miten tyttönimi

takaisin...

Hei.
Meillä on ex:n kanssa menossa nyt harkinta-aika. Tämä päättyy kesäkuun viimeinen päivä. Sen sain selville maistraatin sivuilta että tyttönimen takaisin otto maksaa 91 euroa. Nyt kysynkin että onko tuo hinta "voimassa" vain harkinta-ajan, ja sitten kun aika päättyy ja alkaa se toinen vaihe, niin sitten saa ilmaiseksi vaihtaa tyttönimen. Vai onko tuo summa maksettava joka tapauksessa jos meinaa saada tyttönimen takaisin?

11

2094

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heinäkuun 1p

maistrattiin ja vaihda nimes, ei maksa mitään, ja nimenvaidos menee automaattisesti moneen paikkaan, esim. verottajalle, pankeille, vakuutuksiin, ym.
      se on siinä.
      Ajokorttisi ja passisi joudut uusiin.

• II III I II

Ilmoitin heti kun jätin II hakemuksen, että otan käyttööni tyttönimeni - eikä maksanut mitään.

• Nämä muut?

Ajokortti passi kelakortti yms.

• ja ajokortti
        Nämä muut? kirjoitti:

Ajokortti passi kelakortti yms.

pitää itse uusia ja maksaa tietenkin, kelakortti tulee automaattisesti. Ajokortin uusimiseen muistaakseni kaksi kuukautta aikaa ja passi kannattaa tietenkin uusia vasta kun matka ulkomaille tiedossa.

• d436
        ja ajokortti kirjoitti:

pitää itse uusia ja maksaa tietenkin, kelakortti tulee automaattisesti. Ajokortin uusimiseen muistaakseni kaksi kuukautta aikaa ja passi kannattaa tietenkin uusia vasta kun matka ulkomaille tiedossa.

Mitä jos ei uusi kahden kuukauden sisällä ajokorttia...?

• voi....
        d436 kirjoitti:

Mitä jos ei uusi kahden kuukauden sisällä ajokorttia...?

antaa huomautuksen, tai rikemaksun ja kehottaa ensitilassa uusiin kortin......

• maksaa 91 e

MUTTA, on ilmaista siinä vaiheessa, kun ero astuu voimaan! Se menee ihan yksinkertaisella ilmoituslomakkeella, jonka voi tulostaa netistä.

Kelakortti tulee automaattisesti, mutta muut kortit on itse tilattava - vaikka pankit ym. kyllä päivittävät automaattisesti nimitiedot väestörekisteristä.

Ajokorttia en ole uusinut vieläkään- ja kohta kulunut vuosi. Ei ikinä muista...

• Vaihtanutkaan,,,,

Ajokorttiin ja Passiin nimiä.Minä otin yhdysnimen,ensin oma ja sitten miehen sukunimi!Reissuttiin ympäri maailmaa,ei mitään ongelmia.Nyt kun ero astuu voimaan,pudotan vaan miehen sukunimen pois ja kaikki OK.

• II DUce

En käyttänyt mitään ilmoituslomaketta kun erosin ja tahdoin tyttönimeni takaisin;
        kirjoitin II vaiheen hakemuksessa lopussa näin:
        avioeron jälkeen otan tyttönimeni käyttöön.
        Helppoa.
        Kela kortti tuli automaattisesti.
        Muut saa hommata itse jos haluaa.

• Maistraatista päivää
        II DUce kirjoitti:

En käyttänyt mitään ilmoituslomaketta kun erosin ja tahdoin tyttönimeni takaisin;
        kirjoitin II vaiheen hakemuksessa lopussa näin:
        avioeron jälkeen otan tyttönimeni käyttöön.
        Helppoa.
        Kela kortti tuli automaattisesti.
        Muut saa hommata itse jos haluaa.

Kela-kortti tulee automaattisesti, kun nimenmuutos on kirjattu väestötietojärjestelmään/ väestörekisteriin eli maistraattiin. Ihan niin kuin vauvatkin saa ko. kortin, kun on nimi annettu ja kirjattu.

• 1985

ja sain ilmaiseksi tyttönimen takaisin, koska nimilaki ei ollut voimassa, ja oman tyttönimen valinta ei mahd. jos olet mennyt naimisiin kyseisenä vuonna niin ilmainen,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe