vastaan on kun ei noteeraa mitenkään ja marssii suoraan korkeimpaan instanssiin josta apua saa, se on minun neuvoni muille.
Ei pidä päästää kiusaajaa myöskään niskan päälle - ts. ei saa näyttää ärsyyntyvän.
Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä edelleenkin että kiusaajat ovat maamme pohjasakkaa ja varsinkin sellaiset esimiehet jotka eivät puutu asiaan.
Paras ase
18
989
Vastaukset
- Nimetön
sitä jaksaa? Olen jo pitemmän aikaa näytellyt etten huomaa yhtään mitään. Pomo ei sano joka aamu edes huomenta, saati että puhuisi päivän aikana yhtään mitään minulle. Toisten kanssa kyllä juttelee. Ikävintä on nähdä kuinka hän aamulla ensimmäiseksi marssii tämän mollaajani luo juttelemaan mukavia.
Joku mollausjuttu tuossa täytyy olla takana, mutta pieni työpaikka kun on niin toiset työntekijät myötäilevät äänekkäintä ja minulle ei kukaan suostu kertomaan mistä on kysymys.
Stressitaso alkaa olla aika korkealla. - tiedän kokemuksesta
Olin hyväuskoinen,enkä kiinnittänyt huomiota kummallisiin sattumuksiin.Ajattelin, että saattuuhan sitä. Sitten esimiesnainen tuli varta vasten huoneeseeni kertomaan, että voi voi miten kun nyt kävi niin, että kaikkien sinua myöhemmin tulleiden palkkoja nostettiin ja nyt nämä saavat kaikki palkkaa enemmän kuin sinä. Outo uutinen minustakin se oli, varsinkin kun ko pomo itse oli palkkoja nostanut.
Kun näin jälkeenpäin tiedän miten rajuksi kiusaaminen yltyi, oli tuo palkkauutisointi vain siksi, että ymmärtäisin pahantahtomisen kaiken takana. Kiusaaminen ei tuota haluttua tulosta, voimattomuutta ja ahdistumista, jos uhri ei reagoi. Jos et reagoi, alkaa selkokiusaaminen, niin että varmasti reagoit. - Toimia heti!!
Kiusaamiseen pitää reagoida välittömästi!.Ei leikkiä mitään.Heti härkää sarvista.Ensimmäisen kiusaamisen jälkeen soitto työsuojeluun ja palaveri pystyyn,missä kerrotte selkein sanoin ,kuinka pahalta tuntuu ja haluatte sen loppuvan.Ottakaa vaikka joku tuttu tilaisuuteen mukaan.Tehkää heti selväksi muuten kiusaaminen vie mielenrauhanne ja terveytenne.
Siinä ei ole mitään hävettävää sillä kiusaaminen on laitonta.
Itse olen yrittänyt juuri tätä ei-noteeraamista mutta tilenne paheheni tosi pahaksi.Porukka lisääntyi ja otteet koveni.
Toimikaa heti.
Reagoiminen syö teidän elävältä.Kiusaaja saa elinvoimanne ja elämänilonne.- yltyy vain
Saattahan olla että joku työkaverisi tottumuksesta
tekee noita temppujaan, ja asettuu kun näkee ettei tepsi. Epäilen vain, että se jäisi siihen.
Jos savustamassa on isompi porukka ja esimiehet siinä mukana nujertaminen vedetään niin rajuksi, että siihen on pakko reagoida.
Minulle pomo selitti että johtoryhmässä on oikein ihmetelty miten hyvin olen sietänyt kiusaamista. No, tämän heiton takana oli varsinkin se, että haluttiin minun ymmärtävän, että en saa apua keneltäkään, koko johtoryhmä on hommassa mukana. Myöhemmin selvisi, että näin tosiaan oli. Konsteissan tämä porukka oli oikein luova (pitkat perinteet talossa), ja totta kai minut joukkokiusaamalla saatiin talosta ulos. - ettet voi
yltyy vain kirjoitti:
tekee noita temppujaan, ja asettuu kun näkee ettei tepsi. Epäilen vain, että se jäisi siihen.
Jos savustamassa on isompi porukka ja esimiehet siinä mukana nujertaminen vedetään niin rajuksi, että siihen on pakko reagoida.
Minulle pomo selitti että johtoryhmässä on oikein ihmetelty miten hyvin olen sietänyt kiusaamista. No, tämän heiton takana oli varsinkin se, että haluttiin minun ymmärtävän, että en saa apua keneltäkään, koko johtoryhmä on hommassa mukana. Myöhemmin selvisi, että näin tosiaan oli. Konsteissan tämä porukka oli oikein luova (pitkat perinteet talossa), ja totta kai minut joukkokiusaamalla saatiin talosta ulos.Harmi, ettet voi kertoa firman nimeä, sillä ainakin itse kiertäisin sen kaukaa niin potentiaalisena työntekijänä kuin potentiaalisena asiakkaanakin.
Toivottavasti olet löytännyt uuden, asiallisesti toimivan työyhteisön. - ikävä sanoa
ettet voi kirjoitti:
Harmi, ettet voi kertoa firman nimeä, sillä ainakin itse kiertäisin sen kaukaa niin potentiaalisena työntekijänä kuin potentiaalisena asiakkaanakin.
Toivottavasti olet löytännyt uuden, asiallisesti toimivan työyhteisön.Netissäkin näkyy, että kiusaajien halu vahingoittaa on totaalista.
Yksi osoitus kampittajien sairaudesta on notkuminen näilläkin palstoilla kalastelemassa tietoja. Jos vaikka oma uhri olisi erehtynyt kirjoittamaan nettiin jotain raskauttavaa ja vaikkei olisikaan, niin aina täältä kieroilijakin löytää uusia ideoita. - pitkän perinteen,
yltyy vain kirjoitti:
Minulle pomo selitti että johtoryhmässä on oikein ihmetelty miten hyvin olen sietänyt kiusaamista. No, tämän heiton takana oli varsinkin se, että haluttiin minun ymmärtävän, että en saa apua keneltäkään, koko johtoryhmä on hommassa mukana. Myöhemmin selvisi, että näin tosiaan oli. Konsteissan tämä porukka oli oikein luova (pitkat perinteet talossa), ja totta kai minut joukkokiusaamalla saatiin talosta ulos.niin mitenköhän noin mahtavat herrat ja rouvat eivät ole jo tähän mennessä saaneet muodostettua täydellistä mätien yhteisöä, vaan aina kuitenkin löytyy sellainen, jota pitää ruveta savustamaan pois? Hyvä, kun pääsit persoonallisuushäiriöisten suojatyöpaikasta hengittämään raikasta ilmaa.
- ollakin
ettet voi kirjoitti:
Harmi, ettet voi kertoa firman nimeä, sillä ainakin itse kiertäisin sen kaukaa niin potentiaalisena työntekijänä kuin potentiaalisena asiakkaanakin.
Toivottavasti olet löytännyt uuden, asiallisesti toimivan työyhteisön.paras keino loppumiselle kun boikottiin sellainen yritys / yhteisö missä kiusaamista "sallitaan".
Puskaradio toimimaan ja asiakkaat "kaikkoaisi". - vissiinkin siellä
pitkän perinteen, kirjoitti:
niin mitenköhän noin mahtavat herrat ja rouvat eivät ole jo tähän mennessä saaneet muodostettua täydellistä mätien yhteisöä, vaan aina kuitenkin löytyy sellainen, jota pitää ruveta savustamaan pois? Hyvä, kun pääsit persoonallisuushäiriöisten suojatyöpaikasta hengittämään raikasta ilmaa.
Pakko pitää yhtä, vaikka tässä porukassa jokainen on toisensa vihollinen.
- työpaikkoja.....
vissiinkin siellä kirjoitti:
Pakko pitää yhtä, vaikka tässä porukassa jokainen on toisensa vihollinen.
löytyy, missä ei tarvitse moista lapsellista kiusaamista sietää. Tosin se on eriasia löytyykö kiusatulta voimavaroja uuden etsimiseen yms. henkinen väkivalta on hirveä energia syöppö :(
- joo ehkä
ehkä paras apu siihen mutta kuitenkin ihmishenki kyseessä ja kuinka kauan sitä jaksaa. Eräässä big 4 tilintarkastusyhteisössä ainakin aika käsittämätöntä toimintaa.
Pahin työpaikkakiusaajani on esimieheni joka on ihan hullu ja mielenvikainen. - kaivaa oma kuoppansa
Ihminen, joka toisesta levittää huhuja joutuu vastaamaan niistä, loppujen lopuksi. Kun antaa tämän ihmisen tehdä homman ihan omasta puolestaan niin jossain vaiheessa tulee se piste,että toiset alkavat miettimään vähän hänen motiivejaan. Jos joku toimii jatkovasti näin ja vielä kiusattu kohde vaihtuu niin jäljelle jää... niin mitä. Paskanpuhuja, jota muut karttavat. Tämä on hidas mutta varma tapa. Paha ihminen kaivaa omaa kuoppaansa... ja sitten ei tarvitse muuta kuin katsoa vierestä. Uskon, että aika usein paha saa palkkansa, ei tosin aina eikä heti mutta.. aika usein :-)
- ei ole
tarvinnut koskaan turvautua tuollaisiin keinoihin, pärjätäkseni työelämässä sillä ihan omilla avuillani olen tullut toimeen työtehtävissäni.
Inhoan juoruja ja juoruajia - olivat sitten totta tai tarua. Mielestäni ihmisten henkilökohtaiset asiat kuuluvat ihmiselle itselleen eikä kenellekään muille, varsinkaan työtovereille tai työnantajalle
Tärkeintä on kuinka hoitaa työnsä eikä henkilön mahdolliset tai mahdottomat ihmissuhteet.
Loppuanalyysi= henkilökohtaisesti en välitä mitä puhutaan jos joku siitä elinvoimaa ja tyydytyksen saa siitä itselleen korvatakseen jotain muita puutteita elämässään - sellaisten ihmisten kohdalla kateus on suurin motiivi ja sen tiedän faktana ihan luotettavalta taholta. - hyvä10
ei ole kirjoitti:
tarvinnut koskaan turvautua tuollaisiin keinoihin, pärjätäkseni työelämässä sillä ihan omilla avuillani olen tullut toimeen työtehtävissäni.
Inhoan juoruja ja juoruajia - olivat sitten totta tai tarua. Mielestäni ihmisten henkilökohtaiset asiat kuuluvat ihmiselle itselleen eikä kenellekään muille, varsinkaan työtovereille tai työnantajalle
Tärkeintä on kuinka hoitaa työnsä eikä henkilön mahdolliset tai mahdottomat ihmissuhteet.
Loppuanalyysi= henkilökohtaisesti en välitä mitä puhutaan jos joku siitä elinvoimaa ja tyydytyksen saa siitä itselleen korvatakseen jotain muita puutteita elämässään - sellaisten ihmisten kohdalla kateus on suurin motiivi ja sen tiedän faktana ihan luotettavalta taholta.kirjoitus.Ymmärsin nyt paremmin omia haukkujiani ja kiusaajiani.
Ja sen,että on tyhmää lähteä siihen leikkiin mukaan niin kuin olen heikkouttani tehnyt.
Omia puutteita ei pitäisi korvata toisen puutteilla mässäilemällä.
Kiitos! - suomessa
riittää.
Tosiaan, paha saa varmaan vielä joskus palkkansa - niin se vaan tässä maailmassa menee.
Varsinkin sellainen "pahis" joka tarkoituksella tuhoaa toisten ihmisten elämää puheillaan ja teoillaan eikä raukka myönnä tekevänsä sitä.
Vielä kerran korostan "pahojen juoruajien osuutta kaikilla työpaikoilla" saavuttaakseen omia etujaan.
Sellaisten on helppo räpytellä "suomuisia" silmiään ja teeskennellä viatonta. - yhtä kiusaajaa
suomessa kirjoitti:
riittää.
Tosiaan, paha saa varmaan vielä joskus palkkansa - niin se vaan tässä maailmassa menee.
Varsinkin sellainen "pahis" joka tarkoituksella tuhoaa toisten ihmisten elämää puheillaan ja teoillaan eikä raukka myönnä tekevänsä sitä.
Vielä kerran korostan "pahojen juoruajien osuutta kaikilla työpaikoilla" saavuttaakseen omia etujaan.
Sellaisten on helppo räpytellä "suomuisia" silmiään ja teeskennellä viatonta.Paha saa palkkansa, ainakin joskus, mikäli Hesarin yleisönosastokirjoitukseen on uskomista. Siinä eräs kiusaaja kuvaili omia synkkiä jälkituntemuksiaan itsensä masinoimasta kiusaamisesta. Muistaakseeni hän esitti kirjoituksensa lopussa vetoomuksen kiusaamiseen puuttumisesta. Monta vuotta kolkuttava huono omatunto ja syyllinen olo on kova, mutta ei varmaankaan riittävä hinta.
- yksi pöhkö
Tv:sä tulee lauantaisin SELVEITYJÄT ne on tällä hetkellä kiinassa 2 eri heimon ihmisryhmää punoo juonia toistensa vastaan tekee liittoja, ja tää on viihdettä....
Aivan samaa tapahtuu työpaikoilla!. Kiusaajaa ei voi voittaa ne on mestareita omissa peleissään ja ainut joka "tekee mitä käsketään" ja ne jotka on poistunut yhteisöstä erotettuna, "ei tehny niin kuin oli käsketty" hyvässä lykyssä tää on ainoa joka pääsee eläkkeelle töistään, muut on leimattu jatkuvaan työttömyyteen, entisinä työntekijöinä näin ryhmä toimii ja sana leviää - turiset
yksi pöhkö kirjoitti:
Tv:sä tulee lauantaisin SELVEITYJÄT ne on tällä hetkellä kiinassa 2 eri heimon ihmisryhmää punoo juonia toistensa vastaan tekee liittoja, ja tää on viihdettä....
Aivan samaa tapahtuu työpaikoilla!. Kiusaajaa ei voi voittaa ne on mestareita omissa peleissään ja ainut joka "tekee mitä käsketään" ja ne jotka on poistunut yhteisöstä erotettuna, "ei tehny niin kuin oli käsketty" hyvässä lykyssä tää on ainoa joka pääsee eläkkeelle töistään, muut on leimattu jatkuvaan työttömyyteen, entisinä työntekijöinä näin ryhmä toimii ja sana leviääMinun kiusaajani huusi minulle:minua et voi voittaa!!Ihan päin naamaa.
Hän tuli myöhemmin töihin kuin minä mutta oli jo esimiehen kanssa hyvää pataa.En tiedä, kuinka hyvää...
Se nainen oli todella ilkeä manipuloija.
Toisaalta melko säälittävä.
4 lasta ja vanhin oli 17v.nainen oli 47v
Nainen oli minulle tosi ilkeä mutta itki muiden kuullen kuinka ilkeä minä olen.
Hän sai minut mukaan leikkeihinsä.
Älkää menkö mukaa.
Teistä tehdään syntipukki.
Nämä tollot osaa yhden asian ja se on kiusaaminen.Siinä he voittavat kaikki muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948