Kollegalleni.

Mr. M.

Eräänä päivänä minulle tultiin sanomaan, että minun pitäisi neuvoa eräälle nuorelle naiselle se työ, jota itse teen. Hän tulisi mukaan samaan työtiimiin. No, mikäpä siinä, minä neuvoin. Nyt, paljon myöhemmin, hän ja minä jäämme päivittäin ns. suustamme kiinni. Ja silmistämme.

1

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimiesasemassa oleva vanhe...

Jouduin pari vuotta sitten mieluisaan perehdytystehtävään. Ikäeromme oli lähes 20 vuotta, mutta yhteistyö sujui ja huipputuloksia syntyi. Viihdyimme töissä myöhään ja menimme usein vielä syömään sen jälkeen- tuijotimme toisiamme ja juttua riitti- tietenkin enimmäkseen työstä mutta sitten myös kulttuuriharrastuksista ja elämästä yleensä.

Olin päättänyt pitää asetelman takia ihastumisen platonisena, mutta koville se otti. Asiasta ei koskaan puhuttu suoraan, mutta uskon, että ihastuminen oli molemminpuolinen. Vai miltä tämä kuullostaa: Yhteisillä työmatkoilla jäimme usein asiakastilaisuuksien jälkeen kaksin koko viikonlopuksi konsertteihin, museoihin, galleriakierroksille ja shoppailemaan...istuimme kuppiloissa aamutunneille, ja saatoimme vielä jatkaa juttua jomman kumman hotellihuoeessakin, puhuen puhuen puhuen. Hitaiden tanssimista, hyvänyön halauksia ja poskisuudelmia enemmän emme koskaan vaihtaneet.

Olimme molemmat varattuja- miehenikin suhtautui "ihastukseeni" lähinnä naureskellen- "ei rouva enää ehdi mitään muuta kuin ulkoiluttaa sitä uutta ihmelasta". Nautin täysillä nuoren miehen huomiosta, ja tiesin ettei siitä olisi pysyväksi suhteeksi. En myöskään halunnut loukata miestäni- ja hän tunsi minut niin hyvin, että antoi jutun olla. Ihastumisemme jatkui yli kaksi vuotta, ja oli kenties produktiivisinta aikaa tiimillemme! Teimme hulluna töitä, koska meillä oli töissä niin kivaa! Kun tiimimme hajotettiin, vaihdoimme työpaikkoja-ihastus oli jo tasaantumassa ja yhteydenpito jäi satunnaisen tekstailun tasolle. Mieheni oli siis ollut oikeassa.

Miksikö sitten kirjoitan tätä nyt tähän aikaan yöstä vuosia myöhemmin? Koska tapasimme tänä iltana yhteisen ystävän juhlissa. Ensimmäisen kerran puhuimme suoraan asiasta- hänen aloitteestaan. Kyllä, ihastuminen oli ollut molemminpuolista. Kyllä, myös hänelle päätös työkaveruudessa pitäytymisestä oli tehnyt tiukkaa. Ja kyllä: molemmat lopulta myönsimme, että miksi ihmeessä emme antaneet palaa täysillä, kun koko osasto ja puolisommekin taisivat uskoa, että meillä oli suhde! Ja pohjalla: kummankin liitot ovat nyt kuitenkin karilla! Kipinää ei enää nyt tuntunut olevan- mutta olihan ne kauniit muistot....Tällainen oli minun platoninen työpaikkaromanssini- ja nyt jälkiviisaana jää miettimään, olisiko tosiaan sittenkin pitänyt...mietipä sitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6074
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      97
      3049
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2853
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2115
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe