Olen jättänyt aikanaan valituksen tullille kolmesta tuomastani autosta. Jokaisen valituksen olen vienyt erikseen ja eri aikaan, mutta samaan paikkaan tuonne Helsingin tulliin Sörnäisiin. Kerran sain jonkinlaisen kuittaus-lapun, mutta kahdella kertaa kirjekuori vain otettiin vastaan eikä muuta.
Nyt alkoi mietityttää, että milläs minä poloinen veronmaksaja todistan että olen tälläiset valitukset jättänyt jos ne vaikka "katoaa" kun nähtävästi olisi valtiolla maksun aika...
verovalitus kadonnut tulliin?
14
903
Vastaukset
- ....
virheen veronpalautuksilla kaikille auton/autoja maahantuoneille?
- näyttää
ilmeisesti siltä että meinaat viranomaisten tahallaan "hukkaavan" SINUN onnettomia valituksia ja mahdollisuuttasi joihinkin ropoihin?
Taidat itse omatata kovin epärehellisen mielen jos tuollaista epäilet!
Nyt ei sinun auta muuta kun viettää unettomia öitä ja katsoa mitä tulee jos tulee!
Eiköhän tässä kuitenkin sivistysvaltiossa eletä?- huomioon, että
viranomaiset ovat tahallaan tehneet n. 200000 kpl. virheellisiä autoveropäätöksiä, niin mikään ei ole mahdotonta!
- onko nyt
huomioon, että kirjoitti:
viranomaiset ovat tahallaan tehneet n. 200000 kpl. virheellisiä autoveropäätöksiä, niin mikään ei ole mahdotonta!
kaikki kotona? Eiköhän ne viranomaiset ole tehneet voimassa olevien oheistuksien mukaan jokaisen veropäätöksen. Vai meinaatko että mielivalla on osuutta asiaan?
Toiset vaan valmistelee ja päättää laki tekstin sisällön ja toiset sitten soveltavat sen käytäntöön. Lain mukaan eikö niin? - kuitin kaikista
Silloin ei olisi tuota ongelmaa. Kysymys on kuitenkin tärkeä ja hyvä että tuli puheeksi. Kuitti vaan ja itselle valokopiot kun jotakin valtiolle vie.
- ollaan täällä
onko nyt kirjoitti:
kaikki kotona? Eiköhän ne viranomaiset ole tehneet voimassa olevien oheistuksien mukaan jokaisen veropäätöksen. Vai meinaatko että mielivalla on osuutta asiaan?
Toiset vaan valmistelee ja päättää laki tekstin sisällön ja toiset sitten soveltavat sen käytäntöön. Lain mukaan eikö niin?Kumma juttu kun 2002 loppuvuodesta meikäläisen autolle löytyi sattumalta ihan samanlainen Suomessa myyty hintaverrokiksi ja oli perhana vielä tasan saman verran ajettukin kun meikäläisen tuontiauto. Kun valituksessa laitoin hinnastakin palautetta, niin eipä enää löydykään tuota yksilöä vaan samalla korimallilla olevia pienimoottorisia kärryjä joiden hintaa on korjailtu kaiken maailman "yleisesti tunnetuilla" tehonvaikutuskertoimilla yms. skeidalla.
Mihin se samanlainen yksilö nyt hävisi? Onko sitä ollutkaan? Koijataanko apinaa? - "arkistoja"
Jos minä pitäisin vastuullani olevaa arkistoa samalla tavalla kuin verottaja käsittelee papereitaan, niin olisin saanut aikaa sitten potkut. Kaikista verotukseen liittyvistä papereista tulee aina pyytää kuitti. Kuittiin tulee aina vaatia merkittäväksi liitteiden lukumäärä.
- Tax Fii hinnalla,
vai lisätyllä verolla.
Et voi saada tuplaveropalautusta.- myynnillä
ei ole mitään tekemistä veronpalautusten kanssa. Veronpalautuksia voi saada vain ja ainoastaan se henkilö joka ne verot on aikoinaan verottajalle maksanut. Sillä ei ole väliä kuka sen auton nykyään omistaa.
- valittaja
Niin lisätään sen verran tietoja, että ensimmäisen auton toin 2003, toisen 2005 ja kolmannen 2007. On tapana ollut kahden vuoden välein autoa vaihtaa. Jokaisesta olen tuon kolmen vuoden valitus-määräajan sisällä tehnyt samanmuotoisen valituksen ja tuosta 2003 tuodusta autosta tuli jokin aika sitten tullin vastaus. Palauttavat väärin perustein haettua veroa tietyn määrän. Samassa valituksessa kuitenkin valitin alv/elv-verosta ja nythän sitä asiaa koskeva päätös tuli.
Aloin vain pohtimaan että pitääkö valitukset laittaa uudelleen sisään vai miten pitää reagoida jos ei esim. vuoden sisään kuulu asiasta mitään. Sen yhden kerran sain jonkun kuittauslapun, toisilla kerroilla en saanut. Eikä sitä lappua varmaan enää edes löytyisikään. Kaikki tarvittavat tiedot ja paperithan on tulli jo autoa maahantuodessa kopioinut.
Eli, jos tullista ei kuulu mitään esim. vuoden kuluessa noista muista valituksista, pitäisikö laittaa valitukset uudelleen sisään? Vai voidaanko minulta nyt vaatia sitä tullin kirjoittamaa kuittausta, mitä en ole edes saanut?- vesseli
Minäkin ihmettelin kun autoveropäätöstä ei kuulunut.
Toin auton 2003 tammikuussa ja kun melkein kolme vuotta oli kulunut päätin soittaa hallintooikeuteen. Halusin tietää , että missä veropäätös viipyy? Eivät löytäneet sieltä. Soitin Vaasan tulliin ja lupasivat selvittää asian. Sieltä vissiin paperit löytyivät pinkan pohjalta. Nopeasti varmaan paperit lähetettiin hallintooikeuteen, koska päätös tuli parin viikon kuluttua. Opetuksena voin sanoa, että pyydä aina !!! kuittaus tulliin lähetetystä autoverovalituksesta.(voivat hyvinkin kadota matkalla.)
- myös laittaa
Valituksen voi myös laittaa sähköpostilla ja lähettää paperiversion liitteineen perässä. Sähköpostista jää tiedot lähettäjälle ja se on yhtä virallinen kuin A4:lle kirjoitettu valituskin.
- heksat
Tuo on yleinen ongelma,valituksien vastaanotto on tullikonttoreissa "hämärää",ne saavat diaarinumeron jossain muualla,mikä on todiste.
Kysy tullista osoite mihin ne täytyy viedä,diaarinumeroa voit kysyä myös jälkikäteen.- vertailuhintojaan
yksi monopooli firma laskee hinnat
jonkun tilaston mukaan....
ja tietenkin ylääpähän sen mistä ruvetaan
kaattoon kaiki luvut....
islannista näyttäs tulleen nyt kiwasti autoja
joissa hinat kohdallaa.....n
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750