Hei,
Aloitin ehkäisyrenkaan käytön ja tänään kolmen käyttöviikon jälkeen poistin renkaan. Miten nyt menetellä yhdyntöjen kanssa, käytetäänkö taukoviikolla kondomia vai kestääkö renkaan ehkäisyteho taukoviikolla?
Kestääkö ehkäisyteho taukoviikolla?
14
1093
Vastaukset
- otappas se
pakkauksen ohje ja lue siitä, se selviää kyllä. Kokeilepas vaikka kohtaa lisäehkäisyn tarve...
- kerropas
Hei kerropas, että mitä selostetta sinä olet lukenut, kun aina mainitset tuon "kohta lisäehkäisyn tarve". Olen itse selannut läpi aika monta pakkausselostetta, eikä missään ole tullut vastaan tuollaista kohtaa. Mitä kohtaa sinä siis kehoitat oikeasti sieltä selosteesta lukemaan, koska tuollaista "lisäehkäisyn tarve"-kohtaa ei pakkausselosteista löydy?
Siinä olet kyllä oikeassa, että se pakkausseloste on se mistä vastaus löytyy ja sieltä se pitää etsiä (tai ymmärtää, mitä tarkoittaa, jos sieltä ei löydy kohtaa, jossa käsketään käyttää lisäehkäisyä). - talonpoikaisjärjellä
kerropas kirjoitti:
Hei kerropas, että mitä selostetta sinä olet lukenut, kun aina mainitset tuon "kohta lisäehkäisyn tarve". Olen itse selannut läpi aika monta pakkausselostetta, eikä missään ole tullut vastaan tuollaista kohtaa. Mitä kohtaa sinä siis kehoitat oikeasti sieltä selosteesta lukemaan, koska tuollaista "lisäehkäisyn tarve"-kohtaa ei pakkausselosteista löydy?
Siinä olet kyllä oikeassa, että se pakkausseloste on se mistä vastaus löytyy ja sieltä se pitää etsiä (tai ymmärtää, mitä tarkoittaa, jos sieltä ei löydy kohtaa, jossa käsketään käyttää lisäehkäisyä).kun ajattelee, niin 100%:n varmasti pakkauksen ohjeessa kerrottaisiin jos se ehkäisyteho ei olisi sillä taukoviikolla voimassa.
- kerropas
talonpoikaisjärjellä kirjoitti:
kun ajattelee, niin 100%:n varmasti pakkauksen ohjeessa kerrottaisiin jos se ehkäisyteho ei olisi sillä taukoviikolla voimassa.
Tiedän, mutta kysyinkin mistä ohjeesta löytyy edellisen kirjoittajan mainitsema "lisäehkäisyn tarve"-kohta.
- MinnaPu
kerropas kirjoitti:
Tiedän, mutta kysyinkin mistä ohjeesta löytyy edellisen kirjoittajan mainitsema "lisäehkäisyn tarve"-kohta.
Minä en löytänyt vastausta ohjevihkosesta :( Ja olen kuullut juttua puolesta ja vastaan. Kaverini ei käytä lisäehkäisyä taukoviikolla, mutta kaverin tuttu oli tullut raskaaksi taukoviikolla.
Voisiko joku katsoa sitten sellaisista ohjeista, joista tuo kohta löytyy? Todella mieltäylentävää tuollainen lapsellinen kinaaminen. Faktat peliin, joutava pois. Kysymys tarkoitettu niille, jotka nimenomaan tietävät Nuvaringin käytöstä, ovat käyttäneet tai muuten. - siispä...?
MinnaPu kirjoitti:
Minä en löytänyt vastausta ohjevihkosesta :( Ja olen kuullut juttua puolesta ja vastaan. Kaverini ei käytä lisäehkäisyä taukoviikolla, mutta kaverin tuttu oli tullut raskaaksi taukoviikolla.
Voisiko joku katsoa sitten sellaisista ohjeista, joista tuo kohta löytyy? Todella mieltäylentävää tuollainen lapsellinen kinaaminen. Faktat peliin, joutava pois. Kysymys tarkoitettu niille, jotka nimenomaan tietävät Nuvaringin käytöstä, ovat käyttäneet tai muuten.Et siis löytänyt koko ohjevihosta mainintaa siitä, että taukoviikolla pitää käyttää lisäehkäisyä. Mietipä hetki asiaa. Miksiköhän et löytänyt tuollaista mainintaa?
Jos lisäehkäisyä pitäisi käyttää, voisiko sellaisen tiedon jättää kirjoittamatta vihkoseen?
Jotain pitäisi nyt kertoa sen, ettei pakkausselostesta löydy tietoa "käytä lisäehkäisyä taukoviikolla".
Joko sytyttää?
Ei tässä kukaan ole edes kinannut mistään. On esitetty kysymyksiä ja ilmeisesti kommentoitu väärille ihmisille. - MinnaPu
siispä...? kirjoitti:
Et siis löytänyt koko ohjevihosta mainintaa siitä, että taukoviikolla pitää käyttää lisäehkäisyä. Mietipä hetki asiaa. Miksiköhän et löytänyt tuollaista mainintaa?
Jos lisäehkäisyä pitäisi käyttää, voisiko sellaisen tiedon jättää kirjoittamatta vihkoseen?
Jotain pitäisi nyt kertoa sen, ettei pakkausselostesta löydy tietoa "käytä lisäehkäisyä taukoviikolla".
Joko sytyttää?
Ei tässä kukaan ole edes kinannut mistään. On esitetty kysymyksiä ja ilmeisesti kommentoitu väärille ihmisille.Minä koen olevani normaali raskaudenpelkoinen nuori nainen, joka orjallisesti noudattaa ohjeita.
Eli koko asiaa ei mainittu ohjeissa, joten siispä ei harrasteta ilman kortsua? Vissiin on tekijöiltä unohtunut, että noin tärkeä asia pitäisi mainita. Mutta siis, en uskalla ilman kortsua, jos kerta on mahdollisuus tulla raskaaksi. Se varmasti olen minä, joka tulee raskaaksi, olenhan hedelmällisessä iässä.
Niin ja tämä on ensimmäinen renkaani ja hormonaalinenehkäisymenetelmäni ja en mielellään ala lapsia tekemään. - VOIMASSA
MinnaPu kirjoitti:
Minä koen olevani normaali raskaudenpelkoinen nuori nainen, joka orjallisesti noudattaa ohjeita.
Eli koko asiaa ei mainittu ohjeissa, joten siispä ei harrasteta ilman kortsua? Vissiin on tekijöiltä unohtunut, että noin tärkeä asia pitäisi mainita. Mutta siis, en uskalla ilman kortsua, jos kerta on mahdollisuus tulla raskaaksi. Se varmasti olen minä, joka tulee raskaaksi, olenhan hedelmällisessä iässä.
Niin ja tämä on ensimmäinen renkaani ja hormonaalinenehkäisymenetelmäni ja en mielellään ala lapsia tekemään.taukoviikollakin=) JOS se ei olisi, niin se mainittaisiin!!! Tätä sinulle on yritetty selittäää useamman viestin verran.
Ei olisi mitään ideaa että ehkäisyteho olisi voimassa 3 viikkoa, sitten taas ei olisi 7 vuorokauteen ja sitten taas olisi 3 viikkoa ja ei olisi 7 vuorokauteen...Siis eihän sellaisessa olisi mitään järkeä.
Sinuna googlaisin ja tutustuisin siihen ideaan mihin perustuu niin renkaan, laastarin, yhdistelmäpillereiden raskautta ehkäisevä juttu.
Eli jos olet käyttänyt rengasta oikein niin se on ilman muuta se ehkäisyteho voimassa taukoviikollakin=)
Voit olla aivan varma että pakkauksen ohjeista ei voida unohtaa noin tärkeätä asiaa, johan sellaisesta olisi noussut mekkala! Aikoja sitten.
Eli pakkauksen ohje on aivan ok, kunhan vain osaa tulkita sitä ja miettii, miettii mihin sen renkaan teho oikein perustuu! Miksi taukoviikko ei saa olla yli 7 vrk?! Miksi asennettava rengas juuri tiettynä aikana jne.. - MinnaPu
VOIMASSA kirjoitti:
taukoviikollakin=) JOS se ei olisi, niin se mainittaisiin!!! Tätä sinulle on yritetty selittäää useamman viestin verran.
Ei olisi mitään ideaa että ehkäisyteho olisi voimassa 3 viikkoa, sitten taas ei olisi 7 vuorokauteen ja sitten taas olisi 3 viikkoa ja ei olisi 7 vuorokauteen...Siis eihän sellaisessa olisi mitään järkeä.
Sinuna googlaisin ja tutustuisin siihen ideaan mihin perustuu niin renkaan, laastarin, yhdistelmäpillereiden raskautta ehkäisevä juttu.
Eli jos olet käyttänyt rengasta oikein niin se on ilman muuta se ehkäisyteho voimassa taukoviikollakin=)
Voit olla aivan varma että pakkauksen ohjeista ei voida unohtaa noin tärkeätä asiaa, johan sellaisesta olisi noussut mekkala! Aikoja sitten.
Eli pakkauksen ohje on aivan ok, kunhan vain osaa tulkita sitä ja miettii, miettii mihin sen renkaan teho oikein perustuu! Miksi taukoviikko ei saa olla yli 7 vrk?! Miksi asennettava rengas juuri tiettynä aikana jne..Suoralainaus ohjevihosta:
"Jokainen rengas sisältää pienen määrän kahta naissukupuolihormonia, jotka ovat etonogestreeli ja etinyyliestradioli. Renkaasta vapautuu näitä hormoneja hitaasti verenkiertoon. Koska vapautuva hormonimäärä on pieni, Nuvaring on ns. pieniannoksinen ehkäisyvalmiste. Koska se vapauttaa kohta eri naishormonia, sitä kutsutaan yhdistelmäehkäisyvalmisteeksi.
Nuvaring vaikuttaa samalla tavalla kuin yhdistelmäehkäisytabletti (e-pilleri). Nuvaringin etuna on se, että sinun ei tarvitse muistaa ottaa tablettia joka päivä, vaan rengasta käytetään yhtäjaksoisesti 3 viikon ajan. Nuvaring vapauttaa kohta naishormonia, jotka estävät munasolun irtoamisen munasarjasta. Jos munasolu ei irtoa, nainen ei voi tulla raskaaksi."
Eli tämän ohjeen porsaanreiät tulevat tässä, joka ei minun järkeen mahdu:
-Rengas vapauttaa hormoneja vain silloin kun se on kolme viikkoa emättimessä, ei taukoviikolla. Mihin ehkäisyteho perustuu taukoviikolla?
-Menkat tulevat taukoviikolla, eli munasolun on irrottava. Rengas ehkäisee munasolua irtoamasta, muttei taukoviikolla. Kun munasolu ei voi irrota, ei voi nainen tulla raskaaksi, kun se taukoviikolla irtoaa, nainen voi tulla raskaaksi.
Löytyykö aukkoja teoriastani? - täytyy nyt
MinnaPu kirjoitti:
Suoralainaus ohjevihosta:
"Jokainen rengas sisältää pienen määrän kahta naissukupuolihormonia, jotka ovat etonogestreeli ja etinyyliestradioli. Renkaasta vapautuu näitä hormoneja hitaasti verenkiertoon. Koska vapautuva hormonimäärä on pieni, Nuvaring on ns. pieniannoksinen ehkäisyvalmiste. Koska se vapauttaa kohta eri naishormonia, sitä kutsutaan yhdistelmäehkäisyvalmisteeksi.
Nuvaring vaikuttaa samalla tavalla kuin yhdistelmäehkäisytabletti (e-pilleri). Nuvaringin etuna on se, että sinun ei tarvitse muistaa ottaa tablettia joka päivä, vaan rengasta käytetään yhtäjaksoisesti 3 viikon ajan. Nuvaring vapauttaa kohta naishormonia, jotka estävät munasolun irtoamisen munasarjasta. Jos munasolu ei irtoa, nainen ei voi tulla raskaaksi."
-Rengas vapauttaa hormoneja vain silloin kun se on kolme viikkoa emättimessä, ei taukoviikolla. Mihin ehkäisyteho perustuu taukoviikolla?
-Menkat tulevat taukoviikolla, eli munasolun on irrottava. Rengas ehkäisee munasolua irtoamasta, muttei taukoviikolla. Kun munasolu ei voi irrota, ei voi nainen tulla raskaaksi, kun se taukoviikolla irtoaa, nainen voi tulla raskaaksi.
Löytyykö aukkoja teoriastani?olla jo provoilua, ei kukaan voi tosissaan esittää asiaa noin.
Minä tuolla jo vastasinkin että taukoviikolla ehkäisy on voimassa. Kuten se onkin.
Siis mikä munasolu sieltä irtoaa?! EI MIKÄÄN! - ethän?
MinnaPu kirjoitti:
Minä koen olevani normaali raskaudenpelkoinen nuori nainen, joka orjallisesti noudattaa ohjeita.
Niin ja tämä on ensimmäinen renkaani ja hormonaalinenehkäisymenetelmäni ja en mielellään ala lapsia tekemään.Siis uskot todellakin, että pakkausselosteesta on vaan jätetty pois tieto siitä, että taukoviikolla pitää käyttää lisäehkäisyä? Oikeasti? On varmasti tosiaan vaan "unohtunut" mainit.
Mieti nyt jumalauta oikeasti hetki asiaa. Montako ihmistä tulisi raskaaksi siitä, että selosteessa on "unohdettu" kertoa, että "Hei muuten, lisäehkäisyä pitäis sitten käyttää tauolla kun teho heikkenee"? Minkälaisessa kusessa olis lääkefirma, jos ne unohtais mainita, että lisäehkäisyä on käytettävä?
Jos ja kun siellä selosteessa ei käsketä käyttämään lisäehkäisyä, sitä ei silloin tarvita. Koitapa löytää seuraavaksi selosteesta maininta siitä, tarvitaanko lisäehkäisyä silloin kun on syöty avokadoa tai vaihdettu hammastahnamerkkiä. Miksiköhän näistä ei löydy mainintaa? - justiinsa juu...
MinnaPu kirjoitti:
Löytyykö aukkoja teoriastani?No, mikäli tämä nyt ei ole provo niin vastataan lyhyeksi. Rengasta oikein käyttäessä munasolu ei irtoa. Ei taukoviikolla eikä muulloinkaan. Taukoviikolla tuleva vuoto on kohdun limakalvoa, joka kasvaa kuitenkin jonkin verran ja sen takia on välillä hyvä pitää tyhjennysvuoto. Kun ollaan ilman rengasta se seitsemän päivää, hormonimäärä ei laske niin alas että munasolu ehtisi irrota. Jos ylitetään se seitsemän päivää niin silloin näin voi käydä, mutta ohjeen mukaan käytettynä mitään lisäehkäisyä ei siis tarvitse taukoviikolla käyttää. Ohjevihkossa TODELLAKIN mainittaisiin mikäli lisäehkäisyä pitäisi käyttää. Jos kaverisi on tullut raskaaksi taukoviikolla niin hän on joko käyttänyt ehkäisyä väärin ja ollut huolimaton tai sitten hän vaan kuuluu siihen erittäin pieneen osaan, joka hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole sataprosenttisen varma, senhän varmaankin tiedät.
- kannattanut...
MinnaPu kirjoitti:
Löytyykö aukkoja teoriastani?...opiskella hormonaalisen ehkäisyn perusasiat, ennen kuin itse alkaa sellaista itse käyttää.
"Menkat tulevat taukoviikolla, eli munasolun on irrottava."
Korjataanpa hieman käsityksiäsi asiasta:
- Yhtään munasolua ei (oletusarvoisesti) irtoa koko sinä aikana (taukoviikot mukaan lukien!) kun käytät pillereitä/rengasta/laastaria.
- Yhdistelmäehkäisypillereitä tai siihen verrattavissa olevia ehkäisykeinoja (laastari, rengas) käytettäessä ei tule ikinä menkkoja.
- Taukoviikon vuoto on tyhjennysvuotoa, ja aiheutuu siitä, että kohdun limakalvo poistuu elimistöstä hormonitason laskiessa taukoviikolla pillerinsyönti- tai renkaan-/laastarinkayttöviikkojen tasoa alhaisemmaksi.
- Taukoviikon jälkeen pillereiden syönnin aloittaminen tai uuden laastarin/renkaan asettamisen on tapahduttava viimeistään 7 päivän kuluttua tauon alusta, koska muutoin hormonitasot laskevat liian alas, ja munasolu saattaa irrota, jolloin hedelmöittyminen ja raskaaksi tuleminen on mahdollista.
- kyllä se ehkäisyteho
säilyy taukoviikon aikana. Sitä taukoviikkoa ei vaan saa pidentää yli 7 päivän mittaiseksi. Lyhentää saa, jos haluaa vaikka muuttaa kuukautistensa alkamispäivää.
Ja kyllä, minäkin olen Nuvaringin käyttäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764568Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1523546Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381014- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27862