En keksinyt muuta paikkaa tälle kysymykselle ku ei löytyny postijuttuihin liittyviä palstoja. Mut musiikkiinhan tämä mun tapauksessani liittyy. Onko kenelläkään tietoa käytännöistä, jos lähettää epävirallisen live DVD:n postissa Amerikkaan? Minkälainen postimerkki tarvitaan? Kaikki tiedot on tarpeen. Entä jos Amerikasta tulee vaihdossa toinen DVD itselle. Onko mahdollista, että tulee jotain tulliselkkauksia, vaikka DVD:t menisivät yksityisyenkilöiden välillä postin kautta ilman minkäänlaista rahankäyttöä? Siis postimaksujen lisäksi.
Live DVD:n lähetys Amerikkaan?
4
196
Vastaukset
- Tarpeellista
Postilla on varsin hyvät kotisivut, joissa neuvo löytyy moneen asiaan. Varmuuden vuoksi kannattanee kuitenkin soittaa postiin ja kysyä asiaa suoraan.
- nyt...
siitä postituksesta tiedä mutta kannattaa varmistaa että ne DVD:t toimii siinä maassa mihin ne lähetetään, niissähän on semmoinen ns. aluekoodaus eli esim. jenkkiläinen DVD ei välttämättä toimi euroopassa.
- painon mukaan
Ei dvd-levyille ole mitään omaa postimerkkiä. Lähetyksen postimaksu määräytyy painon mukaan, ei sisällön.
Jos olet itse tallentanut dvd:n, se lienee aluekooditon, mutta täkäläisen värijärjestelmän (PAL) mukainen. Vaikka suomalaiset soittimet toistavatkin yleisesti USA:ssa käytetyn värijärjestelmän (NTSC) levyjä, amerikkalaiset televisioon liitettävät soittimet harvoin tekevät niin. Tietokoneet saattavat toistaakin.
Itse tehtyjä levyjä, joilla ei siis ole tekijänoikeuksien piiriin kuuluvaa aineistoa, voit lähetellä tullivapaasti. Jos ostat USA:sta dvd-levyjä, tullitta saa ostaa aika pieniä määriä kerrallaan. Tullilaitoksen omilla sivuilla selvitetään asiaa tarkemmin. - kokemusta on..
Menet vaan postiin, laitat sopivaan kuplapussiin sen, annat virkailijalle ja se hoitaa loput...pitäs selvitä muutamalla eurolla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862