Joo eli tämmönen kyssäri tässä olisi. Olen ostamassa alle 50tuhatta ajettua matkailuautoa ja kysyisinkin että kumman alustalla oleva koppi kannattaa ostaa Fiat Ducaton vai Ford Transitin. Vuosimalli mitä olen miettinyt on 2007-2008.
FORD vai FIAT MATKAILUAUTOKSI???
35
9350
Vastaukset
- ostat parhaimman
se on takavetoinen Transit.
- koeajolenkki................
molemmilla autoilla ja vertaile itse, kumpi sulle passaa!
Itselleni riittää jo pelkkä autojen paikalla katsastus. Fiat käy sivistyneesti, kehrää kuin kissa, Ford käy tunnetusti kuin traktori.
Fiat on matalarunkoinen ja leveällä raidevälillä, meno on helppoa ja vakaata verrattuna vanhanaikaisiin ratkaisuihin, jolloin auto on huteran huojuva, ura- ja tuuliherkkä.
Nämä omia kahden kymmenen vuoden kokemuksia, sinä teet omat ratkaisusi omien mieltymyksiesi mukaan.
Kaikkea on tarjolla,mutta isojen matkailuautovalmistajien ylivoimaisesti käytetyin alustaratkaisu on Fiat. - perehtyä
koeajolenkki................ kirjoitti:
Itselleni riittää jo pelkkä autojen paikalla katsastus. Fiat käy sivistyneesti, kehrää kuin kissa, Ford käy tunnetusti kuin traktori.
Fiat on matalarunkoinen ja leveällä raidevälillä, meno on helppoa ja vakaata verrattuna vanhanaikaisiin ratkaisuihin, jolloin auto on huteran huojuva, ura- ja tuuliherkkä.
Nämä omia kahden kymmenen vuoden kokemuksia, sinä teet omat ratkaisusi omien mieltymyksiesi mukaan.
Kaikkea on tarjolla,mutta isojen matkailuautovalmistajien ylivoimaisesti käytetyin alustaratkaisu on Fiat.nykyaikaisiin autoihin niin tietäisit mistä puhut.
- omia kokemuksiasi..........
perehtyä kirjoitti:
nykyaikaisiin autoihin niin tietäisit mistä puhut.
kun mielestäsi olet asiantuntija.
Painotin koko ajan jokaisen omaa koeajotuntumaa, minkä jälkeen kerroin omat kokemukseni 20 vuoden ajalta.
Nytkin seisoo pihassa 2007 mallin Ducato-alustainen ja 2008 mallin Ford-alustainen, arvaappa kumpaa olen kaupittelemassa maailmalle, just niin, Fordia.
Jos tällä hetkellä haluaa hommata kunnon pelin allensa, on se VW Colorado RS Karman, 340 hepoa ja 191km/t huiput, muutoinkin loistovarustelu tällaiselle poikamiehelle! - tiedoksi
omia kokemuksiasi.......... kirjoitti:
kun mielestäsi olet asiantuntija.
Painotin koko ajan jokaisen omaa koeajotuntumaa, minkä jälkeen kerroin omat kokemukseni 20 vuoden ajalta.
Nytkin seisoo pihassa 2007 mallin Ducato-alustainen ja 2008 mallin Ford-alustainen, arvaappa kumpaa olen kaupittelemassa maailmalle, just niin, Fordia.
Jos tällä hetkellä haluaa hommata kunnon pelin allensa, on se VW Colorado RS Karman, 340 hepoa ja 191km/t huiput, muutoinkin loistovarustelu tällaiselle poikamiehelle!että en tarvitse moista wolkkaria.Mitä siihen Fordiin tulee senhän voi saada myydyksi Fiattia ei osta kukaan kokemus on osoittanut tämän tosiasian.
- varsinaiset tietäjät..........
tiedoksi kirjoitti:
että en tarvitse moista wolkkaria.Mitä siihen Fordiin tulee senhän voi saada myydyksi Fiattia ei osta kukaan kokemus on osoittanut tämän tosiasian.
on liikkeellä.
Sunkaan ei tarvitsisi kuin katsella myyntitilastoja, niin näkisit, millä alustalla matkailuautoja maailmalla ja tässä maassa myydään.
Lienee näin äkkiseltään liika vaadittu! - joo joo
varsinaiset tietäjät.......... kirjoitti:
on liikkeellä.
Sunkaan ei tarvitsisi kuin katsella myyntitilastoja, niin näkisit, millä alustalla matkailuautoja maailmalla ja tässä maassa myydään.
Lienee näin äkkiseltään liika vaadittu!mutta katsoppas mitä siellä tarhassa on myymättä.
- Yks toinenkin
varsinaiset tietäjät.......... kirjoitti:
on liikkeellä.
Lienee näin äkkiseltään liika vaadittu!Fiatin suosioon on monia syitä eikä ylivertainen laatu tai toimivuus ole ehkä se suurin syy.
Muita syitä ovat mm. helppo ja joustava saatavuus = lyhyet toimitusajat asunto-osan valmistajille, joustava varusteluvalinta ja hinta. Muitakin lienee mutta nuo tuli äkkiä mieleen. - matkailuautotko
koeajolenkki................ kirjoitti:
Kaikkea on tarjolla,mutta isojen matkailuautovalmistajien ylivoimaisesti käytetyin alustaratkaisu on Fiat.tehty Fiatin alustalle??
Isot matkailuautot on perinteisesti tehty joko Mannin tai Ivecon alustoille. Tämä tiedoksesi.
- tarkemmista jutuista
Transittia on etuvetona, takana yksittäispyörät. Ja sitten takavetona, takana paripyörät. Nuo Transut oon keskenään erilaisia ajaa.
Fiiattia on vain etuvetona mutta alusta kuskin penkin takaseinästä taaksepäin (ja taka-akseli) on koko Fiijatin oma tai Al-Kon matala-alusta. Nuo Fiijatit on keskenään erilaisia ajaa.
mitä noista tarkoitit verrata?
ja millaisella päällirakenteella, painopisteen sijainti vaikuttaa aika paljo nalustan ominaisuuksiin?
niin ja alle vai yli 3500 kg kokonaispaino? - älyätkö
Minä lähden aina etsimään käyttööni sopivaa matkailukori (piironki) mallia. Tiettyjä korimalleja ei valmisteta kuin yhdelle alustamerkille. Alusta on se, minkä päälle piironki on rakennettu. Sopiva koppa on osunut tähän mennessä aina Fiatin alustalle, jostakin kummasta syystä.
- jos vaan...
...alustaa olet ostamassa. On aivan ylivoimainen luotettavuudessaan. Jos "piirongilla on väliä, niin keskity sitten päälirakenteen kattelemiseen. Fiatissa ja Fordissa on molemmissa suht paljon vikoja, jos niillä enemmän ajaa, joten voit keskittyä muihin ominaisuuksiin. Ja minä taas puhun teknisen puolen kokemuksella ja tiedän tarkkaan mitä noissa autoissa korjataan ja miten paljon....
- heikompaa....................
alustaa on vaikea löytää, pehmoinen keinulauta.
Mitä tekniikkaan tulee, niin viatonta autoa eiole vielä keksittykään, lähimmäksi lienee päässyt T5 VW.
- Ottaen
Fiatin vioista puhutaan enemmän, tiedä sitten onko syynä yksinkertaisesti se että niitä myös on paljon ennemmän.
Fiat on ajoltaan parempi. Etuveto jättää kinni tosi helposti. Fordin penkki ja varsinkin ajoasento on huono. Ford meluaa enemmän.
IMHO : Fiat on paljon paremman näköinen ;)
Eiköhän se tarjouskin itselle mieluisasta varustelusta/koosta aika paljon ratkaise ?? neuvot eli kokeile ja vertaa jos on mahdollista.
Itselläni on menossa kolmas m-auto, kaikki Fiatin pohjalla. Kahdella ensimmäisellä ajoin noin 130 tkm 5 - 6 vuotta/auto ja uudella nyt 17 tkm ja vajaa vuosi. Suurimmat ongelmat ovat olleet koreissa, siis eniten aikaa vievät ei muuten vakavat.
Autoissa Fiatin osalta on kerran korjailtu laturia, huohottimen vastus on peri kertaa polttanut sulakkeensa mentyään oikkariin, yksi anturi syöpyi suolan vuoksi lähes olemattomiin, kerran irtosi turbon letku mutta ei mitään vakavampaa. Uudessa autossa ei Fiatin kontolle ole vielä mennyt mitään.
Olen aika tyytyväinen toistaiseksi Fiatin toimimiseen vaikka siitä paljon valitetaankin. Olen ehkä liian vaatimaton. Onnea valinnallesi.- joojooj
Lähinnä mua kiinnostaa kumpi on tekniikaltaan varmempi? Auto tulee olemaan alle 3500kilon vehje jota saa ajaa B kortilla. Ja juuri uusimmista ducatosta ja transitista kyse. Olen ajatellut matkailuautoa vm2006-2007.
- joojooj
Joo ja sit tarkennus. Eli noin 6metristä alkovia olen hakemassa. Jaksaako tollanen 100heppanen moottori repii tollasta mökkiä perässään. Vai kannattaako ottaa 130heppanen.
- sillä alustalla
joojooj kirjoitti:
Joo ja sit tarkennus. Eli noin 6metristä alkovia olen hakemassa. Jaksaako tollanen 100heppanen moottori repii tollasta mökkiä perässään. Vai kannattaako ottaa 130heppanen.
ole niinkään väliä se toimii niin kauan kun toimii ja sitten korjataan.Suuremman kiinnostuksen ansaitsee se asunto-osa jonka toimivuus ratkaisee sen reissussa viihtymisen.
- se taitaa olla................
sillä alustalla kirjoitti:
ole niinkään väliä se toimii niin kauan kun toimii ja sitten korjataan.Suuremman kiinnostuksen ansaitsee se asunto-osa jonka toimivuus ratkaisee sen reissussa viihtymisen.
Se nyt riippuu ihan siitä, mitä tarkoitetaan reissulla, se joka ajaa 30km leirintäalueelle, arvostanee sitä koppiaan, mutta se joka liikkuu kymmeniä tuhansia km ympäri Eurooppaa vuosittain, arvostaa ajo-ominaisuuksia, mitkä Ducatossa ovat ykkösluokkaa.
Mitä noihin heppoihin tulee, ei sillä ole mitään merkitystä, nykyaikaiset koneet vievät kaikki mökkiä sen 100km/t helposti ja jos lukema on tärkeä, niin lastuttamalla saa kädenkäänteessä 100 heppasesta 200 heppasen, Volkkari repi normaali 2.5 litrasesta 174 heposesta 340 hepoa ulos, mutta ei silläkään ole normaali karavaanarille mitään merkitystä, ne on huru-ukkojen saunanlaude örinöitä varten.
- www.ok-vuokraus.fi
Itse tykkään Fordeistä enemmän koska ne ovat toimintavarmempia kuin fiatit. Joo Fiat on hiljaisempi mutta itse katson tärkeämmäksi toimintavarmuuden. http://www.ok-vuokraus.fi
- spekulantti
Terve!
Joss voortin laittaa leirintäalueella aamulla käyntiin klo6.00, niin herääkö koko alue?
voorti on komeampi. - Kuopion_Hurmuri
En usko, että heräävät , kun ei pidä rumatikkiä kolmosella vinkumassa
- Joksu_Fani
Onko Reinohöpöttäjä Joksu saanut Sandarderilta lisää velkaa , että on saanut ransitin hankittua, vaikka Fiatista on vielä 9 vuotta maksamatta
- Joksu_Fani
Selailin netistä kesärenkaita, ja siellä on firmoja joista saa rengassuositukset rekisterinumeron perusteella .Naputtelin rekisterinumeron , ja sivulle tuli auton tiedot ja vuosimalli.
Kävin netticaravan sivuilla , ja otin muutaman rekkarinumeron niistä myytävänä olevista autoista, ja aika monessa oli tiedot samalla tapaa , auton rekisterinumeron mukaan, sivu tarjosi vuosimalliksi edellisen vuoden, mitä oli myynti-ilmoitukseen vuosimalliksi laitettu.????- Hohoijaa
Jos jokinen on niin lapsellinen että kuvittelee LMC :nsä olevan rekisteröity samana päivänä kun sen Fordi-alusta on valmistunut Turkissa, niin hyvää päivää!
- MB_MENNÄÄN
Me rikkaammat menemme rengasliikkeeseen sanomme, että uudet renkaat autoon. emme me nettejä selaa ostaessamme renkaita
Muuten kuusi rengasta maksaa enemmän kun kaksi - KyläLähteeJaTamppaa
Fordista en tiedä, ostin sen vasta eilen..uutena. Viatista tiedän KAIKEN, ongelmat alkavat 60 tkm paikkeilla... kytkin meni, suuttimet meni..,vesipumpun tiiviste meni, avaimet katkes lukkoihin.... likavesitankin vaijeri jämähti, ilmastointi meni, puhaltimet meni katkaisijoineen, akku meni tuulilasi meni(halkeili joka suuntaan), pyörän laakerit meni, jatkuva sähköjen vittuilu....Maalit irtosi ajohytistä. JA huomaatko että täässä ei ole vielä varsinaisia TYYPPIVIKOJA lueteltu ! Parin vuoden päästä kerron Fordista.... 155 hv, eturenkaat kuluu..... jne
- Ongelmia
Tuo mitä tuossa edellä kerroit pitää Fiatin kohdalla täysin paikkansa, niistä olivat minunkin kaverini veljen vaimon vanhempien naapurit kyläkaupalla käydesään kuulleet kerrottavan! Luotettava on tämä henkilö itsekin, joka minulle noista asiosta kertoi, eikä muuten Fiatia sen kummemmin panetellut.
Fordista he olivat kuulleen jonkun muun luotettavan lähteen kertoneen ettei niissä kestä yhtään ainakaan ne kytkimen vauhtipyörät ja öljynlauhduttimet, eivätkä varsinkaan sähkölaitteistot, kuten sulakkeet, MAP-anturit ja ERG-venttiilit. Mäntiä ja vaihteistokoneistojen akseleita, kuten myös etuvetoakselien niveleitä on myös heidän kuulemansa mukaan useista Fordeista rikkoontunut. Ongelmia on kuulemma esiintynyt lisäksi seiniin teetätetyissä jääkaapin huoltorei´issä, pyörien roiskeläpissä ja hyttiosan kattojohtimissa, sellaistakin tietoa he olivat jostakin saaneet! - NamitaKlittaa
Kateus sotkee hyvänkin sarkasmin.
- Tyäeläkeläinen
Alustasta viis, mutta mulla sökähti viimesuvena Rumatikki.
- Vanhacaravaanari
Mikset tee niinkuin järkevät.osta asuntovaunu ja vaihda vetoauto siihen sopivaksi.Rahat menee hukkaan matkailuautossa.omistan molemmat ja vaunu voittaa tilojen ja käytännöllisyyden puolesta.Lomakylään on helppo jättää vaunu ja lähteä pelkällä autolla katselemaan paikkoja.
- Tyäeläkeläinen
Ei sitä vaunuilijakaan voi Lomakylästä lähteä ajelemaan, kun on ottanut Viruvalkeata. Meillä on Hymmermopiili paikallaan ja otetaan suvella pihalla Viruvalkeata.
- Säälimme_Joksu
Rikasta näytteleminen tulee kalliiksi Joksu ?
- Joksu_Fani
No siellä sinä asutkin. Ei aina kännissä tiedä missä persettään jakaa . Hyvä kuitenkin että huomasit
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924607
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?823758Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1363242Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261820Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881669