Eli alotin tänään karppauksen, kun kuulin siitä muutamilta ystäviltäni niin paljon hyvää. Ensimmäisen päivän jälkee on vaa niin outo olo, että miten IHMEESSÄ tällänen ruokavalio voi laihduttaa, mutta kuten se on toteen näytetty ja myös uskon siihen, niin eipä tässä sitten muuta kuin tuloksia odotellessa.. :P
tuntuu vain hirmu vaikealta syöminen, ku stressailee koko ajan ettei vaa saa hiilareita mistää ja pelottaa myös että saan liikaa rasvaa (on vaa niin outoa, ku normaalisti aina on välttäny sitä). Eli miten ku varmaan karppauksessa rasvaakin pitää syödä kuitenkin kohtuudella, niin mikä on sellanen mukava määrä/vrk suurinpiirtein, kun en osaa itse oikein arvioida..!? Kertokaahan jotain juttuja ja vinkkejä karppauksen aloitukseen, jotta saadaan motivaatio huippuun :) Nii ja ku mulla on kaverin kanssa veto että pitäs laihtua 10kg(on varaa mistä lähteä) toukokuun loppuu mennessä, niin onko tämä mahdollista, vai tuleeko liian kiire? Kiitos vastauksista ja ihanaa kevään odotusta :P
Uusi karppaaja on syntynyt..
18
678
Vastaukset
- Chentzu
niin keho menee säästöliekille etkä laihdu.
Vedä laardia naamaan ihan hyvällä omallatunnolla.
Et ole enää laihiksella. Anna kehon löytää itse oma ihannepainonsa.- jihiii
Tuo vaan tuntuu niin oudolle, mutta kai se on pakko uskoa :D ostin tänää jo paketillisen voita ja hävetti ja pelotti ihanhirveesti, mut kyl se maistuukin ihanalle :P onneks sitä sitte kerrankii voi syödä hyvällä omalla tunnolla!! nam nam!
- Vasili Vaselin
jihiii kirjoitti:
Tuo vaan tuntuu niin oudolle, mutta kai se on pakko uskoa :D ostin tänää jo paketillisen voita ja hävetti ja pelotti ihanhirveesti, mut kyl se maistuukin ihanalle :P onneks sitä sitte kerrankii voi syödä hyvällä omalla tunnolla!! nam nam!
Siitä vaan ala vetelemään sitä voita kuin näkkileipää ikään, anna mennä koko paketti kerralla ettei vaan mene säästöliekile koko ruhosi. Nam nam ja huomenna taas vaikka kaksi pakettia. Ja joka päivä tulevaisuudessa. Ja pistä yksi paketti housun taskuun jos lähdet johonkin niin ei sitten tarvi olla kauhuissaan vaikka nälkäkin yllättäisi. Kaivat paketin vain esiin ja alat nassuttaa.
- ++++++
jihiii kirjoitti:
pakko todeta sullekin et runsaillakaan eläinrasvoilla et enää voi niitä hiilareilla tuhoamiasi aivosoluja tervehdyttää.
- Kiik_Rousberg
jihiii kirjoitti:
Voin ostaminen hävetti? Ostaa kai sitä nyt muutkin kuin karppaajat... eikä sitä nyt muutenkaan tarvitse ostoksiansa hävetä. Mutta onnea yrityksellesi, veikkaan että 10 kilon pudottaminen toukokuun loppuun mennessä tulee olemaan vaikeaa, muttei välttämättä mahdotonta.
- jihiii
++++++ kirjoitti:
pakko todeta sullekin et runsaillakaan eläinrasvoilla et enää voi niitä hiilareilla tuhoamiasi aivosoluja tervehdyttää.
..ne nyt kuitee aivosoluja tuhoa......
- Kiik_Rousberg
Vasili Vaselin kirjoitti:
Siitä vaan ala vetelemään sitä voita kuin näkkileipää ikään, anna mennä koko paketti kerralla ettei vaan mene säästöliekile koko ruhosi. Nam nam ja huomenna taas vaikka kaksi pakettia. Ja joka päivä tulevaisuudessa. Ja pistä yksi paketti housun taskuun jos lähdet johonkin niin ei sitten tarvi olla kauhuissaan vaikka nälkäkin yllättäisi. Kaivat paketin vain esiin ja alat nassuttaa.
Ai vähän niinku RHH:lla pitää ostaa pullapitko tai pari ja syödä ne samana päivänä, ja ottaa vielä töihin evääksi jos vaikka verensokerit sattuvat tipahtamaan välillä normaaliarvoihin ja alkaa heikottamaan?
- jihiii
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Voin ostaminen hävetti? Ostaa kai sitä nyt muutkin kuin karppaajat... eikä sitä nyt muutenkaan tarvitse ostoksiansa hävetä. Mutta onnea yrityksellesi, veikkaan että 10 kilon pudottaminen toukokuun loppuun mennessä tulee olemaan vaikeaa, muttei välttämättä mahdotonta.
siis "hävetti" ostaa..niiku itteni puolesta, ku tuntuu vaa et kaikki mummot ostaa vaa voita ku ne leipoo koko päivän jotaa pullaa tms. :) Ja kiitoskiitos, yritys on kova ja koitetaa mennä niin vähäsillä hiilareilla ku vaan mahdollista ettei kuitee ihan älyttömäks mee, et sais sen lähemmän 10kg..!
mites muuten sit jos mulla tulee laihiksessa kiirus ja nykäsis vaik jonkuu ananaskuurin siihen välii, et sais ees nesteet pois, ni tekeeks sellain paljo hallaa, jos on karpannu sillokii jo kuukauden? - Kiik_Rousberg
jihiii kirjoitti:
siis "hävetti" ostaa..niiku itteni puolesta, ku tuntuu vaa et kaikki mummot ostaa vaa voita ku ne leipoo koko päivän jotaa pullaa tms. :) Ja kiitoskiitos, yritys on kova ja koitetaa mennä niin vähäsillä hiilareilla ku vaan mahdollista ettei kuitee ihan älyttömäks mee, et sais sen lähemmän 10kg..!
mites muuten sit jos mulla tulee laihiksessa kiirus ja nykäsis vaik jonkuu ananaskuurin siihen välii, et sais ees nesteet pois, ni tekeeks sellain paljo hallaa, jos on karpannu sillokii jo kuukauden?Itse en ikimaailmassa alkaisi millekään mehukuureille. Todella epäterveellistä. Karppaus muuten poistaa ensimmäisenä hiilariturvotuksen ja nestettä...
- jihiii
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Itse en ikimaailmassa alkaisi millekään mehukuureille. Todella epäterveellistä. Karppaus muuten poistaa ensimmäisenä hiilariturvotuksen ja nestettä...
Selvä se, no sitten vaa toivotaan että alkas kohta jo vaa'assa näkymään..toivottavasti pian!! Voin infota tänne tilanne tietoja ainakin täs alussa, jos jotain kiinnostaa lukea! :)
- Chentzu
jihiii kirjoitti:
mites muuten sit jos mulla tulee laihiksessa kiirus ja nykäsis vaik jonkuu ananaskuurin siihen välii, et sais ees nesteet pois, ni tekeeks sellain paljo hallaa, jos on karpannu sillokii jo kuukauden?Sanoit näin:
"hävetti" ostaa..niiku itteni puolesta, ku tuntuu vaa et kaikki mummot ostaa vaa voita"
Sanoit mitä ajattelit etkä ajatellut mitä sanoit, huomaatko edes itse?
Suomessa pisimpään elävät naiset, tämä on faktaa!
Ja mitähän ne vanhat naiset joita mummoiksi kutsut ostavat?
Aivan oikein = VOITA!
I resT my case!
Case closed!
- eikä toimi
Alkuun saattaa joitakin kiloja pudota helmpommin,ellet ole todellinen läskilöllö, jolloin varmasti putoaa, mutta siihen se sitten jääkin.
- jihiii
No mut riippuu varmaankin kuin hyvin pystyy noudattamaan tota max. 20g/vrk..! Mulla on tosiaan ollu todella helppoa ja nesteitä lähtee kovasti ja tosi kevyt ja ihana olo..en malta oottaa vaan uutta päivää illalla et näkee taas kuin paljo on laihtunu..ja nyt viel ku mulla ei oo täs viikonloppuna ollenkaa vaakaa läheisyydessä, ni pääsen seuraavaks vasta sunnuntaina mittamaan painoni, ni toivon kovasti et näyttäs ihania tuloksia :P
- jihiii
Hip hei! Alussa multa heti sillo hävis se nälän tunne, mut nyt pari päivää on ollu sellasta pientä nälän tunnetta ruokailuiden välissä, erillainen nälän tunne kuitee ku normaalisti et kuitee siedettävä..ja vaik sanotaakii et jos on nälkä, ni pitää syödä joku välipala, mut olin just niin pahoissa paikoissa, et ei ollu mukana mitää, tai en ois saanu mistää mitää valipalaa.. :/ mut ku jostaa luin et max. 6 tuntia pitäs ruokailuiden välillä, ni siihen kuitee oon yrittäny pyrkiä..!! Eli siis nyt menny 5 pv ja 3kg lähteny, jipii!!! Eilen jouduin ottaa vähän laksatiivia, kun ei tullu pariin päivään mitään ulos, mut nyt taas helpotti ;) Kai se on ihan ok, ku luin jostaa kirjasta, et se ois ok, kuhan siin ei oo vaa sokeria..?!
- Kiik_Rousberg
Ei millään pahalla, mutta kirjoitustesi perusteella vaikutat hieman tällaiselta "kuurilaiselta", eli olet VHH:lla sen aikaa että paino laskee, ja sitten siirryt takaisin "normaaliin" syömiseen. Älä kysy mistä sain tällaisen käsityksen, mutta jostain rivien välistä se tuli.
Kuureilu ei kannata, kannattaa ainakin yrittää totuttautua VHH:n pysyvänä mallina. Ei pienet välipalat ketään tapa (kunhan ovat VHH:ta), itse ainakin napostelen jatkuvasti vaikka olen VHH:lla. Joskus saatan napata palan tummaa suklaata, joskus jogurttia, rahkaa tai mitä milloinkin. Ei se nyt haudanvakavaa ole, kuten ei minulle koko ruokavaliokaan. - jihiii
Kiik_Rousberg kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta kirjoitustesi perusteella vaikutat hieman tällaiselta "kuurilaiselta", eli olet VHH:lla sen aikaa että paino laskee, ja sitten siirryt takaisin "normaaliin" syömiseen. Älä kysy mistä sain tällaisen käsityksen, mutta jostain rivien välistä se tuli.
Kuureilu ei kannata, kannattaa ainakin yrittää totuttautua VHH:n pysyvänä mallina. Ei pienet välipalat ketään tapa (kunhan ovat VHH:ta), itse ainakin napostelen jatkuvasti vaikka olen VHH:lla. Joskus saatan napata palan tummaa suklaata, joskus jogurttia, rahkaa tai mitä milloinkin. Ei se nyt haudanvakavaa ole, kuten ei minulle koko ruokavaliokaan.Joo, kyl mä oon ihan tietonen et jos joskus palaa takas entisiin ruokailutottumuksiin, ni paino palaa, joten oon kyllä omaksunut sen hyvin ja nyt siis vaan totutellaakii kokonaan uuteen loppu elämän ruokavalioon. Ja tietty myöhemmin sit ku en oo ketoosissa, ni tuon vähän kaikkee muutakii lisäks, kuten kuituja, jugurtia..yms. mut silleen kyllä tuntuu niin paljon helpommalta ku vähärasvaset laihikset, ku tässä ei tartte olla nälässä!!! Iso plussa siitä! Ja mä vähän luulen et se nälkä tuli nyt viikonloppuna vaa sen takia, tai ainakii osa syy, ku oon pikaruokaravintolassa töissä ja ku koko päivän siel vääntää niit ihanan tuoksusia hamppareita yms. ni jos se lisää sitä nälän tunnetta..en tiiä..!
- ...ullapulla....
En tiedä mitä 'karppaus' tarkoittaa, mutta aloitin viikko sitten GI-ruokavalion kokeeksi. Pari ensimmäistä päivää meni ihan hyvin, mutta sen jälkeen oli pari päivää sumea olo. Tänään olo palautui normaaliksi.
Hämmästelin, että miten laskette päivittäiset hiilarimäärät. Kuntosaliohjaja varoitti, että aivot tarvitsevat hiilareita.
Elämäntavaksi tästä ei taida olla minulle..
Yritetään kuitenkin pudottaa muutama kilo painoa..- jihiii
No karppaus on tätä että syödään vähähiilihydraattista ruokaa! Ja helppoahan se laskeminen on; sama jos jossain annoksessa on 200kcal/100g ja syöt sitä 200g, niin saat 400kcal. Mutta kun katsot ravintoainetaulukkoa pari kohtaa alaspäin niin siinä näkyy myös hiilareiden määrä, eli jos sitä no 2g/100g, niin jos syöt 200g tuotetta, niin saat 4g hiilareita..eiks oo ihan helppoa..!?! Ja toi sun on tietty vähän sama ku tää VHH:kin kun pyritään pitää verensokerin mahd. tasasena koko pv:n, mut jos tästä ei tuu periaattees elämäntapa, ni vaik saat noi pari kiloo pois, ni ne kyllä tulee takasin piakkoin :/!! Ei tätä loppu elämää tarvi orjallisesti noudattaa..myöh. voi tuoda täysjyvätuotteita yms. mukaan ja jos repsahtaa, ni sit pari seuraavaa päivää syö taas vähä vähemmin hiilareita..!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905479- 705046
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484156- 513840
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883126Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv702987- 412168
- 492116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078