Mikäköhän liiveissäni on vikana kun käytän kokoa 75B, joka tuntuu ihan sopivalta, mutta kun olen käyttänyt rintsikoita pari tuntia, niin olkaimet ovat jo jättäneet hirveät jäljet hartioihin. Olkaimet ovat ihan normaalin levyiset. Voiko käyttämäni koko olla väärä? Lisäksi kaarituetkin jättävät jäljet
rintsikoiden olkaimet
12
1543
Vastaukset
- Nimetön
Vaihda normaali rintsikoihin,jospa sitten tuntuu ilman jälkiä.
JK.jäljetöntä kevättä - liian iso ympärys
Jos olkaimet puristavat hartioita on ympärysmitta aivan liian suuri ja tällöin suurin osa tuesta siirtyy olkaimiin, jolloin ne painavat. Ja kun ympärys on liian iso se nousee selästä ja silloin kaarituet asettuvat huonosti ja painavat. Eli meneppä kunnon alusvaatekauppaan sovittamaan uudet liivit, esim change tai funky lady.
- -mathilde-
Niin voihan syynä on väärä koko, mutta voihan olla toisaalta että sulla on herkkä iho ja aremmat kudokset kuin naisilla keskimäärin, ehkä turovotustaipumusta, silloin liivit painavat enemmeän ja jättävät pahemmat jäljet.
Tuohon viimeksi mainittuun vaivaan kannattaa kokeilla soft cup tai softwear-tyyppisiä liivejä, kun et ole kovin isokuppinen, kaarituettomat liivit käyvät.
Käytä noita pehmeämpiä liivejä arkena, ja kaarituellisia vain parempaan käyttöön.
Valitse myös kaarituelliset liivisi niin että katsot että kaaret istuvat hyvin, ja että takakappale on kunnollista materiaalia, jos se on löperö, eikä tue tarpeeksi, se tuntuu olkapäissä. Valitse myös kaarituelliset liivit, joissa on kaaren alla vielä reunus, eli takakappale jatkuu rintojen alle. Se tukee paremmin.
Kiinnitä huomita rintaliivin materiaaliin, ettei se ole liian kovaa (esim. mikrokuitu on aika ihanaa iholla) eivätkä saumat hankaa. Joskus näkee sellaisia oikein pehmeitä, lähes saumattommia liivejä, sinuna kokeilisin sellaisia, en muista valmistajaa, mutta näyttävää sellaiselta mokkajäljitelmältä...
Pehmeitä liivejä olen nähnyt ainakin sellaisissa merkeissä kuin Playtex ja Maidenform ja Abecita.- liivimyyjä
kaarituen ei pitäisi kyllä hangata käytössä. kyllä luulen, että nyt on kyseessä väärä koko (toki mallejakin on hyviä ja vähemmän hyviä)
itse kyllä suosittelen että etsit asiantuntevan myyjän kanssa sinulle oikean koon, jolloin kaarituki tulee tarpeeksi pitkälle, eikä pääse painamaan pehmeää rintakudosta. - -mathilde-
liivimyyjä kirjoitti:
kaarituen ei pitäisi kyllä hangata käytössä. kyllä luulen, että nyt on kyseessä väärä koko (toki mallejakin on hyviä ja vähemmän hyviä)
itse kyllä suosittelen että etsit asiantuntevan myyjän kanssa sinulle oikean koon, jolloin kaarituki tulee tarpeeksi pitkälle, eikä pääse painamaan pehmeää rintakudosta.Entäs kun kaikki kudokset ovat herkkiä, ja kaaret painavat oikeassa koossa ja oikeassa kohdassakin?
Siksi ulkomailla onkin tehty noita software-liivejä. Suomessa vaan eletään vanhassa neuvostoaikaisessa palvelukulttuurissa ja kuvitellaan että asiakas on aina väärässä, eikä osaa ostaa liivejä oikein, kun ei kaupan pienet valikoimat kelpaa.
Tuleeko myyjille koskaan mieleen, että liivit on ehkä suunniteltu huonosti ja kun vain tilataan niitä push-upeja joissa takakappale on ohutta ja joustavaa ainetta, niin ei ne tue tarpeeksi? Harvalle edes monet push up yms. muotimallit edes sopii.
Hyviä liivejä taas etsiskelin ja kävin ihan piruuttani katsomassa stadin valikoimat, ja ei tiennyt itkeäkö vai nauraa, mutta erikoisliikkeetkin ovat kaventaneet valikoimia entisestään ja mulle myytiin pelkkää "ei-oota". - Tissineiti
liivimyyjä kirjoitti:
itse kyllä suosittelen että etsit asiantuntevan myyjän kanssa sinulle oikean koon, jolloin kaarituki tulee tarpeeksi pitkälle, eikä pääse painamaan pehmeää rintakudosta.Kaarituet voivat hangata varsinkin rintojen sivuilta, kainaloiden alta, väärästä koosta tai mallista tai molemmista johtuen.
Minulla on se ikävä tilanne, että tosi monet englantilaiset merkit (Panache, Freya ja Fantasie yms.) hankaavat automaattisesti kainaloiden alta, vaikka koko olisikin hyvä. Ne on suunniteltu "kapeammille" ja, no, suoraan sanottuna riippuvammille rinnoille. Omani ovat koostaan huolimatta ennemminkin leveät ja pyöreät, mikä taitaa olla aika epätyypillistä E kupin rinnoille. Ne kaarituet eivät siis vaan yletä rintojeni ympärille, vaikka ympärys ja kupin tilavuus sopisivatkin. Minun kohdallani, jos kaarituet hankaavat, on siis kyse ehdottomasti enemmän väärästä mallista kuin koosta. Onneksi olen löytänyt muutamia hyviäkin malleja kyseisiltä merkeiltä ja muiltakin. Myös kaaritukien vaihtaminen leveämpiin tai taivutus ovat osoittautuneet hyviksi konsteiksi. - -mathilde-
Tissineiti kirjoitti:
Kaarituet voivat hangata varsinkin rintojen sivuilta, kainaloiden alta, väärästä koosta tai mallista tai molemmista johtuen.
Minulla on se ikävä tilanne, että tosi monet englantilaiset merkit (Panache, Freya ja Fantasie yms.) hankaavat automaattisesti kainaloiden alta, vaikka koko olisikin hyvä. Ne on suunniteltu "kapeammille" ja, no, suoraan sanottuna riippuvammille rinnoille. Omani ovat koostaan huolimatta ennemminkin leveät ja pyöreät, mikä taitaa olla aika epätyypillistä E kupin rinnoille. Ne kaarituet eivät siis vaan yletä rintojeni ympärille, vaikka ympärys ja kupin tilavuus sopisivatkin. Minun kohdallani, jos kaarituet hankaavat, on siis kyse ehdottomasti enemmän väärästä mallista kuin koosta. Onneksi olen löytänyt muutamia hyviäkin malleja kyseisiltä merkeiltä ja muiltakin. Myös kaaritukien vaihtaminen leveämpiin tai taivutus ovat osoittautuneet hyviksi konsteiksi.Itselläni E-kuppi ja aivan sama kokemus kuin sulla, eli kahdet Freyan liivit (sama malli tosin) olen ostanut, ihan okei voin käyttää, mutta eipä montaa päivää peräkkäin, koska kaarituki painaa rinnan ulko- ja sisäsyrjää. Siis aika U-malli ja me kai sitten ollaankin puolikuita, eli tarttemme laajemman kaaren.
Olenkin totaalisesti siirtynyt ranskalaisiin liiveihin ja yllättäen useimpien kaarituet istuvat paremmin.
Rupesinkin tieteellisesti tutkimaan asiaa, ja tein nopean mittauksen ja huomasin, etten puhu läpiä päähäni: Freyan kaarituen läpimitta oli 15,3 cm ja kaikki ranskalaiset merkit (4 eri valmistajaa) 16,8 - 18 cm. Eli eroa suurimmillaan lähes 3 senttiä.
Näköjään myös sillä miten korkea takakapple on tuossa heti kaarituen ulkosyrjällä. on myös merkitystä: Freyalla korkeus oli 8 cm, ranskalaisilla vähintään 9,5 cm. Ymmärrän tuon niin, että jos kaarituki loppuu liian alas, sen pää hankaa helpommin rintakudokseen, ja jos kaaren malli on lisäksi kapeampi, se on kirjaimellisesti kuin piikki lihassa.
Tossa linkissa hyvä huono esimerkki kummastakin ongelmasta: näyttää että kaarituki on liian kapea ja lyhyt. Ja mallikin ressukka tuntuu hieman irvistävän!
www.figleaves.com/uk/product.asp?product_id=FRA-AA4101&mci=&size=&colour=&image=r647593-p647651-front - Tissineiti
-mathilde- kirjoitti:
Itselläni E-kuppi ja aivan sama kokemus kuin sulla, eli kahdet Freyan liivit (sama malli tosin) olen ostanut, ihan okei voin käyttää, mutta eipä montaa päivää peräkkäin, koska kaarituki painaa rinnan ulko- ja sisäsyrjää. Siis aika U-malli ja me kai sitten ollaankin puolikuita, eli tarttemme laajemman kaaren.
Olenkin totaalisesti siirtynyt ranskalaisiin liiveihin ja yllättäen useimpien kaarituet istuvat paremmin.
Rupesinkin tieteellisesti tutkimaan asiaa, ja tein nopean mittauksen ja huomasin, etten puhu läpiä päähäni: Freyan kaarituen läpimitta oli 15,3 cm ja kaikki ranskalaiset merkit (4 eri valmistajaa) 16,8 - 18 cm. Eli eroa suurimmillaan lähes 3 senttiä.
Näköjään myös sillä miten korkea takakapple on tuossa heti kaarituen ulkosyrjällä. on myös merkitystä: Freyalla korkeus oli 8 cm, ranskalaisilla vähintään 9,5 cm. Ymmärrän tuon niin, että jos kaarituki loppuu liian alas, sen pää hankaa helpommin rintakudokseen, ja jos kaaren malli on lisäksi kapeampi, se on kirjaimellisesti kuin piikki lihassa.
Tossa linkissa hyvä huono esimerkki kummastakin ongelmasta: näyttää että kaarituki on liian kapea ja lyhyt. Ja mallikin ressukka tuntuu hieman irvistävän!
www.figleaves.com/uk/product.asp?product_id=FRA-AA4101&mci=&size=&colour=&image=r647593-p647651-frontJuuri tuo ongelma kyseessä, ja tuo kuva kuvaa tilannetta hyvin. Pahimmillaan minulla on se tilanne, että se kuppi jää ryppyyn, kun kaarituki ei mahdu rinnan ympärille. Kun vaihdat laajemmat tuet vanhoista liiveistä tai taivutat niin johan mahtuu ja istuvuus on täysin eri luokkaa. Ympärys tosin usein jää liian isoksi, kun kaarituki tulee tarpeeksi pitkälle kainalon alle. Tähän ongelmaan ei auta, vaikka otat isomman kupin, sillä se kaarituki isontuu vain pituussuunnassa mutta ei leveyssuunnassa. Leveyssuunnassa kaarituki isontuu, kun otat isomman ympäryksen, mutta silloin taas joutuisit käydä pienennyttämässä ympäryksen erikseen mikä maksaa, toisin kuin kaaritukien vaihto itse.
Itse olen huomannut, että Kris Linen liiveissä tätä ongelmaa ei ole, niissä kaarituet ovat tarpeeksi laajat minulle jopa 70-ympäryksessä. Laatu ei vaan ole kyseisissä liiveissä paras mahdollinen, mutta eipä ne tosin ole hinnallakaan pilattu, kun Brastopista tilaa. Mutta Kris Linenkin liiveissä on se vika, että ne on kaikki kevyesti topattuja eivätkä mitään kovin seksikkäitä tai edes nättejä.
Mitä merkkejä käytännössä tarkoitat noilla ranskalaisilla ja mistä hankit niitä? Niissä vaan harmillista kyllä tuntuu monesti loppuvan koot F-kuppiin, joka vastaa englantilaista E-kuppia ja se on liian pieni. Tarvitsisin vähintään sen englantilaisen FF-kupin, F menee myös jos on reilukuppinen malli kyseessä. - -mathilde-
Tissineiti kirjoitti:
Juuri tuo ongelma kyseessä, ja tuo kuva kuvaa tilannetta hyvin. Pahimmillaan minulla on se tilanne, että se kuppi jää ryppyyn, kun kaarituki ei mahdu rinnan ympärille. Kun vaihdat laajemmat tuet vanhoista liiveistä tai taivutat niin johan mahtuu ja istuvuus on täysin eri luokkaa. Ympärys tosin usein jää liian isoksi, kun kaarituki tulee tarpeeksi pitkälle kainalon alle. Tähän ongelmaan ei auta, vaikka otat isomman kupin, sillä se kaarituki isontuu vain pituussuunnassa mutta ei leveyssuunnassa. Leveyssuunnassa kaarituki isontuu, kun otat isomman ympäryksen, mutta silloin taas joutuisit käydä pienennyttämässä ympäryksen erikseen mikä maksaa, toisin kuin kaaritukien vaihto itse.
Itse olen huomannut, että Kris Linen liiveissä tätä ongelmaa ei ole, niissä kaarituet ovat tarpeeksi laajat minulle jopa 70-ympäryksessä. Laatu ei vaan ole kyseisissä liiveissä paras mahdollinen, mutta eipä ne tosin ole hinnallakaan pilattu, kun Brastopista tilaa. Mutta Kris Linenkin liiveissä on se vika, että ne on kaikki kevyesti topattuja eivätkä mitään kovin seksikkäitä tai edes nättejä.
Mitä merkkejä käytännössä tarkoitat noilla ranskalaisilla ja mistä hankit niitä? Niissä vaan harmillista kyllä tuntuu monesti loppuvan koot F-kuppiin, joka vastaa englantilaista E-kuppia ja se on liian pieni. Tarvitsisin vähintään sen englantilaisen FF-kupin, F menee myös jos on reilukuppinen malli kyseessä.Itselläni on 75E koko, joten se ei ole ongelma, enemmänkin sopivan mallin löytäminen: topatut push-upit saati balconnettetkaan istu. Malli jota etsin on full cup – se vaan on sopivin useimmissa. Luulen että sama sulla.
Ranskalaisissa merkeissä sopivia olen löytänyt varsinkin Lejabyltä ja Lise Charmelilta. Myös yhdet Aubadet, kahdet Huit-liivit ja yhdet Simone Pérèlet löytyy garderoobistani.
Pidän liiveistä jotka ei antavat hyvän tai kohtuullisen tuen, ovat ohuita, miellyttävää ainetta, kauniit, värilliset ja lisäksi muotoilee rinnan pyöreäksi (ei siis puolikuppi, eikä sokeritoppa, eikä pannukakku, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan!).
Sulle suosittelen alamerkkejä, joista löytyy isoja kuppeja: Lejabyn Elixir, Lise Charmelin Eprise, ja myös Antigel ja ehkä Antinea sekä Simone Pérèle. Näissä olen nähnyt ranskalaisilla nettisaiteilla kuppia F ja G, jossakin jopa H (vai oliko se unta?). Mielestäni kuppikoot ovat ”tavallisen kokoiset”, ympärysmitat sen sijaan ilmoitetaan joko ranskalaisilla mitoilla (esim. 90 = meidän 75 jne…) tai brittiläisillä (34 = meidän 75).
Rahaa menee, koska hintavia ovat. Mutta olen myös nirso tyylin suhteen, joten kun kerran joudun maksamaan enemmän, ostan myös kauniit!
Katselen usein myös suoraan valmistajien sivustoja, sieltä näkee että missä kuppikoossa tiettyä mallia on valmistettu (tarpeellinen tieto) ja näkee myydäänkö merkkiä Suomessa, muualla maailmassa ja missä.
Monia ranskalaisia merkkejä saa ulkomailta, joten matkalla kannattaa kysellä liivikaupoista. Ranskassa käydessään, esim. Pariisissa voi mennä Galerie Lafayette –tavarataloon, heillä on siedettävä liiviosasto. Pieniä erikoisliikkeitä löytyy ympäri Pariisia, etsi sellaisia jotka ovat erikoistuneet hienoon juttuun nimeltä ”bonnets profonds” (tarkoittaa isoja kuppeja).
Ja sitten on nettikaupat: Figleavesillä on jotain Lejabyn (Elixir) liivejä isossa kupissa. Simonesta he valitsevat aina puolikuppeja ja pieniä kokoja muutenkin, Samoin Aubadesta (why?). En tunne hyvin muita brittisaitteja, joten tässä mun ranskalaiset:
Olen tilannut kerran täältä
www.dessus-dessous.fr
Mun mielestä hyvä valikoima, tosin varaa aikaa toimitukseen, kaikkea mitä myyvät, ei ole varastossa… sivusto englanninkielisenä myös.
Tässä pari muuta ihan hyvältä vaikuttavaa (en ole tilannut):
www.so-sensuelle.fr
(sivusto englanninkielisenä myös)
www.anneg-lingerie.com
www.lavande-lingerie.com
(valitettavasti ei englanninkielistä palvelua, mutta voi maksaa PayPalillä.)
Huom! Ranskalaisilla vaan englantilainen säntillisyys ei ole kovassa huudossa, aina kaikkien tuotteiden kuviakaan ei ole esillä(!), tai sitten pelkkä piirros(?), tuoteselostus on enemmän eroottista löpinää kuin faktaa tuotteista, mutta kyllä ne fransmannit osaa liivejä tehdä ja toimittavatkin ne silloin kun he sattuvat sille päälle ;-) tosin toimitus maksaa enemmän kuin Briteistä. - Tissineiti
-mathilde- kirjoitti:
Itselläni on 75E koko, joten se ei ole ongelma, enemmänkin sopivan mallin löytäminen: topatut push-upit saati balconnettetkaan istu. Malli jota etsin on full cup – se vaan on sopivin useimmissa. Luulen että sama sulla.
Ranskalaisissa merkeissä sopivia olen löytänyt varsinkin Lejabyltä ja Lise Charmelilta. Myös yhdet Aubadet, kahdet Huit-liivit ja yhdet Simone Pérèlet löytyy garderoobistani.
Pidän liiveistä jotka ei antavat hyvän tai kohtuullisen tuen, ovat ohuita, miellyttävää ainetta, kauniit, värilliset ja lisäksi muotoilee rinnan pyöreäksi (ei siis puolikuppi, eikä sokeritoppa, eikä pannukakku, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan!).
Sulle suosittelen alamerkkejä, joista löytyy isoja kuppeja: Lejabyn Elixir, Lise Charmelin Eprise, ja myös Antigel ja ehkä Antinea sekä Simone Pérèle. Näissä olen nähnyt ranskalaisilla nettisaiteilla kuppia F ja G, jossakin jopa H (vai oliko se unta?). Mielestäni kuppikoot ovat ”tavallisen kokoiset”, ympärysmitat sen sijaan ilmoitetaan joko ranskalaisilla mitoilla (esim. 90 = meidän 75 jne…) tai brittiläisillä (34 = meidän 75).
Rahaa menee, koska hintavia ovat. Mutta olen myös nirso tyylin suhteen, joten kun kerran joudun maksamaan enemmän, ostan myös kauniit!
Katselen usein myös suoraan valmistajien sivustoja, sieltä näkee että missä kuppikoossa tiettyä mallia on valmistettu (tarpeellinen tieto) ja näkee myydäänkö merkkiä Suomessa, muualla maailmassa ja missä.
Monia ranskalaisia merkkejä saa ulkomailta, joten matkalla kannattaa kysellä liivikaupoista. Ranskassa käydessään, esim. Pariisissa voi mennä Galerie Lafayette –tavarataloon, heillä on siedettävä liiviosasto. Pieniä erikoisliikkeitä löytyy ympäri Pariisia, etsi sellaisia jotka ovat erikoistuneet hienoon juttuun nimeltä ”bonnets profonds” (tarkoittaa isoja kuppeja).
Ja sitten on nettikaupat: Figleavesillä on jotain Lejabyn (Elixir) liivejä isossa kupissa. Simonesta he valitsevat aina puolikuppeja ja pieniä kokoja muutenkin, Samoin Aubadesta (why?). En tunne hyvin muita brittisaitteja, joten tässä mun ranskalaiset:
Olen tilannut kerran täältä
www.dessus-dessous.fr
Mun mielestä hyvä valikoima, tosin varaa aikaa toimitukseen, kaikkea mitä myyvät, ei ole varastossa… sivusto englanninkielisenä myös.
Tässä pari muuta ihan hyvältä vaikuttavaa (en ole tilannut):
www.so-sensuelle.fr
www.anneg-lingerie.com
www.lavande-lingerie.com
(valitettavasti ei englanninkielistä palvelua, mutta voi maksaa PayPalillä.)
Huom! Ranskalaisilla vaan englantilainen säntillisyys ei ole kovassa huudossa, aina kaikkien tuotteiden kuviakaan ei ole esillä(!), tai sitten pelkkä piirros(?), tuoteselostus on enemmän eroottista löpinää kuin faktaa tuotteista, mutta kyllä ne fransmannit osaa liivejä tehdä ja toimittavatkin ne silloin kun he sattuvat sille päälle ;-) tosin toimitus maksaa enemmän kuin Briteistä.Täytyypä painaa nuo merkit mieleen ja alkaa vähän katsella ympärilleen noiden ranskalaisten liivien perään. Olen käyttänyt kyllä Passionataa ja Chantellea vielä silloin, kun mahduin britti DD tai E-kuppiin (eli vastaa FR/EUR kokoja E ja F). Kaikissa itseäni kiinnostavissa Chantellen, Passionatan ja Aubaden malleissa ne koot on vaan aina loppuneet siihen. Nyt kuitenkin katsoin tarkemmin sitä Figleavesinkin valikoimaa, ja kyllä, Chantellen t-paitaliiviä oli saatavilla myös H-kupissa, joka vastasi britti FF-kuppia! Jotain oli myös saatavilla G-kupissa, joka joissain malleissa vastasi britti F-kuppia, joissain normaalia britti G-kuppia. Hyvä esimerkki muuten siitä, että kun suomalaisesta liikkeestä ostat vaikka tuon H-kupin liivit, niin se voikin sitten vastata brittikupeissa ihan mitä vaan välillä FF-H. Dessus-dessousilla oli mielestäni sitä H-kuppia saatavilla jopa muutamassa mallissa, mikäli olen katsonut oikein ja vielä muistankin nyt oikein. Siinä vaan pitää olla tosi tarkkana, onko missään välissä käytetty tuplakirjaimia kokomerkinnöissä (lähinnä siis onko mallista saatavana koot DD ja E erikseen kuten briteissä) ja arvioida sen perusteella, mitä kokoa mikäkin vastaa verrattuna brittikuppeihin joihin olen tottunut.
Aivan ihana kauppa muuten se dessus-dessous! :) En voi sanoa, että olisin mitenkään erityisesti perehtynyt ranskalaiseen kulttuuriin, mutta silti: en voi kuvitella, että missään muualla kuin Ranskassa myytäisiin samassa kaupassa sulassa sovussa jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja huippulaadukkaita alusvaatteita ja eroottisia leluja! :) - -mathilde-
Tissineiti kirjoitti:
Täytyypä painaa nuo merkit mieleen ja alkaa vähän katsella ympärilleen noiden ranskalaisten liivien perään. Olen käyttänyt kyllä Passionataa ja Chantellea vielä silloin, kun mahduin britti DD tai E-kuppiin (eli vastaa FR/EUR kokoja E ja F). Kaikissa itseäni kiinnostavissa Chantellen, Passionatan ja Aubaden malleissa ne koot on vaan aina loppuneet siihen. Nyt kuitenkin katsoin tarkemmin sitä Figleavesinkin valikoimaa, ja kyllä, Chantellen t-paitaliiviä oli saatavilla myös H-kupissa, joka vastasi britti FF-kuppia! Jotain oli myös saatavilla G-kupissa, joka joissain malleissa vastasi britti F-kuppia, joissain normaalia britti G-kuppia. Hyvä esimerkki muuten siitä, että kun suomalaisesta liikkeestä ostat vaikka tuon H-kupin liivit, niin se voikin sitten vastata brittikupeissa ihan mitä vaan välillä FF-H. Dessus-dessousilla oli mielestäni sitä H-kuppia saatavilla jopa muutamassa mallissa, mikäli olen katsonut oikein ja vielä muistankin nyt oikein. Siinä vaan pitää olla tosi tarkkana, onko missään välissä käytetty tuplakirjaimia kokomerkinnöissä (lähinnä siis onko mallista saatavana koot DD ja E erikseen kuten briteissä) ja arvioida sen perusteella, mitä kokoa mikäkin vastaa verrattuna brittikuppeihin joihin olen tottunut.
Aivan ihana kauppa muuten se dessus-dessous! :) En voi sanoa, että olisin mitenkään erityisesti perehtynyt ranskalaiseen kulttuuriin, mutta silti: en voi kuvitella, että missään muualla kuin Ranskassa myytäisiin samassa kaupassa sulassa sovussa jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja huippulaadukkaita alusvaatteita ja eroottisia leluja! :)Oui!
Kulttuuriero on rankka - muistan kun Valisèrenkin sivulla oli sellainen alushousukuva, että luulin päätyneeni pornosivustolle, mutta ehei, ihan perusranskiskamaa :-)
Naureskellaan vielä frendien kanssa sitäkin kun Dessous Dessus'n tytöt myöhästyivät yhden liivisetin toimituksessa mulle ja kun vihjasin että tarvitsen ne Rooman matkalle, niin heti lähettivät ne kuriiripalvelulla (ilman lisämaksua) suoraan kotiovelle! ;-)
Kuulin että Funky Ladyyn olisi tulossa jotain Lise Charmelin tuotteita, mutten ole vielä nähnyt. Sua helpottaisi kokeilla niitä livenä oikean koon tsekkaamiseksi, ja sitten tilata sieltä mistä haluat. Lejabytä pitäisi löytyä usemmastakin paikasta, tosin harvemmin full cup mallia.
Lise Charmelin alushousukoot voi muuten olla leveälanteiselle (kuten mä) pikkasen alakanttiin. Otan yhtä numeroa isommat yleensä. - "olekin jo jotakin"
Tissineiti kirjoitti:
Täytyypä painaa nuo merkit mieleen ja alkaa vähän katsella ympärilleen noiden ranskalaisten liivien perään. Olen käyttänyt kyllä Passionataa ja Chantellea vielä silloin, kun mahduin britti DD tai E-kuppiin (eli vastaa FR/EUR kokoja E ja F). Kaikissa itseäni kiinnostavissa Chantellen, Passionatan ja Aubaden malleissa ne koot on vaan aina loppuneet siihen. Nyt kuitenkin katsoin tarkemmin sitä Figleavesinkin valikoimaa, ja kyllä, Chantellen t-paitaliiviä oli saatavilla myös H-kupissa, joka vastasi britti FF-kuppia! Jotain oli myös saatavilla G-kupissa, joka joissain malleissa vastasi britti F-kuppia, joissain normaalia britti G-kuppia. Hyvä esimerkki muuten siitä, että kun suomalaisesta liikkeestä ostat vaikka tuon H-kupin liivit, niin se voikin sitten vastata brittikupeissa ihan mitä vaan välillä FF-H. Dessus-dessousilla oli mielestäni sitä H-kuppia saatavilla jopa muutamassa mallissa, mikäli olen katsonut oikein ja vielä muistankin nyt oikein. Siinä vaan pitää olla tosi tarkkana, onko missään välissä käytetty tuplakirjaimia kokomerkinnöissä (lähinnä siis onko mallista saatavana koot DD ja E erikseen kuten briteissä) ja arvioida sen perusteella, mitä kokoa mikäkin vastaa verrattuna brittikuppeihin joihin olen tottunut.
Aivan ihana kauppa muuten se dessus-dessous! :) En voi sanoa, että olisin mitenkään erityisesti perehtynyt ranskalaiseen kulttuuriin, mutta silti: en voi kuvitella, että missään muualla kuin Ranskassa myytäisiin samassa kaupassa sulassa sovussa jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja huippulaadukkaita alusvaatteita ja eroottisia leluja! :)Hyvien asioiden eteenpäin menoa.Jospa ne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928