miten laihdutuksen jälkeen?

anorektikko-92

moi.
mullon sellanen ongelma, että en uskalla palata 1000kcal ruokavaliostani sellaseen 1200-1300kcal ruokavalioon, koska pelkään lihovani enemmän ku mitä oon nyt laihtunut.

kysyisinki nyt, että onko mahdollista palata tälläsestä 1000kcal ruokavaliosta vähän enempikaloriseen ruokavalioon ilman, että lihoo ihan yli paljon kiloja takas?
ja jos on niin miten?

mittaa löytyy 153cm ja painan jotain n. 41-43kg, en tiedä varmasti mitä painan ku en oo käynyt nyt vaa'alla pitkiin aikoihin. veikkaisin kuitenki et painoa on tippunu jotain 1-2kg 43:sta.
oon syönyt nyt vaan 2½ viikkoa sellaset 1000kcal päivässä lukuunottamatta perjentaita, ja luulen et se mitä oon laihtunu mun 43kg painosta on vaan nesteitä. liikuntaa oon harrastanu kahen viikon aikana aika normaalisti, koulussa liikuntatunneilla ja pikkusen kotonakin. ei mitään älyttömiä määriä.

syy miksei viestini ole tuolla syömishäiriöisten palstalla on se, että ajattelin et täältä sais parempia vastauksia. anteeksi jos jotain ärsyttää se et kirjotan tänne..:(

1

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä...

Kuten varmasti tiedät niin lihot silloin kun et kuluta kaikkea syömääsi. Muussa tapuksessa et liho sanan varsinaisessa merkityksessä vaan painonvaihtelut johtuvat kehon nesteiden vaihtelusta. Nuo vaihtelut voivat olla jopa yli 2kg:n luokkaa vuorokaudessa ja pääosin johtuvat monista eri tekijöistä, esim. liikkumattomuus, suola, alkoholi jne...
      Pelkonasi on se että lihot jos nostat kaloreita. Kerrottakoon kuitenkin sulle että tällä hetkellä syöt aivan liian vähän eli minimi sun kohdalla on 1500, mutta 1800 on myös aivan normaali ja jopa suositeltava. Kehosi saattaa olla jopa jo niin kutsutulla säästöliekillä, jolloin kehosi alkaa kuluttaa lihasmassaasi. Sinuna nostaisin kalorimääriä tasaiseen tahtiin ainakin tuonne 1500-1700 kaloriin enkä tuijottelisi painoa. Hyvin todennäköistä on että alussa paino nousee mutta se ei tarkoita että rasvan määrä kehossasi kasvaisi. Pian keho kuitenkin tottuu tilaansa ja painosi vakiintuu. Kannattaa käyttää tervettä järkeä ja panostaa ruoan terveellisyyteen ja liikunnan harjoittamiseen. Jos sulla on ollut pidempään vakavampia ongelmia niin kehotan sitten ottamaan yhteyttä lääkäriin, joka osaa neuvoa syömisongelmissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5283
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4271
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4251
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3660
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3475
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      2810
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2576
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe