Kumppanilla vauvakuume

Itsellä taas ei

Hei

Elän avoliitossa kumppanini kanssa ja hänellä on ilmeisesti biologinen kello alkanut soimaan. On alkanut ehdottelemaan lapsen tekemistä lähes päivittäin vaikka vastaukseni on aina tiukan kielteinen "Ei vielä".

Ei minulla mitään lapsia vastaan ole - haluan kyllä jälkikasvua. Koetan vain ajatella rationaalisesti sen hankkimisen ajoitusta. Opiskelen korkeakoulussa ja valmistun sieltä arviolta 24-26-vuotiaana (olen nyt parikymppinen).

Haluan lapsia vasta kun 1. toimeentulo on turvattu (toisella tai molemmilla vakituinen työpaikka mieluiten omalta alalta) 2. opiskelut on opiskeltu ja 3. itse koen olevani tarpeeksi kypsä kantamaan vastuun lapsesta vaikka yksin jos on tarpeen.

Mikään em. kohdista ei ole tällä hetkellä täyttynyt. Olen ilmaissut suht. jyrkän kantani asiasta seurustelun alussa ja muistuttanut siitä aina kun kumppanini on lasten hankkimisesta satunnaisesti puhunut. Keskustelimme aiheesta paljonkin suhteen alussa ja hän sanoi olevansa samalla linjalla ja mieluummin tekevänsä abortin jos liian aikaisin sattuisi vahinko tapahtumaan.

Nyt hänen asenteeseensa on kuitenkin tullut yllättävä muutos, joka tavallaan pelottaa minua. Mielessäni on käynyt äärimmäisiä skenaarioita kuten se, että vauvakuumeen puskiessa kylliksi järjen edelle hän lopettaa e-pillereiden käyttämisen kertomatta minulle siitä.

Olen skeptinen luonteeltani, ja mielestäni on sinisilmäistä uskoa sokeasti ettei ihminen (edes juuri se minun kultani) voisi tehdä jotain edellä mainittua.

Pidän myös mahdollisena sitä, että hän on raskaana ja koettaa näillä puheillaan valmistella minua järkyttävään uutiseen.

Onko teillä kokemusta tällaisesta? Voiko vauvakuume äityä niin kovaksi, että nainen asettaa sinut valitsemaan joko lapsen teon tai suhteen lopettamisen välillä?

21

1492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätinen

Moi!
      No, kun te olette niin nuoria, niin kannattaa vaana keskustella ja perustella, se on paha tuo biologinen kello, mutta kyllä mä uskon, että kun kerrot, että ehtii, niin kyllä se siitä.

Mutta! Kyllä, nainen voi jättää ja etsiä toisen miehen, tiedän näin tapahtuneen, koska biologinen kello saattaa olla niin hurja, että se on tehtävä. Ja sinuna, jos tilanne vaikuttaa uhkaavalta, alkaisin käyttämään kortsua, koska tiedän useamman tapauksen, missä nainen on vaan jättänyt pillerit ja tehnyt lapsen "kyllä se sitten sitä rakastaa" ja näin. Itsellänikin on ollut paha vauvakuume, ja se oli todella paha! Siis siinä ei meinannut järjen ääni painaa mitään, vaikka mäkin oon täysin järkipohjainen ihminen ja yleensä haihattelut ei vie suuntaan tai toiseen. No, siinä meinas mopo lähteä käsistä pahemman kerran.

Hyvä, ettet ole sininsilmäinen.

Aina ihmiselle tulee hetkiä, jolloin voi joutua valitsemaan, ja kyllä tämä voi olla yksi niistä, mutta ei kai vielä. Yritä vielä järjellä, kyllä se mullekin upposi sitten päähän ja noin 2 vuodessa vauvakuumekin meni ohi, tilanne normalisoitui. Pahimmat vuodet on kuulemma 20-23, näin olen siis jutellut kavereitten kanssa ja vaikeinta on ollut silloin tai sitten lapsi on tehty, joskus hinnalla millä hyvänsä.

Onnea matkaan!

• tärkeää..

Olen itse samaa mieltä että koulut pitää olla käyty ja työpaikka hankittu ennen kuin alkaa lapsia tekemään. Perustelusi ovat täysin oikeutetut, jos tyttöystäväsi ei niitä hyväksy niin mahdollisesti saattaa lähteä uutta isää lapsellensa etsimään. Parasta kuitenkin olisi, että saisit hänet ymmärtämään sinun kantasi ja odottamaan kunnes olette molemmat valmiita vanhemmiksi, koska kuitenkaan ei ole kyse siitä ettet haluaisi lapsia koskaan.

Itse olen valmistumassa korkeakoulusta keväällä ja työpaikkakin on jo valmiiksi. Kun saan vakituisen paikan, haluaisinkin lapsia, mutta poikaystäväni on nyt alkanyt yhtäkkiä sanomaan ettei halua lapsia. Ennen ollaan kyllä puhuttu, että molemmat halutaan lapsia. Hänellä on ollut jo kauan vakituinen työ ja nyt oma talo. Se tässä onkin alkanut painamaan mieltä, että jos hän ei lähitulevaisuudessa niitä lapsia haluakaan, mitä teen? Itse kuitenkin todellakin haluan lapsia ja haluaisin tehdä ne mahdollisimman nuorena ettei iän myötä selviäkin etten enää voi saada lapsia, suvussani kun on ollut lapsettomuutta.

Aika näyttää.

• ...

Sinä vaikutat olevan se järkevämpi osapuoli teidän suhteessa. Harva 20 v. on vielä HENKISESTI kypsä vanhemmuuteen. Niitä vauvakuumeita tulee ja menee itse kullakin, mutta se ei tarkoita että niiden perässä pitää kulkea, tai toimia niiden mukaan. Karkeasti sanottuna, järki käteen niin sillä pärjää aika pitkälle :D Ja lasta pitää molempien haluta ennenkuin yrittää tulla raskaaksi. Eli ei kannata toisen mieliksi sellaista tehdä. Jos hän jättää sinut sen takia ettet ole vielä valmis vanhemmuuteen, niin silloin hän on se joka ei ole valmis parisuhteeseen tai edes vanhemmuuteen!

• vaimo..

hinku niin lapsia että jätti e pillerit syömättä vaikka niin oli uskotellut miehelleen. Raskaaks tuli ja heillä on lapsi. Puhui taas naispuoleiselle kaverilleen ja myönsi että jätti tahallaan pillerit väliin.
      Nyt haluaa toista ja mies ei. Varmuudeksi ei edes halua harrastaa seksiä jos toinen tekee taas samat temput kun edellisellä kerralla.
      Nyt hänen vaimonsa on alkanut uhkailemaan että jos et sinä sitä lasta tee niin kyllä joku halukas siihen baari illan jälkeenkin löytyy.
      Tosi alhaista käytöstä 25v naiselta.
      Ei tämä esimerkki sitä tarkoita että sinun kumppanisi olisi samanlainen sekopää mutta näitäkin on.

• Kasvais esti

itse aikuiseksi ennen kuin alkaa lapsia haluamaan. Ottakaa koira, siitä on helpompaa päästä eroon ja muija saa toteuttaa hoivaviettiään kunnes kyllästyy.

• Et viittis loukata..

Otan tuon henk kohtaisesti, koska tunnen samoin. Haist.. v..

• ...................

Kirjoittamasi viesti ei ollut kovinkaan harkittu tai huoliteltu, verraten aloittajan kirjoitukseen.

• .........................

Et selvästikkään tajua kumppanisi tunteista hölkäsen pöläystä.

Tunne, joka naiselle tulee tuosta "järkipuheesta" on juuri sama kuin teininä, kun meni kysymään joltakin alakko oleen mun kaa ja toinen ei alkanu. Näin koen itse asian, koska tiedän.. Tosin tässä vaiheessa se varmaan jälkikäteen ajateltuna on ihan ok, koska kysyjä ei varmaan tiedä vielä mitä pyytää..

Toivottavasti tyttöystäväsi ei luovuta.. koska hän on oikealla tiellä..

Itteä harmittaa nyt jo, kun oon 23, että en oo alkanu kiinnostua lasten teosta ennemmin.. nyt tuntuu, että koska kumppanin suostuttelu asiaan, vie tuhottoman kauan aikaa, niin aika loppuu kesken :(. Oikeastaan tuntuu, että elämä on jo loppunu, nimittäin täällä vaan ei tunnu tapahtuvan mitään kiinnostavaa ennen kuin lapsi on tulossa....

• Muttamuttamutta

Ai ei tapahdu mitään ilman lapsia??
        Mitä, jos te lapsia haluavat vaikka ensiksi opiskelisitte kieliä, opettelisitte tanssimaan, matkustaisitte maailmalla ja perehtyisitte, sosiologiaan, filosofiaan ja historiaan. Olisi sitten jotain annettavaa sille lapsellekin.

Mä olen 28-vuotias nainen ja vasta nyt tuntuu, että olisin mahdollisesti kypsä äidiksi. Olen opiskellut, matkustellut ja kokenut monia asioita, joista on todellakin hyötyä elämässä ja lapsen kasvatuksessa. Lisäksi on ammatti ja korkea sivistystaso.

Ja, mitä jos et koskaan saakaan lapsia? Teetkö itsarin? Eihän elämällä ole mitään väliä ilman lapsia. Vai onkohan sittenkin.

Kai sä tiedät, että kukaan muu ei voi tehdä ihmistä onnelliseksi kuin hän itse. Ei siis lapsikaan tai puoliso. Kyllä minä nautin suunnattomasti hyvästä parisuhteesta, jopa niin paljon, että se ei kaatuisi (ei myöskään elämäni), mikäli ei lapsia saataisikaan. Kyllä maailmassa lapsia riittää, joita auttaa ja helliä, ei niiden tarvitse olla omia.

• lapsen kanssa
        Muttamuttamutta kirjoitti:

Ai ei tapahdu mitään ilman lapsia??
        Mitä, jos te lapsia haluavat vaikka ensiksi opiskelisitte kieliä, opettelisitte tanssimaan, matkustaisitte maailmalla ja perehtyisitte, sosiologiaan, filosofiaan ja historiaan. Olisi sitten jotain annettavaa sille lapsellekin.

Mä olen 28-vuotias nainen ja vasta nyt tuntuu, että olisin mahdollisesti kypsä äidiksi. Olen opiskellut, matkustellut ja kokenut monia asioita, joista on todellakin hyötyä elämässä ja lapsen kasvatuksessa. Lisäksi on ammatti ja korkea sivistystaso.

Ja, mitä jos et koskaan saakaan lapsia? Teetkö itsarin? Eihän elämällä ole mitään väliä ilman lapsia. Vai onkohan sittenkin.

Kai sä tiedät, että kukaan muu ei voi tehdä ihmistä onnelliseksi kuin hän itse. Ei siis lapsikaan tai puoliso. Kyllä minä nautin suunnattomasti hyvästä parisuhteesta, jopa niin paljon, että se ei kaatuisi (ei myöskään elämäni), mikäli ei lapsia saataisikaan. Kyllä maailmassa lapsia riittää, joita auttaa ja helliä, ei niiden tarvitse olla omia.

En sano, että olisin täysin eri mieltä, mutta oletko ajatellut että lapselle suuri voimavara on myös se että oppii äitin ja isän kanssa yhdessä asioita (matkustaa, oppii filosofiasta ja historiasta)? Ei vanhemmuus ole sitä, että välittää oppimiaan asioita edespäin, vaan yhteyden luominen uuteen yksilöön. Siinä oppii yllättävän paljon itsestäänkin.

Minä sanoisin, että ei ole mitään ogelmaa siinä, että hankkii lapsia nuorena, ei se elämä siihen lopu. Toisaalta, jos haluaa odottaa, ja hankkia niitä vasta sitten kun "on oikea hetki" niin ei siinäkään mitään. Jokainen taaplaa tavallaan.

• Muttamuttamutta
        lapsen kanssa kirjoitti:

En sano, että olisin täysin eri mieltä, mutta oletko ajatellut että lapselle suuri voimavara on myös se että oppii äitin ja isän kanssa yhdessä asioita (matkustaa, oppii filosofiasta ja historiasta)? Ei vanhemmuus ole sitä, että välittää oppimiaan asioita edespäin, vaan yhteyden luominen uuteen yksilöön. Siinä oppii yllättävän paljon itsestäänkin.

Minä sanoisin, että ei ole mitään ogelmaa siinä, että hankkii lapsia nuorena, ei se elämä siihen lopu. Toisaalta, jos haluaa odottaa, ja hankkia niitä vasta sitten kun "on oikea hetki" niin ei siinäkään mitään. Jokainen taaplaa tavallaan.

Kyllä lapset saa tehdä nuorena jos haluaa, mutta olisi kiva, että olisi tosiaan ne koulut käyty ja ammatti hanskassa. Ja tottakai lapsen kanssa pitääkin matkustaa ja tutustua historiaan yms. MUTTA moni ei sitä tee, koska ei sitä tehnyt ennen lapsiakaan eli ei kuulu tapoihin tai ei kiinnosta. Pistetään lapset vaan katsomaan piirrettyjä ja lämmitetään maksalaatikkoa. Musta on hyvä sivistää itseään jo ennen lasten tekoa, jotta osaa tehdä sitä myös lasten tulon jälkeen eli jatkaa elämää siitä, mihin jäi.

• karvakuono vauvakuumeeseen

Ottakaa koiranpentu, se antaa kyytiä vauvakuumeeseen!!!
      Pentu antaa tuntumaa mitä on vastuun ottaminen elävästä olennosta.
      Kokemusta on...

• oppeliini

Sinä olet aivan oikeassa kieltäytyessäsi hankkimasta vielä lasta. Et ole lainkaan valmis siihen, tunnistat sen valtavan vastuun jonka isä/äiti saa hankkiessaan lapsen. Oikeilla jäljillä olet kun huomioit taloudellisen tilanteen ja ajan puutteen.

Jos olette vain kämppäkavereita, ei olisikaan mitään ongelmaa. Naisella olisi täysi oikeus hakea itselleen avIIIIIomies joka on valmis perustamaan perheen nyt ja heti.

Jos taas olette naimisissa, tuolla joku jo ehdottikin lemmikkieläimen hankkimista. Koira varsinkin olisi täydellinen. Se vaatii paljon huomiota ja hoitoa. Ei tietenkään yhtä paljon kuin lapsi mutta ehkä sen avulla naisesi pääsee pahimman yli. Siis seuraavat 5 vuotta.

• dgfmlgömdö

musta ajattelet tosi hienosti. tosi harva ajattelee noita toimeentuloja ja tollasia ennenku lapsia alkavat tekemään.

kerrot naiselle suoraan että lapsia ei tehdä selkäsikään takana (eli lopettaa e-pillereiden käytön) tai se ajaa suhteenne loppuun. kyllä lapsien hankinnan kanssa saa olla tiukka, varsinkin ylikäyville naisille, eivät ne muuten tajua.

• linjalle pidä lähetä

Jos ilmaset naiselle epäilyksiä pillereiden syönnistä ja muusta, niin se varmaan miettii missä teidän suhteessa luotto anyway menee. Teetkö sinä jotain paljonkin hänen selkänsä takana? Tämä nimettäin herää mieleen, jos mies ensimmäisenä ajattele eaina että nyt juonitellaan.

En lähtisi tähän. Luottamusta pitää olla. Sitä joko on tai ei. Itse ottaisin tuon loukkauksena. Ja myös katsoisin, että minua aliarvioidaan ja pidetään typeränä. Myös rakkautta tässä kyseenalaistetaan. Kyllä, tämmösestä voi ottaa herneen nenää. Sitten voi mies ihan itse syödä ehkäisypillerinsä, jos on niin hädissää..niitähän on miehillekin.

• naisesi iästä

Jos toiveenne ei täsmää, silloin on juuri erittäin fiksua lopettaa suhde. Jos toinen ei halua lapsia ja toinen haluaa, niin varsinkin NAISEN on tässä tilanteessa fiksua lähteä (jos on se, joka haluaa lapsia). Mutta jos on kyse aika nuorista ihmisistä ja tellä ei ole paljoa enää jäljellä, niin eihän tuo ole paha asia. Silloin katsoisin, että on aika typerää lähteä hyvin toimivasta suhteesta (oletan tämän tilanteeksi).

Ehkä hän vihjailee, että voisitte siirtyä suhteessa eteenpäin..siis kihloihin ja naimisiin jossain vaiheessa. Näissäkin menee oma aikansa, häitä voi järjestellä vaikkapa vuoden. Ja lastahan odotetaan 9kk, jos nyt edes tärähtää heti. Yleisesti ottaen suurin osalla pareista tärppää ensimmäisen vuoden sisään..eli voi mennä vuosikin, ennen kuin tärppää -jos tärppää.

Jos teillä on vaikkapa 2 vuotta opintoja jäljellä suurin piirtein enää, niin tuossahan on ihan hyvä tehdä jo liikettä..jos haluatte niitä lapsia kun valmistutte. Esimerkiksi voisitte mennä kihloihin ja sopia häät vuoden päähän. Ja sitten siinä odotella sen aikaa, että toinen ehtisi valmistua. 9kk lapsi on masussa, sillon voi hyvin opiskella tutkinnon loppuun. Ehkä hän tällaista vihjailee? Että voisitte tehdä jotain konkreettista asian eteen. Tästähän ei käy ilmi minkä ikäinen naisesi on, kuinka pitklällä opinnoissa ym. Yleensähän korkeakoulututkinnot tosiaan vie sen 3.5-4 vuotta, ei sen enempää. Eli olet arviolta 24-vuotias valmistuttuasi.

Mitä tulee pillerien syöntiin, niin nehän voi aina pettää. Aina kun harrastetaan seksiä, voi siitä seurauksena olla jälkikasvua..sama viakka käytettäis kumia. Riskit ovat tiedossa, pitäis elää selibaatissa jos meinaa ettei halua lasta. Myös sinä hyväksyt riskit harrastaessasi seksiä ja se on myös sinun vastuullasi. Tuskinpa hän jättäisi syömättä pillereitä, harvemmin vauvakuume järkeä sumentaa -jos on muuten fiksu tyttö. Ja jos hän ottaa aina tiettyyn aikaan ja olet paikkalla ,niin tiedät siitäkin..tai pillerilaatta on näkyvillä.

Vauvakuumeen kans voi ihan hyvin elää vaikka vuosia, vaikka se ei naisena kovin fiksua olekaan. Riippuu iästä. Jos on 20-vuotias, niin on ihan fiksua elää sen vauvakuumeen kans vähän pidempään. Mutta jos on 25, niin ei enää. Vauvoja tosiaan ei ihan tosta vaan tehdä, voi olla jopa vuosien lapsettomuushoidot edessä nuorilla ihmisilläkin. Jos et halua lasta, niin eihän sitä voi tehdä.

Kannattaa kuitenkin selvästi, nätisti, sanoa milloin sulle ois ok. Jos tätä et sano, vaan sanot jotain epämääräistä..niin se voi jopa rikkoa suhteen. Esimerkiksi jos naisesi on sinua vanhempi parikin vuotta..ja sinä aiotkin lillua korkeakoulussa yliaikaa ja olla siellä 6 vuotta. Niin hänhän on esimerkiksi 28 kun alatte ehkäpä edes yrittämään! Aika vanha! Kannattaa miettiä asiaa myös naisen kantilta.

• Muttamuttamutta

Ihan sulla on pointtia tuossa, mutta pari asiaa haluan sanoa. Eli Ammattikorkeakoulusta valmistuu ehkä tuossa 3,5-4 vuodessa, mutta oikeasta korkea koulusta eli yliopistosta valmistuu 4-6 vuodessa riippuen mitä lukee, erikoistuuko johonkin ja mitä lukee sivuaineina.

Lääkärin tutkintoon erikoistumisineen menee 8-10 vuotta, kieltenlukijoilla menee opintojen laajuudesta ja vaikeudesta johtuen usein 7 vuotta, varsinkin, jos ottaa myös opettajan pätevyyden.

Toisekseen, onko järkeä tehdä lapsia heti kun valmistuu? Eikö olisi kiva matkustella ja totutella työelämään ja luoda vähän uraa ennen lapsia? Mietinpähän vaan.

• Muttamuttamutta

Miten niin 28-vuotias on vanha? Lapsettomuutta voi olla 22-vuotiaalla tai 38-vuotiaalla tai ei kummallakaan, se on harvinaisen yksilöllistä. Siskoni teki ekan lapsen 37-vuotiaana ja ei sillä ongelmia ollut ja toinen lapsi tuli heti perään.

Ei tällaisissa asoissa kannata hätäillä, vain iän takia. Kyllä sitä pitää tietää, että on oikea kumppani mukana ja koulut käyty, ennen kuin lasta tekee. Niin ja elämä eletty niin, ettei sen lapsenteon jälkeen tarvitse elää elämätöntä nuoruutta. Kaikkein kamalampi ovat 40-vuotiaat ihmiset, jotka lasten kotoa lennettyä alkavat elämään nuoruuttaan..huah!

• ...
        Muttamuttamutta kirjoitti:

Miten niin 28-vuotias on vanha? Lapsettomuutta voi olla 22-vuotiaalla tai 38-vuotiaalla tai ei kummallakaan, se on harvinaisen yksilöllistä. Siskoni teki ekan lapsen 37-vuotiaana ja ei sillä ongelmia ollut ja toinen lapsi tuli heti perään.

Ei tällaisissa asoissa kannata hätäillä, vain iän takia. Kyllä sitä pitää tietää, että on oikea kumppani mukana ja koulut käyty, ennen kuin lasta tekee. Niin ja elämä eletty niin, ettei sen lapsenteon jälkeen tarvitse elää elämätöntä nuoruutta. Kaikkein kamalampi ovat 40-vuotiaat ihmiset, jotka lasten kotoa lennettyä alkavat elämään nuoruuttaan..huah!

Itse täytän kohta 30, enkä koe itseäni mitenkään vanhaksi! Eikä lasten "teolla" ole vielä mikään kiire. Haluan matkustella yms mieheni kanssa. Minäkin tiedän naisia jotka ovat olleet päälle 35 kun ovat saaneet ekan lapsen, ja ovat olleet yli 40 kun viimeiset lapset ovat tehneet. Minulla on myös kaveri joka aloitti lapsenteko yrityksen kun oli parikymppinen. He yrittivät 8 vuotta ja nyt heille syntyi se ensimmäinen. Eli en jaksa uskoa että iällä on tässä niin paljon merkitystä kuin luullaan tai annetaan ymmärtää. Epäilen että kyse on enemmän jokaisen henk. koht. tilasta. Ja tuli vielä sekin mieleen, että hyvän ystäväni 39-vuotiaalla siskolla on nyt alkanut kova "biletys" kausi. Hänen lapsensa on 19 :D

• orastavalta erimielisyydeltä

Tämä on vain fiilis, mutta minusta tuntuu, että tyttöystäväsi ehkä koettelee teidän suhteenne rajoja ja syy ei ole pelkästään vauvakuume. Sinä kuulostat hyvin rationaaliselta ja järkiperäiseltä kaverilta. Tyttöystäväsi sensijaan kuulostaa tunteelliselta, ja fiilispohjaiselta tyypiltä. Näetkö mihin olen menossa? Jos sinä perustelet itsesi pois lapsentekemisestä, tyttöystäväsi ehkä ei ymmärrä niin hyvin järkiperusteita ja teillä saattaa muhia kiva ristiriita joka vain kasvaa ajan kuluessa (riippumatta hankitteko lapsia vai ette).

MItä minä ehdottaisin on, että kertoisit tyttöystävälle tunteistasi asian suhteen. Miten hienolta se tuntuisi, tai miten sinua huolestuttaa mitä siitä tulisi..

Tämä ei välttämättä ratkaise vauvakuumetta, mutta ehkä pääsette kommunikaatiossa vähän paremmalle tasolle. Kaikkia asioita ei voi ratkaista argumentoimalla.

• kuin edellinen

Minäkin arvelen, että tyttöystäväsi ehkä haluaa varmistaa että olette samalla aaltopituudella tulevaisuudensuunnitelmissa. Asia nyt vaan ymmärrettävästi kärjistyy vauvantekoasioihin.

Omakohtaista kokemusta: minäkin juttelin jokin aika sitten poikaystäväni kanssa näistä asioista. Itselläni ei varsinaisesti mitään vauvakuumetta ollut/ole, mutta ajatus lapsista tuntui mukavalta - ja enemmän ja enemmän ajankohtaiselta! Mies sanoi aika lailla samat perustelut kuin aloittaja, eli ei vielä, sitten vasta kun on "puitteet kunnossa" jne. Perustelu tuntui pahalta, ja ajattelin suurinpiirtein että eihän tuo halua mun kanssa yhteistä tulevaisuutta ollenkaan!! (juu, näin epärationaalinen reaktio on herkässä tunnetilassa ihan mahdollinen)

Juteltiin sitten lisää, ja kun mies viimein tajusi kertoa omat TUNTEENSA asiasta niin homma alkoi selvitä: eli hän kyllä ihan oikeasti haluaa olla mun kanssa ja jonain päivänä mennä mun kanssa naimisiin ja sitten toivottavasti saada lapsia. Että me haaveillaan ihan samoista asioista: häistä, talosta, vauvoista, kissoista ja koirista. Mutta ei vielä, vaan muutaman vuoden päästä.

Voi olla, että tyttöystäväsi ajattelee samaa kuin minä aiemmin, ja luulee ettet ole suhteessa vakavissasi. Ehkä hän vähän provosoi, jotta saisi selville onko teidän suhteella tulevaisuutta. Puhu hänelle avoimesti. Sen sijaan, että perustelisit miksi lapsia EI kannata tehdä nyt, kerro miksi haluat odottaa. Jyrkkä EI saa naisen tuntemaan että hänellä ei ole asiaan päätösvaltaa ollenkaan.

Voihan toki olla niinkin, että tyttöystäväsi oikeasti haluaa lapsia nyt heti. Hän ei kuitenkaan voi sitä asiaa itse päättää jos haluaa lapselle isänkin. Noin iso asia pitää olla yhteinen päätös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä