Hei kaikille. Tulin katumapäälle ja palasin galuppeineni takaisin.
Ketkä ovat mielestänne älykkäitä?
1. Mensan testeissä pärjänneet.
2. Akateemisesti oppineet.
3. Insinöörit.
4. Kansanedustajat.
5. Virkamiehet.
6. Toisinajattelijat.
7. Lakimiehehet.
8. Humanistit.
9. Uskovaiset.
10. Egologistit.
11. Materialistit.
12. Luuserit.
13. Työnarkomaanit.
14. Isänmalliset.
15. Kapitalistit.
16. Kommunistit.
17. Työlleen/menestymiselleen uhrautuneet.
18. Kodilleen/perheelleen uhrautuneet.
19. Opillisista kirjoista ammentaneet.
20. Oppi-isistä ammentaneet.
21. Tieteen lapset.
22. Uskon lapset.
23. Itse elämässään oppineet.
24. Itse elämässään opastetut.
25. Muut. Mitkä?
Ketkä ovat älykkäitä-gallup
23
712
Vastaukset
Mutta nekin kuvaavat vain yhtä älykkyyden osa-aluetta. Nuo muut eivät mielestäni välttämättä kerro älykkyydestä yhtikäs mitään. Muista hyvistä ominaisuuksista, kuten ahkeruudesta, hyvinkin.
- makoileva stallari
Sinä tulit!
- pikkasen...
makoileva stallari kirjoitti:
Sinä tulit!
nopee...
- makoileva stallari
pikkasen... kirjoitti:
nopee...
paljon eroa C Eastwoodista!
- Mr.Kalluppi
galluppejani pitäkää. Ei tämä ole mitään vakavaa tieteellistä tutkimusta. Harhaillaan vapaasti mielikuvitusmaailmoissamme. Ehkä sieltä jotain oivallamme:)
- persona-non-grata
pärjäämisellä, jos mensan jäseneksi pääseminen elämän ainoa meriitti? Onko se sinusta älykkyyden mitta?
persona-non-grata kirjoitti:
pärjäämisellä, jos mensan jäseneksi pääseminen elämän ainoa meriitti? Onko se sinusta älykkyyden mitta?
Minun mielestä älykkyyttä on vain yhdenlaista ja sitä voidaan assosiaation kautta soveltaa mihin tahansa. Sitten toki on jotain erityisiä ominaisuuksia, jotka voivat osaltaan suunnata älykkyyttä johonkin tiettyyn suuntaan.
Mensan testi mittaa älykkyyttä, mutta ihminen voi silti olla rajoittunut älyn käytössä eli ei esim. pysty ajattelemaan asioita laajalti ja assosiatiivisesti. Se taas on neroutta, kun pystyy.persona-non-grata kirjoitti:
Ei, sillä ei ole normaalin elämän kanssa mitään merkitystä. Enhän minä sellaista väittänyt. Väitin vain, että se mittaa yhtä tiettyä älykkyyden osa-aluetta. Tunneäly onkin jo toinen juttu, mutta sen mittaaminen onkin hankalampaa kuin matemaattis-loogisen.
- Mr.Kalluppi
Minä olen kyselijä, te vastailette.
Jk. Olkoon sitten. Kerron oman mielipiteeni. Täydellistä ja kokonaisvaltaista ihmisen kaikki osa-alueet huomioivaa älykkyyttä ei mensan testeillä selville saada. - persona-non-grata
dazu kirjoitti:
Minun mielestä älykkyyttä on vain yhdenlaista ja sitä voidaan assosiaation kautta soveltaa mihin tahansa. Sitten toki on jotain erityisiä ominaisuuksia, jotka voivat osaltaan suunnata älykkyyttä johonkin tiettyyn suuntaan.
Mensan testi mittaa älykkyyttä, mutta ihminen voi silti olla rajoittunut älyn käytössä eli ei esim. pysty ajattelemaan asioita laajalti ja assosiatiivisesti. Se taas on neroutta, kun pystyy.jotka todella ovat rajoittuneita oman älynsä käytössä, vaikka muuten huomattavasti normaalia korkeampi ÄÖ olisikin:) ...
ÄO 148 24:n keskijakautamalla..
Monet briljenteeraa suurella ÄOluvulla vain..
Siinä pitäisi ilmotta keskijakautuma myös
Aiksemmin Mensan raja oli 130 eri keskijakautumalla
Sama asia silti *tiplonkini jemmassa*
Vai raamitanko sen
30 pykälän ero haittaa kommunikointia, huumorintajussa eroja- 131 ja keskijakauma 15
anzzy kirjoitti:
ÄO 148 24:n keskijakautamalla..
Monet briljenteeraa suurella ÄOluvulla vain..
Siinä pitäisi ilmotta keskijakautuma myös
Aiksemmin Mensan raja oli 130 eri keskijakautumalla
Sama asia silti *tiplonkini jemmassa*
Vai raamitanko sen
30 pykälän ero haittaa kommunikointia, huumorintajussa erojaJa aikaisemmin tuo mainitsemasi 148 ja 24 keskijakaumalla. Muuttui muistaakseni elokuussa 2007.
- disadora
että itseoppinut on ainoa oppinut.Muut ovat opetettuja.
- puhut
viisaita.
- disadora
puhut kirjoitti:
viisaita.
kauniisti:)
- harvemmin
disadora kirjoitti:
kauniisti:)
kohtaa oppineita. Enimmäkseen opetettuja apinoita.
- Mr.Kalluppi
sihteerikköäni. Itselläni kun ei voi olla omaa mielipidettä kuivahkona gallupistina.
- disadora
Mr.Kalluppi kirjoitti:
sihteerikköäni. Itselläni kun ei voi olla omaa mielipidettä kuivahkona gallupistina.
kuivahko voi olla jos se sihteerikkö sinusta pitää;) Muistapas se.
- Mr.Kalluppi
disadora kirjoitti:
kuivahko voi olla jos se sihteerikkö sinusta pitää;) Muistapas se.
Minähän totesin sihteerikköni pitäneen sinun vastauksestasi, ei minusta. Sihteerikköni pitää edelleenkin minua kuivahkona tilastotieteilijänä.
- ...
Noista kaikista ryhmistä löytyy varmaan älykkäitä, mutta kukaan ei voi olla kaikkea.
- ovat älykkäitä
Ei ainakaan disadora.
- Mr.Kalluppi
Jatkakaa ihmessä turisemista jos olette vielä unettomia. Itse poistun väsyneenä joukosta.
Silti tietyin varauksin ;o)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837