Joh. 8:21-30 "Minä menen pois"

MINÄ MENEN POIS
Joh.8:21-30
--
8:21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

8:22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"

8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.

8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."

8:27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.

8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."

8:30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.

12

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus puhuu nyt poismenostaan (21).
      Juutalaiset arvelivat Jeesuksen tarkoittavan itsemurhaa (22).

      Jeesus selittää, ettei hän ole kuoleman lain alainen eikä hänessä ole syntiä, toisin kuin ihmiset;
      "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta” (23).
      Luonnollinen ihminen, tästä maailmasta oleva ihminen on syntinen jo syntyessään ja kuoleman lain alainen.
      Jeesus sanoo tällaisille ihmisille: ”... te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne” (24).
      Ihminen ei omin voimin voi Jeesusta taivaaseen seurata, ellei usko.

      Jeesus sanoo palaavansa siihen kirkkauteen, josta hän on maailmaan tullutkin.
      Ristillä Jeesus tuli ”ylennettyä” (28). Ristinkuolema aiheutti maailman sovituksen ja Jeesuksen ylenemisen.
      Jeesus tuli maailmaan ottamaan pois maailman synnin. Jeesus ei itse tapa itseään, vaan hänet tappavat muut ihmiset.
      He luulevat ristiinnaulitsemalla alentavansa Jeesuksen, mutta itse asiassa Jeesus tulee korotettua.
      Hänen elämänsä ei päättynyt hautaan tai tuonelaan.
      --
      Jeesuksen puhe näkymättömästä maailmasta, johon hän ennen pitkää oli palaava takaisin, ja näkyväisestä maailmasta, jossa synti ja kuolema vallitsevat, kosketti kuulijoiden sydämiä niin, että monet uskoivat häneen (30).

    • Virsi 303
      --
      1.
      Jeesus, aarteheni,
      riemu sydämeni,
      kuule ääneni.
      Katson sinuun aina,
      sydämeeni paina
      lohdutuksesi.
      Herrani, Jeesukseni,
      verelläsi minut ostit,
      armohelmaas nostit.

      2.
      Vasten valtaa surman
      Jeesukselta turvan
      sydämeni saa.
      Vaikka vihollinen
      väijyy petollinen,
      Jeesus pelastaa.
      Myrsky soi ja salamoi,
      synnin syvyys uhkaa, pauhaa,
      Jeesus antaa rauhaa.

      3.
      Poissa pedon valta,
      poissa kuolemalta
      kauhun mahti on.
      Kiitos Jumalalle,
      hän suo hukkuvalle
      turvakallion.
      Jeesus voi, ken voiton toi,
      kuolemasta minut auttaa
      kuolemansa kautta.

      4.
      Menköön mainen kulta,
      ristiinnaulitulta
      armon aarteen saan.
      Niin en maailmasta,
      vallan valtikasta
      enää huolikaan.
      Erottaa ei mikään saa
      minua pois Herrastani,
      lunastajastani.   

    • Trubaduuri

      Toisaalta, nyttemmin voitaisiin ajatella sitä päivää jolloin "pilvet" ovat päittemme yläpuolella
      ikään kuin vaanien uskoamme. Tosin ihmisen Pojan muotoinen on jo nähtävissä. Se herkistää, muttei synkkämielisiä eikä eksyneitä. Siksi voisikin sanoa vaikka näin: Minä tulin tänne!

      • Antree.

        Uskoamme ollaan muuttamassa, taivaasta.

        Koska on tulossa uusi( joka on kuningas suvusta ja alkuperäiskansasta syntyisin oleva hlö.)
        jota meidän tulisi kuunnella.


      • Antree. kirjoitti:

        Uskoamme ollaan muuttamassa, taivaasta.

        Koska on tulossa uusi( joka on kuningas suvusta ja alkuperäiskansasta syntyisin oleva hlö.)
        jota meidän tulisi kuunnella.

        Antree.:"Uskoamme ollaan muuttamassa, taivaasta".
        --
        Mitähän tarkoitatkaan?

        Mitä uskoa tarkoitat ja miten sitä tullaan muuttamaan?


      • Antree.
        Tapio522 kirjoitti:

        Antree.:"Uskoamme ollaan muuttamassa, taivaasta".
        --
        Mitähän tarkoitatkaan?

        Mitä uskoa tarkoitat ja miten sitä tullaan muuttamaan?

        .Koska on tulossa uusi( joka on kuningas suvusta ja alkuperäiskansasta syntyisin oleva hlö.)


      • Antree.
        Tapio522 kirjoitti:

        Antree.:"Uskoamme ollaan muuttamassa, taivaasta".
        --
        Mitähän tarkoitatkaan?

        Mitä uskoa tarkoitat ja miten sitä tullaan muuttamaan?

        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]

        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

        1. Korinttolaiskirje 3
           
        23 mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.
        1. Korinttolaiskirje 11

        3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.
        ***

        Tämä se tulee näkyviin,
        joka on alistanut Kristuksen jalkojen alle vihollisensa.

        "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken".

        Tämä tulee näkyväiseksi.

        Poika alistuu sen valtaan,
        siksi Jeesukseen uskovat kärsimme.
        Emme halua uskoa.
        Lusifer on tässä saumassa iskemässä.



        Heprealaiskirje 1

        13 Yhdellekään enkelille ei Jumala milloinkaan ole sanonut: -- Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.


      • Antree. kirjoitti:

        25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]

        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]
        27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

        1. Korinttolaiskirje 3
           
        23 mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.
        1. Korinttolaiskirje 11

        3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.
        ***

        Tämä se tulee näkyviin,
        joka on alistanut Kristuksen jalkojen alle vihollisensa.

        "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken".

        Tämä tulee näkyväiseksi.

        Poika alistuu sen valtaan,
        siksi Jeesukseen uskovat kärsimme.
        Emme halua uskoa.
        Lusifer on tässä saumassa iskemässä.



        Heprealaiskirje 1

        13 Yhdellekään enkelille ei Jumala milloinkaan ole sanonut: -- Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.

        Kiitos vastauksestasi!
        --
        Laitan tähän lainaamasi Raamatu paikan selityksien kanssa.

        DAAVIDIN POIKA JA DAAVIDIN HERRA
        Mark. 12:35-37 (Rinnakkaisteksti: Matt.22:41-45)
        --
        12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?

        12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.

        12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        --
        Jeesus ottaa esille ydinkysymyksen; kuka on Kristus, Daavidin poika (Messias).

        Lainopettajat väittivät, että Messias on Daavidin poika.
        Näin Vanha Testamentti opettaakin (esim. 2.Sam.7:14-16, Jes. 11:1, Jer.23:5).
        Odotettiin, että joku Daavidin jälkeläinen ”pystyttäisi jälleen Daavidin sortuneen majan” (Aamos 9:11, Apt. 1:6).

        Jeesus viittaa psalmiin 110:1, jossa Daavid Pyhässä Hengessä sanoo:
        ”'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.

        Kirjanoppineet ymmärsivät Daavidin tarkoittavan tällä Messiasta.
        Apostolitkin usein viittaavat tähän samaan psalmiin (Apt. 2:34, 1. Kor. 15:25, Hebr. 1:13, 10:12-13).
        Mutta Jeesus haluaa nyt tuoda julki, että Hän on paljon enemmän, kuin pelkkä Daavidin poika (Jeesus kuului Daavidin sukuun; Matt. 1.luku); Hän on istuva ja hallitseva Jumalan oikealla puolella kaiken Herrana (36).
        Jeesus kieltäytyi esiintymästä sillä tavoin, kuin Messiaalta odotettiin (poliittinen Messias).
        Messiaan tehtävä oli toisenlainen.
        Tämä selvisi opetuslapsille vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.

        Jeesuksen tarkoitus, soveltaessaan psalmin 110 sanoja , oli osoittaa kirjanoppineille, kuinka pintapuolista heidän sanan tuntemuksensa oli. Jeesus halusi antaa vielä todistuksen itsestään ennen häpeällistä kuolemaa.
        Hän ei ollut ainoastaan Daavidin poika, vaan myös Herra, joka kohta oli kutsuttava osalliseksi Jumalan pyhään maailmanhallintoon.


      • Antree.
        Tapio522 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        --
        Laitan tähän lainaamasi Raamatu paikan selityksien kanssa.

        DAAVIDIN POIKA JA DAAVIDIN HERRA
        Mark. 12:35-37 (Rinnakkaisteksti: Matt.22:41-45)
        --
        12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?

        12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.

        12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        --
        Jeesus ottaa esille ydinkysymyksen; kuka on Kristus, Daavidin poika (Messias).

        Lainopettajat väittivät, että Messias on Daavidin poika.
        Näin Vanha Testamentti opettaakin (esim. 2.Sam.7:14-16, Jes. 11:1, Jer.23:5).
        Odotettiin, että joku Daavidin jälkeläinen ”pystyttäisi jälleen Daavidin sortuneen majan” (Aamos 9:11, Apt. 1:6).

        Jeesus viittaa psalmiin 110:1, jossa Daavid Pyhässä Hengessä sanoo:
        ”'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.

        Kirjanoppineet ymmärsivät Daavidin tarkoittavan tällä Messiasta.
        Apostolitkin usein viittaavat tähän samaan psalmiin (Apt. 2:34, 1. Kor. 15:25, Hebr. 1:13, 10:12-13).
        Mutta Jeesus haluaa nyt tuoda julki, että Hän on paljon enemmän, kuin pelkkä Daavidin poika (Jeesus kuului Daavidin sukuun; Matt. 1.luku); Hän on istuva ja hallitseva Jumalan oikealla puolella kaiken Herrana (36).
        Jeesus kieltäytyi esiintymästä sillä tavoin, kuin Messiaalta odotettiin (poliittinen Messias).
        Messiaan tehtävä oli toisenlainen.
        Tämä selvisi opetuslapsille vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.

        Jeesuksen tarkoitus, soveltaessaan psalmin 110 sanoja , oli osoittaa kirjanoppineille, kuinka pintapuolista heidän sanan tuntemuksensa oli. Jeesus halusi antaa vielä todistuksen itsestään ennen häpeällistä kuolemaa.
        Hän ei ollut ainoastaan Daavidin poika, vaan myös Herra, joka kohta oli kutsuttava osalliseksi Jumalan pyhään maailmanhallintoon.

        1. Korinttolaiskirje 11

        3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.

        tämä tulee julki tämä Kristuksen pää.

        Eihän mies ja vaimokaan ole yksi kuin hengessä, ruumissa ovat 2.
        samoin on Kristus ja Jumala, ja se ei ole se pää Isä, sillä mentäisi vain homojen valtakuntaan.

        1. Kor. 11:11
           
        Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista,

        Ja kaikenmaan Herran edessä rukoilee 2 ihmistä jotka ovat mies sekä nainen.

        Ja tämä nainen, sen Isä nostaa julkisuuteen.
        Mutta se jo vaikuttaa täällä.
        Joillekkin tulee mieleen AK.
        mutta ei hän ole kyseinen ihminen.

        Ja siksi Lusiferkin on voimissaan.


      • Antree.
        Tapio522 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        --
        Laitan tähän lainaamasi Raamatu paikan selityksien kanssa.

        DAAVIDIN POIKA JA DAAVIDIN HERRA
        Mark. 12:35-37 (Rinnakkaisteksti: Matt.22:41-45)
        --
        12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?

        12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.

        12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
        --
        Jeesus ottaa esille ydinkysymyksen; kuka on Kristus, Daavidin poika (Messias).

        Lainopettajat väittivät, että Messias on Daavidin poika.
        Näin Vanha Testamentti opettaakin (esim. 2.Sam.7:14-16, Jes. 11:1, Jer.23:5).
        Odotettiin, että joku Daavidin jälkeläinen ”pystyttäisi jälleen Daavidin sortuneen majan” (Aamos 9:11, Apt. 1:6).

        Jeesus viittaa psalmiin 110:1, jossa Daavid Pyhässä Hengessä sanoo:
        ”'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.

        Kirjanoppineet ymmärsivät Daavidin tarkoittavan tällä Messiasta.
        Apostolitkin usein viittaavat tähän samaan psalmiin (Apt. 2:34, 1. Kor. 15:25, Hebr. 1:13, 10:12-13).
        Mutta Jeesus haluaa nyt tuoda julki, että Hän on paljon enemmän, kuin pelkkä Daavidin poika (Jeesus kuului Daavidin sukuun; Matt. 1.luku); Hän on istuva ja hallitseva Jumalan oikealla puolella kaiken Herrana (36).
        Jeesus kieltäytyi esiintymästä sillä tavoin, kuin Messiaalta odotettiin (poliittinen Messias).
        Messiaan tehtävä oli toisenlainen.
        Tämä selvisi opetuslapsille vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.

        Jeesuksen tarkoitus, soveltaessaan psalmin 110 sanoja , oli osoittaa kirjanoppineille, kuinka pintapuolista heidän sanan tuntemuksensa oli. Jeesus halusi antaa vielä todistuksen itsestään ennen häpeällistä kuolemaa.
        Hän ei ollut ainoastaan Daavidin poika, vaan myös Herra, joka kohta oli kutsuttava osalliseksi Jumalan pyhään maailmanhallintoon.

        Jesaja 43

        19 Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin -- ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle.

        Jesaja 40
           
        3 Ääni huutaa: -- Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme!


      • Trubaduuri
        Antree. kirjoitti:

        Uskoamme ollaan muuttamassa, taivaasta.

        Koska on tulossa uusi( joka on kuningas suvusta ja alkuperäiskansasta syntyisin oleva hlö.)
        jota meidän tulisi kuunnella.

        Ei kukaan voi kenenkään uskoa väkisin muuttaa, eikä siihen ole edes olemassa enää pienintäkään tarvetta. Sillä jokainen ihminen tullaan viimeisenä päivänä tuomitsemaan tekojensa mukaan. Ja kaikkein vähiten sitä olisi tekemässä meidän suuresti rakastama taivaallinen Isä, joka on jo lupauksensa antanut kaikille heille/meille jotka Häntä alinomaan tottelevat/tottelememme.
        Asiasta ensimmäiseen. Kyllä se ihmisen Poika joka pilvien päällä tekee väsymättä matkaansa, tuntee itsensä ja tietää myös oman nimensä. Eikä hänkään ole tuomassa muuta kuunneltavaa kuin tuomiolukua.

        Se jotta uudeksi tehtiin niinkin paljon kuin jo tehtiin, johtui niistä taikauskoisista palvonta menoista ja ihmisen arvoa alentavista saarnoista joita kaiken maailman poppamiehet ja puoskarit ynnä jonninjoutavuuksia latelevat ahneet miehet suolsivat ulos, jopa ihmisten mielipahaksi asti,
        ja on siis ne perussyyt uudistamisiin.

        Kristus on paimenemme ja kuninkaamme iankaiken.
        Luojamme, taivaallinen Isä on tuon varmistanut jo etukäteen, elikä hyvissä ajoin.


      • Trubaduuri kirjoitti:

        Ei kukaan voi kenenkään uskoa väkisin muuttaa, eikä siihen ole edes olemassa enää pienintäkään tarvetta. Sillä jokainen ihminen tullaan viimeisenä päivänä tuomitsemaan tekojensa mukaan. Ja kaikkein vähiten sitä olisi tekemässä meidän suuresti rakastama taivaallinen Isä, joka on jo lupauksensa antanut kaikille heille/meille jotka Häntä alinomaan tottelevat/tottelememme.
        Asiasta ensimmäiseen. Kyllä se ihmisen Poika joka pilvien päällä tekee väsymättä matkaansa, tuntee itsensä ja tietää myös oman nimensä. Eikä hänkään ole tuomassa muuta kuunneltavaa kuin tuomiolukua.

        Se jotta uudeksi tehtiin niinkin paljon kuin jo tehtiin, johtui niistä taikauskoisista palvonta menoista ja ihmisen arvoa alentavista saarnoista joita kaiken maailman poppamiehet ja puoskarit ynnä jonninjoutavuuksia latelevat ahneet miehet suolsivat ulos, jopa ihmisten mielipahaksi asti,
        ja on siis ne perussyyt uudistamisiin.

        Kristus on paimenemme ja kuninkaamme iankaiken.
        Luojamme, taivaallinen Isä on tuon varmistanut jo etukäteen, elikä hyvissä ajoin.

        "Kristus on paimenemme...."
        --
        HERRA ON MINUN PAIMENENI
        Ps.23
        --
        23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

        23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.

        23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

        23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.

        23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
        --
        Virsi 378
        --
        1.
        Kaitse, Jeesus, paimen hyvä,
        laumassasi minua.
        Eksyvä ja erehtyvä
        olen ilman sinua.
        Luonasi saan turvan parhaan,
        auta, etten koskaan harhaan
        läheltäsi joutuisi,
        laumastasi luopuisi.

        2.
        Hyvä paimen lampaitansa
        sydämestään rakastaa.
        Paimen myöskin omiltansa
        rakkautta aina saa.
        Hoida, Herra, laumassasi
        minuakin omanasi.
        Minä tahdon sinua
        rakastaa ja kuunnella.

        3.
        Lammas seuraa paimentansa,
        paimen kaitsee lammastaan.
        Jeesus läsnäolollansa
        turvan antaa laumassaan.
        Milloin peto uhkaa niellä,
        apuasi älä kiellä.
        Paimensauva kohota,
        vaara kauas karkota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

      https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

      tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

      Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

      Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

      Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

      kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

      Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

      Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

      Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe