Pistäkääpä linkkeja tai kuvia unelma kodista.
Millainen koti
27
925
Vastaukset
- mahdollisesti...,
rakentamassa mallia "Saddam Hussein"?:)
mahdollisesti..., kirjoitti:
rakentamassa mallia "Saddam Hussein"?:)
Jos se kelpaa presidentille ja miljonäärille niin saa kelvata minullekin.
- iso omakotitalo
Isolla tontilla ja talossa kunnolla
neliöitä sekä neliöt käytetty hyväksi
oman maun mukaan.
Kaikki "hienoudet" tekniikan alalta".
Tallissa pitää olla tilaa askarrella
sekä sauna ehdottomasti puulämmitteinen.
Naapurit asuvat mielummin >500m päässä.
Asuinkunnassa ei ole ja ei tule olemaan
ns. elintasopakolaisia.
Kaiken kruunaa, jos talo on vielä kaiken
lisäksi järven rannalla.
Siinä sitä olisi unelmataloa kerrakseen. olis autuasta asua siellä..........
- Muttamuttamutta
Tuollanen vuoristolinnan on kiva, olen muuten käynnyt tuolla ;)
http://www.destination360.com/europe/germany/burg-eltz-castle.php - tulehyväkakku
voi olla kuvaa. Jos ois, niin kyseessä olis toteutunu unelma?
Oikeasti koti on korvien välissä ja ulkoiset puitteet, seinät. katto, ikkunat, huonekalut, pytty ja jääkaappi.. yms on rahalla ostettavaa kamaa. Haluan muuttaa vanhana Melbourneen ja hommata parin makuuhuoneen kattohuoneiston merinäköalalla.
ihanaa jos vaikka sais sellaisen vanhanajan kartanon, sisustus vois olla tätä tyyliä
http://www.aijaa.com/v.php?i=3834027.jpg
(mä oon tapeitoinut ja sisustanut tän mutta en itselleni)
tai sit tälläinen
http://www.aijaa.com/v.php?i=3834045.jpg
(tämänkin olen duunannut, mutta en itselleni)
Jossain näiden tyylisessä ympäristössä viihtyisin.- Va-Nil-La
Silloin kun minä olin lapsi, niin meillä oli olkkarissa tuon tyylistä tapettia ja tuollainen pönttötakka. Ihanan nostalgisia...
- Alatko sisustaan
mulle mun kodin? Mä en uskalla käyttää värejä, seinät on vain valkoista, samoin listat ja kaikki muukin. Huh että olen neutraali. Olispa kiva kun joku tekis mun kodistani persoonallisen, kauniin ja värikkään.
Va-Nil-La kirjoitti:
Silloin kun minä olin lapsi, niin meillä oli olkkarissa tuon tyylistä tapettia ja tuollainen pönttötakka. Ihanan nostalgisia...
nostalgisia tapettimalleja löytyy. Hyvä valikoima :) Tilaan aina tarvittaessa tyyliin sopivat tapetit. Omalta seinältäkin löytyy aika räiskyvät. Kesällä vaihdan taloa, nyt jo suunnittelen seinäpintoja sinne.
http://www.tapettitalo.fi/luettelot/mallikirja.phprunontaja kirjoitti:
kuvan huonekaluissa kunnon jalat, ei tarvitse kontata, saadakseen imuroitua alta.
pidänkin näistä antiikki huonekaluista, ne on niin helppo hoitoisia, kestäviä ja siivoushommat on mukava tehdä kun ei tarvi aina olla siirtämässä sohvaa, tuolia jne.
Alatko sisustaan kirjoitti:
mulle mun kodin? Mä en uskalla käyttää värejä, seinät on vain valkoista, samoin listat ja kaikki muukin. Huh että olen neutraali. Olispa kiva kun joku tekis mun kodistani persoonallisen, kauniin ja värikkään.
mut en vain ehdi. Töitä olis enemmän kun ehdin tekeen, joten joudun kieltäytyyn kaikista tilaustöistä tän vuoden loppuun asti. Sisustajia löytyy pilvin pimein jos ei itse uskalla alkaa urheilemaan :)
hunaja71 kirjoitti:
pidänkin näistä antiikki huonekaluista, ne on niin helppo hoitoisia, kestäviä ja siivoushommat on mukava tehdä kun ei tarvi aina olla siirtämässä sohvaa, tuolia jne.
on aikaa, voi restauroida huonekaluihin korkeammat jalat?
Mietin tuota eilen, kun katselin tämän huoneen kolmen piirongin ja säilytysarkun 5-10 cm korkeita piironginkalkoja.runontaja kirjoitti:
on aikaa, voi restauroida huonekaluihin korkeammat jalat?
Mietin tuota eilen, kun katselin tämän huoneen kolmen piirongin ja säilytysarkun 5-10 cm korkeita piironginkalkoja.huonekaluun on vaikea pidentää tai puolestaan lyhentää. Mun pitäis lyhentää yksiä jalkoja, en oo saanut vielä aikaiseksi tympäsee ees alkaa yrittään sillä epäilen et lenkuttaa lyhennyksen jälkeen.
- vänksy
Ehdottomasti haluisin et ois yläkerta ja alakerta koska en oo koskaan saanut asua sellaisessa talossa, jossa noin on. Kuvan talo on ihana.
http://jvee.suntuubi.com/datafiles/userfiles/Image/Talo-05.jpg
En kuitenkaan haluis et se olisi missään ihan metsässä, koska erikseen meillä olisi sitten kesämökki ja se voisi sitten olla ihan missä vaan kunhan siellä vain on vettä vieressä.
Kesämökki vois olla vaikka tän kaltainen:
http://www.taulunkartano.fi/images/View_to_the_Villa_Kangastus_from_the_lake.jpg - luukku.
Se riittäis.
ei iske homeongelma, eikä uppoa maahan.
Niin joo, edelleen hirsirakenteinen noin 60 neliön tupakeittiö. Missä sauna ja suihku erillisessä piharakenuksessa.
Sauna ja suihkutilojen yhteydessä voi olla autotalli.olisi omaa perhettä niin tietysti silloin unelmakoti olisi isompi ja vaikka rauhallisesti syrjemmässä kaupungista. Muutoin yksiö/kaksio on ihan ok, ja kaupunkiasunnon lisäksi voisi olla vaikka kiva pieni merenranta-bungalowi jostain etelästä. =D
- Va-Nil-La
meren rannalla, jossa on iso puutarha hedelmäpuineen. Kellari, asuinkerros ja vintti. Lankkulattiat, takka, iso kaakeliuuni suuressa keittiössä, ruutuikkunat, pari kuistia, mielellään olisi alunperin voinut olla vaikka johonkin muuhun käyttöön rakennettu ja saisin itse muokata siitä kodin. (tiedän yhden vanhan rautatieaseman, joka on aivan ihana!) Ei naapureita missään lähimaillakaan ja rantasauna ihan vesirajassa. Vanhanaikaiset tapetit, vintissä kaltevat seinät, haamuja ullakolla. Mä tiedän jopa millaiset portaat siellä kuuluisi olla ja miltä siellä tuoksuisi. Oma talo on yksi mun suurimmista unelmista.
- Va-Nil-La
mulla olisi kaupunkiasunto mun vanhassa asuinkaupungissa Keski-Euroopassa(tiedän ihan tarkkan jopa rakennuksen, mistä sen haluaisin) ja pieni mummonmökkityyppinen kesämökki saaristossa.
- uk-ko
linkkejä semmosesta unelmasta. Mutta mulla on perinteinen maku.
Joten unelma on perinteinen puutalo. Puulämmitys ja puusauna, pikkasen ulkorakennuksia. Ei sen tarvitse olla mikään aito perinnetalo, semmonen mukavan perinteinen muuten olemukseltaan.
Vähintään yhtä tärkeä kuin talo, on lähimiljöö. En tahtopisi peltotontille rakennettua taloa, vaan se saisi olla enemmän tai vähemmän metsässä.
Ennen aikaan talot rakennettiin moreenirinteeseen, ettei routa kallistele tai peräti kalliolle. Semmoinen on edelleen hyvä paikka: mäen syrjässä, metsän laidassa. Mielellään vettä näköetäisyydellä ja aina parempi olis tietysti rantatontti Se vesi olisi järvi, ei meri.
Erittäin tavallinen unelma? - olis persoonallinen
värikäs ja kaunis. Omakotitaloni on tilava ja mukava asuttava mut todella neutraali, pelkkää valkoista valkoisen päällä. Pitäis saada joku tekemään se hyvännäköiseksi, itse en omista minkäänlaista värisilmää tai makua. Kuitenkin olis mukavaa jos asunto olis minun näköinen niin ettei se olisi vain valkoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318