kuitenkin jengi luulee, et hiphop on rappia.. en tiia.


      • apinanaama
        aijaa kirjoitti:

        meitsi luuli, et hiphoppi-musiikia ei oo olemas. mun mielest hip hopilla tarkoitetaan vaan tota kulttuurii, ne 4 elementtii. yleensa kuitenkin jengi luulee, et hiphop on rappia.. en tiia.

        yllä oleva sano ihan niinku se on


      • eheheh
        apinanaama kirjoitti:

        yllä oleva sano ihan niinku se on

        avain on ihan yhtä rappia kuin muukin. rap sana on lyhenne englannista ja tarkoittaa "rytmistä runoutta". rapeja on erilajeja mm gangsta rap, jossa uhotaan. avain taas kuuluu johonkin rapin muihin alalajeihin.

        toisaalta hiphopissa on myös muitakin alalajeija mitä musiikkiin tulee kuin rap. esim nää dj shadow ym edustavat muuta.


    • Erkki

      Krs-1 sanoi asian jo aikoinaan: Rap is something you do, hi-hop is something you live! Eli rap musiikkina on osa hip-hop kulttuuria, voidaan myös puhua hiphop musiikista, koska kaikki ymmärtävät sen tarkoittavan tietynlaista musiikkia, oli siinä sitten pelkät biitit tai myös sanat. Tällä hetkellä tosin levy-yhtiöt yrittää änkeä tota hiphop termiä joka väliin, koska se on trendikästä. Mutta jos halutaan pilkkua viilata niin sellaista kuin hiphop musiikki ei ole, se on yleinimike tälle kulttuurille, jos haluat lisäselvitystä, kuuntele Gurun jazzmatazz 2:en yksi välispiikeistä (en nyt muista mones), missä hän hienosti valaisee tämän asian.

      • kaunista hiphoppia

        krs1-Teoria on osuvin kuvaamaan hip hop:n olemusta.
        Koska sanonta on "hip hop don't stop",
        tässä osittain suom. lainaus ksr-1 liveesityksen (BDP-crew,
        eli Boogie Down Productions: Stop the Violence and HipHop)
        "Aika ajoin ja taas uudestaan, silloin kun otan taas kynän käteen niin nämä sanat syntyvät: ...tässä maailmassa vallitseva draama pitää meidät ns. kaapattuina... the story as it goes... doesn't go in _my_ book ... Yheiskuntatieteet eivät kerro asioita poliitisten roistojen. ... Emansipaatiossa, proklamaatiossa, mutta itse pressa pysyy vain lomahiekkalaatikossa.", sanoo: BDP-posse.

        Peace.

        Hip hop tai rap ylläolevan teksti on teoriapainotteista riimausta (esitys riimaa eng. kielenä paremmin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe