Äitini käyttäytyy kuin kakara.
Ollessaan avioliitossa isäni kanssa hän oli ihan normaali äiti ja käyttäytyi sen mukaan.
Avioeron jälkeen hänestä tuli kakaran ja teinin välimuoto.
Hän pukeutuu kuin 16v tyttö ja näyttää ihan kamalalta , hän ei ole hoikka vaan survoutuu väkisin liian pieniin vaatteisiin .
Kapakissa ravaaminen on viikottaista ja jouduin itse lopettamaan samassa paikassa käymisen kun en kehtaa olla siellä saman aikaan.
En sanonut tätä äidille vaan keksin aina tekosyitä ettei tarvisis katsella hänen alennustilaansa siellä.
Äiti meikkaa rajusti ja käyttää rihkama koruja ja mauttomia teinien vatteita ja kai itse kuvittelee olevansa yksi nuorista.
Humalassa hän on räävitön ja nuoret miehet nauraa hänelle hänen selkänsa takana.
Äiti vie kotiin näitä nuoria miehiä ja kuvittelee että he aidosti välittävä hänestä , vaikka eivät käy kuin kerran tai vaan sen yhden yön.
Rapulassa hän on tosi vanhan näköinen , elämän tyyli vanhettaa häntä eikä sitä mikään meikki paikkaa.
Miten hänet saa käsittämään miten iljettäväksi ja muiden vistsiksi hän on muuttunut .
48 vuotias ei ole enään teini vaikka kuinka pukeutuisi ja käyttäytyisi kuin kakara.
Hävettää kun omat kaverit naureskelee hänelle, eikä hän itse tajua tilannettan.
Meitä kaikkia sisaruksia hävettää tämä äidin käytös eikä kotona kukaan enään haluasi käydä .
Hän "seurustelee " omien lasten ikäisten miesten kanssa ,jotka käyttävät häntä hyväkseen vain sexiin .
Onko meidän puhuttava hänelle suoraan tästä vai antava hänen olla,meistä ei kohta kukaan enään kestä tavata häntä.
Lapsen lapsia meistä ei kukaan edes kuvittelis hänelle antavan hoitoon.
Kakara Äiti.
14
5307
Vastaukset
- olla...
että äitisi tarvitsee shokkihoitoa, eli totuuden suoraan. Todennäköisesti itkua kylläkin luvassa sen jälkeen, mutta en kyllä keksi parempaakaan keinoa, millä saisi heräämään.
- napsuli
Teidän sisarusten pitää pyytää äitinne istumaan
keittiön pöydän ääreen jonakin sellaisena hetkenä, jolloin hän ei voi paeta millään tekosyyllä minnekkään.
Te lapset sitten sanotte, että teillä on yhteistä asiaa äidillenne. Kun hän on sitten istuu kuulemaan, kerrotte kukin vuorollanne sen, miten koette hänen käytöksensä äitinä.
Teidän pitää kuitenkin tehdä tämä ilman ilkeyttä
ja haukkumista. Kertokaa rehellisesti, miten olette kokeneet äitinne baareilun ja sen tuottaman häpeän.Näyttäkää surunne ja olkaa avoimia.
Tämä ei ole krapulapäivän ohjelmanumero vaan ehkä
esim. baareilua edeltävän päivän perhekokous.
Jos äitinne esim. alkaa kiljua ja haukkua teitä, poistukaa yhteistuumin kaikki kotoa joksikin aikaa-vaikka naapuriin kylään.
Näin äitinne saa miettiä jonkin aikaa asiaa itsekseen.
Ylipäätään, jos hän alkaa teille asian vuoksi huutaa, älkää alentuko samaan.
Jos hän taas ottaa marttyyrin asenteen kertokaa,
että te ette lapsina ansaitse tulla häväistyksi tuolla tavoin. Kertokaa myös se, ettei hänen "hauskanpitonsa" näytä hauskalta, vaan siltä, että hänen pitäisi hakea jostain apua.
Jos äidillänne on joku järkevä sukulainen, yrittäkää myös puhua ongelmastanne hänen kanssaan.
On tietysti myös pohdittava,miten paha äitinne juomisongelma on. Olisiko apu jo tarpeen. Hänhän ei selvästi hallitse omaa käytöstään.
Vaikka muutosta ei heti tapahtuisikaan, jää äitinne mielen pohjalle kuitenkin asia kytemään. - mummomuori
napsuli kirjoitti:
Teidän sisarusten pitää pyytää äitinne istumaan
keittiön pöydän ääreen jonakin sellaisena hetkenä, jolloin hän ei voi paeta millään tekosyyllä minnekkään.
Te lapset sitten sanotte, että teillä on yhteistä asiaa äidillenne. Kun hän on sitten istuu kuulemaan, kerrotte kukin vuorollanne sen, miten koette hänen käytöksensä äitinä.
Teidän pitää kuitenkin tehdä tämä ilman ilkeyttä
ja haukkumista. Kertokaa rehellisesti, miten olette kokeneet äitinne baareilun ja sen tuottaman häpeän.Näyttäkää surunne ja olkaa avoimia.
Tämä ei ole krapulapäivän ohjelmanumero vaan ehkä
esim. baareilua edeltävän päivän perhekokous.
Jos äitinne esim. alkaa kiljua ja haukkua teitä, poistukaa yhteistuumin kaikki kotoa joksikin aikaa-vaikka naapuriin kylään.
Näin äitinne saa miettiä jonkin aikaa asiaa itsekseen.
Ylipäätään, jos hän alkaa teille asian vuoksi huutaa, älkää alentuko samaan.
Jos hän taas ottaa marttyyrin asenteen kertokaa,
että te ette lapsina ansaitse tulla häväistyksi tuolla tavoin. Kertokaa myös se, ettei hänen "hauskanpitonsa" näytä hauskalta, vaan siltä, että hänen pitäisi hakea jostain apua.
Jos äidillänne on joku järkevä sukulainen, yrittäkää myös puhua ongelmastanne hänen kanssaan.
On tietysti myös pohdittava,miten paha äitinne juomisongelma on. Olisiko apu jo tarpeen. Hänhän ei selvästi hallitse omaa käytöstään.
Vaikka muutosta ei heti tapahtuisikaan, jää äitinne mielen pohjalle kuitenkin asia kytemään.lähteä.
En toki tunne tapausta, mutta mieleen tuli että ehkä äidillänne on jäänyt osa nuoruutta elämättä.
Monelle tulee keski-iässä ja etenkin eron jälkeen tällainen ”menovaihe”. Nuoruus on kulunut joko työtä tehden tai ”kiltisti” ja on aloitettu se perhe elämä mahdollisimman pian. Samoin elämä on voinut vähän kapeutua ”tavallisuuteen”, eikä niitä omia voivaroja ole päässyt käyttämään. Oma naiseus on nukahtanut ja kokenut kovan iskun eron yhteydessä.
Eli toisaalta menovaihe on hyvä aisa, mutta ehkä se nyt purkautuu vähän väärällä tavalla.
Voitteko vaikka jutella myös siitä, kuinka äitinne voisi nostaa rakentavammin tuota itsetuntoa. Ehkä joku voisi olla kaverina ja vinkata pukeutumisessa? Toki seksikkäästi, mutta maulla. Missä äitisi voisi tavata miehiä? Ainakaan ”lähiöbaari” ei ole se paras paikka! Entä onko työssä mahdollista edetä? Lähteä vaihtamaan ammattia ja opiskelemaan? Matkailu? Mikä häntä nyt kiinnostaa noin ylipäätään?
Jotkut ovat saaneet eroseminaareista uutta potkua, joillakin hyvät ystävät tukevat.
Niin, kun oma vanhempi tulee uuteen ”murrosikään” ei se aina ole kivaa katsella. Siinä on kuitenkin mahdollisuus muutokseen ja entistä rikkaampaan elämään. Olkaa tekin valmiita ottamaan se muutos vastaan! - sanon minä
mummomuori kirjoitti:
lähteä.
En toki tunne tapausta, mutta mieleen tuli että ehkä äidillänne on jäänyt osa nuoruutta elämättä.
Monelle tulee keski-iässä ja etenkin eron jälkeen tällainen ”menovaihe”. Nuoruus on kulunut joko työtä tehden tai ”kiltisti” ja on aloitettu se perhe elämä mahdollisimman pian. Samoin elämä on voinut vähän kapeutua ”tavallisuuteen”, eikä niitä omia voivaroja ole päässyt käyttämään. Oma naiseus on nukahtanut ja kokenut kovan iskun eron yhteydessä.
Eli toisaalta menovaihe on hyvä aisa, mutta ehkä se nyt purkautuu vähän väärällä tavalla.
Voitteko vaikka jutella myös siitä, kuinka äitinne voisi nostaa rakentavammin tuota itsetuntoa. Ehkä joku voisi olla kaverina ja vinkata pukeutumisessa? Toki seksikkäästi, mutta maulla. Missä äitisi voisi tavata miehiä? Ainakaan ”lähiöbaari” ei ole se paras paikka! Entä onko työssä mahdollista edetä? Lähteä vaihtamaan ammattia ja opiskelemaan? Matkailu? Mikä häntä nyt kiinnostaa noin ylipäätään?
Jotkut ovat saaneet eroseminaareista uutta potkua, joillakin hyvät ystävät tukevat.
Niin, kun oma vanhempi tulee uuteen ”murrosikään” ei se aina ole kivaa katsella. Siinä on kuitenkin mahdollisuus muutokseen ja entistä rikkaampaan elämään. Olkaa tekin valmiita ottamaan se muutos vastaan!Kukaan ei pysty toiselle ihmiselle sanomaan mikä on hänelle oikea tapa elää, jokainen kun elää vain tätä yhtä ikiomaa elämäänsä. Jos jokainen keskittyisi vain siihen että itse elää niinkuin hyvältä tuntuu, olisi maailma paljon parempi paikka. Kaikki kotisohvapsykapaska on vain muiden yläpuolelle asettumista, annetaan "viisaita" neuvoja jotka epäilemättä joku on syöttänyt sinne pieneen päähän...
- äiti 47
todennäköisesti menossa on ohimenevä vaihe. Hän yrittää paeta todellisuutta ja elää uutta nuoruutta. Itse en ole tätä kokenut, mutta olen nähnyt sivusta, että monelle tulee hurja menovaihe eron jälkeen.
Ottakaa ihmeessä asia puheeksi, mutta yrittäkää olla loukkaamatta. Olkaa hienotunteisia älkääkä ä kertoko asiaa ihan yhtä suorasukaisesti, kun kirjoituksessa.
Tilanne ei ole teille helppo, mutta helppoa ei ole äidillännekään. Vastaavassa tilanteessa toivoisin lasteni puuttuvan asiaan. - Hampaat suuhun takasin...
Onneksi mun äiti ei juo eikä käy kapakissa.
Vaikka on yli 10v nuorempi.Hyi hitto mikä ämmä.- mikäs vanha tuo nyt vielä on
Antakaa äipän olla, ohi se menee. Aika aikaa kutakin. Kattokaapa monia samanikäsiä miehiä, miksi ei suotaisi naisille samaa vapautta :)? Moni ton ikänen mies se vastaa juokseekin kuola suusta roikkuen nuorten naisten perässä, ihan yhtä säälittävää...kyllä ne ite joskus tajuu tilanteensa.
Mun äiti myös pukeutuu nuorekkaasti, mutta ei tod mauttomasti. Ikää 47 ja päitä kääntää, kelpais takuulla vielä nuorillekin miehille ;)! Vaan iskä on se ainut, ainakin mitä noiden "vanhusten" väleistä päälle päin näkee.
- dasdad
kävispä mun äiti jossain baarissa/ulkona koska se vaan istuu himassa täyttäen ristikoita...
- eroakin
Selvästi on jotenkin jengoiltaan, ja hirveä tarve näyttää, että "kelpaa" ja pystyy repimään elämästä iloa irti.
Kuitenkin ilossa on varmasti hänenkin suussaan kitkerä sivumaku, mutta jotenkin siinä höyräkässä ei vain tajua.
Koettakaa puhua hänelle niin, ettette loukkaa hänen itsetuntoaan, mutta niin että hän ymmärtää miten tekee itselleen hallaa tuommoisella käytöksellä.
Ja pelotelkaa sillä krapulapäivän näöllä. Noilla kymmenillä on totta, ettei tarvii monta vuotta ryypiskellä ahkeraan, kun naama on kurtussa kuin vanha rukkanen.
Houkutelkaa hänet vaikka treffipalstalle, suht. oman ikäisten pariin!
Tuota peliä jatkaa, vielä joku päivä kotiin tuo jonkun 20-vee työttömän, joka tulee teille täysihoitoon.
- Eikö------------------
se ole ihan naisen oma asia kenen kanssa sitä seurustelee ja harrastaa seksiä! Se ei kuulu sinulle pätkän vertaa!!!Pääasia on että ELÄÄ!!
Vihdoin kun on omaa aikaa ja vapautta. ja nauttia omasta seksuaalisuudesta! Kyllä nainen ottaa sen seksin ja kaataa miehiä silloin kun itse haluaa seksiä!! - takaisin maksua!
Niin se on äitiskin aikanaan sinua hävennyt, ja nyt hänellä on oikeus elää elämäänsä haluamallaan tavalla.
Hoida itse lapsesi, niin hänkin on aikanaan tehnyt.
Vai korpeaakos sinua nyt ENITEN se, ettet sinne kapakkiin pääse? >>>> oliskos parempi se, että äitis hoitais muksusi, ja pienten lasten äiti=sinä siellä kapakassa notkuisit?
Jätätkös sä aina aivos narikkaan? - mutta kumpi
Mikset anna äitisi elää omaa elämäänsä???? Jos hän haluaa elää kuin teini mikä hemmetin oikeus lapsilla on mennä aikuisen ihmisen elämää oikomaan. Jokainen tekee omat valintansa ja omat virheensä myös. Jos ette halua lapsenlapsianne sinne viedä, luultavasti eniten häviävät ne lapsenne. Lapset kun ovat tuollaisista asenteista vapaita. Luultavasti äitinnekään ei kestä tavata lapsiaan, joilla ei ole muita ajatuksia kuin arvostella hänen tekemisiään. Toinen juttu on tietysti se jos käytös johtuu esim. sairastumisesta tms. mutta tuskinpa siitä on kyse. Nauti OMASTA elämästäsi ja anna muiden elää omaansa, olet itse onnellisempi ja lähelläsi on mukavampi olla.
- oppeliini
seuraavan kerran kun hän puolitajuttomassa tilassa raahaa pilkkaavia nuoria Urhoja kämppäänsä. Seuraavana aamuna kun hän rypee meikit levinneinä puolialastomana sammuneiden Urhojen keskellä, aivan muina miehinä kysäise että tunnistatkos äiti kulta itsesi tuosta ja tuosta ja tuosta ? Minä, sinun lapsesi, en.
Tällätavoin sinä et missään mielessä kerro hyväksyväsi/halventavasi hänen huolellisesti valitsemaansa elämäntyyliä. Nuo kuvat vain saisi hänet itsensä huomaamaan että kannatta käyttää veden kestävää maskaraa/valita kauniimmat alusvaatteet/valita paremman näkoiset Urhot/valita erilainen tapa nauttia vapaudesta. - oppeliini
Kerro nyt mitä äitikulta tuumasi ottamistasi valokuvista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513