Joskohan tällä kertaa onnistuis?

Mietteitä

Tilanteeni on tämänlainen: Olen aina ihastunut palavasti sellaisiin miehiin, joista tiedän että oikeaa seurustelusuhdetta en tule niiden kanssa ikinä saamaan. Sitten kun tapaan miehen joka ois tosissaan mun kanssa ja tykkää musta paljon, alan miettimään että tää ei tunnu tarpeeks siltä eikä tarpeeks tolta ja lopetan suhteen.

Mua alkaa jotenkin kauheesti ahdistamaan että jollekkin pitäs näyttää niitä tunteitaan ja näyttää minkälainen oikeasti on. Kaipaan kyllä seurustelusuhdetta kovastikin välillä mutta sitten kun se olisi mahdollista, en tiedä haluanko sittenkään. Samoin nämä tavoittelemattomissa olevat miehet, jos he olisivat yhtäkkiä tosissaan mun kanssa, saattaisin myöskin mennä lukkoon eikä ne olisi enää yhtään niin kiinnostavia.

Oonkohan sitten ollenkaan valmis edes seurustelemaan, tai haluanko edes seurustella. Mä en tiedä.

Nyt olen taas tavannut miehen joka haluaisi mun kanssa seurustella, mutta huomaan että teen sitä samaa taas. Mietin että tää ei tunnu siltä miltä pitäs. Vaikka mies on tosi kiva ja tullaan juttuun ja sen vieressä on hyvä olla.

Mietin, että jos mä nyt tällä kertaa kuitenkin jatkaisin tätä juttua vielä eteenpäin, koska vielä ainakaan ei ole sellasta kovin ahdistavaa tunnetta tullut, ja olen tälle miehelle kyllä sanonut että mun on tosi vaikeeta puhua omista ajatuksista ja tunteista. Voikohan se ihana ihastumisentunne tulla palavana myös pidemmän tapailun jälkeen? Vai pitäskö sen heti tuntua siltä että wou, se on nyt tässä se jota olen aina etsinyt?

Tällaisia ajatuksia. Kertokaa toki mietteitänne jos herätti jotain ajatuksia. Olen 27-vuotias.

12

1721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi ehdotus

Jatka vain rakastumista pelimiehiin, varattuihin tai muihin, joita et voi saada. Ja siten saat sitten elää lopunikääsi yksin. Kuulostaako houkuttelevalta?

Luulen, että olet sellainen, joka ei tyydy mihinkään, ja etsit koko ajan parempaa. Koita ratkaista tuo ongelma ensin..

• Mietteitä

Ei kuulosta houkuttelevalta. Tiedän että olen ehkä vähän sellainen miten mainitsit.

Sillähän mä tässä mietinkin että josko tällä kertaa en heti lopettaiskaan suhdetta kunnon mieheen vaikka se ei nyt samanlaista ilotulista olekaan kun pelimiesten kanssa, mutta varmasti tässä kunnon miehessä on paljon muuta parempaa. Toivon että tajuan sen vielä =)

• hjhjhjhg
        Mietteitä kirjoitti:

Ei kuulosta houkuttelevalta. Tiedän että olen ehkä vähän sellainen miten mainitsit.

Sillähän mä tässä mietinkin että josko tällä kertaa en heti lopettaiskaan suhdetta kunnon mieheen vaikka se ei nyt samanlaista ilotulista olekaan kun pelimiesten kanssa, mutta varmasti tässä kunnon miehessä on paljon muuta parempaa. Toivon että tajuan sen vielä =)

Tiedän tilanteesi, olen mies ja olen aina halunnu tietynlaisia naisia ja en niitä sit ole saanu, ja jos olen saanu, siitä ei sitten ole tullu mitään. Nyt tapasin naisen joka ei ollu sellainen johon normaalisti olisin halunnu tutustua/ihastua mutta päätin kokeilla ja ohhoh rakastuin tulisesti häneen, hänen kans on vain hyvä olla :)

• vain...

ei sen kummempaa. Mainitsit että saattaisit perääntyä myös jos ne pelimiehet osoittaisivat enemmän kiinnostusta? eli siis pelkäät.
      Ja sanoit sen itsekin, kun kerroit että alkaa ahdistaa jos pitäisi näyttää jollekin millainen oikeasti on.

Tekstisi oli tuttua, ja olen itse tajunnut tuon viime aikoina että pelkoa se on. Tai olenhan sen aina tiennyt oikeastaan, kun olen ollut aina tosi ujo.

• .........................

Usein kun ihastumisen tunne tulee palavana ja nopeesti, myös se ihana tunne kuihtuu pois nopeesti!!! Kun suhde alkaa pikkuhiljaa ilman rajuja tunteita, siitä voi kehkeytyä hyvä ja turvallinen suhde jossa on hyvä olla. Alussa ollaan vain ns kavereita ja huomaakin, että oi ton kanssa on hyvä olla ja arki on ihan kivaa :)

• kuuntelemaan itseäsi

Ajatteleppa asia näin että mies jolle kelpaat ihan sellaisenaan ilman että sinun tarvitsee esittää jotain muuta kuin olet niin eikö sellainen olisi juuri se mitä kaipaat? Ihastua voidaan koska vaan, mutta se rakastuminen oikeasti vaatikin sitä aikaa. Toista oppii rakastamaan sitä mukaan kun oppii toista tuntemaan. Millaisen elämän haluat? Jos näet itsesi 20 tai 30 vuoden kuluttua niin rakastaisiko se toinen sinua yhä? Elämä pitää myös osata nähdä kokonaisuutena eikä viikon pätkinä. Hyvä kumppani onkin kompromissi koska täydellistä ei ole olemassa. Retkuja tämä maa on täynnä ja oikeat miehet ovat vähissä. Mikäli sellaisen hyvän olet löytänyt jonka vieressä on hyvä olla ja mies sanoo rakastavansa ja se tulee suoraan sisimmästä, niin ei sellaista miestä ainakaan voi vellihousuna pitää. Tuo vaatii jo paljon rohkeutta ja tekoja jota näiltä tusinarakastajilta ei löydy. Ikäihmisetkin kertoo että se mummon pappa ei aluksi mummoa sytyttänyt, mutta parempaa elämänkumppania ja omaa rakasta ei olisi voinut mummo löytää.

• Mietteitä

Kiitos asiallisista vastauksista =) Niin. Ehkä mä tarvitsen vaan aikaa ja varmuuden siitä että tää mies ei painosta mua mihinkään. En kai mä siinä mitään häviä jos annan toiselle mahdollisuuden. Ollaan yhdessä viikonloppu ja odotan sitä kyllä kovasti.

• sama juttu
        Mietteitä kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista =) Niin. Ehkä mä tarvitsen vaan aikaa ja varmuuden siitä että tää mies ei painosta mua mihinkään. En kai mä siinä mitään häviä jos annan toiselle mahdollisuuden. Ollaan yhdessä viikonloppu ja odotan sitä kyllä kovasti.

Ihastun miehiin, joita en voi saada. Nämä miehet eivät ole kiinnostuneita aloittamaan mitään seurustelusuhdetta.

Miehet, jotka toisivat vaikka kuun taivaalta, jos niin pyytäisin, saavat minut juoksemaan karkuun.

• tarkentaa
        sama juttu kirjoitti:

Ihastun miehiin, joita en voi saada. Nämä miehet eivät ole kiinnostuneita aloittamaan mitään seurustelusuhdetta.

Miehet, jotka toisivat vaikka kuun taivaalta, jos niin pyytäisin, saavat minut juoksemaan karkuun.

Miehet joita et saa niin ovatko he varattuja kenties?
        Mikä heissä on sellaista etteivät halua seurustella vai onko syy sittenkin sinussa?

Tarkoitatko tällä karkuun juoksemisella ja kuun tuomisella miehiä jotka puhuvat pask*a vai sellaisia jotka olisivat valmiita laittamaan itseään peliin?
        Ensimmäisen vaihtoehdon vielä ymmärrän, mutta jälkimmäisessä toiminnassa ei ole mitään järkeä.

• omasta elämästäni

sun tekstisi.. Olen 28-v nainen ja ihan samaa miettinyt.

Mä olen kans aina ihastunut mahdottomiin miehiin; varattu, suuri ikäero, pelimies tai sitten muutoin elämäntilanne on ollut sellainen ettei vakava suhde ole mahdollinen.

Silloin voin itse ihastua täysillä, kertoa tunteistani ja "hyväksyä" toisen meriselitykset ja nautin kun joudun taas kärsimään..

Jos löydän jonkun miehen, jonka kanssa olisi mahdollista edetä vakavampaan suhteeseen ja toinenkin olisi täysillä mukana, menen aivan lukkoon ja etsimällä etsin vikoja, pienetkin asiat alkavat ärsyttää. Ja juuri kuvailemasi etsintä omista tunteista, ei se tunnu oikealta, tai siltä tai tältä. Sitten lopetan suhteen tai teen jotain sellaista et toisen tunteet kuolee mua kohtaan.

Itse olen ajatellut et mä olen vain sitoutumiskammoinen ja pelkään. Ja et todellisuudessa haluankin olla yksin.

Nyt olen taas löytänyt mukavan miehen, ollaan muutaman kerran tavattu, juteltu paljon jne. Ja alan taas panikoida, en muka tunne mitään kipinää.. Ja todellisuudessa en taida edes antaa itselleni tai toiselle mitään mahdollisuutta löytää mitään tai herättää mitään tunteita.

Olen jopa alkanut kaivata ja ikävöidä edellistä katastrofiani, minkä olin jo haudannut toivottomana tapauksena elämästäni..

Nyt kuitenkin itse päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja jatkaa tapailua edes alkua pidemmälle. Jospa kuitenkin ajan kanssa, toiseen hitaasti tutustuessa ja antamalla omille tunteille tilaa herätä, oppisi ja uskaltaisi luottamaan.Ehkä voisi se kipinäkin syttyä..

Eniten vain nyt pelottaa jaksaako se toinen sitten odotella mun syttymistä.

Tsemppiä sulle, ehkä me vielä uskalletaan hypätä turvalliseen ja luotettavaan suhteeseen =)

• Gabriel-79

samaa vikaa löytyy myös minulta. En ole sitä oikeastaan ennemmin edes älynnyt, että missä vika piilee, tai saatika vastaus tuohon ongelmaan, että miten siitä pääsisi eroon? En ole koskaan mennyt kihloihin, ja sitoutuminen pelottaa jossain määrin, mutta en myöskään sinkkuna halua olla koko ikääni. Joten haluaisin löytää elämänkumppanin. Entinen mieheni oli sellainen, jolla oli suuri ikäero, hän sai mut nauramaan, meillä oli hauskaa ja jännittävää yhdessä. Mutta meiltä puuttui luottamus ja tasapaino, joka pidemmän päälle sai hermot kireälle. JOten päätin lopettaa suhteen. Enkä ole sitä katunut. Nyt kun olen tapaillut uutta, tasapainoista, luotettavaa ja kilttiä miestä, etsin hänestä vikoja ym. Hänen kanssa on suht. hyvä olla, mutta jotenkin hänen epävarmuutensa paistaa myös minuun. Hänen kanssa on syvällisiä keskusteluja, joista tykkään, mutta ei niilläkään kauaa jaksa pinnistellä. Toisaalta rasitun hänen seurassa, jos olen pitkään, koska jotenkin pitää aina olla itse suuna ja päänä ja hän ei oikein tee aloitetta mihinkään suuntaan, hän kysyy aina minulta, että mitä tehtäisiin ym. tai kerro nyt jotain...Mikä avuksi? olenko tarkoitettu olemaan sinkku koko ikäni, vai kannattaako hänen kanssa jatkaa ja koittaa jos sieltä kuitenkin kehittyisi vielä jotain?

• olet kyllä.

Etsit tunneperäisiä kokemuksia etkä seurustelua jossa joutuu kohtaamaan toinen ihminen ja hyväksymään hänet sellaisena kun hän on tai joka vaatii sitoutumista.

Pysy erossa niistä jotka etsii tosisuhdetta ettet loukkaa heitä koska et siihen kykene vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      196
      4973
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      118
      4083
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3545
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3430
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2957
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2326
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      31
      2084
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe