Asunnon osto

-itsekäs-

Haluan asunnon. Avomiehenikin olisi valmis ostamaan siitä asunnosta puolet, eli ottamaan yhteisen asuntolainan minun kanssani. En ole varma kuitenkaan tuosta asiasta.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, minulla on yksi lapsi, joka on jo lähes aikuinen, asuu jo omillaan. Miehelläni taas kaksi alle 10 vuotiasta etälasta.

En itseasiassa (olen julma, tiedän) haluaisi, että miehen lapset vierailisivat säännöllisesti ja usein ostamassani asunnossa. Mutta jos asunto olisi meidän yhteinen, silloin kai miehen lapsilla olisi oikeus tulla?

En ainakaan missään tapauksessa haluaisi, esim. avomieheni kuollessa, että miehen lapset perisivät osan asunnostamme. Miten voi sen estää? Omalle lapselleni haluan jättää perinnöksi asuntoni.

Jos siis itse ostan asunnon, avomieheni muuttaisi sinne myös asumaan, voisinko periä avomieheltäni esim. vuokraa tms.?

30

2461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rose18

*Jos siis itse ostan asunnon, avomieheni muuttaisi sinne myös asumaan, voisinko periä avomieheltäni esim. vuokraa tms.? *

eihän avoukkosi voisi saada edes asumistukea.

oletko perhe avokkisi kanssa? jos olette, etteköhän löydä ratkaisun yhessä.

• asuminen maksaa

Tottakai omasta asunnosta voi pyytää vuokraa. Kyse on ainoastaan siitä, mikä summa on kohtuullinen.

• paljon maksaakin
        asuminen maksaa kirjoitti:

Tottakai omasta asunnosta voi pyytää vuokraa. Kyse on ainoastaan siitä, mikä summa on kohtuullinen.

Avo- tai avoiopuolisolta toki perisin samaa vuokraa kuin vieraalta. Eli kaksiosta tuommoiset 500-750 eskoo kuussa. Jos siihen sisältyy täysylläpito, niin sitten korotetaan tonniin kuussa.. LOL - älkää naurattako!

• rose18
        asuminen maksaa kirjoitti:

perhe avokin kanssa, voihan siltä periä kuin vieraalta 8)
        mutta luulen että ukko hankkii oman asunnon ja mielummin sitoutuvan avovaimon että, saa asumistuenkin ja luotettavan kumppanin 8)

• vähän itsekin
        rose18 kirjoitti:

perhe avokin kanssa, voihan siltä periä kuin vieraalta 8)
        mutta luulen että ukko hankkii oman asunnon ja mielummin sitoutuvan avovaimon että, saa asumistuenkin ja luotettavan kumppanin 8)

Asun avokkini kanssa minun vuokraamassani vuokra-asunnossa. Maksamme vuokran puoliksi.

Jos nyt ostaisin tämän asunnon vuokranantajalta ja vuokra muuttuisikin lainaksi, on sinusta kohtuutonta vaatia jotain maksua asumisesta vaikka kyseessä olisi täysin sama asunto.

Haloo!

• sinäkin miettisit
        vähän itsekin kirjoitti:

Asun avokkini kanssa minun vuokraamassani vuokra-asunnossa. Maksamme vuokran puoliksi.

Jos nyt ostaisin tämän asunnon vuokranantajalta ja vuokra muuttuisikin lainaksi, on sinusta kohtuutonta vaatia jotain maksua asumisesta vaikka kyseessä olisi täysin sama asunto.

Haloo!

Jos ostaisit asunnon lainalla, jota makselisit, niin aikanaan koko asunto olisi sinun ja vain sinun. Olisiko sinusta kohtuullista, että avokkisi maksaisi osan lainakustannuksistasi "vuokrana" sinulle, vaikka hän ei saisi mitään osuutta asunnosta?

• rose18
        vähän itsekin kirjoitti:

Haloo!

vuokraa sinulle.
        se on täysin eriasia jos ottaisitte yhteiseksi asunnoksi myös lainaksi.
        kumppanilla on oikeus kieltäytyä ja muuttaa muualle jos tietää ettei, tämä ole kuintenkaan hänen asunto.
        se on ihan kiinni kumppanin päätöksestä, ei pelkästää sinun.

niih että haloo!!
        jos aletaan perheelliseksi pitäisi osata jakaa eikä riistää..

• rose18
        vähän itsekin kirjoitti:

Haloo!

en ihmettele että parisuhde tulee kärsimään..

se on taas eriasia jos ukkosi on samaa mieltä.

minä jos ostaisin kämpän, niin kyllä minä itse kustannan hankkeeni.
        se on silloin minun yksinään päätettävissä.
        mutta en minä nyt lapsiltanikaan riistä rahaa jos asuu samassa taloudessa, niin miksi riistäisin ukoltani kun olen itse halunnut kämpän omaksi..

kyllä kysyisin ukonkin mielipidettä, mitä hän pitää ajatuksesta? jos ei ole tyytyväinen niin silloin hankimme yhteiseksi tai ei ollenkaan(jos löytyy pätevä syy).

• mirame81

Mie kyllä ymmärrän että avopuolisosi haluaa myös turvata oman elämänsä.
      Aika julmaa että sinä ajattelet.
      Näin

• harkitkaa vielä

Sinulal tuntuu olevan niin paljon epävarmuuksia ja epäilyjä yhteisen asunnon oston suhteen, että kannattaisi harkita vielä kerran jos toisenkin.
      Jos miehesi lapset "närästävät" noinkin pahasti tai harkitset periväsi vuokraa mieheltäsi, niin onko teidän suhteenne oikein kunnossa muutenkaan?
      Asukaa vuokralla, jos ja kun siellä menee sukset pahasti ristiin, niin eroaminen on paljon helpompaa ja yksikertaisempaa.

• aivan selvää

Asia kerrallaan. Toivottavasti miekkonen ei ole niin tassukka, että kieltäytyy tapaamasta lapsiaan omassa kodissaan - oli se sitten kenen tahansa maksama. Todennäköisesti sinua ei ole hölmöötetty suhteeseen kertomalla satuja vapaasta uljaasta poikamiehestä, vaan olet tiennyt, että etäpiltit ovat olemassa. Ihan kuten lienet kertonut miehelle omasta lapsestasi, vaikka aikuinen onkin? Eli olepa nyt ihan oikeasti se aikuinen nainen, jonka ikäsi edellyttää (aikuisen lapsen äitinä) ja ota lusikka kauniiseen käteen miehen alaikäisten lasten osalta. Tai jos et halua pilttejä edustuslukaaliisi, niin älä muuta miekkosen kanssa saman katon alle.

Toinen asia, jotta varmistat asunnon vain omalle kullanmurullesi, sinun on ostettava se 100% omiin nimiisi. Jos mies omistaa puolet, perivät hänen lapsensa aikanaan hänen osuutensa. Vähintäänkin lakiosan, vaikka saisit miehen taivuteltua tekemään testamentin oman taaperoisesi hyväksi.

Kolmanneksi, miten ajattelit, että miehen vuokranmaksu edistää jompaakumpaa tavoitettasi eli asunnon turvaamista omalle hellanteltullesi tai sitä, etteivät miehen kakaranpenteleet vieraile siellä. Koko vuokrakysymys taisi olla provo, jotta saat leimahtamaan taas vuokrakiihkoilun, jota palstalla on useasti käyty. Ellei sitten koko viestisi ollut provo?

• onkin

hyvä systeemi; ostetaan asunto toisen nimille ja toinen osapuoli maksaa "vuokraa". Eli asunto maksetaan yhdessä pois ja toinen korjaa potin eron tai kuoleman sattuessa.
      Toivottavasti kukaan ei ole niin tyhmä, että suostuu tuoksi "vuokralaiseksi".

• kukaan..

missään ilmaisexi saa asua, minä ainakin maksan asumisestani, en elä kenenkään siivellä se on fakta se..en ymmärrä jos toinen omistaa asunnon niin seurustelu oikeuttaa toisen loisiin siellä???

• näitä...
        kukaan.. kirjoitti:

missään ilmaisexi saa asua, minä ainakin maksan asumisestani, en elä kenenkään siivellä se on fakta se..en ymmärrä jos toinen omistaa asunnon niin seurustelu oikeuttaa toisen loisiin siellä???

loisia ja luusereita on maailma väärällään, jotka yrittävät aina hyötyä toisista...

• meitä on moneksi
        kukaan.. kirjoitti:

Niin mutta aloittajallapa ei ollut siitä kyse. Hän suunnittelee ostavansa asunnon, josta mies haluaisi ostaa, maksaa ja omistaa puolet. Tämä taas ei aloittajalle käy, vaan hän haluaa ostaa sen yksin - ja sen jälkeen pohtii mahdollisuutta periä mieheltä vuokraa. Melko reilua?

• oppeliini

Osta asuntosi yksin.

Jos mies asuu siellä, se on hänen kotinsa ja hänen lapset tulevat olemaan siellä niin paljon kuin vain mahdollista.

Lapsilla on oikeus viettää isänsä kanssa KAIKKI mahdollinen aika. Isällä on oikeus ja velvollisuus niin paljon kuin mahdollista viettää aikaa lastensa kanssa. Siihen lasketaan kesä- talvi- joulu- hiihtolomat. Isä on lapsille hyvin täkeä osa elämää ja varsinkin kun hän ei ole osa heidän jokapäiväistä elämää, viikonloput ja lomat ovat sitäkin arvokkaampia.

Sinä et sitä halua, siinä EI ole mitään pahaa! Kaikille osapuolille parasta todellakin on että pidätte kumpikin omat asumiset erillään.

• ----

Miksi kaikki tekee niitä lapsia, kondomit on keksitty.

Erillään asminen on hyvä idea joskus. Miks menit yhteen pieniä lapsia omaavan kanssa.

Mutta mitä mies tuumaa.

• se niin

mene että miehen lapset saavat automaattisesti ns. lakiosuuden eli puolet hänen KAIKESTA omaisuudestaan?

• vieläkin enemmän

Eikun se menee niin, että miehen lapset perivät automaattisesti kaiken miehen omaisuuden - eivät siis vain lakiosuutta. Ellei mies ole erikseen tehnyt testamenttia, joka muuttaisi asiaa. Aloittaja puhuu avomiehestä, joten ainakaan aloittaja ei ilman testamenttia peri mieheltä mitään. Ja jos ei mies ole naimisissa jonkun muun kanssa, joka leskeksi jäädessään saisi kenties tasinkoa, niin silloin mainitun miehen lapset perivät tämän omaisuuden 100%:sti.

• ??????

Jaaha, ja mikähän tekee näistä puolisosi lapsista huonompia kuin sinun lapsestasi? Hänelle haluaisit jättää talon, mutta puolison lapsille et mitään etkä edes haluaisi heidän tapaavan isäänsä.

Itsekästä. Eiköhän tuollaisen akan olisi parempi asua yksin, jos se oma napa on tärkein. Toivottavasti miehesi ei moiseen vuokralaisena olemiseen suostu.

• tekee

omasta lapsestani tärkeämmän kuin avomieheni lapsista? Helvetin tyhmä kysymys. Oma lapseni on minulle tärkein lapsi ilman erillisperusteluja ja tietenkin haluan jättää perintöni VAIN hänelle, jos en lisää lapsia tee tai avioidu. En minä naapurin lapsillekaan halua testamentata mitään.

En ole valmis yhteiseen asuntolainaan avomieheni kanssa, mutta asunnon ostoon yksin kylläkin. Jos avomieheni siis muuttaisi asumaan kanssani, antaisinko hänen asua aivan siivelläni?

Itse en kehtaisi asua avomieheni omistamassa asunnossa ilmaiseksi ja tuoda siihen päälle elätettäväksi omia pilttejäni lomilla ja viikonloppuina. En vaan kehtaisi.

• Nutturatäti
        tekee kirjoitti:

omasta lapsestani tärkeämmän kuin avomieheni lapsista? Helvetin tyhmä kysymys. Oma lapseni on minulle tärkein lapsi ilman erillisperusteluja ja tietenkin haluan jättää perintöni VAIN hänelle, jos en lisää lapsia tee tai avioidu. En minä naapurin lapsillekaan halua testamentata mitään.

En ole valmis yhteiseen asuntolainaan avomieheni kanssa, mutta asunnon ostoon yksin kylläkin. Jos avomieheni siis muuttaisi asumaan kanssani, antaisinko hänen asua aivan siivelläni?

Itse en kehtaisi asua avomieheni omistamassa asunnossa ilmaiseksi ja tuoda siihen päälle elätettäväksi omia pilttejäni lomilla ja viikonloppuina. En vaan kehtaisi.

Kyllä se niin on, että miesystävälläsi on oikeus tuoda omat lapsensa omaan kotiinsa silloin kun hän ja lapset niin haluavat. Toisaalta sinulla on oikeus elää omassa kodissasi ilman että siellä ramppaa jatkuvasti vieraita lapsia, ellet siitä kerran pidä. Joten älkää muuttako yhteen ollenkaan. Pitäkää omat asunnot ja tavatkaa toisianne silloin kun sopii.

Ei se lasten kyläilyoikeus riipu lainkaan siitä omistaako mies puolet kämpästä vai maksaako sinulle vuokraa. Koti on koti. Vai ajattelitko että mies olisi sinulla vain ikäänkuin lemmikkieläimenä ja sinä sanelisit yhteisasumisen säännöt? Ei se vaan toimi niin.

• ap...
        Nutturatäti kirjoitti:

Kyllä se niin on, että miesystävälläsi on oikeus tuoda omat lapsensa omaan kotiinsa silloin kun hän ja lapset niin haluavat. Toisaalta sinulla on oikeus elää omassa kodissasi ilman että siellä ramppaa jatkuvasti vieraita lapsia, ellet siitä kerran pidä. Joten älkää muuttako yhteen ollenkaan. Pitäkää omat asunnot ja tavatkaa toisianne silloin kun sopii.

Ei se lasten kyläilyoikeus riipu lainkaan siitä omistaako mies puolet kämpästä vai maksaako sinulle vuokraa. Koti on koti. Vai ajattelitko että mies olisi sinulla vain ikäänkuin lemmikkieläimenä ja sinä sanelisit yhteisasumisen säännöt? Ei se vaan toimi niin.

Kerroin avomiehelleni , että en halua ostaa yhteistä asuntoa juuri hänen lastensa takia. Onhan tämä vaikea tilanne, mutta en avomiestäni mihinkään pakota. Hänellä on mielestäni oikeus tavata lapsiaan, kun hän haluaa, ja minulla on oikeus elää kotonani ilman vieraiden lasten vierailuja.

Avomiehelläni on valinnan paikka, joko yhteisasuminen minun kanssani tai lastensa vierailut kotonaan. Toki hän voi tavata lapsiaan vaikka äitinsä luona tms., vaikka minun kanssani asunnon ostaisikin, mutta minun kotonani ei. Valinta on yksin hänen.

Tunnen itseni, enkä halua kotiini säännöllisesti kenenkään lapsia. Siitä ei tulisi mitään. Ennemmin tai myöhemmin hermoni menisivät, ja kaikki kärsisi tilanteesta.

Pyysin miestä harkitsemaan tarkkaan, ennen kun tekee vaikean päätöksensä. Hän on kahden vaiheilla, mutta varasi asunnon näytön meille kuitenkin juuri tänään...

• edes miettii asiaa
        ap... kirjoitti:

Kerroin avomiehelleni , että en halua ostaa yhteistä asuntoa juuri hänen lastensa takia. Onhan tämä vaikea tilanne, mutta en avomiestäni mihinkään pakota. Hänellä on mielestäni oikeus tavata lapsiaan, kun hän haluaa, ja minulla on oikeus elää kotonani ilman vieraiden lasten vierailuja.

Avomiehelläni on valinnan paikka, joko yhteisasuminen minun kanssani tai lastensa vierailut kotonaan. Toki hän voi tavata lapsiaan vaikka äitinsä luona tms., vaikka minun kanssani asunnon ostaisikin, mutta minun kotonani ei. Valinta on yksin hänen.

Tunnen itseni, enkä halua kotiini säännöllisesti kenenkään lapsia. Siitä ei tulisi mitään. Ennemmin tai myöhemmin hermoni menisivät, ja kaikki kärsisi tilanteesta.

Pyysin miestä harkitsemaan tarkkaan, ennen kun tekee vaikean päätöksensä. Hän on kahden vaiheilla, mutta varasi asunnon näytön meille kuitenkin juuri tänään...

Typerä on miehesi jos edes miettii tuota. Itse näyttäisin tuollaiselle naiselle ovea välittömästi. Toivottavasti hänkin ymmärtää omaa ja lastensa parasta.

• kyllä
        ap... kirjoitti:

ajattelen sillä tavalla, että jos mies asuu asunnossa virallisesti, se on ihan yhtä lailla hänen kotinsa ja hän saa kutsua sinne ketä haluaa huolimatta siitä, että sinä olet paperilla asunnon omistaja. Ja mitä sinulla on hänen lapsiaan vastaan? Hehän ovat rakastamasi miehen lapsia. Vai ovatko?

• kotisi!
        ap... kirjoitti:

"Toki hän voi tavata lapsiaan vaikka äitinsä luona tms., vaikka minun kanssani asunnon ostaisikin, mutta minun kotonani ei".
        - Ai jaa, miehellä ei olekaan siis kotia vaikka kenties omistaisi sellaisen ja sattusi asumaankin vielä siinä. Saatika, että hänellä olisi siihen mitään oikeuksia tai määräysvaltaa!

Taidat olla suhteessanne todella tyranni. Laittaa nyt valitsemaan sinun ja omien lastensa väliltä. Viisas ihminen valitsee tietenkin jälkeläisensä, veri on vettä vahvempaa.
        Mitähän oikeuksia tuolle mies paralle mahtaa enää jäädä, jos hän tekee sellaisen virheen, että muuttaa lattiarätiksesi SINUN KOTIISI.

Voi mies parkaa!
        Toivon, että hän havahtuu ennen kuin on liian myöhäistä.

• ja itsekeskeinen
        kotisi! kirjoitti:

"Toki hän voi tavata lapsiaan vaikka äitinsä luona tms., vaikka minun kanssani asunnon ostaisikin, mutta minun kotonani ei".
        - Ai jaa, miehellä ei olekaan siis kotia vaikka kenties omistaisi sellaisen ja sattusi asumaankin vielä siinä. Saatika, että hänellä olisi siihen mitään oikeuksia tai määräysvaltaa!

Taidat olla suhteessanne todella tyranni. Laittaa nyt valitsemaan sinun ja omien lastensa väliltä. Viisas ihminen valitsee tietenkin jälkeläisensä, veri on vettä vahvempaa.
        Mitähän oikeuksia tuolle mies paralle mahtaa enää jäädä, jos hän tekee sellaisen virheen, että muuttaa lattiarätiksesi SINUN KOTIISI.

Voi mies parkaa!
        Toivon, että hän havahtuu ennen kuin on liian myöhäistä.

Mitä on rakkaus? Tunnetko sellaista? Vai onko miesystäväsi sinulle pelkkä palvelija tms?

Asenteesi kuulostaa todella huonolle. Mikäli haluat miehen, jolla ei ole lapsia, niin etsi sellainen!

Aikuisten tulee kantaa vastuunsa lapsista. Sinun tapauksessasi myös miehen lapsista.

Lapset eivät voi valita elämäänsä. Aikuiset valitsevat heidän puolestaan. Lapset tarvitsevat turvallisen ja tasapainoisen elämän. Olet todella julma kehtaessasi kieltää mieheltäsi hänen lastensa vierailut teidän mahdollisesti yhteisessä kodissa.

Äitipuolikin voi olla lapselle turvallinen aikuinen, joka välittää ja antaa elämään iloa ja tasapainoa. Se on aikuisen tehtävä. Näissä uusioperhekuvioissa jokaisella aikuisella on vastuu lapsista.

On turha väittää toiselle välittävänsä, jos huolii toisesta vain osan. Mieti, mitä on toisen ihmisen arvostaminen ja oikeasti välittäminen.

Olen sitä mieltä, että kun noin vähän noista lapsista välität, niin teet palveluksen kaikille nostamalla kytkintä koko suhteesta. Sinun kannattaa asua ja olla yksin. Sinun elämääsi ei muita mahdu; olet tyranni.

Toivottavasti miesystäväsi löytää uuden rakastavan kumppanin. Annathan hänen lukea nämä viestit.

• aloit
        ap... kirjoitti:

suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia edellisestä liitosta? Mieti jos oma lapsesi olisi vielä nuori ja miehesi laittaisi sinut samanlaisen valinnan eteen?

Toivon tosiaan, että miehesi valitsee lapset. Mieti miltä lapsista saattaa tuntua sinun takiasi! Eivät saisi edes vierailla "toisessa" kodissaan, kun siellä on joku karmea omahyvänen akka. Ja vaikka asunto olisi kokonaan sinun omistuksessa ja miehesi vaan asuisi siellä, niin miten voit silloin kieltää lapsia tulemasta sinne? Laaditko miehelle sitten myös kotiintuloajat ja asunnon säännöt, päätät kuka saa tulla vierailulle ja kuka ei, mitä telkkarikanavaa katsotaan, mitä ruokaa syödään jne..?

• sanon mie laphalainen
        aloit kirjoitti:

suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia edellisestä liitosta? Mieti jos oma lapsesi olisi vielä nuori ja miehesi laittaisi sinut samanlaisen valinnan eteen?

Toivon tosiaan, että miehesi valitsee lapset. Mieti miltä lapsista saattaa tuntua sinun takiasi! Eivät saisi edes vierailla "toisessa" kodissaan, kun siellä on joku karmea omahyvänen akka. Ja vaikka asunto olisi kokonaan sinun omistuksessa ja miehesi vaan asuisi siellä, niin miten voit silloin kieltää lapsia tulemasta sinne? Laaditko miehelle sitten myös kotiintuloajat ja asunnon säännöt, päätät kuka saa tulla vierailulle ja kuka ei, mitä telkkarikanavaa katsotaan, mitä ruokaa syödään jne..?

Ei ole hyvä tuo idea erottaa miestä lapsistaan. Jos noin tuota mieltä olet ja varma siitä, että mieli ei muutu niin suosittelen aivan reilusti vaan pitämään omat asunnot.

Jos nyt kuitenkin ostatte yhteisen asunnon tai ostat asunnon ja miehesi muuttaa siihen, estät lapsia näkemästä häntä tai alat kekkuloimaan perinnönjaon kanssa niin voin sanoa, että ongelmia tulee olemaan ja paljon.

• --------------------
        sanon mie laphalainen kirjoitti:

Ei ole hyvä tuo idea erottaa miestä lapsistaan. Jos noin tuota mieltä olet ja varma siitä, että mieli ei muutu niin suosittelen aivan reilusti vaan pitämään omat asunnot.

Jos nyt kuitenkin ostatte yhteisen asunnon tai ostat asunnon ja miehesi muuttaa siihen, estät lapsia näkemästä häntä tai alat kekkuloimaan perinnönjaon kanssa niin voin sanoa, että ongelmia tulee olemaan ja paljon.

"Jos ostaisit asunnon lainalla, jota makselisit, niin aikanaan koko asunto olisi sinun ja vain sinun. Olisiko sinusta kohtuullista, että avokkisi maksaisi osan lainakustannuksistasi "vuokrana" sinulle, vaikka hän ei saisi mitään osuutta asunnosta?"

No ei tietäänkään toisen lainaosuudesta pidä joutua maksamaan. Lainaa lyhentää se, joka asunnon omistaa. Mutta kyllä siitä asumisesta muitakin kuluja tulee kuin pelkkä lainaosuus.

"Vuokrana" toinen osapuoli voi maksaa hyvin puolet vastikkeesta, sähköstä ja vedestä. Tai esim vastikkeen kokonaan mikä helposti on huomattavasti vähemmän kuin puolikas vuokra vastaavasta vuokra-asunnosta. Ei se asuminen ikinä ilmaista ole!

Hyvähän se olisi löytää sellainen järjestely missä kumpikaan ei toisesta hyödy epäreilusti. Ihan vain riitojen välttämiseksi...

Lapsiasiaan en kommentoi sen enempää kuin että kyllähän sitä isällään on oikeus lapsia pyytään luokseen kylään. Miksi ihmeessä sellainen pitäisi kieltää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      121
      8454
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      141
      5364
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      128
      3582
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2624
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1552
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1547
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe