Tarviin apua laihdutukseen!

...

Olen vaikka kuinka monta kertaa yrittänyt laihtua, mutta aina se on jäänyt yritykseksi.. Pari päivää olen korkeintaan jaksanut sitä.

Mutta, mutta.. Silti, yhä, edelleen haluaisin laihtua. Olen 17v. tyttö. Paino 61-2kg ja pituus 164cm. Sellaiset 6-10 kiloa haluaisin laihtua. Minkälaisella ruokavaliolla ja liikunnalla nyt pitäisi lähteä liikkeelle? Mitenköhän kauan aikaa siinä noin suurinpiirtein menisi, että vaikka tuo 6 kiloa olisi poissa? Kesällä olisi kiva olla bikinikunnossa :)

Suurin ongelmani on maha, se on todella iso, täynnä läskiä ja makkaroita.. Toki reisiäkin voi ainaa kiinteyttää, mutta suurempana ongelmana näkisin nyt tuon vatsan. Kunhan sen saisi pienemmäksi ja kiinteäksi niin se olisi tärkeintä.

Riittäisikö liikunnaksi vaikka joku tunnin kävelylenkki päivässä ja sit jos tekisi vaikka joka toinen päivä vatsalihas -ja selkäliikkeitä ja joka toinen päivä taas jalkaliikkeitä, punnerruksia ym. ja sunnuntaisin sit pitäisi välipäivän lihaskunnosta? Tuleeko tuolla tuloksia aikaan?

Sit ruokana söisi vaikka mysliä maustamatonta jogurttia, salaatteja, kevytjogurtteja, ruisleipää kevytlevitettä, hedelmiä yms.

Itselläni onneksi nykyään ei ole mikään tarve juuri syödä karkkeja/suklaita vaikka ne kyllä maistuisivatkin, mutta onneksi ei ole aikoihin tullut ostettua. Suurempana ongelmanani on sitten kaikenlaisia pizzat, jäätelöt ym. Vanhemmat kun nyt sattuvat vaikka ostamaan ruuaksi pakastepizzan, jäätelöä ja äiti leipoo kaikkea hyvää niin vähän vaikea siinä on sitten kieltäytyä :) Eri asia jos asuisi yksin niin voisi päättää mitä sitä ostelee kaupasta ym. mutta nyt kun vielä asun kotona niin vanhemmat ne ostokset tekevät ja tuovat kaikenlaista hyvää niin se on vaan niin vaikea olla syömättä.

Mutta kiitos kaikille vastauksista! :) Minä todella haluaisin laihtua.

4

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ronsukas

itsellä oli kanssa tuossa alle parikymppisenä painoa jonkun verran liikaa, asuin kotona ja söin sitä mitä vanhemmat ositvat ja aina sanoivat että teinien kuuluu olla pyöreitä, oli muka lapsen pyöreyttä vielä :) Kun muutin kotoa niin aloin pikkuhiljaa muuttaa ruokailutottumuksiani ja tein aina terveellistä mutta hyvää ruokaa...kanaa, kalaa, lihasta kaikenlaista ja salaatteja ja ruisleipää ja vettä. Painoni tippui hiljalleen ihan ruokavalion muutoksella ja sillä että kävelin tai pyöräilin koulu/työmatkat ja välillä jumppasin kotona :) mutta tuo vatsan alue on minullekin myös se kinkkisin, tuntuu että siihen on jäänyt semmonen makkara kun istun niin se pullistuu ja välillä turvottaa niin että pelkään että joku kysyy että milloinkas se sieltä syntyy...:) vatsan seudun ongelmaan en osaa antaa vinkkiä, olen itsekkin aikas hukassa :) mutta muuten paino pysyy sopivana syömällä ihan terveellistä ja tavallista kotiruokaa, juomalla vettä ja välillä liikkumalla vähän enemmän ja välillä vähemmän :)

• terveellisesti...

Mä olen laihduttamassa muutamaa kiloa ja mä syön esim. parsakaalia höyrytettynä, porkkanaa kevyesti keitettynä, ruusukaalia, hapankaalia, ituja, kesäkurpitsaa paistettuna kasviöljyssä, soijapyöryköitä ja soijasuikaleita, sieniä paistettuna, kikherneitä, sipulia paistettuna, marjoja, maustamatonta jogurttia, bataattia, kukkakaalia, paprikaa, hedelmiä, pähkinöitä kuten manteleita, pinjansiemeniä jne.

Leipää en syö lainkaan, korkeintaan yhden viipaleen 100% ruisleipää. Rasvaa en laita leivän päälle ollenkaan. En syö mitään kevyttuotteita. Joskus aamulla syön täysjyvä kuitumuroja, soijamaidon kera, mutta usein aamupalaksi vain hedelmiä ja teetä.

Syön suuria määriä näitä asioita, mutta kun ne on niin kevyitä, niin niitä voikin syödä paljon. Ja paino laskee.

• nyt--------

normaalipainoinen. Onko kukaan muu huomannut jättivatsaasi?

• yhdessä.

miksi et ehdottaisi äidillesi, että alkaisi kanssasi "keventämään", elämään terveellisesti.

tai voisitte koko perheen voimin miettiä mitä ostaisitte kaupasta ruoaksi, ja mitkä olisivat tavoitteenne..

en tarkoita että alkaisitte hullunlailla laihduttaa (en tiedä onko perheessäsi nuorempia lapsia) sillä heidänhän ei tarvitsisi ottaa teistä oppia. mutta kyllä piememmätkin lapset voivat syödä terveellisesti. ja sehän se avainsana onkin siihen painonhallintaan.

tsemppiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      409
      5989
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      81
      5333
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4364
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3931
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3729
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      165
      3429
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      108
      3199
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      53
      3173
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49