Voisiko joku joka käynyt laserissa tai neulaepilaatiossa kertoa, mitä tuolla varsinaisesti tehdään?
Minkälaiselta kasvot näyttävät kyseisten toimenpiteiden jälkeen?
Sekä miten monta kertaa tuolla pitää oikeasti käydä?
Mä alan olla todella epätoivoinen. En pysty enää nyppimään kaikkia karvoja, kun ne vaan leviää kasvoissa...
Miten monella on tapahtunut tuota pigmentin muutosta? Itse rusketun hyvin kesäisin... Onko ihon pigmentillä tuohon mitään merkitystä?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Laser / neulaepilaatio
3
2161
Vastaukset
- ---
Laserepilaatiossa tehokkaalla laservalolla kuumennetaan karvatupet niin paljon että ne kuolevat. Hoitoa varten ei saa olla päivettynyt ja karvat tulee olla tummia. Karvat pitää myös sheivata tarkasti ettei pinnalla oleva karva ime turhaan laservaloa ja pala. Kasvoja käsitellessä silmät peitetään kokonaan valoa läpäisemättömillä kupeilla ja silti valopulssi häikäisee jonkin verran. Alexandriittilaser on kivuttomampi kuin diodilaser, koska pulssi on paljon lyhyempi. Tuntuu kuin läpsäistäisiin viivottimella lappeellaan. Ylähuuli on kasvoista arin ja siinä yleensä pienennetään tehoa. Hoitokertoja tarvitaan useita, koska kerralla käsitellään vain silloin kasvuvuorossa olevat karvat. Kun 4-6 viikon kuluttua lepovuorossa olleet karvat kasvavat näkyviin, poltetaan ne vuorostaan. Hoitokertoja tarvittaneen 5-8 kertaa ennen kuin kutakuinkin kaikki karvat ovat kuolleet. Hoitoa ei voida antaa aurinkoisena aikana, koska iho ei saa olla päivettynyt ja laserilla käsitellylle iholle ei saa päästää voimakasta auringonvaloa. On eduksi käyttää jatkuvasti hoitojen aikana hyvällä aurinkosuojakertoimella olevaa kosteusvoidetta. Minulla ei tullut koskaan pigmentinmuutoksia kun noudatin tarkasti ohjeita eikä käsittelyä tehty kesäkuukausina. Hoidon jälkeen minulla oli ensimmäisillä kerroilla pientä turvotusta ylähuulessa (sivulliset eivät sitä edes huomanneet). Myöhemmin kun karvat vähenivät, tällaista turvotusta ei enää tullut. Kasvot punoittivat käsittelyn jälkeen noin tunnin, sen jälkeen ei näkynyt enää mitään jälkiä. Hoitaja antoi jääpussin jolla jäähdyttelin kasvoja noin 10-15 minuuttia ennen kotiinlähtöä.
Neulaepilaatiossa työnnetään ohut neula karvatuppeen ja johdetaan sinne sähkövirta. Tämä virta kuumentaa ja ilmeisesti aiheuttaa jonkin muunkin reaktion joka tappaa karvatupen. Karvoissa pitää olla jonkun verran pituutta että kosmetologi näkee mihin suuntaan se kasvaa ja sähköpulssin jälkeen voi vetää kuolleen karvan pois pinseteillä. Neulaepilaatiolla voi poistaa minkä värisiä karvoja tahansa. Ohuet ja hennot karvat ovat vaikeita poistaa. Hoitoväleillä on samat ohjeet kuten laserissakin. Käsittelykertoja tulee ehkä enemmän riippuen karvojen määrästä ja tekijän ammattitaidosta. Hyvä käsittelijä poistanee tunnissa reilut 300 karvaa. Neulan työntäminen ihoon ei satu erityisemmin sen ohuuden vuoksi, mutta sen jälkeinen sähköpulssi kirpaisee. Iho on pidettävä puhtaana ettei tule tulehduksia. Minulla kosmetologi on desinfioinut ihon ennen ja jälkeen hoidon. Käsitellyt karvatupet voivat kehittää pienen ruven ja niiden kannattaa antaa poistua itsekseen muutamassa päivässä. Minulla ei ole tullut mitään suurempia ongelmia neulaepilaatiossa. Hoitoon pitää löytää ammattitaitoinen kosmetologi. Minulla meni useampi satanen hukkaan ensimmäisessä paikassa kun ammattitaitoa ei ollut. - rahan tuhlausta
Testattua karvanpoisto.
http://www.mylaserhairremovalstory.com/- ---
Puuttumatta tuohon linkin kertomukseen kerron omat kokemukseni. Siis TIESIN että laser tehoaa vain tummaan karvaan, sitä tehokkaammin mitä tummempaa karva on ja kontrasti ihoon hyvä (voidaan käyttää riittävän suuria tehoja). Olen käynyt siis molemmissa, sekä laserissa että neulaepilaatiossa (vaaleammat karvat) ja niiden yhteistoiminnalla olen päässyt eroon pysyvästi karvoistani kasvoissa. Yksittäisiä karvoja (alle 10 kpl) vielä kasvaa, mutta niitä hoidan pitkin välein pois, eikä välttämättä edes tarvitsisi, mutta kun muutama niistä on hyvin paksuja ja näkyviä.
Säärille ja käsivarsille riittää hyvin epilaattori pitkin välein. Tuollaista karvanpoistoa kuin tuossa linkissä esitettiin, en ole tarvinnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996174
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993072Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262135Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?881053Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784