Pelastus ei tunnu kiinostavan ketään täällä?

etj

Ettekö ole lukeneet?

Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Mark.16:16

44

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koo.koo

On luettu, ja kuultukin useammin kuin lääkäri määrää. Tuo lainaus on ihan syvältä: täyttä huuhaata.
      Pelkkä ajatus siitä, että joutuisin iäisyyteni viettämään taivaassa valkoinen retonki-leninki päällä uskisten seurassa ja ynisemään loitsun pätkää mielikuvitusolennon kunniaksi, saa minut voimaan huonosti. Eiköhän wihtahousun bileissä ole paljon kivampaa.

• vio-letti

>>>Eiköhän wihtahousun bileissä ole paljon kivampaa

• koo.koo
        vio-letti kirjoitti:

>>>Eiköhän wihtahousun bileissä ole paljon kivampaa

No niin luulisi. Ellei sitten EU-direktiivit ole sitäkin pilanneet.

• etj

jos nimittäin joutuu sinne vihtahousun (aika pehmeä nimitys) kidutuskuoppiin. Jos olet täällä tottunut juomaan janoosi, siellä ei tarvitse enää juoda, jos olet tottunut lepäämään, siellä ei enää lepoa suoda. Kyllä olo käy tuskaiseksi, jo muutaman sekunnin kuluttua sellaisessa paikassa. Siellä muistaa kyllä kaikki herjaukset, joita on suustaan suoltanut ja olisi valmis katumaan, mutta kun on myöhäistä ei löydy mahdollisuutaa peruutukseen.
        Lukase muistin virkistykseksi tämä huolella.
        Tämä ei ole vertaus, tässä kohdassa ei puhuta vertauksesta.

Luukas
        16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

• koo.koo
        etj kirjoitti:

jos nimittäin joutuu sinne vihtahousun (aika pehmeä nimitys) kidutuskuoppiin. Jos olet täällä tottunut juomaan janoosi, siellä ei tarvitse enää juoda, jos olet tottunut lepäämään, siellä ei enää lepoa suoda. Kyllä olo käy tuskaiseksi, jo muutaman sekunnin kuluttua sellaisessa paikassa. Siellä muistaa kyllä kaikki herjaukset, joita on suustaan suoltanut ja olisi valmis katumaan, mutta kun on myöhäistä ei löydy mahdollisuutaa peruutukseen.

Luukas
        16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

Tuohon ei voi muuta todeta, että oletpa sinä pimeä, aaprabamin ja mossen kamu. Suorastaan naurettava, kiihko-varajeesus. Luulenpa, että juuri tuollaiset sinunlaisesi vuorisaarnan unohtajat sinne tuliseen järveen joutuvat käsipohjaa uiskentelemaan. Ja vielä ilman uikkareita.
        En minä ole koskaan kuulut mossesta ja amprabamista. Mistä heidän levynsä voi ostaa?

• etj
        koo.koo kirjoitti:

Tuohon ei voi muuta todeta, että oletpa sinä pimeä, aaprabamin ja mossen kamu. Suorastaan naurettava, kiihko-varajeesus. Luulenpa, että juuri tuollaiset sinunlaisesi vuorisaarnan unohtajat sinne tuliseen järveen joutuvat käsipohjaa uiskentelemaan. Ja vielä ilman uikkareita.
        En minä ole koskaan kuulut mossesta ja amprabamista. Mistä heidän levynsä voi ostaa?

pimeydestä valkeuteen. Ennen olin niin kuin sinäkin pimeyden lapsi, mutta Jeesuksen kautta sain siirtyä pimeydestä valkeuteen. Ei enää kiinnosta ne entiset bileet, jotka antoivat hetken nautinnon ja sitten tuskaisen olon.

• koo.koo
        etj kirjoitti:

pimeydestä valkeuteen. Ennen olin niin kuin sinäkin pimeyden lapsi, mutta Jeesuksen kautta sain siirtyä pimeydestä valkeuteen. Ei enää kiinnosta ne entiset bileet, jotka antoivat hetken nautinnon ja sitten tuskaisen olon.

Minä olen siirtynyt pimeydestä valkeuteen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>Höpöä. Uskottelet vain itsellesi tuollaista soopaa.

Ennen olin niin kuin sinäkin pimeyden lapsi, mutta Jeesuksen kautta sain siirtyä pimeydestä valkeuteen.
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Mistä sinä minun tilastani tiedät. jeesus on satuolento: se siitä siirtymisestäsi.

Ei enää kiinnosta ne entiset bileet, jotka antoivat hetken nautinnon ja sitten tuskaisen olon.

>>>>>>>>>>>>>Älä narraa. Entinen antoi edes hetken nautinnon; nykyisesi pelkkää tuskaista syntien tehtailemista ja niinden anteeksi anelua satuolennolta. HOHOHOHO.

• etj
        koo.koo kirjoitti:

mutta siitä vanhasta käärmeestä, jota virallisesti kutsutaan perkeleeksi ja saatanaksi,(ei mikään vihtahousu) siitä olet kuullut. No, sitten tiedät, että se on todellinen ja se on valehtelija ja murhaaja, ja totuudessa se ei pysy. Sinun on valinta, ketä haluat seurata, kultaista keskitietä ei löydy. Taivas ja ikuinen ilo, tai helvetti ja ikuinen tuska. Suosittelen taivas tietä.
        Älä turhia uhoa, ei se sinua mitään hyödytä, ei senkaltaisia koviksia kukaan tarvitse. Voit olla oma itsesi!

• etj
        etj kirjoitti:

mutta siitä vanhasta käärmeestä, jota virallisesti kutsutaan perkeleeksi ja saatanaksi,(ei mikään vihtahousu) siitä olet kuullut. No, sitten tiedät, että se on todellinen ja se on valehtelija ja murhaaja, ja totuudessa se ei pysy. Sinun on valinta, ketä haluat seurata, kultaista keskitietä ei löydy. Taivas ja ikuinen ilo, tai helvetti ja ikuinen tuska. Suosittelen taivas tietä.
        Älä turhia uhoa, ei se sinua mitään hyödytä, ei senkaltaisia koviksia kukaan tarvitse. Voit olla oma itsesi!

koska sydämen kyllyydestä suu puhuu.

• koo.koo
        etj kirjoitti:

koska sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Osuit naulan kantaan, varajeesus. Tuollaista uskonnollista saastaa, mitä sinä täällä syydät, ei muu kuin sekopää tai Saatanan kamu (tai molempia) voi kirjoittaa.

• koo.koo
        etj kirjoitti:

mutta siitä vanhasta käärmeestä, jota virallisesti kutsutaan perkeleeksi ja saatanaksi,(ei mikään vihtahousu) siitä olet kuullut.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Tuosta (pois lukien tuo "todelinen") "valehtelija ja murhaaja" tulee hakematta mieleen YHWH-setä. Eikös joku laskenut Raamatusta, paljonko rakastava isä jumala murhasi ihmisiä. Luku taisi olla n. 2 miljoonaa. Puhumattakaan, kuinka hän käski lyödä vastasyntyneitten päät murskaksi jne. jne.

Sinun on valinta, ketä haluat seurata, kultaista keskitietä ei löydy. Taivas ja ikuinen ilo, tai helvetti ja ikuinen tuska. Suosittelen taivas tietä.

>>>>>>>>>>>>HOOOHO. Uskiksia, henkisiä eunkkeja, en missään tapauksessa.

>>>>>>>>>>>>>>Sinähän tässä kukkoilet tuolla mielikuvitusolennolla. HOHOHO. Minä OLEN oma itseni; sinä olet aivopesty ressukka. Sori vaan.

• etj
        koo.koo kirjoitti:

Osuit naulan kantaan, varajeesus. Tuollaista uskonnollista saastaa, mitä sinä täällä syydät, ei muu kuin sekopää tai Saatanan kamu (tai molempia) voi kirjoittaa.

en ole kumpaakaan, sinun onneksesi. Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä sinullekin!

• koo.koo
        etj kirjoitti:

en ole kumpaakaan, sinun onneksesi. Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä sinullekin!

Hävittyään väittelyn poistui etj-uskis kehnoakin kehnommalla tekosyyllä takavasemmalle. HOHOHOHOHOHOHOH.

• Pii on 3.0
        etj kirjoitti:

Luukas

..Nyt sinä puhut Hindujen historiaa,
        Aleksandros kolmannen aikana Intiassa oli ns, Mayrua- hallitussuku, Chandracupta oli sen ensimmäinen hallitsija. Tämän poika Aseka rakennutti "Kidutuskuopan," Jota aletiin nimittää nimellä helvetti.
        Se on vieläkin olemassa, Asekan kaupungissa turistinähtävyytenä. 11- metriä läpimittainen kuparikattila, jonne tuomitut heitetin, ja tulta alle. siitä oli joku aika sitten Tv; dokumentti .
        Chandracupta pieksi Intiaan tunkeutuneet aleksanterin perilliset niin maan perusteellisesti, ja Asekan aikana kreikkalaisten lähetystö kävi mm. Asekassa anomassa rauhaa. he hämmästelivät suu auki sitä valtavaa näkyä, jota hindujen Mayrua-valtakunta tarjosi.
        Tältä reissulta kreikkalaiset toivat mukanaan idean helvetistä, ja siitä pakanakreikkalaiset siirsivät noita yksittäisiä -helvetti-hokemia Ut;n kreikannoksiin. Myös ajatus saapuvasta "Pelastajasta," saattoi olla Kreikkalaisten tyranniaan kyllästyneitten ajatuksissa,sillä aleksanterin perilliset pelkäsivät Asekaa.
        Danieliila on ilmeisiä yhtymäkohtia hänen aikanaan eläneisiin Hinduvaltioihin. Myös mongolit saivat aiheen pelätä Gupta-dynastian hallitsijoita; Eräs heistä lähes tuhosi mongoliarmeijat, mitä lännen ritariarmeijat eivät kyenneet tekemään lännessä.
        Joten , Kyse ei ole "henkimaailmasta," vaan Ihan reaalista historiasta.

• etj
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..Nyt sinä puhut Hindujen historiaa,
        Aleksandros kolmannen aikana Intiassa oli ns, Mayrua- hallitussuku, Chandracupta oli sen ensimmäinen hallitsija. Tämän poika Aseka rakennutti "Kidutuskuopan," Jota aletiin nimittää nimellä helvetti.
        Se on vieläkin olemassa, Asekan kaupungissa turistinähtävyytenä. 11- metriä läpimittainen kuparikattila, jonne tuomitut heitetin, ja tulta alle. siitä oli joku aika sitten Tv; dokumentti .
        Chandracupta pieksi Intiaan tunkeutuneet aleksanterin perilliset niin maan perusteellisesti, ja Asekan aikana kreikkalaisten lähetystö kävi mm. Asekassa anomassa rauhaa. he hämmästelivät suu auki sitä valtavaa näkyä, jota hindujen Mayrua-valtakunta tarjosi.
        Tältä reissulta kreikkalaiset toivat mukanaan idean helvetistä, ja siitä pakanakreikkalaiset siirsivät noita yksittäisiä -helvetti-hokemia Ut;n kreikannoksiin. Myös ajatus saapuvasta "Pelastajasta," saattoi olla Kreikkalaisten tyranniaan kyllästyneitten ajatuksissa,sillä aleksanterin perilliset pelkäsivät Asekaa.
        Danieliila on ilmeisiä yhtymäkohtia hänen aikanaan eläneisiin Hinduvaltioihin. Myös mongolit saivat aiheen pelätä Gupta-dynastian hallitsijoita; Eräs heistä lähes tuhosi mongoliarmeijat, mitä lännen ritariarmeijat eivät kyenneet tekemään lännessä.
        Joten , Kyse ei ole "henkimaailmasta," vaan Ihan reaalista historiasta.

Job
        17:13 Jos kuinka toivon, on tuonela asuntoni; minä levitän vuoteeni pimeyteen,
        17:14 minä sanon haudalle: 'Sinä olet isäni', ja madoille: 'Äitini ja sisareni.'
        17:15 Missä on silloin minun toivoni, ja kuka saa minun toivoani katsella?
        17:16 Ne astuvat alas tuonelan salpojen taa, kun yhdessä lepäämme tomussa.

Psalmit

49:14 Näin käy niiden, jotka itseensä luottavat, ja heidän perässään niiden, jotka mielistyvät heidän puheisiinsa. Sela.
        49:15 Kuin LAMMASLAUMA HEIDÄT VIEDÄÄN TUONELAAN, KUOLEMA HEITÄ KAITSEE, jo huomenna oikeamieliset astuvat heidän ylitsensä; TUONELA KALVAA HEIDÄN HAHMOANSA, EIKÄ HEILLÄ OLE ASUNTOA.
        49:16 Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta, sillä hän ottaa minut huomaansa. Sela.
        49:17 Älä pelkää, jos joku rikastuu, jos hänen talonsa komeus karttuu.
        49:18 Sillä kuollessaan ei hän ota mitään mukaansa, eikä hänen komeutensa astu alas hänen jäljessänsä.
        49:19 Vaikka hän eläissänsä kiittää itseään siunatuksi, vaikka sinua ylistetään, kun vietät hyviä päiviä,
        49:20 täytyy sinun mennä isiesi suvun tykö, jotka eivät ikinä enää valoa näe.
        49:21 Ihminen, mahtavinkin, on ymmärrystä vailla, hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat.

Matteus
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Iankaikkinen elämä tai iankaikkinen rangaistus!

• Pii on 3.0
        etj kirjoitti:

Job
        17:13 Jos kuinka toivon, on tuonela asuntoni; minä levitän vuoteeni pimeyteen,
        17:14 minä sanon haudalle: 'Sinä olet isäni', ja madoille: 'Äitini ja sisareni.'
        17:15 Missä on silloin minun toivoni, ja kuka saa minun toivoani katsella?
        17:16 Ne astuvat alas tuonelan salpojen taa, kun yhdessä lepäämme tomussa.

Psalmit

49:14 Näin käy niiden, jotka itseensä luottavat, ja heidän perässään niiden, jotka mielistyvät heidän puheisiinsa. Sela.
        49:15 Kuin LAMMASLAUMA HEIDÄT VIEDÄÄN TUONELAAN, KUOLEMA HEITÄ KAITSEE, jo huomenna oikeamieliset astuvat heidän ylitsensä; TUONELA KALVAA HEIDÄN HAHMOANSA, EIKÄ HEILLÄ OLE ASUNTOA.
        49:16 Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta, sillä hän ottaa minut huomaansa. Sela.
        49:17 Älä pelkää, jos joku rikastuu, jos hänen talonsa komeus karttuu.
        49:18 Sillä kuollessaan ei hän ota mitään mukaansa, eikä hänen komeutensa astu alas hänen jäljessänsä.
        49:19 Vaikka hän eläissänsä kiittää itseään siunatuksi, vaikka sinua ylistetään, kun vietät hyviä päiviä,
        49:20 täytyy sinun mennä isiesi suvun tykö, jotka eivät ikinä enää valoa näe.
        49:21 Ihminen, mahtavinkin, on ymmärrystä vailla, hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat.

Matteus
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Iankaikkinen elämä tai iankaikkinen rangaistus!

hahmoansa.. Raamattu sanoo väjäämättä, että kuolemasa ei ole "tietoa , ei taitoja, ei ajatusta eikä tekoa;. "
        "Tuonela kalvaa heidän hahmoansa"- Ihmisen fyysinen ruumis hajoaa haudassa. siis mitään ei jää. Muuten Skandinaavien Hell , "Helin huone," oli ihan samanlainen; Tässä juuri tulee esille oma todistuksesi, että tietoinen Helvetti on pahansuopaa tarua. Kirjoitus sanoo, että "Sota ei ole Ihmisiä vastaan , "Vaan neljää asiaa vastaan. Ja kirjoitus sanoo, että he"kaikki tulevat Jumalan opettamiksi,"
        Ja että "Niskoittelijatkin joutuvat asumaan jumalan tykönä. " -Eihän ketään koulussakaan jätetä luokalle, ilman opettamatta,

• etj
        Pii on 3.0 kirjoitti:

hahmoansa.. Raamattu sanoo väjäämättä, että kuolemasa ei ole "tietoa , ei taitoja, ei ajatusta eikä tekoa;. "
        "Tuonela kalvaa heidän hahmoansa"- Ihmisen fyysinen ruumis hajoaa haudassa. siis mitään ei jää. Muuten Skandinaavien Hell , "Helin huone," oli ihan samanlainen; Tässä juuri tulee esille oma todistuksesi, että tietoinen Helvetti on pahansuopaa tarua. Kirjoitus sanoo, että "Sota ei ole Ihmisiä vastaan , "Vaan neljää asiaa vastaan. Ja kirjoitus sanoo, että he"kaikki tulevat Jumalan opettamiksi,"
        Ja että "Niskoittelijatkin joutuvat asumaan jumalan tykönä. " -Eihän ketään koulussakaan jätetä luokalle, ilman opettamatta,

http://koti.phnet.fi/petripaavola/universalismi.html

• Pii on 3.0
        etj kirjoitti:

http://koti.phnet.fi/petripaavola/universalismi.html

..Tässä kaupataan Augustinusta ja ns,Predestinaatio- oppia, jonka mukaan ihmisellä ei ole mitään sijaa "pelastumisessa,", vaan jumala on "ennaltamäärännyt" Jotkut harvat elämään, ja loput "kadotukseen.
        Augustinus oli Manikealainen, ja Uusplatonilainen Filosofi. Uusplatonismi opetti, että kaikki ihmiset ovat kuolemattomia henkiolentoja, Logoksen ilmentymiä.
        -Sattumaa ei ole, kaikki on ennaltamäärättyä,.(Itse asiassa vielä Einstein opetti tätä, kunnes saksalainen Heisinger osoitti sattuman olevan tärkein ohjaus maailmankaikkeudessa.-Heisingerin ns ,-Epätarkkuusteoria. )
        Kaikesta selityksistä huolimatta Predestinaatio- oppi ei ole raamatusta. Eikä Kirkkoisukkien Filosofia niin hääviä ole; Augustinus mm,opetti, että jos et pärjää väittelyssä sanalla, on silloin varauduttava fyysisen väkivallan käyttöön;

• uåou
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..Tässä kaupataan Augustinusta ja ns,Predestinaatio- oppia, jonka mukaan ihmisellä ei ole mitään sijaa "pelastumisessa,", vaan jumala on "ennaltamäärännyt" Jotkut harvat elämään, ja loput "kadotukseen.
        Augustinus oli Manikealainen, ja Uusplatonilainen Filosofi. Uusplatonismi opetti, että kaikki ihmiset ovat kuolemattomia henkiolentoja, Logoksen ilmentymiä.
        -Sattumaa ei ole, kaikki on ennaltamäärättyä,.(Itse asiassa vielä Einstein opetti tätä, kunnes saksalainen Heisinger osoitti sattuman olevan tärkein ohjaus maailmankaikkeudessa.-Heisingerin ns ,-Epätarkkuusteoria. )
        Kaikesta selityksistä huolimatta Predestinaatio- oppi ei ole raamatusta. Eikä Kirkkoisukkien Filosofia niin hääviä ole; Augustinus mm,opetti, että jos et pärjää väittelyssä sanalla, on silloin varauduttava fyysisen väkivallan käyttöön;

>>Kaikesta selityksistä huolimatta Predestinaatio- oppi ei ole raamatusta.>>

Predestinaatio-opin perustat löytyvät Roomalaiskirjeen 8, 9 ja 10 luvusta. Predestinaatio-oppi on kalvinistisen kristinuskon kivijalka, ja myös luterilaisuudessa sillä on vankka jalansija, joskin sattuneesta syystä siitä ollaan ihan hiljaa.

Tunnustuskirjoihin kuuluva "Luterilainen Yksimielisyyden Ohje eli eräiden Augsburgin tunnustuksen uskonkohtien perinpohjainen, selkeä, oikea ja lopullinen toisto ja selitys", aloittaa kappaleen 11. (Jumalan iankaikkinen ennaltatietämys ja valinta) näillä sanoilla: Tästä opinkohdasta ei Augsburgin tunnustuksessa pysyvien teologien keskuudessa ole käyty julkista kiistaa. Oikein opetettuna tämä on lohdullinen opinkohta. Siksi selvitämme sitäkin tässä kirjoituksessa, jottei siitä vastedeskään syntyisi pahennusta herättävää väittelyä. Oleellisimmat kohdat ovat:

4. Predestinaatio eli Jumalan iankaikkinen valinta koskee ainoastaan Jumalan hurskaita, rakkaita lapsia. Se on heidän pelastuksensa syy, se toteuttaa pelastumisen ja kaiken mitä tähän kuuluu. Sillä perustalla meidän autuutemme kestää niin vankasti, etteivät helvetin portit pysty sitä järkyttämään. (Matt. 16:18)

5. Tätä valintaa ei pidä tutkia Jumalan salaisen päätöksen kannalta, vaan se on opittava ymmärtämään Jumalan sanasta, jossa se on ilmoitettu.

6. Jumalan sana taas ohjaa meidät Kristuksen luokse. Hän on se "elämän kirja", (Esim. Fil. 4:3) johon kaikkien niiden nimet on kirjoitettu, joiden on määrä tulla iankaikkisesti autuaiksi. Hänessä heidät on myös valittu, niin kuin Raamattu sanoo: Jumala on ennen maailman perustamista hänessä - Kristuksessa - valinnut meidät. (Ef. 1:4)

Tästä seuraa välittömästi, että :
        4' Ne, joita Jumala ei ole valinnut edeltäkäsin, on ikuisiksi ajoiksi suljettu pois pelastuksesta. Heidät on valittu kadotukseen.

5' Meitä on kielletty miettimästä predestinaation mielekkyyttä ja kyseenalaistamasta koko juttua.

6' Ne, joiden nimiä ei ole tuolla "elämän kirjassa", on luonnollisestikin valittu iankaikkiseen kidutukseen ja heidän osansa on ikuinen kärsimys - heidän itsensä kannalta täysin mielivaltaisesta syystä. Reformoidun kirkon tunnustuskirjat ovat samoilla linjoilla:

"Valinta on Jumalan muuttumaton tarkoitus, jossa Hän, ennen maailman perustamista, silkasta armosta, oman tahtonsa mielisuosion mukaan, valitsi tietyn määrän henkilöitä koko ihmisrodusta, jotka olivat langenneet omasta syystään alkuperäisestä oikeamielisyydestään syntiin ja tuhoon, pelastukseen Kristuksessa, jonka Hän iankaikkisuudesta määräsi Välimieheksi ja valittujen Pääksi ja pelastuksen perustaksi...
        (Dortin kaanon, Opin Ensimmäinen Pääkappale, artikla 7)"

Sama suomeksi: Jumala vihaa luotujaan ja Hän vihaa omia lapsiaan, ja Hän haluaa tuhota kaikki lapsensa, paitsi niitä, jotka jostain käsittämättömästä syystä onkin valittu pelastukseen ikään kuin museokappaleina, esimerkkeinä siitä, että ihmisiäkin on joskus ollut olemassa.

Englantilaisten baptistien uskontunnustuksesta taas löytyvät(1689) artikla 3d:n alkusanat: "Jumalan päätöksen mukaan, Hänen kunniansa osoitukseksi, jotkut ihmiset ja enkelit on ennalta määrätty ikuiseen elämään Jeesuksen Kristuksen kautta, Hänen armonsa kirkkauden kunniaksi."

Luonnollisesti tästä sitten seuraa, että loput ihmiset on valittu ikuiseen kidutukseen. Valinta vaatii aina sen, että joku otetaan ja toinen jätetään; ei voida valita sulkematta toisia valinnan ulkopuolelle, ja koska kaikkia ei ole valittu vaan vain osa, on selkeää, että loput on hylätty eli heidän valintansa on alkuperäisen valinnan ekskluusiovalinta; heidät on valittu iankaikkiseen kidutukseen ja kadotukseen.

Predestinaatio tarkoittaa sitä, että Jumala valitsee langenneesta ihmiskunnasta yksilöitä pelastukseen ja, että

1) valinnan perimmäinen tarkoitus on kirkastaa Jumalaa (Efes. 1:5-6)
        2) valinnan peruste on Jumalassa, eikä ihmisessä missään muodossa (Room. 9:11)
        3) valittujen lukumäärä on määrätty (Joh. 6:37)
        4) valinta on peruuttamaton (Joh. 10:28)

Tästä seuraa, että

1' Jumala on itseään täynnä oleva egomaani
        2' predestinaatio on täysin mielivaltainen tapahtuma ja rinnastettavissa arpajaisiin
        3' myös kadotettujen lukumäärä on määrätty
        4' Jumala on julma sadisti

• etj
        Pii on 3.0 kirjoitti:

kun alun, sillä tässähän kerrotaan erilaisista helvetti käsityksistä. Kaikkein tärkein on mitä Raamattu opettaa, ei se mitä ihmiset omassa päässä kuvittelevat, sillä ei ole mitään arvoa. Kuka tahansa voi väittää mitä haluaa, se ei muuta Jumalan sanan luotettavuutta miksikään.
        Jokaiselle ihmisellä on mahdollisuus pelastua, koska Jeesus on kuollut kaikkien edestä.
        Ratkaisun joutuu itse tekemään, haluaako uskoa häneen. Pakkoa ei ole ihmiselle asetettu.
        Harvat varoittavat ihmisiä kadotuksesta nykyään, se ei ole muotia. Ihmiset tietävät paremmin kuin Jumala miten asiat ovat. Ihmiset haluavat kuulla mielyttäviä asioita, sellaisia, kuten Jumala on rakkaus, eikä hän tuomitse ketään, vaan katsoo kaikki läpi sormiensa. Kuka nyt välittää sellaisesta, että Jumala on pyhä, oikeudenmukainen jne.

• Pii on 3.0
        uåou kirjoitti:

Predestinaatio-opin perustat löytyvät Roomalaiskirjeen 8, 9 ja 10 luvusta. Predestinaatio-oppi on kalvinistisen kristinuskon kivijalka, ja myös luterilaisuudessa sillä on vankka jalansija, joskin sattuneesta syystä siitä ollaan ihan hiljaa.

Tunnustuskirjoihin kuuluva "Luterilainen Yksimielisyyden Ohje eli eräiden Augsburgin tunnustuksen uskonkohtien perinpohjainen, selkeä, oikea ja lopullinen toisto ja selitys", aloittaa kappaleen 11. (Jumalan iankaikkinen ennaltatietämys ja valinta) näillä sanoilla: Tästä opinkohdasta ei Augsburgin tunnustuksessa pysyvien teologien keskuudessa ole käyty julkista kiistaa. Oikein opetettuna tämä on lohdullinen opinkohta. Siksi selvitämme sitäkin tässä kirjoituksessa, jottei siitä vastedeskään syntyisi pahennusta herättävää väittelyä. Oleellisimmat kohdat ovat:

4. Predestinaatio eli Jumalan iankaikkinen valinta koskee ainoastaan Jumalan hurskaita, rakkaita lapsia. Se on heidän pelastuksensa syy, se toteuttaa pelastumisen ja kaiken mitä tähän kuuluu. Sillä perustalla meidän autuutemme kestää niin vankasti, etteivät helvetin portit pysty sitä järkyttämään. (Matt. 16:18)

5. Tätä valintaa ei pidä tutkia Jumalan salaisen päätöksen kannalta, vaan se on opittava ymmärtämään Jumalan sanasta, jossa se on ilmoitettu.

6. Jumalan sana taas ohjaa meidät Kristuksen luokse. Hän on se "elämän kirja", (Esim. Fil. 4:3) johon kaikkien niiden nimet on kirjoitettu, joiden on määrä tulla iankaikkisesti autuaiksi. Hänessä heidät on myös valittu, niin kuin Raamattu sanoo: Jumala on ennen maailman perustamista hänessä - Kristuksessa - valinnut meidät. (Ef. 1:4)

4' Ne, joita Jumala ei ole valinnut edeltäkäsin, on ikuisiksi ajoiksi suljettu pois pelastuksesta. Heidät on valittu kadotukseen.

5' Meitä on kielletty miettimästä predestinaation mielekkyyttä ja kyseenalaistamasta koko juttua.

6' Ne, joiden nimiä ei ole tuolla "elämän kirjassa", on luonnollisestikin valittu iankaikkiseen kidutukseen ja heidän osansa on ikuinen kärsimys - heidän itsensä kannalta täysin mielivaltaisesta syystä. Reformoidun kirkon tunnustuskirjat ovat samoilla linjoilla:

"Valinta on Jumalan muuttumaton tarkoitus, jossa Hän, ennen maailman perustamista, silkasta armosta, oman tahtonsa mielisuosion mukaan, valitsi tietyn määrän henkilöitä koko ihmisrodusta, jotka olivat langenneet omasta syystään alkuperäisestä oikeamielisyydestään syntiin ja tuhoon, pelastukseen Kristuksessa, jonka Hän iankaikkisuudesta määräsi Välimieheksi ja valittujen Pääksi ja pelastuksen perustaksi...

Sama suomeksi: Jumala vihaa luotujaan ja Hän vihaa omia lapsiaan, ja Hän haluaa tuhota kaikki lapsensa, paitsi niitä, jotka jostain käsittämättömästä syystä onkin valittu pelastukseen ikään kuin museokappaleina, esimerkkeinä siitä, että ihmisiäkin on joskus ollut olemassa.

Englantilaisten baptistien uskontunnustuksesta taas löytyvät(1689) artikla 3d:n alkusanat: "Jumalan päätöksen mukaan, Hänen kunniansa osoitukseksi, jotkut ihmiset ja enkelit on ennalta määrätty ikuiseen elämään Jeesuksen Kristuksen kautta, Hänen armonsa kirkkauden kunniaksi."

Luonnollisesti tästä sitten seuraa, että loput ihmiset on valittu ikuiseen kidutukseen. Valinta vaatii aina sen, että joku otetaan ja toinen jätetään; ei voida valita sulkematta toisia valinnan ulkopuolelle, ja koska kaikkia ei ole valittu vaan vain osa, on selkeää, että loput on hylätty eli heidän valintansa on alkuperäisen valinnan ekskluusiovalinta; heidät on valittu iankaikkiseen kidutukseen ja kadotukseen.

Predestinaatio tarkoittaa sitä, että Jumala valitsee langenneesta ihmiskunnasta yksilöitä pelastukseen ja, että

Tästä seuraa, että

2' predestinaatio on täysin mielivaltainen tapahtuma ja rinnastettavissa arpajaisiin

"peräisin Itämaisesta teosofiasta, joka sotkeentui uusplatonismin kanssa -200 jaa lähtien. Jos Lutherista puhutaan, niin hän oli Augustinolaismunkki; siksi hän puhui oman paavinsa Augustinuksen sanoja,
        Predestinaatio-oppi kieltää Lunastuksen, joka onkin opin tärkein päämäärä; Se vie ihmiset Kohtalo-uskoon, itämaisen Karman äärelle,.
        Jos Jumala olisi _Etukäteen asettanut ehdottoman valinnan , Nasaretilainen olisi kuollut vain muutaman harvat pelastettavan puolesta;
        Ja jotka muutenkin siis jo etukäteen pelastuisivar;
        Roomalaiskirje ei tue Pr;-Oppia, Koska Paulus selvittää, mikä on hänen "Lihallisten" veljiensä, Israelilaisten kohtalo ;
        Mainitemasi roomalaiskirje kertoo asian, Luku 11 23-36 kertoo sen, että Israelia on kohdannut paatumus siksi, että ulkopuoliset kutsuttaisiin elämään. Ja että sen jälkeen "Koko Israel on pelastuva"; tahi siis löytää Elämän
        Se, mitä Augustinus tai Oppipoika Luther ovat sanoneet satojen -, tai tuhansien vuosien päästä Alkuseurakunnasta; Ei kuulu Raamattuun; Paulushan sanoi, että "Ennenkaikkea muistakaa ; Minun jälkeeni nousee miehiä, jotka puhuvat väärää puhetta..".
        Ja kappas vain; 90- j.aa luvulla jo Ignatios alkoi pilkkoa jäljellä olevaa seurakuntaa väkivallan keinoin.

• t4h1h
        Pii on 3.0 kirjoitti:

"peräisin Itämaisesta teosofiasta, joka sotkeentui uusplatonismin kanssa -200 jaa lähtien. Jos Lutherista puhutaan, niin hän oli Augustinolaismunkki; siksi hän puhui oman paavinsa Augustinuksen sanoja,
        Predestinaatio-oppi kieltää Lunastuksen, joka onkin opin tärkein päämäärä; Se vie ihmiset Kohtalo-uskoon, itämaisen Karman äärelle,.
        Jos Jumala olisi _Etukäteen asettanut ehdottoman valinnan , Nasaretilainen olisi kuollut vain muutaman harvat pelastettavan puolesta;
        Ja jotka muutenkin siis jo etukäteen pelastuisivar;
        Roomalaiskirje ei tue Pr;-Oppia, Koska Paulus selvittää, mikä on hänen "Lihallisten" veljiensä, Israelilaisten kohtalo ;
        Mainitemasi roomalaiskirje kertoo asian, Luku 11 23-36 kertoo sen, että Israelia on kohdannut paatumus siksi, että ulkopuoliset kutsuttaisiin elämään. Ja että sen jälkeen "Koko Israel on pelastuva"; tahi siis löytää Elämän
        Se, mitä Augustinus tai Oppipoika Luther ovat sanoneet satojen -, tai tuhansien vuosien päästä Alkuseurakunnasta; Ei kuulu Raamattuun; Paulushan sanoi, että "Ennenkaikkea muistakaa ; Minun jälkeeni nousee miehiä, jotka puhuvat väärää puhetta..".
        Ja kappas vain; 90- j.aa luvulla jo Ignatios alkoi pilkkoa jäljellä olevaa seurakuntaa väkivallan keinoin.

Room. 8:

29. Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

Room. 9

15. Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16. Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17. Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18. Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        19. Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20. Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21. Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        22. Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23. ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

Siinä on Sinulle protestanttisille kirkoille ah niin rakkaan predestinaatio-opin pohja. Selkein sanoin ja mitään salaamatta. Ja juuri näihin jakeisiin Pyhä Augustinus aikoinaan pohjasi oppinsa, jonka Luther täsmensi ja jonka Calvin tiivisti täydellisyyteen. Näitä jakeita on kertakaikkiaan mahdotonta, siltä pohjalta että ihminen elää vain yhden kerran ja sen jälkeen on tiedossa joko pelastus tai kadotus, tulkita mitenkään muutoin kuin niin, että ihmiset ovat ennaltavalittuja joko pelastukseen tai kadotukseen, Jumala on tämän valinnan tehnyt eikä ihminen kykene itse asialle tekemään yhtään mitään.

• Pii on 3.0
        etj kirjoitti:

kun alun, sillä tässähän kerrotaan erilaisista helvetti käsityksistä. Kaikkein tärkein on mitä Raamattu opettaa, ei se mitä ihmiset omassa päässä kuvittelevat, sillä ei ole mitään arvoa. Kuka tahansa voi väittää mitä haluaa, se ei muuta Jumalan sanan luotettavuutta miksikään.
        Jokaiselle ihmisellä on mahdollisuus pelastua, koska Jeesus on kuollut kaikkien edestä.
        Ratkaisun joutuu itse tekemään, haluaako uskoa häneen. Pakkoa ei ole ihmiselle asetettu.
        Harvat varoittavat ihmisiä kadotuksesta nykyään, se ei ole muotia. Ihmiset tietävät paremmin kuin Jumala miten asiat ovat. Ihmiset haluavat kuulla mielyttäviä asioita, sellaisia, kuten Jumala on rakkaus, eikä hän tuomitse ketään, vaan katsoo kaikki läpi sormiensa. Kuka nyt välittää sellaisesta, että Jumala on pyhä, oikeudenmukainen jne.

..Juuri luen uudelleen Nuorimmaistemme lahjoittamaa Sinuhe egyptiläistä,
        Edelleen, tuo sana "Pelastua," on Ymmärtämisen kannalta huonoa, melkein parin vuosituhannen takaista kirjurikreikkaa. Kääntäjät, Kreikantaessaan, eivät tunteneet alkuperäkielien, Aramean, ja Heprean kaikkia pointteja", vaan valitsivat oman kotikielensä käsityksiä.
        Siten Aramean sana "Elämä," vääntyi pelastukseksi, josta heti pitää sanoa, että pelastuu -Mistä.
        Olet oikeassa, Eri käsityksiä pitääkin verrata
        toisiinsa, mutta ei se ole niin, tutkimuksen kannalta, että uskotaan , mitä joku sanoo, siitä , "Että kun raamattu sanoo. " Tuhansien vuosien aikana lukemattomat tutkijat ovat penkoneet löydettyjen tekstien rippeitä suurella vaivalla, ja sitten tulee väkeä sanomaan, että "Koko raamattu on Jumalan sanaa;
        Eikä ole. Grammata on tuhansien vuosien aikana koottu kirjasto, Grammata, täällä meillä 66 kirjaa. Ne on tutkittu viimeisen päälle, ja jatkuva keskustelu valvoo niiden tekstiä.Silloin vasta voidaan sanoa, että löytöaika, -paikka, ja löydön luotettavuus täsmäävät, voidaan sanoa, että teksti on niin ja-niin luotettava. jos ei löydy uutta tietoa, joka vanhentaa tai kumoaa entisen tiedon. ja kuitenkin on saatu aikaan aikamoinen sekasotku.
        Sanot, ettei ihmiselle ole pakkouskoa asetettu. Tuolla on keskustelu käynnissä Predestinaatio-opista, jota mm, luterilainen AUgsburgin tunnustus kannattanee;
        Mitä mieltä olet, onko kaikki ennaltamäärätty, - koska jos on , silloinhan Kristus on turhaan kuollut?

• Pii on 3.0
        t4h1h kirjoitti:

Room. 8:

29. Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

Room. 9

15. Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16. Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17. Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18. Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        19. Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20. Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21. Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        22. Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23. ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

Siinä on Sinulle protestanttisille kirkoille ah niin rakkaan predestinaatio-opin pohja. Selkein sanoin ja mitään salaamatta. Ja juuri näihin jakeisiin Pyhä Augustinus aikoinaan pohjasi oppinsa, jonka Luther täsmensi ja jonka Calvin tiivisti täydellisyyteen. Näitä jakeita on kertakaikkiaan mahdotonta, siltä pohjalta että ihminen elää vain yhden kerran ja sen jälkeen on tiedossa joko pelastus tai kadotus, tulkita mitenkään muutoin kuin niin, että ihmiset ovat ennaltavalittuja joko pelastukseen tai kadotukseen, Jumala on tämän valinnan tehnyt eikä ihminen kykene itse asialle tekemään yhtään mitään.

Myös tuo äsken mainitsemani Room 11, 23--. Sitten, jos mielestäsi Pr;-Oppi menee oikein, nii mikä on sitten siinä se Kristuksen osa?
        Hän siis tulee ihmiseksi Maan päälle kärsimään kuoleman paalussa sen takia, että pelastaa ne, jotka on jo edeltä pelastettu;
        Jos olisi noin , -tuntuisi varsin turhalta touhulta.
        Kyllä minä ymmärrän, ettäLuterilaisuuden mutkia on vaikea selittää, mutta jos koitetaan,

• u5k83
        Pii on 3.0 kirjoitti:

Myös tuo äsken mainitsemani Room 11, 23--. Sitten, jos mielestäsi Pr;-Oppi menee oikein, nii mikä on sitten siinä se Kristuksen osa?
        Hän siis tulee ihmiseksi Maan päälle kärsimään kuoleman paalussa sen takia, että pelastaa ne, jotka on jo edeltä pelastettu;
        Jos olisi noin , -tuntuisi varsin turhalta touhulta.
        Kyllä minä ymmärrän, ettäLuterilaisuuden mutkia on vaikea selittää, mutta jos koitetaan,

Kohta yksi,joko tuo ennaltamääräämisoppi on sanasta sanaan totta ja Raamattu on kokonaisuudessaan erehtymätöntä Jumalan sanaa ja se on vain pakko hyväksyä (koska muuten Jumala vetää turpaan) tai kohta kaksi, ennaltamääräämisoppi on satua, ja Paavali päästelee omiaan.

Suora seuraus ykkösestä on se, että Jumala on julma, mielivaltainen, armoton ja pikkumainen kosminen diktaattori, joka haluaa tuhota omat lapsensa, ja johon verrattuna joku Tshingis-kaani oli julmuudessa pelkkä vasta-alkaja. Tämä muuten on kalvinistisen kristillisyyden lähtökohta.

Suora seuraus kakkosesta on se, että Raamattu on erehtyväinen eikä se ole sanasta sanaan Jumalan pyhää sanaa, jolloin sitä ei myöskään voida enää ottaa maanpäällisen elämämme ylimmäksi auktoriteetiksi.

• etj
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..Juuri luen uudelleen Nuorimmaistemme lahjoittamaa Sinuhe egyptiläistä,
        Edelleen, tuo sana "Pelastua," on Ymmärtämisen kannalta huonoa, melkein parin vuosituhannen takaista kirjurikreikkaa. Kääntäjät, Kreikantaessaan, eivät tunteneet alkuperäkielien, Aramean, ja Heprean kaikkia pointteja", vaan valitsivat oman kotikielensä käsityksiä.
        Siten Aramean sana "Elämä," vääntyi pelastukseksi, josta heti pitää sanoa, että pelastuu -Mistä.
        Olet oikeassa, Eri käsityksiä pitääkin verrata
        toisiinsa, mutta ei se ole niin, tutkimuksen kannalta, että uskotaan , mitä joku sanoo, siitä , "Että kun raamattu sanoo. " Tuhansien vuosien aikana lukemattomat tutkijat ovat penkoneet löydettyjen tekstien rippeitä suurella vaivalla, ja sitten tulee väkeä sanomaan, että "Koko raamattu on Jumalan sanaa;
        Eikä ole. Grammata on tuhansien vuosien aikana koottu kirjasto, Grammata, täällä meillä 66 kirjaa. Ne on tutkittu viimeisen päälle, ja jatkuva keskustelu valvoo niiden tekstiä.Silloin vasta voidaan sanoa, että löytöaika, -paikka, ja löydön luotettavuus täsmäävät, voidaan sanoa, että teksti on niin ja-niin luotettava. jos ei löydy uutta tietoa, joka vanhentaa tai kumoaa entisen tiedon. ja kuitenkin on saatu aikaan aikamoinen sekasotku.
        Sanot, ettei ihmiselle ole pakkouskoa asetettu. Tuolla on keskustelu käynnissä Predestinaatio-opista, jota mm, luterilainen AUgsburgin tunnustus kannattanee;
        Mitä mieltä olet, onko kaikki ennaltamäärätty, - koska jos on , silloinhan Kristus on turhaan kuollut?

enkä jaksa perehtyä siihen, mitä kukin on sanonut jossakin kirkolliskoukouksessa.
        Se johtuu siitä, että kun tulin uskoon, Raamattu oli ainoa oppaani ja pari muuta henkilöä, jotka tapasin samana iltana.
        Pyhä Henki oli tehnyt työtä minussa ja olin herätyksen tilassa ja Jumala lähetti tielleni nämä henkilöt juuri oikealla hetkellä. Sain pyytää syntini anteeksi Jeesukselta ja sain myös Pyhän Hengen ja kielilläpuhumisen armolahjan samana iltana, kävin jopa kasteella. Ihan niin kuin apostolisena aikana. Voin vakuuttaa, että minusta tuli sisäisesti siitä hetkestä uusi luomus. Siinä oli sellainen todistus minulle itselleni ja myöskin muille, ettei tarvinnut kompastua mihinkään ihmisten väitteisiin, jostakin raamatullisesta totuudesta.
        Todistus tuli suoraan minun omaan elämääni, sisimpääni. Kun luen Raamattua, Pyhä Henki on minun paras oppaani. Mieluiten luen Raamattua, minulla ei ole juuri muita teoksia.

• HOHHOHHOHOHO

HOHHOHHOHHOHHOHOOOOO!

• koo.koo
        HOHHOHHOHOHO kirjoitti:

HOHHOHHOHHOHHOHOOOOO!

No, jessuliko se siellä. Mitäs satuolennolle kuuluu? Viimeksi kun nähtiin, niin jäit pari tuplaviskiä kyllä velkaa.

• etj
        koo.koo kirjoitti:

No, jessuliko se siellä. Mitäs satuolennolle kuuluu? Viimeksi kun nähtiin, niin jäit pari tuplaviskiä kyllä velkaa.

20:1 Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

Nyt olisi sinunkin aika miettiä kannattaako tuollainen, ja minne se johtaa sinun elämäsi?

• Pii on 3.0
        etj kirjoitti:

enkä jaksa perehtyä siihen, mitä kukin on sanonut jossakin kirkolliskoukouksessa.
        Se johtuu siitä, että kun tulin uskoon, Raamattu oli ainoa oppaani ja pari muuta henkilöä, jotka tapasin samana iltana.
        Pyhä Henki oli tehnyt työtä minussa ja olin herätyksen tilassa ja Jumala lähetti tielleni nämä henkilöt juuri oikealla hetkellä. Sain pyytää syntini anteeksi Jeesukselta ja sain myös Pyhän Hengen ja kielilläpuhumisen armolahjan samana iltana, kävin jopa kasteella. Ihan niin kuin apostolisena aikana. Voin vakuuttaa, että minusta tuli sisäisesti siitä hetkestä uusi luomus. Siinä oli sellainen todistus minulle itselleni ja myöskin muille, ettei tarvinnut kompastua mihinkään ihmisten väitteisiin, jostakin raamatullisesta totuudesta.
        Todistus tuli suoraan minun omaan elämääni, sisimpääni. Kun luen Raamattua, Pyhä Henki on minun paras oppaani. Mieluiten luen Raamattua, minulla ei ole juuri muita teoksia.

..-Usko toki mitä haluat, mutta teepä nyt kumminkin niinkuin mummini sanoi;
        -"Ota silmä kätees ja kato;"- se oli sellaine Wanhan kansan sarkastinen sanonta,
        Jos tarvi pysähtyä ajattelemaan; -
        Jos menet maksuautomaatille, annatko kenen tahansa siihen tulleen katsoa tunnuslukusi, - tahi annatko nostamasi rahat siinä seisoskeleville;
        ja sanot, että hoitakaa te ,-Hyvin, mminun talouteni rahoja?
        Et varmaan.
        Sama on Raamatun kanssa. Pitäisikö mennä jokaisen vallan alle, jotka hokevat -Jeesus Jeesus. ? Luepas, kun raamattua luet, halutessasi,
        ! Joh 4; 2-3
        ja mieti halutessasi, mitä se sanoo;
        Että siis joka ei tunnusta Kristusta "Lihaan tulleeksi," se henki ei ole jumalasta. "
        Khristos, Messias, Masaiah, tarkoittaa sanaa Voittaja. Häntä joka on jo voittanut kuoleman. ja herätetty ylösnousemukseen Isänsä voimalla.
        Lihallisena ihmisenä, Uutena Adamina, niinkuin kirjoitus sanoo. Jona Hän oli Maan päällä 40 päivää.
        Jos siis henki ei tätä tunnusta, niin se ei ole Jumalasta.
        Ylösnoussut Kristus ei ollut -Jeesus-jumala, eikä -Jeesus-enkeli, ( .Niinkuin Jt-Oppi opettaa,-)
        Vaan Täydellinen Ihminen Uusi Adam.
        Lukutaito on Lukemista varten; Jos pitää tunnistaa, onko joku oppi Alkuseurakunnasta, niin se on juuri tuo lukeminen. ALkuseurakunta keksi mm; , nykymuotoisen Kirjan; Pauluksesta sanotaan, että hän tunsi kreikkalaisten, heprealaisten, ja Roomalaisten oppineitten kirjoitukset, ja opetti niiden ymmärtämistä iltamyöhään, vielä vanhana miehenä, kahleissa. Joten, ei sinulla ole mitään, millä puolustaa lukemattomuutta, -jos puhut ,että muka vielä ollaan apostolisessa ajassa..
        Papias oli -!00- luvulla j.aa- Ainoa noista "Apostolisista "Isukeista, joka oli tavannut Matteuksen, Markuksen, Johanneksen, ja muut seurakunnan jäsenet. muut ns kirkkoisukit olivat jo täynnä tietämättömyyttä ja taikauskoa.
        Joten missä se olisi se "Pyhän hengen Jatkuva läsnäolo," -kun alkueurakunta otettiin pois Johanneksen poismennessä?
        Kts;, "Vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä."
        Noinhan kirjoitus sanoo.

• koo.koo
        etj kirjoitti:

20:1 Viini on pilkkaaja, väkijuoma remunpitäjä; eikä ole viisas kenkään, joka siitä hoipertelee.

Nyt olisi sinunkin aika miettiä kannattaako tuollainen, ja minne se johtaa sinun elämäsi?

Näin se satukirja satuilee.

San. 26:5 "Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi."

Ja varsinainen vastaus.

4. Moos. 14:26 "... ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi."
        Joh. 2:1-11
        1. Tim. 5:23 "Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi."
        San. 31:6 "Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille."
        San. 31:7 "Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko."

• Höpönlöpön

• Pii on 3.0
        uåou kirjoitti:

Tästä seuraa, että

tunteella sen persoonan , josta käytetään sanaa "Tämän maailman Jumala:
        Hänestä sanotaan, että hän "Eksyttää koko asuttua Maata;
        Että hän tulee maan päälle täynnä "suurta vihaa. Koska hän tietää, että hänellä on "Vähän aikaa, ".
        (tämä on samantapainen sen kanssa, että Uskonto, ja "Tosi Uskonto sanovat, että "Aikaa on vähän, ".

• kuitenki niin

ettei runkkarien pelastus kiinosta ketään.

• eiksne...

taivaspaikat menny jo kahekskytluvulla, so what me loput helvettiin tuomitut ;)

• etj

jotka sellaista tekevät, koska joutuvat tekemään parannuksen.

• Repe-Pekka

>> Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Mark.16:16 >>

Cornelius ja Pietari :

34. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
      35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

36. Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,

37. sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
      38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.

40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
      41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.

42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.

43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
      44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
      48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
      Apt. 10.

'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
      14. hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.

15. Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      16. Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
      17. Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
      18. Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
      Apt. 11.

KR 33/38

• salaisuus?

Kun ajattelen JT aikaani, niin ei siellä ainakaan pelastuttu sairauksilta, talousahdingolta, kuolemalta... Kyseessä on siten väärä usko.

• etj

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että HÄN ANTOI AINOKAISEN POIKANSA, ETTEI YKSIKÄÄN, joka HÄNEEN USKOO, HUKKUISI VAAN HÄNELLÄ OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Mihin Jumala antoi ainokaisen Poikansa?
        Kuolemaan ristillä meidän syntiemme tähden, että me pääsisimme sisälle Jumalan valtakuntaan. Syntisenä emme pääse porteista sisälle. Meillä ei ole mitään millä voimme lunastaa sielumme tuholta, hinta jää iäti maksamatta. Mutta Jumala ei halua, että yksikään hukkuu, kadotukseen, helvettiin. Siksi hän lähetti Jeesuksen sijaiskärsijäksi meidän puolestamme, hän on maksanut meistä lunastusmaksun.

Jeesus tuli syntisiä pelastamaan

3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Uskon kautta Jeesukseen pelastut

3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt. Joh. 3

• koo.koo
        etj kirjoitti:

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että HÄN ANTOI AINOKAISEN POIKANSA, ETTEI YKSIKÄÄN, joka HÄNEEN USKOO, HUKKUISI VAAN HÄNELLÄ OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Kuolemaan ristillä meidän syntiemme tähden, että me pääsisimme sisälle Jumalan valtakuntaan. Syntisenä emme pääse porteista sisälle. Meillä ei ole mitään millä voimme lunastaa sielumme tuholta, hinta jää iäti maksamatta. Mutta Jumala ei halua, että yksikään hukkuu, kadotukseen, helvettiin. Siksi hän lähetti Jeesuksen sijaiskärsijäksi meidän puolestamme, hän on maksanut meistä lunastusmaksun.

3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt. Joh. 3

>>>>>>>>>>>>>>>>>Eikös se satuolento jessuli ollut satukirja Raamatun mukaan pyhän henkäyksen ja Joosefin poika?

Kuolemaan ristillä meidän syntiemme tähden, että me pääsisimme sisälle Jumalan valtakuntaan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>BUAHAHAHAHAH!

Mutta Jumala ei halua, että yksikään hukkuu, kadotukseen, helvettiin.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>HOHOHOHO. VT mukaan satuolennolta ei juuri inhimillisyyttä löydy.

Siksi hän lähetti Jeesuksen sijaiskärsijäksi meidän puolestamme, hän on maksanut meistä lunastusmaksun.

>>>>>>>>>>Ai niin, se oli se 30 hopearahaa (ei muuten ollut).

Jeesus tuli syntisiä pelastamaan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>Sepä hyvä, että teillä syntejä koko ajan urakalla tehtailevilla kiihkouskiksilla on edes jotain toivoa.

• salaisuus?
        etj kirjoitti:

pelastuu... Vastaus ..kiitos

• etj
        salaisuus? kirjoitti:

pelastuu... Vastaus ..kiitos

Pelastus tarkoittaa, ettei joudu kadotukseen, helvettiin.
        Jeesus on ainoa, joka voi pelastaa ihmisen kadotukselta.

• etj
        etj kirjoitti:

Pelastus tarkoittaa, ettei joudu kadotukseen, helvettiin.
        Jeesus on ainoa, joka voi pelastaa ihmisen kadotukselta.

Vanginvartian ja hänen perheensä pelastuminen

16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, ETTÄ MINÄ PELASTUISIN?"
        16:31 Niin he sanoivat: "USKO HERRAAN JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT, NIIN MYÖS SINUN PERHEKUNTASI."
        16:32 Ja HE PUHUIVAT JUMALAN SANAA HÄNELLE ynnä KAIKILLE, jotka hänen kodissansa olivat.
        16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa KASTETTIIN KOHTA.
        16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja RIEMUITSI siitä, että HÄN ja KOKO HÄNEN PERHEENSÄ OLI TULLLUT JUMALAAN USKOVAKSI. Ap.t. 16

Pietarin saarna (lyhennetty)

2:21 Ja on tapahtuva, että JOKAINEN, JOKA HUUTAA AVUKSI HERRAN NIMEÄ, PELASTUU.'(Jeesuksen nimeä)

2:22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: JEESUKSEN, NASARETILAISEN, sen MIEHEN, josta JUMALA TODISTI TEILLE VOIMALLISILLA TEOILLA ja IHMEILLÄ ja MERKEILLÄ, joita JUMALA HÄNEN KAUTTANSA TEKI teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        2:23 HÄNET, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta NAULITSITTE RISTILLE ja TAPOITTE.
        2:24 HÄNET JUMALA HERÄTTI JA PÄÄSTI KUOLEMAN KIVUSTA, NIINKUIN EI OLLUTKAAN MAHDOLLISTA, ETTÄ KUOLEMA OLISI VOINUT HÄNET PITÄÄ.
        2:25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        2:26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös MINUN RUUMIINI ON LEPÄÄVÄ TOIVOSSA;
        2:27 sillä SINÄ ET HYLKÄÄ MINUN SIELUANI TUONELAAN ETKÄ SALLI PYHÄSI NÄHDÄ KATOAVAISUUTTA.
        2:28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        2:29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        2:30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        2:31 niin hän edeltä nähden puhui KRISTUKSEN YLÖSNOUSEMUKSESTA, sanoen, ETTEI KRISTUS OLLUT JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI TUONELAAN EIKÄ HÄNEN RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA.
        2:32 TÄMÄN JEESUKSEN on JUMALA HERÄTTÄNYT, minkä todistajia me kaikki olemme.
        2:33 Koska HÄN siis on JUMALAN OIKEAN KÄDEN VOIMALLA KOROTETTU ja on ISÄLTÄ saanut PYHÄN HENGEN LUPAUKSEN, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt NÄETTE ja KUULETTE.
        2:34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
        2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI ja KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän JEESUKSEN, jonka te ristiinnaulitsitte."
        2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?"
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "TEHKÄÄ PARANNUS JA OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN.
        2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "ANTAKAA PELASTAA ITSENNE TÄSTÄ NURJASTA SUKUPOLVESTA."
        2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin HEITÄ LISÄÄNTYI SINÄ PÄIVÄN NOIN KOLMETUHATTA SIELUA.
        2:42 Ja he pysyivät apostolien OPETUKSESSA ja KESKENÄISESSÄ YHTEYDESSÄ ja LEIVÄ MURTAMISESSA ja RUKOUKSISSA.
        2:43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja MONTA IHMETTA ja TUNNUSTEKOA tapahtui apostolien kautta.
        2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        2:47 KIITTÄEN JUMALAA ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja HERRA LISÄSI HEIDÄN YHTEYTEENSÄ JOKA PÄIVÄ NIITÄ, JOTKA SAIVAT PELASTUKSEN.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe