Yksinhuoltajien seurustelu?

M39

Tuossa on nyt jonkin aikaa tullut selattua oman alueen naisia läpi niin itse olen ohittanut suoraan kaikki yksinhuoltajat,.. ihan vaan ennakkokuvitelmani takia.
Itselläni on yhteishuoltajuus eli joka toinen viikko ihan omaa aikaa ja omalta kohdaltani olen mietiskellyt että eipä montaa tuntia olisi lapsi viikolla mahdollista treffailla, siis luokkaa 3 * 1h viikossa. Tuolla määrällä nyt pitää suhdetta yllä seuraavaan viikkoon mutta että semmoista olisi kokoajan.. ei toimis mulla.

Joten mites tuo menee yksinhuoltajilla, onko sitä aikaa seurusteluun oikeasti? Siis sellaista aikaa että voi ihan kahden olla ja tehdä jotain?
Miten siis YH seurustelee?

46

5792

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'seurustelee'

chäteissä illat/yöt läpeensä. ja päivätkin jos ovat työttömiä.
      ja kun joskus pääsevät ulos se onkin menoa.
      kannattaa kiertää kaukaa.

• aikuinen nainen

Ei sitä aikaa seurusteluun kyllä kovin paljon jää jos lapset vielä pieniä kuten minulla. Kuukaudessa ehkä yksi lapseton viikonloppu joten silloin pystyy kunnolla "seurustelemaan". Kyllä muu aika kuukaudesta olisi puhelimen ja tietokoneen kautta tapahtuvaa yhteydenpitoa. Ja harva mies tähän suostuu. Aina on toki mahdollista järjestellä vapaata lapsenvahdin avulla ja sitä toki järjestetään jos siltä tuntuu.

• ei seurustelusuhdetta kiitos

Sitä "seurustellaan" sillä tavalla, että lapset ovat mukana elämässä..ihan niin kuin normaalielämässä kuuluukin...Kyllä sitä voi tehdä asioita yhdessä, vaikka lapset olisi kotona tai mukana...Muutenkin koko "seurustelu" -käsite on mielestäni ihan typerä. Itse en missään nimessä halua miestä jonka kanssa "seurustella" vaan haluan ihan tavallisen parisuhteen, johon myös lapset kuuluu niin kuin ihan tavallisessa normaalielämässä kautta vuosituhansien ovat kuuluneet. Lapset on vaan osa elämää. Se on sinun omaa vajavaisuuttasi, ettet kykene suhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia. Ja kuka nainen sinua oikeasti edes haluaisi, jos et kykene tapaamaan naista kuin silloin kun lapset ovat "poissa silmistä". Oot kyllä rajoittunut...

• Seurustelu on ihan normaalia

Hetkinen... Kyllähän siinä alkuvaiheessa on hyvä tutustua toisiinsa ihan
        aikuisten kesken, ilman lapsia. Sehän on ihan selvä että jossain vaiheessa ne
        lapsetkin alkavat olemaan kuvioissa mukana, mutta älä nyt oikeasti odota, että
        moni olisi valmis heti alkuvaiheen treffeillä tapailemaan sinua lasten läsnäollessa.
        Minusta se ei ole edes lapsia kohtaan kovin kohteliasta raahata heitä
        itsellekin vieraiden ukkojen seuraan, varsinkin jos ne treffikumppanit vaihtuvat useinkin.

• yh-äiti-71

Minäkin kierrän kaukaa miehen joka ns alkaa heti kyselemään koska lapsi on pois kuvioista. Ainakin näin 40 lähentyvällä on myös hakusessa ihan normaali perhe-elämä johon kuuluu myös mies ja mahdollisesti myös hänen lapsi/a.
        En tarkoita , että ihan ensimmäisille treffeille mennään lapsi "kainalossa", mutta kyllä ne lapset kuuluvat siihen normaaliin perusarkeen.
        Itse en ainakaan haluaisi seurustella ihmisen kanssa jolle oma lapsi olisi tarpeen vaatiessa pelkkä nurkkaan heitettävä "paketti" :(

• hienoa aikaa
        Seurustelu on ihan normaalia kirjoitti:

Hetkinen... Kyllähän siinä alkuvaiheessa on hyvä tutustua toisiinsa ihan
        aikuisten kesken, ilman lapsia. Sehän on ihan selvä että jossain vaiheessa ne
        lapsetkin alkavat olemaan kuvioissa mukana, mutta älä nyt oikeasti odota, että
        moni olisi valmis heti alkuvaiheen treffeillä tapailemaan sinua lasten läsnäollessa.
        Minusta se ei ole edes lapsia kohtaan kovin kohteliasta raahata heitä
        itsellekin vieraiden ukkojen seuraan, varsinkin jos ne treffikumppanit vaihtuvat useinkin.

Olen ihan samaa mieltä. Jos ollaan tutustumisvaiheessa, en lapsiani ottaisi mukaan "seurusteluun". Eihän sitä voi tietää, kestääkö suhde ja jos joka kuukausi mies sohvalla vaihtuu, ei se voi olla lapsille oikein tervettä.

Ottaisin lapset mukaan kuvioon vasta kun ollaan vakavammalla asteella, useampi kuukausi seurustelua takana. Siksi yh:n on vaikeaa saada suhdetta aikaiseksi, kun sitä yhteistä aikaa ei tahdo löytyä. Minun lapseni eivät koskaan käyneet isällään muuta kuin pari tuntia kerrallaan ehkä kerran kuukaudessa, olinkin ilman parisuhdetta 14 vuotta. Nyt otan sen kaksin verroin takaisin ;) ikää vielä alle 50, lapset pois kotoa ja virtaa riittää säpinää vähän liian kanssa.

• Nimetön 81

Miksi kukaan tasokas mies alkaisi muiden mukuloita katselemaan? Eikö toisen osapuolen pitäisi kunnioittaa toista osapuolta suhteessa? Itse on voi kunnioittaa yhtään näitä YH mammoja, jotka ovat tehneet 20 vuotiaina kakroita jollekin vaimonhakkaajajuopolle ja nyt baarissa luulevat olevansa sinkkuja. Vitun tollot. Valitkaa se ihminen jonka kanssa jatkatte sukuanne tarkkaan, ei minkään teinix flinxin jälkeen.

Sinä joka et halua seurustelusuhdetta, etköhän löydä jonkun peräkammarin pojan, hiljaisen luuserin joka typerään muottiisi muotoutuu. Muut itseään kunnioittavat miehet ei rupea tolloja saatikka typeriä vaatimuksiasi kuuntelemaan. Panee varmaan kyllä jos olet jonkinnäiköinen nainen.

• just joo
        Nimetön 81 kirjoitti:

Miksi kukaan tasokas mies alkaisi muiden mukuloita katselemaan? Eikö toisen osapuolen pitäisi kunnioittaa toista osapuolta suhteessa? Itse on voi kunnioittaa yhtään näitä YH mammoja, jotka ovat tehneet 20 vuotiaina kakroita jollekin vaimonhakkaajajuopolle ja nyt baarissa luulevat olevansa sinkkuja. Vitun tollot. Valitkaa se ihminen jonka kanssa jatkatte sukuanne tarkkaan, ei minkään teinix flinxin jälkeen.

Sinä joka et halua seurustelusuhdetta, etköhän löydä jonkun peräkammarin pojan, hiljaisen luuserin joka typerään muottiisi muotoutuu. Muut itseään kunnioittavat miehet ei rupea tolloja saatikka typeriä vaatimuksiasi kuuntelemaan. Panee varmaan kyllä jos olet jonkinnäiköinen nainen.

Minun lapset ainakin on tehty reilusti yli 10 vuotta kestäneessä avioliitossa eikä minkään juopon kanssa eikä edes 20 vuotiaana...eihän minulla silloin vielä ollut edes poikaystävää...enkä käy koskaan baarissa...
        Hah...mitäs kun itse olet ollut naimisissa sanotaan vaikkapa vain 5-10 vuotta ja jälkikasvua on kertynyt ja vaimo lähtee tai ottaa ja kuolee vaikkapa leukemiaan tai vaikkapa synnytykseen...heh...sit ei kyllä naiset enää sinua halua!!! Ja olithan kehnosti valkannut vaimosi, kun viitsi silleen kuolla..ei ne tasokkaiden miesten naiset ota ja kuole eivätkä missään nimessä jätä koskaan miehiänsä. Saat sitten eleskellä katrainesi yksinäsi koko loppuelämän :)).
        Tasokas mies...heh...se on kaukana susta...

• Tasokkaalla
        Nimetön 81 kirjoitti:

miehellä on sielun sivistysta ja tunne-älyä. Tasokas mies ymmärtää että elämässä sattuu ja tapahtuu, että kaikki asiat ei menekkään kuin ajattelet ja luulet. Tasokas mies tietää että elämä on.

Voi reppana rukkaa, pystyy lukemaan että et ole vielä elämää edes nähnyt, kerro tuo sitten kun huomaat että hetkonen kenenkään otsassa ei lue, että muutun alkoholistiksi 10-vuoden sisällä, tai että mielenterveyteni tulee horjumaan, ja muutun skitsofreeniseksi. Jos olet lukenut lehdistä näistä tapauksista joissa se kunnolinnen ja kaikkien kunnioittama/arvostama perheen isä on tappanut puolisonsa, niin luuletko että nainen ottaisi sellaisen miehen, ei jos otsassa lukisi tulen tappamaan sinut.

Osoitat vain lapsellisuutesi yllä olevan kaltaisilla kirjoituksilla...

Muistathan sinä sitten kun olet naimisissa ja lapsien isä, ettet ikinä korota kättäsi vaimoasi tai lapsiasi vastaan, tai toivo että vaimosi ei ole väkivaltainen.

• huomaa....
        Nimetön 81 kirjoitti:

lukiessaan tämän tyyppisiä kirjoituksia itsessään outoja piirteitä. Toivon, että jossakin elämän vaiheessa joutuisit syömään sanasi ja vielä korkojen kera. Toivotan sinulle oikein helvetillistä elämää. Sinä paskahousu et edes älyä vastata noihin sulle kirjoitettuihin kirjoituksiin.

• ei tod. mitään suhdetta, ki...

Miksi ylipäätään ryhtyä minkäänlaiseen suhteeseen naisen kanssa, jolla on jo jotain vesipäämollukoita toisen äijän kanssa tehtynä?

Sitäpaitsi kertoohan se jotain naisestakin, jos se ei enää alkuperäiselle miehelle ole kelvannut.

• hfjdksl
        ei tod. mitään suhdetta, ki... kirjoitti:

Miksi ylipäätään ryhtyä minkäänlaiseen suhteeseen naisen kanssa, jolla on jo jotain vesipäämollukoita toisen äijän kanssa tehtynä?

Sitäpaitsi kertoohan se jotain naisestakin, jos se ei enää alkuperäiselle miehelle ole kelvannut.

Joku syy siihen on ollut että ukko on lähtenyt.
        Ja kuka ottaa vieraat kakarat elätettäväkseen? sitä se kumminkin on, ei yh:t missään rahassa ui.

• Yhhoh

Oma valintasi, jos et edes ota yhteyttä potentiaaliseen kumppaniin. Eivätkös nämä treffipalstat ole juuri sellaisten ilmoituksia varten?

Ehkä ihan hyväkin. Lapset ovat sellainen asia, että niitä omaamaton ei ikinä voi ymmärtää kuinka ehdottomasti he menevät kaiken muun ohi. Se nyt vaan on niin eikä siinä mikään ihannemies pysty alkuunkaan kilpailemaan huomiosta. Elämä on.

Seurustelu oikeasti on kahden ihmisen yhteinen juttu. Yhden ehdoilla pelattaessa kyseessä on jotain ihan muuta. Ja kun mukana on lapsia, sinun, minun, yhteisiä, silloin säännöt taas uusiutuvat. Jos tässä on jotain epäselvää, kannattaa kasvaa vielä vähän aikaa ja palata sitten kuvioihin.

• Minunkin..

Vastata sinulle vaikka en olekaan yh vaan lapseton. Miksi kuvittelet lapsettomien naisten lähtevän kanssasi suhteeseen???

Minä en ainakaan ottaisi miestä, jolla on lapsia koska niitä ei minullakaan ole. Miksi ottaisin???

Lapset sitovat sinua joka toinen vko, ja kuvittelet ilmeisesti, että lapsettoman naisen pitäisi hypätä täyteen perhe-elämään sinun lastesi kanssa ja onko sinulla sitten aikaa se vko jolloin sinulla on lapset???

Olen sitä mieltä, että lapsia omaavat naiset ja miehet sopivat yhteen ja samoin lapsettomat.

• M39

Ei kaikki lapsettomat noin ajattele, kävin treffeillä lapsettoman kanssa ja hänelle minun jälkikasvu ei ollut ongelma, päinvastoin.
        Lisäksi voin kuvitella monella esim. lapsettomalla henkilöllä voi olla oma elämä vakiintunut sellaiseen rytmiin että se toisen viikon "kevyempi" tapailu _alussa_ ei haittaa vaan on jopa kiva että on hyvin "omaa aikaa", riippuu paljon henkilöstä..

• Todellakin...
        M39 kirjoitti:

Ei kaikki lapsettomat noin ajattele, kävin treffeillä lapsettoman kanssa ja hänelle minun jälkikasvu ei ollut ongelma, päinvastoin.
        Lisäksi voin kuvitella monella esim. lapsettomalla henkilöllä voi olla oma elämä vakiintunut sellaiseen rytmiin että se toisen viikon "kevyempi" tapailu _alussa_ ei haittaa vaan on jopa kiva että on hyvin "omaa aikaa", riippuu paljon henkilöstä..

Löytyy, mutta ovat kyllä harvoja jotka tällaiseen suhteeseen lähtevät, tai ainakin pysyvät sellaisessa...

Ei millään pahalla, mutta tulevaisuus ei todellakaan ole mikään ruusuinen lapsia omaavan miehen kanssa..

• yh-äiti...

yhteishuollossa oleva lapsi on pääsääntöisesti vain toisella vanhemmallaan, esim. minulla, vaikka paperilla lukee hienosti yhteishuolto... niin siltikin lapset ovat 24/7 minulla... ovat isällään vain yhden viikonlopun kuukaudessa.

Ja taas kysymykseesi, kyllä minulla on aikaa deittailla, lapseni ovat jo isoja joten pärjäävät jopa öitä keskenään

• ainakaan

ole ollut ongelmia deittailla miehiä tai seurustella vaikka mulla on kaksi lasta, enkä edes ole heivannut lapsia mummolaan hoitoon vaan asiat on hoituneet ihan itsestään ja ilman veivaamista lasten suhteen ja en tosiaankaan ole esitellyt lapsiani jokaisella vastaantulevalle. Olen nähnyt miestä pääasiassa yhtenä-kahtena arkipvänä sekä sitten se joka toinen vkl ja ei ole ollu ongelmaa kun puhelin on keksitty ja sähköposti.

On ollut sekä lapsellisia että lapsettomia miehiä.

Tällä hetkellä seurustelen vakavasti lapsettoman miehen kanssa, tutustuttiin muutama viikonloppu kahdestaan sitten otettiin lapset mukaan ja kaikki menny hyvin, muutamme muutaman kuukauden päästä yhteen.

Itsekin joskus ajattelin etten edes viitsi tutustua kunnolla lapsettomaan mieheen koska elämäntilanne on niin eri ja menneisyys mutta tässä sen näkee, ei kannata sulkea ovia liikaa muuten se onni voi jäädä sinne oven taakse, joten itse ainakin suosittelen ihmisiä tutustumaan avoimesti toiseen eikä niin paljon kiinnitä huomiota onko lapsia vai ei ja miten se homma sitten toimisi, jos kahden aikuisen välillä on kipinää ja kemiaa ja rakkautta niin asiat vaan loksahtaa yhteen ilman että tarvii tehdä oikeestaan mitään...

• huonosti

Muksun ollessa pieni olin itsekseni.En pystynyt keksimään kuinka järjestäisin aikaa ja virtaa miesjahtiin kun kaikki aika meni arjen pyörittämiseen.Toki lapseni oli mummolassa joinain viikonloppuina ja kerran tapasinkin mukavan miehen jolla oli yhteishuoltajuudessa samanikäinen lapsi.Luulin että homma hoituisi kivuttomasti vaan eipäs hoitunutkaan.Miehellä oli lapsen äiti kuvioissa aktiivisesti ja hän "pääsi" ulkoilemaan enemmän kuin minä jonka lapsen isä eron jälkeen muutti muille maille.Väsyin jo heti alkuun kamppailemaan lastenvahti-saannista ja huonosta omastatunnosta kun halusin nauttia lapseni lapsuudesta mutta mies veti toiseen suuntaan kokoajan milloin mihinkin aikuisten kekkereihin sanoen että hän vaikka maksaa lapsenvahdin.Ymmärrän sen kahdenkeskisen laatuajan kun parisuhdetta ollaan rakentamassa mutta rajansa silläkin.15 vuoden aikana yksi kokemus hyvää yritystä.Ei tämä mies ilkeä ollut,hieman ymmärtämätön vain hypätäkseen kelkkaan mukaan.Kun lapsi oli pieni,olin ensisijaisesti äiti (kukin saa miettiä mitä äitinä oleminen tarkoittaa).Olen sitä nytkin ja ylpeänä katselen tasapainoista ja iloista nuorta miestä jonka olen huolehtinut.Siinä tarpeeksi isoa kiitosta itselleni.Nyt lähden viikonloppumatkalle itseäni hemmottelemaan.

• fluxdreams

Jos yh:n lapsi on jo isompi, esim. ala-asteella tai vieläkin vanhempi, ei minkäänlaisia esteitä täysiveriselle seurustelulle ole.

Pienen lapsen kanssa juttu voi olla toisin, mutta en kyllä pienenkään lapsen yh:ta jättäisi huomioimatta, koska kaikki on tapauskohtaista.

Myös lapsenhoidon järjestyessä seurustelu onnistuu vaikka lapsi olisi ihan pienikin.

Ei turhia ennakkoluuloja siis! Menee moni hyvä nainen ja mies sivu suun jos jättää yh:t huomioimatta.

• sivusta seuranneena

harmittaa, että suurin osa vastaajista ei näyttänyt ymmärtävän koko kysymystä. Täällä on liikaa ihmisiä, jotka ovat jumiutuneet yh sinkku välisiin tappeluihin, sekä tasomääritelmiin, eivätkä he näköjään osaa erottaa oikeita kysymyksiä vit¤#ilusta.

Toivottavasti tänne tulee enemmän ihan oikeitakin vastauksia, sillä itse olen samassa tilanteessa ja asia kiinnostaa.

• M39

Tuntuu että jotkut eivät jaksa lukea ensimmäistä kirjoitustakaan, hirmu äkäisiä vastauksia muutama.. ei kai tuo nyt kovin vaikea kyssäri ollu, ei ainakaan mikään tunteita nostattava pitänyt olla.

• lukijanominaisuudessa
        M39 kirjoitti:

Tuntuu että jotkut eivät jaksa lukea ensimmäistä kirjoitustakaan, hirmu äkäisiä vastauksia muutama.. ei kai tuo nyt kovin vaikea kyssäri ollu, ei ainakaan mikään tunteita nostattava pitänyt olla.

mutta menköön. Näille palstoille kun kirjoittaa vaikka hyvää päivää, niin voi olla varma että useampi vastaus on tyyliltään *tu tässä mikään hyvä päivä ole, kaikki menee päin peetä tms. Ihmiset tulkitsee kirjoituksia itseensä ja elämäntilanteeseensa peilaten, siitä sitten johtuu että puolin ja toisin koetaan erilaisia ärsytyksen tunteita. Jos haluaa samanmielistä seuraa niin ei auta kuin seurustella peilinkuvansa kanssa ja ei tämä ei ole veetuilua.
        Itse pyrkisin vastaavassa tilanteessa tutustumaan ensin ja sitten vasta toisin sulhokanditaatin lasteni eteen, kokonaan en sulkisi yh:ta vaan siviilisäätynsä vuoksi pois ehdokkaista.

• jokainen tulkitsee
        lukijanominaisuudessa kirjoitti:

mutta menköön. Näille palstoille kun kirjoittaa vaikka hyvää päivää, niin voi olla varma että useampi vastaus on tyyliltään *tu tässä mikään hyvä päivä ole, kaikki menee päin peetä tms. Ihmiset tulkitsee kirjoituksia itseensä ja elämäntilanteeseensa peilaten, siitä sitten johtuu että puolin ja toisin koetaan erilaisia ärsytyksen tunteita. Jos haluaa samanmielistä seuraa niin ei auta kuin seurustella peilinkuvansa kanssa ja ei tämä ei ole veetuilua.
        Itse pyrkisin vastaavassa tilanteessa tutustumaan ensin ja sitten vasta toisin sulhokanditaatin lasteni eteen, kokonaan en sulkisi yh:ta vaan siviilisäätynsä vuoksi pois ehdokkaista.

kysymyksen omaa elämäntilannettaan peilaten. Ihminen on vain sellainen.

• yhs

1) Miksi selailla naisia jos ei kuitenkaan pysty järjestämään tapaamisia?

2) Minulla on samanlainen yhteishuoltajuus kuin sinulla ja on kyllä runsaasti aikaa suhteeseen. Minulle ainakin riittää.

3) Jos ihminen pelkää toisen lapsia, niin sopii kysyä, mikä on tärkeämpi - toinen henkilö ihmisenä vai "häiritsevät tekijät". Jos toisen lapsia näkee vain "häiritsevänä tekijänä", todennäköisesti olet sosiaalisesti epäkypsä introvertti yksinäinen susi korostuneella egolla ja tarkoin varjellulla reviirillä.

4) Jos haluaa suhteesta vain miellyttävää hyötyä ja helposti saatavaa/nieltävää viihdettä, niin mieluummin täytyy pistää rahat ja aika yökerhoihin, elokuviin, kauneushoitoloihin, harrastuksiin ja Playboy-lehteen. Suhteeseen sellaisesta henkilöstä EI OLE. 60 veen jälkeen tosin tulee huomattua, ettei ole muuhunkaan paitsi vanhainkotiin vuodeosastolle muistelemaan nuoruuden päiviä täydessä yksinäisyydessä ellei edellä mainitut y-, e-, k-, h- ja P- alkaa tympiä jo kauan ennen sitä.

• M39

>[ 1) Miksi selailla naisia jos ei kuitenkaan pysty järjestämään tapaamisia?]

Siis häh, mitä nyt tarkoitat, sitä lapsiviikkoako osaltani? Heitto 3*1h päti yhdessä seurustelussani aika hyvin, ei ollut naisellakaan sen enempää irroitettavaa kun oli jokunen lapsi hoidettavana. Ja hänellä oli sama viikkorytmi lapsissa kuin minullakin, hyvin toimi tuon suhteen. Ja mitä olen kirjoitellut muutamien naisten kanssa niin kaikilla on ollut sen verran puuhaa ns. lapsiaikana että ei sieltä tuon enempää olisi revittävissä tapaamisille.

> [2) Minulla on samanlainen yhteishuoltajuus kuin sinulla ja on kyllä runsaasti aikaa suhteeseen. Minulle ainakin riittää. ]

Niinkuin kirjoitin, omalla viikolla on aikaa, mutta lapsiviikolla ei paljoa,.. kaikilla ei ole lastenvahteja ja sukulaisia joita voisi hyödyntää seurusteluajan saamiseksi. Voihan olla että sinä voit häipyä seukkaamaan pariksi tunniksi joka ilta lastesi luota mutta mulla se ei onnistu.

> [3) Jos ihminen pelkää toisen lapsia, niin sopii kysyä, mikä on tärkeämpi - toinen henkilö ihmisenä vai "häiritsevät tekijät". Jos toisen lapsia näkee vain "häiritsevänä tekijänä", todennäköisesti olet sosiaalisesti epäkypsä introvertti yksinäinen susi korostuneella egolla ja tarkoin varjellulla reviirillä.]

Mikä sua tässä ahdistaa kun tommosia kirjoitat? Minusta lapset on hyvä pitää hiukan sivummassa kunnes seurustelusta on kehittynyt pysyvämpi ihmissuhde, se ei tarkoita lasten vihaamista.

>[4) Jos haluaa suhteesta vain miellyttävää hyötyä ja helposti saatavaa/nieltävää viihdettä ... ]

Ai se on niin kuin joko tai, että kaikkeen on taivuttava tai on täys paska... just joo.

• että nainen
        M39 kirjoitti:

>[ 1) Miksi selailla naisia jos ei kuitenkaan pysty järjestämään tapaamisia?]

Siis häh, mitä nyt tarkoitat, sitä lapsiviikkoako osaltani? Heitto 3*1h päti yhdessä seurustelussani aika hyvin, ei ollut naisellakaan sen enempää irroitettavaa kun oli jokunen lapsi hoidettavana. Ja hänellä oli sama viikkorytmi lapsissa kuin minullakin, hyvin toimi tuon suhteen. Ja mitä olen kirjoitellut muutamien naisten kanssa niin kaikilla on ollut sen verran puuhaa ns. lapsiaikana että ei sieltä tuon enempää olisi revittävissä tapaamisille.

> [2) Minulla on samanlainen yhteishuoltajuus kuin sinulla ja on kyllä runsaasti aikaa suhteeseen. Minulle ainakin riittää. ]

Niinkuin kirjoitin, omalla viikolla on aikaa, mutta lapsiviikolla ei paljoa,.. kaikilla ei ole lastenvahteja ja sukulaisia joita voisi hyödyntää seurusteluajan saamiseksi. Voihan olla että sinä voit häipyä seukkaamaan pariksi tunniksi joka ilta lastesi luota mutta mulla se ei onnistu.

> [3) Jos ihminen pelkää toisen lapsia, niin sopii kysyä, mikä on tärkeämpi - toinen henkilö ihmisenä vai "häiritsevät tekijät". Jos toisen lapsia näkee vain "häiritsevänä tekijänä", todennäköisesti olet sosiaalisesti epäkypsä introvertti yksinäinen susi korostuneella egolla ja tarkoin varjellulla reviirillä.]

Mikä sua tässä ahdistaa kun tommosia kirjoitat? Minusta lapset on hyvä pitää hiukan sivummassa kunnes seurustelusta on kehittynyt pysyvämpi ihmissuhde, se ei tarkoita lasten vihaamista.

>[4) Jos haluaa suhteesta vain miellyttävää hyötyä ja helposti saatavaa/nieltävää viihdettä ... ]

Ai se on niin kuin joko tai, että kaikkeen on taivuttava tai on täys paska... just joo.

hyppää sun tahtiin antaa aikaa silloin kun sulle sopii, entäs jos nainen haluaa aikaa silloin kun sulle ei sovi? Mitä sanot silloin

Aika ihmeellinen äijä olet, kun sulla itselläkin on lapsia niin luulisi sun tajuavan jotain, mutta ilmeisesti sulle ei naisen lapset ole saman arvoisia kuin sun lapset.

• M39
        että nainen kirjoitti:

hyppää sun tahtiin antaa aikaa silloin kun sulle sopii, entäs jos nainen haluaa aikaa silloin kun sulle ei sovi? Mitä sanot silloin

Aika ihmeellinen äijä olet, kun sulla itselläkin on lapsia niin luulisi sun tajuavan jotain, mutta ilmeisesti sulle ei naisen lapset ole saman arvoisia kuin sun lapset.

Missä olen kirjoittanut että minun tahtiin pitäisi hyppiä, kahden ihmisen aikataulujen sopimisestahan tässä on kyse, että milloinka nähdään seuraavan kerran, ei ole rakettitiedettä.

Mikähän tässä koko jutussa on menny sulta ohi, käy lukemassa alkuperäinen juttu ja mieti onko vastauksissasi mitään itua vai trollaustako vaan haluat harrastaa?

• seurustelee..

Ihan aluksi tapailu (tuskin kovin moni heti virallisesti seurustelee) sujuu kyllä lasten ehdoilla. Mies, jolla on omia lapsia, kyllä ymmärtää tämän. Ainakin normaalisti. Ja jos juttu sujuu hyvin, niin silloinhan miehen voi esitellä lapsille ja aikaa yhdessä oloon on niin paljon kuin haluaa. Alku vaatii molemmilta vähän kärsivällisyyttä, mutta sitähän muussakin elämässä tarvitaan. Valitettavasti minä sain kirjoituksestasi käsityksen, ettet oikein kykene ajattelemaan asiaa naisen lasten kannalta vaan ajattelet sitä, miten paljon hänellä on aikaa sinulle. Sen sijaan et ole valmis joustamaan silloin, kun omat lapsesi ovat sinulla. Siksipä sinun kannattaakin yrittää itsellesi sitä lapsetonta naista.

• M39

Sitten olet saanut väärän käsityksen kirjoituksestani. Tottakai ymmärrän että seurustellaan lasten ehdoilla, siksihän minä kyselinkin että miten te yh:t hoidatte seurustelun jos jo minulla on tiukkaa ajan kanssa lapsiviikolla?

Aika negatiivista vastausta monelta yh:lta tullu, huh huh.

• .............
        M39 kirjoitti:

Sitten olet saanut väärän käsityksen kirjoituksestani. Tottakai ymmärrän että seurustellaan lasten ehdoilla, siksihän minä kyselinkin että miten te yh:t hoidatte seurustelun jos jo minulla on tiukkaa ajan kanssa lapsiviikolla?

Aika negatiivista vastausta monelta yh:lta tullu, huh huh.

Minun nähdäkseni itse asiaan eli yh:n seurusteluun ei ole kukaan vastannut negatiivisesti vaan siihen, miten kirjoitit tuon alku johdannon. Sen on moni käsittänyt laillani väärin, joten siitä sun on suotta pillastua. Mulla ainakin on ihan kivasti omaa aikaa vaikka lapset pääsääntöisesti asuvat luonani. Lasten isä haluaa nähdä lapsia useammin kuin normi sopimus edellyttää ja lapset ovat jo teinejä.

• kolmenäiti

kun en seurustele - ei ole aikaa : ) teen vuorotyötä ja lapsia on kolme.
      Lisäksi en muutenkaan välitä olla koko ajan menossa tai tekemässä jotakin,
      viihdyn kotona - uskoisin kuitenkin, että sitä aikaa saa järjestymään jos haluaa...

• kirjoituksesta saa

jo sellaisen kuvan että yksinhuoltajat ovat jotenkin kakkosluokan kansaa, ihmisiä joita ei edes kannata vilkaista seurustelumielessä

>Tuossa on nyt jonkin aikaa tullut selattua oman alueen naisia läpi niin itse olen ohittanut suoraan kaikki yksinhuoltajat<

>´olen mietiskellyt että eipä montaa tuntia olisi lapsi viikolla mahdollista treffailla, siis luokkaa 3 * 1h viikossa. Tuolla määrällä nyt pitää suhdetta yllä seuraavaan viikkoon mutta että semmoista olisi kokoajan.. ei toimis mulla.< *sulla taitaa itsellä olla aika pieniä lapsia?*

Asian olisi voinut ilmaista paljon fiksumminkin

Joten mites tuo menee yksinhuoltajilla, onko sitä aikaa seurusteluun oikeasti? Ainakin minulla on , lapseni on teinejä ja saan järjestettyä omaa aikaa ihan riittävästi

Siis sellaista aikaa että voi ihan kahden olla ja tehdä jotain? Yllä oleva vastaus pätee tähänkin

Miten siis YH seurustelee? Ihan sammalla tavalla kuin muutkin ihmiset, he tapaavat jonkun ja jos tunteet syttyy, aikaa ja tilaisuuksia järjestyy kyllä :)

• M39

>jo sellaisen kuvan että yksinhuoltajat ovat jotenkin kakkosluokan kansaa, ihmisiä joita ei edes kannata vilkaista seurustelumielessä <

Ihan itse olet sen kuvan keksinyt, mikä tässä allaolevassa nyt muka halventaa yh:ta? Miten tuon voi tuota neutraalimmin kirjoittaa, kyllä, minulla on ennakkokuvitelma oman lapsiviikko ajankäyttöni perusteella ja siksi rupesin kyselemään, en mollatakseni yh:oita

-----------------------
        Tuossa on nyt jonkin aikaa tullut selattua oman alueen naisia läpi niin itse olen ohittanut suoraan kaikki yksinhuoltajat,.. ihan vaan _ennakkokuvitelmani_ takia.
        -----------------------

ja sitten, mikäs alla olevassa närästää, niin todennäköisesti minulla on tuonverran aikaa seurustelulle lapsiviikolla, mitä siitä?? Keskustelin juuri yhden yhteishuoltajuudella olevan naisen viikko rytmistä niin eipä sinne tuotakaan aikaa jäisin seurustelulle.. lapsilla on nääs koululäksyt, harrastukset, askartelua, leikkejä jne. ruokaa olis hyvä laittaa, kaupassa käydä yms. arkiaskaretta niin siinä äkkiä klo 17-20 väli arkena hupenee aika rivakasti ilman treffejäkin,..
        Ei minua rasita ao. tekemiset mutta en myöskään halua kiireenomaista meininkiä..

Ehkä minä ja mainitsemani nais esimerkit ollaan sitten huonoja kun ei osata järjestää lapsi viikolla aikaa niin kuin ne jotka kritisoi tuota.

---------------
        omalta kohdaltani olen mietiskellyt että eipä montaa tuntia olisi lapsi viikolla mahdollista treffailla, siis luokkaa 3 * 1h viikossa. Tuolla määrällä nyt pitää suhdetta yllä seuraavaan viikkoon mutta että semmoista olisi kokoajan.. ei toimis mulla.
        -------------------

Sulla on teinejä, hyvä juttu, aika harvalla on, ne joilla on niin tuppaavat mainitsemaan sen ja lisääntyneen ajankäyttö mahdollisuuden profiilissaan.

Sori jos jäi negatiivinen vire viimeisiin viesteihini mutta en ollut ainut :)

• ja ihan toimivaa...
        M39 kirjoitti:

>jo sellaisen kuvan että yksinhuoltajat ovat jotenkin kakkosluokan kansaa, ihmisiä joita ei edes kannata vilkaista seurustelumielessä <

Ihan itse olet sen kuvan keksinyt, mikä tässä allaolevassa nyt muka halventaa yh:ta? Miten tuon voi tuota neutraalimmin kirjoittaa, kyllä, minulla on ennakkokuvitelma oman lapsiviikko ajankäyttöni perusteella ja siksi rupesin kyselemään, en mollatakseni yh:oita

-----------------------
        Tuossa on nyt jonkin aikaa tullut selattua oman alueen naisia läpi niin itse olen ohittanut suoraan kaikki yksinhuoltajat,.. ihan vaan _ennakkokuvitelmani_ takia.
        -----------------------

ja sitten, mikäs alla olevassa närästää, niin todennäköisesti minulla on tuonverran aikaa seurustelulle lapsiviikolla, mitä siitä?? Keskustelin juuri yhden yhteishuoltajuudella olevan naisen viikko rytmistä niin eipä sinne tuotakaan aikaa jäisin seurustelulle.. lapsilla on nääs koululäksyt, harrastukset, askartelua, leikkejä jne. ruokaa olis hyvä laittaa, kaupassa käydä yms. arkiaskaretta niin siinä äkkiä klo 17-20 väli arkena hupenee aika rivakasti ilman treffejäkin,..
        Ei minua rasita ao. tekemiset mutta en myöskään halua kiireenomaista meininkiä..

Ehkä minä ja mainitsemani nais esimerkit ollaan sitten huonoja kun ei osata järjestää lapsi viikolla aikaa niin kuin ne jotka kritisoi tuota.

---------------
        omalta kohdaltani olen mietiskellyt että eipä montaa tuntia olisi lapsi viikolla mahdollista treffailla, siis luokkaa 3 * 1h viikossa. Tuolla määrällä nyt pitää suhdetta yllä seuraavaan viikkoon mutta että semmoista olisi kokoajan.. ei toimis mulla.
        -------------------

Sulla on teinejä, hyvä juttu, aika harvalla on, ne joilla on niin tuppaavat mainitsemaan sen ja lisääntyneen ajankäyttö mahdollisuuden profiilissaan.

Sori jos jäi negatiivinen vire viimeisiin viesteihini mutta en ollut ainut :)

En ole ikinä jaksanut treffailla miehiä jossin kodin ulkopuolella. Kyllä se on ollut niin ihan nuoresta asti, että mies on saanut tulla minun luokseni (vaikkei lapsia olisi mailla halmeilla). Näin esim. ex-aviomieheni kanssa...parin viikon sisällä hän jo asui luonani. Mitä sitä tuolla kaduilla juosta? Kotona on ihan hyvä. Silloin voi tavata, vaikka lapsoset olisivat paikalla. Kuka muutenkaan...vaikka ei lapsia olisi..jaksaa treffeillä tosiaankaan juosta työpäivän jälkeen...en minä ainakaan. Ihana päästä kotiin..ja ihanampaa jos kotona ei tartte olla yksin. Yhdessä vaan kauppaan ja ruokaa laittamaan...siinähän sitä sitten tutustuu ja rakastuu :)...ja ne halutkin kasvavat :). Näin seurustelin myös ulkomailla asuvan miesystäväni kanssa. Kun oltiin yhdessä, niin käytiin kaupassa, tehtiin ruokaa, siivottiin, vietiin hänen lastaan urheiluharrastukseen, käytiin miehen keikoilla jne...ei sitä erikseen voitu "seurustella"...se oli sitä viikonloppuarkea yhdessä. Koska asuimme eri maissa, kykenimme olemaan yhdessä vaan viikonloput, ei sen enempää.
        Ja eipä minunkaan ex oikein koskaan tapaa lastani yksin...aina hän lapsen raahaa uuden naisensa luokse ja viettävät lapsiajat sitten uusioperheenä. Hän on mies kuten sinä, eikä näytä erottelevan seurusteluaikaa lapsiajasta. No, siitä on nyt hieman tullut puhetta, että hieman voisi myös kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa yrittää viettää...

• aikuinen nainen
        ja ihan toimivaa... kirjoitti:

En ole ikinä jaksanut treffailla miehiä jossin kodin ulkopuolella. Kyllä se on ollut niin ihan nuoresta asti, että mies on saanut tulla minun luokseni (vaikkei lapsia olisi mailla halmeilla). Näin esim. ex-aviomieheni kanssa...parin viikon sisällä hän jo asui luonani. Mitä sitä tuolla kaduilla juosta? Kotona on ihan hyvä. Silloin voi tavata, vaikka lapsoset olisivat paikalla. Kuka muutenkaan...vaikka ei lapsia olisi..jaksaa treffeillä tosiaankaan juosta työpäivän jälkeen...en minä ainakaan. Ihana päästä kotiin..ja ihanampaa jos kotona ei tartte olla yksin. Yhdessä vaan kauppaan ja ruokaa laittamaan...siinähän sitä sitten tutustuu ja rakastuu :)...ja ne halutkin kasvavat :). Näin seurustelin myös ulkomailla asuvan miesystäväni kanssa. Kun oltiin yhdessä, niin käytiin kaupassa, tehtiin ruokaa, siivottiin, vietiin hänen lastaan urheiluharrastukseen, käytiin miehen keikoilla jne...ei sitä erikseen voitu "seurustella"...se oli sitä viikonloppuarkea yhdessä. Koska asuimme eri maissa, kykenimme olemaan yhdessä vaan viikonloput, ei sen enempää.
        Ja eipä minunkaan ex oikein koskaan tapaa lastani yksin...aina hän lapsen raahaa uuden naisensa luokse ja viettävät lapsiajat sitten uusioperheenä. Hän on mies kuten sinä, eikä näytä erottelevan seurusteluaikaa lapsiajasta. No, siitä on nyt hieman tullut puhetta, että hieman voisi myös kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa yrittää viettää...

Minä en halua esitellä lapsille miestä ennenkuin tiedän, että tästä tulee vähän pitempi juttu. Ei lasten tarvitse nähdä jokaista miestä jota tapailen jos suhde ei kehitykään muutamaan tapaamiskertaaa pitemmälle. Helpointahan se olisi treffailla kotona mutta vierastan tällaista toimintaa.

• puhut...
        aikuinen nainen kirjoitti:

Minä en halua esitellä lapsille miestä ennenkuin tiedän, että tästä tulee vähän pitempi juttu. Ei lasten tarvitse nähdä jokaista miestä jota tapailen jos suhde ei kehitykään muutamaan tapaamiskertaaa pitemmälle. Helpointahan se olisi treffailla kotona mutta vierastan tällaista toimintaa.

Miten paljon sinä sitten miehiä tapaat??????? Kuulostaa...hmm... Ja kuka on puhunut muutamasta tapaamiskerrasta. Alkuperäinenkään kirjoittaja tuskin tarkoitti yhtä tai kahta tapaamiskertaa vaan sitä "seurustelua"...kuka vaan voi pari tapaamiskertaa järkätä miten helposti vaan. Luuletko, että minä kutsuisin kotiini vieraan miehen noin vaan...ei totta maar...puhut ihan eri asiasta. Minähän puhuin suhteesta en parista tapaamiskerrasta.

• aikuinen nainen
        puhut... kirjoitti:

Miten paljon sinä sitten miehiä tapaat??????? Kuulostaa...hmm... Ja kuka on puhunut muutamasta tapaamiskerrasta. Alkuperäinenkään kirjoittaja tuskin tarkoitti yhtä tai kahta tapaamiskertaa vaan sitä "seurustelua"...kuka vaan voi pari tapaamiskertaa järkätä miten helposti vaan. Luuletko, että minä kutsuisin kotiini vieraan miehen noin vaan...ei totta maar...puhut ihan eri asiasta. Minähän puhuin suhteesta en parista tapaamiskerrasta.

Kyllähän minä miehiä "paljon" tapaan; erosta aikaa yli 3 vuotta ja tänä aikana ollut kolme yritystä. Ei päästy vielä niin pitkälle että olisin lapsille heitä esitellyt. Seurustelua pitää kestää kyllä kuukausia ennenkuin minä olen valmis miestä lapsille esittelemään.

Jotenkin viestistäsi sai käsityksen, että kutsut miehen heti kotiisi ja lapset ovat mukana alusta alkaen. Käsitin siis väärin.

• nykyään aviovaimo

Minulla oli kaksi pientä lasta (5v ja 4v) kun tapasin nykyisen mieheni jolla oli yksi pieni lapsi (2v) ja ei meillä ollut ollenkaan vaikeaa seurustella.

Tapasimme huoltoaseman pihalla, jossa juttelimme jotakin en edes muista mitä. jotenkin jutellessa selvisi että olen yh-äiti ja mies pyysi puh.numeroani.

Soittelimme ja juttelimme iltaisin, kun lapseni lähtivät käymään isällään tapasimme, juttelimme ja vietimme ne kaksi päivää yhdessä.

Kun lähdin käyttämään lapsiani ulkoilemaas mies tuli oman lapsensa kanssa paikalle ja meidän jutellessa lapset leikkivät, puistosta lähdimme käymään minun luona, keitimme kahvit ja ruokimme lapsemme juttelimme ja tutustuimme.

Tuon yhden kerran jälkeen tapasimme muutaman kerran viikossa joko minun luonani tai miehen luona, laitoimme ruokaa yhdessä ja joskus lapsia oli kolme joskus vain kaksi.

Vuoden kuluttua muutimme saman katon alle ja elämä on mennyt hyvin tähän asti ainakin, lapset on lisääntyneet kahdella yhteisellä ja liittoa on takana kohta 17-vuotta.

Miksi ihmeessä tuo seurustelu pitää tehdä niin tavattoman vaikeaksi, kun se voi olla helpompaakin

• näin yksinkertaista

Tuo "takana kohta 17v avioliittoa" oli ihana juttu.Siitä kuulosti toivoa että pitää vain osata hypätä kelkkaan mukaan ja olla tosissaan.Ihanaa lukea onnistuneita tarinoita :)Ei varmaan tarvinnut miettiä päätään puhki minne muksut työntää kun tahdotaan tehdä perusteellinen,syväluotaava analyysi kuukausikaupalla onnistuuko juttu.Tapaisinpa minäkin yhtä rohkean miehen joka lasten ehdoilla toimisi.

• nykyään aviovaimo
        näin yksinkertaista kirjoitti:

Tuo "takana kohta 17v avioliittoa" oli ihana juttu.Siitä kuulosti toivoa että pitää vain osata hypätä kelkkaan mukaan ja olla tosissaan.Ihanaa lukea onnistuneita tarinoita :)Ei varmaan tarvinnut miettiä päätään puhki minne muksut työntää kun tahdotaan tehdä perusteellinen,syväluotaava analyysi kuukausikaupalla onnistuuko juttu.Tapaisinpa minäkin yhtä rohkean miehen joka lasten ehdoilla toimisi.

vain oli helppoa, kumpikaan ei tainnut edes ajatella että tämä ei onnistu, vaikka eihän me suinpäin saman katon alle sännätty.

Meille riitti se että olimme "ystäviä" tutustuimme rauhassa lasten pyöriessä ympärillä, normaalissa arkielämässä. Kun miehellä ei ollut omaa lastaan luonaan saattoi hän jäädä illalla luokseni istumaan ja juttelemaan niitä näitä kun minun lapset olivat nukahtaneet ja lähteä sitten kotiinsa.

Tietenkin usea haluaa seurustella niin kuin nuorena, ilman lapsia ja ihan kahdestaan, mutta kun ei se lasten vanhemmilta niin onnistu niin seurusteluun on etsittävä uusia muotoja.

Ja sitä rohkeutta ja uskallusta on oltava, eikä sinne sänkyyn ole niin kiire tutustutaan ensin kunnolla.

• sivusta seuranneena

Ylempänä taisi olla jopa asiallinen vastaus :)

Pitäisiköhän kysymys kääntää niin, että...

Olen yhteishuoltaja nainen. Kun selaan treffipalstaa, ohitan kaikki yh-miehet, sillä itsellänikään ei lapsiviikkona liikenis aikaa. Miten te yh-miehet saatte aikanne riittämään deittailuun, vai saatteko (joo, on vähän lyhennetty versio ap:n viestista, mutta eiköhän siitä käy ilmi mitä ajan takaa :)?

Sitten vielä voisi toistaa sen itse kysymyksen, ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka joku ei osaa erottaa sitä muusta tekstimassassta.

Miten te yh-miehet saatte aikanne riittämään deittailuun, vai saatteko?

Sitten voisi vielä painottaa, että kysymys ei ole siitä, onko parempi tapailla lasten kanssa vai ilman eikä siitä, saako lapselliset deittailla ollenkaan. Kysymys ei ole myöskään miesten alentamisesta. Joku on saattanut unohtaa jo mistä on itse asiassa kysymys, joten sen voisi toistaa tässä kohdassa uudelleen.

Miten te yh-miehet saatte aikanne riittämään deittailuun, vai saatteko?

• Me Myself and I

Yh seurustelee ja "seurustelee" ihan normaalisti. Itsellänikin oli ennakkoluuloja ja -asenteita, mutta ne on saanut heittää romukoppaan.
      Yh:lle paras seurustelukumppani on ihminen, jolla on itselläänkin lapsia. Tällöin ymmärrys ja tilannetaju ovat samalla tasolla.
      Ja jos välttämättä haluaa kahdenkeskistä aikaa, niin eiköhän se ole jokaisella järjestettävissä aina silloin tällöin.

• Täysin samaa..

Mieltä kanssasi siitä, että ne ihmiset jolla on lapsia kuuluvat toisilleen.

Mutta kun se tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että miehen jolla on lapsia tahtovat naisen jolla ei ole lapsia.

• sivusta seuranneena
        Täysin samaa.. kirjoitti:

Mieltä kanssasi siitä, että ne ihmiset jolla on lapsia kuuluvat toisilleen.

Mutta kun se tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että miehen jolla on lapsia tahtovat naisen jolla ei ole lapsia.

sitten rikkoa harhaluulosi :)

Minä olen mies, jolla on lapsia, enkä rajaa lapsellista naista 'kriteerieni' ulkopuolelle missään nimessä. Olisi kuitenkin kiva, jos voisi tapailla ja tutustua ensiksi ilman niitä lapsia.

• mitenkään

Jep, sohasit oikeati totuuteen pohdinnassasi.
      YH-naiset eivät omieni kokemuksien mukaan pysty seurusteluun. Heillä ei ole aikaa eikä usein oikeata mielenkiintoakaan. Siksi minäkin ohitan heidät.

Yhteishuotajuus on siitä syvä, että yleensä joka toinen viikonloppu on ainakin vapaa. Silloin kyse on enemmänkin halusta. Ja jollei halua ole niin sen näkee muutamassa päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11029
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      42
      8347
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      127
      5290
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3656
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3588
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3544
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3167
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2539
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2041
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1796
    Aihe