tai käsin valmistaneet lähiaikoina? Onko kudottu sukkia tai tehty jotain nättiä? Iivarihan teki saunan onko täällä joku muu tehnyt jotain?
Mitä palstalaiset
41
642
Vastaukset
- meidän kotia
hirvittävällä vimmalla vintage-tyyliin ja mä oo remontoinu meidän tuulikaappia ja värkkäilly yhden naulakon/hattuhyllyn täs viime viikon aikana.
ps. akka on suunnittelu- ja hankintapäällikkö, minä olen sit sen orja.
pps. ei talvella kovin paljoa tule nikkaroitua, kesähommia. Starttasin jo 4321 fire!
- teme.
Rakensin majan puuhun. Tai no puuhun ja puuhun, neljän lepän väliin tuli lava n. kahteen metriin. Siitä se sitten laajeni seinät, harjakaton ja parketin sisältäväksi kompleksiksi. Mahdun itse seisomaan sisälle, mikä on mellevää. Muksut ovat pääasiallinen kohderyhmä. Pakenen sinne toisinaan myös itse ja vedän narutikkaat perässäni ylös.
- vänksy
Haet omaa rauhaa, vai..Kuulostaa hauskalta.:)
- teme.
vänksy kirjoitti:
Haet omaa rauhaa, vai..Kuulostaa hauskalta.:)
on pakko saada rauhaa ja olla lapsi taas, vaikka minuutti kuukaudessa. Herran Jumala senttäs.
Joo, siitä tuli hämmästyttävän hieno, paljon komiampi kuin suunnittelin. Tervetuloa ihmettelemään. :) - sä oot kyllä
kova jätkä, puuhun rakentaminen on hankalaa. Kuva olis vielä poikaa.
- teme.
sä oot kyllä kirjoitti:
Kuvaa siitä ei muuten vielä olekaan. Enkä mä mikään kova jätkä ole millään tasolla. Lähinnä tulen toimeen itseni kanssa ja osa kanssaihmisistä tulee minun kanssani toimeen. :)
sä oot kyllä kirjoitti:
mökki, bongasin sen yhtenä päivänä, kuten kuvasta näkyy.
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/17/8143010478548722767orig.jpg- teme.
runontaja kirjoitti:
mökki, bongasin sen yhtenä päivänä, kuten kuvasta näkyy.
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/17/8143010478548722767orig.jpgMun tekemäni on sikäli talvikelvoton, että katon ja n. lantionkorkeuden välillä ei ole seiniä. Sellainen huvimajatyylinen, so to say. Niin ja siinä on sitä parkettityylin verhoilua ulkoseinissäkin. :)
Tälläisen menopelin duunasin kuntoon
http://www.aijaa.com/v.php?i=3833855.jpg
Tässä ois sit yks elokuvalavaste, tässä oli vähän kovampi homma :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3833845.jpg
Kaikenlaistahan sitä tulee värkättyä. Kudon kyllä sukkiakin. Iivar-runoilijan sauna oli hieno, sitä paremmaksi on aika vaikee laittaa.runontaja kirjoitti:
reen kyljet on tehty pensselillä, ei viilutettu?
Hieman on patinointi vielä kesken. :)
- HIENOJA
Kyllä tolla reellä passaa ajella.
Minkä elokuvanlavaste tuo on? - teme.
ammattilainen osaa!
7-vaihteiseen uudet sisä- ja päällyskumit (pistosuojatut), etujarrupalat, takavanteen, vaihdevaijerin, ketjut.
Käyn kaupassa, syön ja alan asentamaan 21 vaihteiseen uudet sisä- ja ulkokumit (pistosuojatut), etu- ja takavaihtajat, ketjut.
Pitää ennen lähtöä katsoa, missä kunnossa jarrupalat.
Tietysti olen maalaillut tauluja pitkin talvea.
Tuossa viimeinen (kuva on hieman rakeinen, koska en käyttänyt salamaa ja ixus kameran käyttötaidot vielä hakusessa):
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/10/8143010478548548734orig.jpg
Mikäli paikalla on yhtään Tuhkimo -ehdokasta, voitaisiin sovittaa kenkää:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/11/8143010478548574866orig.jpgtulinen työ:)
Onks toi kenkä tehty hematiiteista?
Mulla menee liikaa aikaa töissä etten ole päässyt viikkoon maalaileen. Harmittaa :(hunaja71 kirjoitti:
tulinen työ:)
Onks toi kenkä tehty hematiiteista?
Mulla menee liikaa aikaa töissä etten ole päässyt viikkoon maalaileen. Harmittaa :(Edelliseen asuntooni oli joku jättänyt noin 10 kg haulikon lyijyhauleja, joita jäljellä n. 5 kg.
Tuossa toinen:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2008/12/30/8143010478546189604orig.jpgrunontaja kirjoitti:
Edelliseen asuntooni oli joku jättänyt noin 10 kg haulikon lyijyhauleja, joita jäljellä n. 5 kg.
Tuossa toinen:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2008/12/30/8143010478546189604orig.jpgnekö on hauleja :)
Näyttivät hematiiteilta.
Hyvä keksintö. Aika kova homma vaan liimailla ne.hunaja71 kirjoitti:
nekö on hauleja :)
Näyttivät hematiiteilta.
Hyvä keksintö. Aika kova homma vaan liimailla ne.kastaa hauli kerrallaan liimaan ja laittaa paikoilleen.
Auttoi paljon kun ensin piirsi voipaperille mallin ja valopöydällä näki mihin laittoi haulit.- se on varmaan
hienoa kun näkee oman kädenjäljen. Ite en osaa maalata yhtään, paitsi seiniä.
se on varmaan kirjoitti:
hienoa kun näkee oman kädenjäljen. Ite en osaa maalata yhtään, paitsi seiniä.
Myös maalatussa seinässä oman kädenjäljen.
Sinänsä en minäkään alussa osannut maalata mitään.
Öljyväreissä on se hyvä puoli, että voi maalata päälle tarvittaessa, vesivärien kanssa se on hieman hankalampaa.
Myös se hyvä puoli, että voi ottaa rätillä pois.
- vänksy
ois suunnitteilla päässäni. Tekijä vaan puuttuu.:-)
- mullakin
mut kyllä sitä joskus aina saa ittensä liikkeelle ja jotain tehtyä, kateellisena kuitenki mietin miksi jollekki on suotu kädentaitoja ja jollekkin taas ei.
- vänksy
mullakin kirjoitti:
mut kyllä sitä joskus aina saa ittensä liikkeelle ja jotain tehtyä, kateellisena kuitenki mietin miksi jollekki on suotu kädentaitoja ja jollekkin taas ei.
mullekin iskee sellanen tekemisen vimma ja sit on pakko tehdä jotain.
Mun ongelma vaan on et oon niin lyhytjänteinen. Haluisin, et kaikki ois heti valmista. Hienompaa nähdä valmis työ, kuin se sama aina vaan keskeneräisenä. - ???
vänksy kirjoitti:
mullekin iskee sellanen tekemisen vimma ja sit on pakko tehdä jotain.
Mun ongelma vaan on et oon niin lyhytjänteinen. Haluisin, et kaikki ois heti valmista. Hienompaa nähdä valmis työ, kuin se sama aina vaan keskeneräisenä.2 vee?
- nainen-
ja teen jonkin verran akvarellejä.. Syksyllä olis tarkotus alottaa taidekoulutus,jos pääsen valinnan läpi:/..
- nainen-
tai taidekouluja käyneitä,ammatikseen tekeviä? Laittakaa juttua..
nainen- kirjoitti:
Mä opetan taideaineita ja teenkin myös. Onnea opiskeluun, itse rakastan työtäni ja tykkään olla alalla.
nainen- kirjoitti:
öljyväreillä teen kansalaisopistolla.
Kotona kun ei ole paikkaa missä maalata.
Ensi kesänä voisi kokeilla akryyleillä, vesivärit myös löytyy.- ei kun itensä
toteuttajaksi vaan.
- ........
rakennusalalla. Eiköhän siinä ole ollut nikkarointia tarpeeksi. Isompaa ja pienempää.
- mut oletkos itelles...
tehnyt jotain todella hienoo?
- En tarvitse
mut oletkos itelles... kirjoitti:
tehnyt jotain todella hienoo?
itelle mitään todella hienoo...
- suutarin
En tarvitse kirjoitti:
itelle mitään todella hienoo...
lapsilla on kengät ollut...
Talvella ei oikeen huvita näpräillä mitään ihmeellistä. Auton laittoon ei oo tiloja ku isä vääntää laikka punasena mettäkärriä meidän ainoossa hallissa. Ja sit siinä jonossa seuraavana on kuormaaja korjattavaks.
Edellinen projekti mulla on ulkorakennus joka luovutettiin jouluna, sen sisustus on viimeinen "nikkarointi"
Kappireki odottas kyllä kunnostajaa meilläki... mut näille lumille se ei kerkeä.- on monesti mullakin
syynä ettei tule tehtyä juuri mitään. Toi hunaja71:n reki oli kyllä hieno.
Haluttais nikkaroida mut ei oo tilaa enkä ole niin kauheen taitavakaan. Kädentaitoiset ihmiset saa olla tyytyväisiä taitoonsa.
- manna gryn
ulkosauna, autotalli, 2 varastorakennusta, liiteri, asuinrakennuksen eri osaprojekteja, pari lintulautaa ja linnun pönttöä, auton oven nostin takaisin saranoilleen äskettäin,,,
- Jurppis68
Nikkaroin aina jotain, kuuluu työnkuvaan. Työajan ulkopuolella viimeks olen nikkaroinut mökille uuden huusipannun.
Pari sarjakuvamaista piirrosta olen saanut raapustettua yhteen paikallisesti ilmestyvään lehteen. Muuten on vähän jumissa luovuuden kanssa, energia menee tuohon tanssimiseen. Pian pitäisi tehdä taas pari piirrosta/maalausta, toinen tanssia käsittevä eli luultavasti piirrän napatanssijattaren ja sitten jokin lintupiirros/maalaus. Mutta nekin vasta ajatuksena päässä.
* Vilpitöntä ihailua Iivarille ja Hunajalle =) *- uk-ko
ole ollut omaa taloa. Sitä ennen tuli tietysti remontoitua. Yhden kylmän liiterin muutin talvilämpimäksi työhuoneeksi, pihakatoksen, hemmetin ison, kylppärin ja semmosia. Ensi kesäksi oli luvassa liiterin rakentamista, mutta vuokraisäntä perui projektin: toi mulle vaan vanhan taukokopin liiteriksi :-)
VArsinaisia nikkarointihommia mulla ei juuri nyt ole. No viime kesänä vahvistin verannan lattian: koolaus oli liian harva ja laittelin lisää koolinkia. Siinä mun uroteot nikkaroinnin saralla. - tässä muuta kun
pilvilinnoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996074
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv973049Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282853Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262115Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774