inner conch

nimama

Kertokaapa kokemuksianne inner conchista! Oon lukenu, että kipeetä ottaa, niin laitto kuin paraneminenkin ja kauan menee ettei sillä kyljellä voi edes nukkua. Voiko mitenkään verrata tragukseen? Laitoin vuosi sitte. Lävistys ei ottanu kipeetä, pientä takapakkia meinas tulla paranemises, mut sit yks kaks se parani ihan täysin. Tykkään ihan mielettömästi traguksestani ja haluaisin jotain toisenlaista kivaa toiseen korvaan ja se olis just toi inner conch.

6

13337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .Ilona.

      Itselläni ei ole tragusta, joten siihen en voi verrata. Minulla on inner conch, kaksi cartilagea, useita lobe-venytyksiä ja dermal punch rustossa, ja nämä ovat ainoita, joihin voin kokemuksiani verrata.

      Itselläni tällaiset peruslävistykset eivät ole sattuneet juuri lainkaan. Tunnen kivun kuitenkin eri tavalla kuin useimmat muut. Inner conch ei ole mielestäni edes kovin paha. Lävistäminen käy nopeasti ja sen jälkeen tuntuu vain se perustykytys/-jomotus.

      Omani teki eräs aloitteleva lävistäjä (johon kuitenki luotin, ja luotan edelleen), joten kaikki ei välttämättä mennyt aivan putkeen. Reiän kohdalle muodostui eräänlainen patti, joka kuitenkin lähti itsestään noin puolessa vuodessa. Patti sijaitsi korvan takana, joten se ei näkynyt mihinkään, eikä muutenkaan sen suuremmin häirinnyt. Pidä kuitenkin huolta, että lävistykseen laitetaan tarpeeksi pitkä tappi! Itselleni laitettiin vain (muistaakseni) 5 mm pituinen tappi, ja kun korva turposi, koru meinasi upota korvan sisään. Sain korun itse vaihdettua pidempään (n. 10 mm?) -tosin siinä oli paljon tuskaa ja vaivaa.

      Muutaman päivän arkuuden jälkeen pystyin kyllä ihan hyvin nukkumaan inner conch -puoleisella kyljelläni.

      • nimama

        Mulla on hirmu matala kipukynnys, siks haluaisinkin aina valmiit lävistykset ilman sitä kipua... Mut kuten navan ja traguksen kohdalla oli pakko todeta, että ei se itse laitto sattunut juuri lainkaan, päätin itse itseäni rohkaisten käydä laittamas sen reijän. Eikä se sen pahempaa ollut kuin verenluovutukses käynti, jota sentään oon jo vuosia harrastanut. Nyt sit vaan taas ootellaan, että reikä paranee! Kyllä joka lävistys (tai nää kaikki kaks aiempaa...) on ollu sen tuskan arvoisia, pois en ottais!
        Neljä kuukautta paukahti karenssia verenluovutukseen, se eniten harmittaa, mut onneks just hiljan kävin, en nyt muutenkaan ihan hetkeen vois käydä. Aiemmin lävärien karenssi oli puoli vuotta. Turvallisuus ennen kaikkea!


      • .Ilona.
        nimama kirjoitti:

        Mulla on hirmu matala kipukynnys, siks haluaisinkin aina valmiit lävistykset ilman sitä kipua... Mut kuten navan ja traguksen kohdalla oli pakko todeta, että ei se itse laitto sattunut juuri lainkaan, päätin itse itseäni rohkaisten käydä laittamas sen reijän. Eikä se sen pahempaa ollut kuin verenluovutukses käynti, jota sentään oon jo vuosia harrastanut. Nyt sit vaan taas ootellaan, että reikä paranee! Kyllä joka lävistys (tai nää kaikki kaks aiempaa...) on ollu sen tuskan arvoisia, pois en ottais!
        Neljä kuukautta paukahti karenssia verenluovutukseen, se eniten harmittaa, mut onneks just hiljan kävin, en nyt muutenkaan ihan hetkeen vois käydä. Aiemmin lävärien karenssi oli puoli vuotta. Turvallisuus ennen kaikkea!

        ...uuden lävistyksen johdosta :) Uskallus kannattaa aina.


    • foxy_

      mulla on ollu inner conch n. 3 kuukautta ja melko kipee se on ollu koko ajan. puhdistan sen kaks kertaa päivässä mut nyt viimesen kahden viikon aikana on tullu päiviä ku en oo puhdistanu ku kerran päivässä. lisäks nyt on tullu kylmät ilmat ja on pakko käyttää pipoa, ja näiden kahden vaikuttajan perusteella (luulen näin) tää lävistys on nyt paisunu ihan hulluna. se tuli yhtäkkiä todella herkäks ja paisu vaan niin paljon ettei koko pirun tappia kohta enää nähny. kokeilin siihen suolaliuosta ja ku koitin hieman tutkailla sitä lävistystä tän suolaliuossession jälkeen, ni sieltä reiästä tuli jotain finnin talia tai mätää muistuttavaa tavaraa ihan kunnolla. pelottavaa tässä on se et tää vaikuttaa myös mun leukaan.. leukaa meinaan ku auon ni tuntuu kyllä jonkutyyppistä kipua/jomotusta. oon nyt kerran kokeillu suolaliuosta ja pakko kyllä ottaa lävistäjään yhteyttä tän takia kosk toi leuka saa mut aivan vainoharhaseks.
      mitä tästä opin? ota lävistykset aina tosissaan! (luulin olevani "konkari" ku tää oli 7. lävistys..)

      • Anonyymi

        mulla kävi sama juttu. otin inner conchin n. 3kk sitten ja koko korva imusolmukkeet turpos ihan sikana. leukaan vaikutti myös ja tätä kesti n. viikon. särkylääke onneks autto vähän turvotukseen ja särkyyn, ja laitoin kans suolaliuosta pari kertaa päivässä. sit lävistys parani ihan yhtäkkiä, mutta nyt ku vaihdoin tapin rengaskoruun, niin alko turvotus uudestaan. ei mikään helpoin lävistys siis…


    • Anonyymi

      Mulla conch:in itse lävistäminen ei paljoa tuntunut ja sain nukuttua sillä puolella jo toisena yönä ilman kipua. Ollut nyt kuukauden minulla ja ihan hyvin vaikuttaa parantuvan. Kivuttomampi kuin helix tai nenälävistys minun kohdallani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe