Osaisiko joku neuvoa, mikä avuksi. Warresta hävisi vaihteet. Vain ykkönen toimii. Meneekö loota vaihtoon, vai selviäisikö vähemällä korjauksella? Mistä on kyse?
Jos joutuu vaihtamaan uuden laatikon, mistä sitä voisi kysellä?
Wartburg 353 1987
15
2310
Vastaukset
- ensin
Tarkasta nyt ensin, että sen lattivaihteen vivusto on kunnossa. Se on melkoinen häkkyrä, koska se on väkisin sovitettu rattivaiteisen laatikkoon. Milloin olet viimeksi vaihtanut tai lisännyt ATF:ää laatikkoon. Näkyyhän sitä vielä tikussa?
Jos siellä laatikossa on jotain häikkää, niin äkkiähän sen yksi mies pois ottaa. Ensin maski ja puskurin pätkä irti. Vedet pois ja kone syliin. Siinähän se on heti esillä pois otettavaksi.
Joskus aikoinaan tuo koneen vaihto sujui tunnissa. Nykyisin saattaisi selkä tehdä tenän.
Vielä RinTinTiniin löytyy osia?- eeppos
Kyllä. Vaihdevivuston syyni. Ei toosa sinänsä ole rattivaihteinen. On vain vaihdevipu/ tanko otettu laatikon alapuolelta. Nivel on metallikotelossa, tarkista kabiinilta tulevan tangon toiminta: pitää liikkua eestaas ja kummassakin suunnassa kiertyen molempiin suuntiin. Kabiinin puoleisessa päässä on samanlainen nivel. Warren laatikossa toimii SHELL:n ATF- öljyt(vanha Donax TM* ja sen uudemmat versiot, ns. *manuaaliöljyt) parhaiten. Vaihtoväli n.20 tkm.
Minulla on tallessa hyväkuntoiset laatikko ja moottori, ynnä paljon muita osia. Levypyöriä on. - Waffefani
eeppos kirjoitti:
Kyllä. Vaihdevivuston syyni. Ei toosa sinänsä ole rattivaihteinen. On vain vaihdevipu/ tanko otettu laatikon alapuolelta. Nivel on metallikotelossa, tarkista kabiinilta tulevan tangon toiminta: pitää liikkua eestaas ja kummassakin suunnassa kiertyen molempiin suuntiin. Kabiinin puoleisessa päässä on samanlainen nivel. Warren laatikossa toimii SHELL:n ATF- öljyt(vanha Donax TM* ja sen uudemmat versiot, ns. *manuaaliöljyt) parhaiten. Vaihtoväli n.20 tkm.
Minulla on tallessa hyväkuntoiset laatikko ja moottori, ynnä paljon muita osia. Levypyöriä on.Kiitos molemmille vastaajille. Warre nyt talvilevossa maalla, mutta nuo mainitut tarkastukset tehdään heti, kun hanget laskeneet.
Jos antaa aihetta, palaan asiaan. - Warttipurkki
Waffefani kirjoitti:
Kiitos molemmille vastaajille. Warre nyt talvilevossa maalla, mutta nuo mainitut tarkastukset tehdään heti, kun hanget laskeneet.
Jos antaa aihetta, palaan asiaan.Jep.Jep Odotapa kun mietin hetken, minulla oli
vm.86 sedan. ostin sen 12tkm.ajettuna ja mittariin kertyi 104000km.
Vaihdelaatikon päässä oli musta kuminen kiekko,
minkä läpi vaidetanko kulki. Kiekon tarkoitus oli
tukea ja ohjata vaihdetankoa. kiekko luiskahti
pois urastaan ja vaihdekepistä tuli hervoton.
Menepä auton alle ja tarkista asia.Tilanteesta
on tosiaan yli 20 vuotta, - Warreen :??
Warttipurkki kirjoitti:
Jep.Jep Odotapa kun mietin hetken, minulla oli
vm.86 sedan. ostin sen 12tkm.ajettuna ja mittariin kertyi 104000km.
Vaihdelaatikon päässä oli musta kuminen kiekko,
minkä läpi vaidetanko kulki. Kiekon tarkoitus oli
tukea ja ohjata vaihdetankoa. kiekko luiskahti
pois urastaan ja vaihdekepistä tuli hervoton.
Menepä auton alle ja tarkista asia.Tilanteesta
on tosiaan yli 20 vuotta,sovitettua mitään muuta vaihdelaatikkoa esim Saab 96:n?
- meilläkin ollut warre!
Warreen :?? kirjoitti:
sovitettua mitään muuta vaihdelaatikkoa esim Saab 96:n?
...mutta melkoisia muutostöitä se vaatii, onhan automerkki ja moottorin rakenne täysin erilaisia. Eli ei riitä, että kummatkin ovat etuvetoisia ja alkutaipaleellaan rattivaihteisia ajokkeja, joista Saabikin alkuun kaksitahtinen.
Mutta keneltä vielä löytyy ajo- ja kunnostuskelpoinen Wartburg 353W, kannattaa siihen suhtautua tietyllä vakavuudella, sillä milloin näit sellaisen siistin ja ehjän viimeksi liikenteessä?
Jopa vanhempia, kuplakattoisia 50 ja 60-luvun malleja tuntuu näkyvän kesäaikaan enemmän, kuin näitä saippualaatikko -malleja.
Tämä on tavallaan ymmärrettävää, sillä uudemmissa ei ollut edeltäjään verrattuna muotoilullisesti mitään viehättävää, vaan se oli vastaaviin 70/80 -luvun autoihin verrattuna erittäin tavanomainen käyttöajokki, joka tehohyödynnettiin loppuun asti! - pitemmälle :
meilläkin ollut warre! kirjoitti:
...mutta melkoisia muutostöitä se vaatii, onhan automerkki ja moottorin rakenne täysin erilaisia. Eli ei riitä, että kummatkin ovat etuvetoisia ja alkutaipaleellaan rattivaihteisia ajokkeja, joista Saabikin alkuun kaksitahtinen.
Mutta keneltä vielä löytyy ajo- ja kunnostuskelpoinen Wartburg 353W, kannattaa siihen suhtautua tietyllä vakavuudella, sillä milloin näit sellaisen siistin ja ehjän viimeksi liikenteessä?
Jopa vanhempia, kuplakattoisia 50 ja 60-luvun malleja tuntuu näkyvän kesäaikaan enemmän, kuin näitä saippualaatikko -malleja.
Tämä on tavallaan ymmärrettävää, sillä uudemmissa ei ollut edeltäjään verrattuna muotoilullisesti mitään viehättävää, vaan se oli vastaaviin 70/80 -luvun autoihin verrattuna erittäin tavanomainen käyttöajokki, joka tehohyödynnettiin loppuun asti!entä jos ottaa koko voimapaketin Saabin Fordson V-4 moottori vaihdelaatikko?
- donkojootti
eeppos kirjoitti:
Kyllä. Vaihdevivuston syyni. Ei toosa sinänsä ole rattivaihteinen. On vain vaihdevipu/ tanko otettu laatikon alapuolelta. Nivel on metallikotelossa, tarkista kabiinilta tulevan tangon toiminta: pitää liikkua eestaas ja kummassakin suunnassa kiertyen molempiin suuntiin. Kabiinin puoleisessa päässä on samanlainen nivel. Warren laatikossa toimii SHELL:n ATF- öljyt(vanha Donax TM* ja sen uudemmat versiot, ns. *manuaaliöljyt) parhaiten. Vaihtoväli n.20 tkm.
Minulla on tallessa hyväkuntoiset laatikko ja moottori, ynnä paljon muita osia. Levypyöriä on.Pirssi on nyt kotona. Siinä oli 4:s vaihde päällä eikä vapaa mennyt päälle vaidevivusta tempomalla. Vapaa löytyi vasta kun olin auton alla ja käänsin tangosta. Tangosta kääntelemällä sain mielestäni kaikki vaihteet päälle, mutta en vaihdekepistä kääntämällä. Kun vaihde on vapaalla, näyttäisi vaihdekeppi olevan kuin 3:s vaihde olisi päällä. Tanko auton alla liikkuu eestaas ja kiertyy kun vaidekepistä yrittää laittaa pakkia päälle.
Olisiko uusia neuvoja, mitä vielä voisi kokeilla?
- Saastuttaa!
Hyi helkkari, kakstahtivehje, ja hirveä saastuttaja. Ja vielä kommunistinen itäauto. Hankkiudu siitä äkkiä eroon ja ala ajaa normaaleilla kunnon autoilla.
- Eisenach
"Joo, olet oikeassa! Noita savuttavia kaksitahti Warrejahan on liikenteessämme niin paljon, että ne ovat ylivoimaisesti ilmastomme pahin saastuttaja, eli yksikin lisää murtaa kamelin selän ja ilma pilaantuu lopullisesti"!!!
(Mutta Warrehan käyttää joka tapauksessa niitä samoja nykyaikaisia 2-T -öljyjä 2% seos-suhteella, kuin kaikki 2-T skootterit, mopot, moottoripyörät, perämoottorit ja pienkoneet, joita on moninkertaisesti Wartburgeja enemmän, pitäisikö kaikki nekin romuttaa? Entä nämä liikenteessämme päivittäin sauhuavat, 80 -luvun katalysaattorittomat, väljämoottoriset autot? Eivätkö ne sitten saastuta lainkaan...?)
"Joo, ja vielä kommunistiauto!!! Tämä tästä vielä puuttui!!! Juuri kun ollaan päästy niistä eroon ja Lada -kantakin alkaa olla maassamme siedettävän pieni, niin sitten joku haikailee vielä kommari-kaksitahti-Warrea!!! Jo nyt on markkinat!!!!"
(Tiedoksi vain, että Wartburgin valmistanut maa ei ole ollut enää 19 vuoteen kommunistivaltio, itse asiassa koko maata ei ole enää olemassakaan vaan se on sulautunut yhdeksi valtioksi ja muuten, mitä pahaa kommunistien valmistamassa autossa on, ajammehan mekin nykyään vapaaehtoisesti riistokapitalistien valmistamilla autoilla....? Lopuksi: "normaali, kunnon auto", kerrotko, mikä se on? Nämä muoviset, mutta silti 3 - 4:ssä vuodessa ruostuvat sähkövikapesätkö???? Kerro toki!) - Made in Germany
Kyseessähän on saksalainen laatuauto, älä siis turhaan morkkaa höpinöilläsi.
- 353 W
Asut meillä on kaikki tieto Warren tekniikasta ja huoltotaito varaosat.
- donkojootti
Helsingissä, mutta pirssi on Savossa, josta se roudataan pääkaupunkiseudulle kevään aikan. Osia, tietoa ja korjausapua varmasti tarvitaan.
- 353 W
donkojootti kirjoitti:
Helsingissä, mutta pirssi on Savossa, josta se roudataan pääkaupunkiseudulle kevään aikan. Osia, tietoa ja korjausapua varmasti tarvitaan.
Meidän "korjaamokartano" piha on Jkl vaihdelaatikkoakin on varmasti tarjolla.
- Warrefani
353 W kirjoitti:
Meidän "korjaamokartano" piha on Jkl vaihdelaatikkoakin on varmasti tarjolla.
Jkl - laitatko yhteystietosi sähköpostilla, niin palaan asiaan kun Warrea ruvetaan" ruuvaamaan ".
Sähköpostini on: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1397687Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.282952Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3331863Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422711514Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1211319- 1001179
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371082Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com19986Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j21962Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82941