Itseään AT-Miehinä pitävien ongelmia.. Onko sinulla jokin näistä vai kaikki nämä?
1. Huono itsetunto
2. Negatiivisuus-pessimistisyys-masentuneisuus
3. Vääristynyt todellisuus/epärealistinen liian suppea maailmankuva
4. Omanlaisensa itsekeskeisyys ja ehkä narsismisuus
5. Naismainen käytös
6. Huonot käytöstavat
7. Epäsosiaalisuus
8. Valittajia/ruikuttajia
9. Naisvihaajia
10. Tosikkomaisuus
Onko mahdotonta muuttaa edes osaa noista yllä mainituista??
Hyvällä itsetunnolla, positiivisuudella/elämänmyönteisyydellä, iloisella luonteella, hyvillä käytöstavoilla ja ystävällisyydellä, sosiaalisuudella, hyvällä huumorintajulla, unohtamalla sanat ATM ja YTM ja hyväksymällä, että elämä on ihan tavallista ja normaalia (ei pilviin rakennettuja epärealistisia unelmakuvia) ja hyväksymällä kaikki ihmiset vain normaaleina tavallisina ihmisinä eikä asettamalla joitakin heistä jalustalle sekä näkemällä laajemmin asioita/kokonaisuuksia ja hankkimalla oikeita kokemuksia elämässä eikä vain kuvittelemalla millaista se on tai olisi . . . niin pääset melko pitkälle jopa naisrintamalla!!!
10-SYYTÄ
16
1202
Vastaukset
1. Huono itsetunto | joo
2. Negatiivisuus-pessimistisyys-masentuneisuus | realismi voi välillä kuulostaa pessimismiltä
3. Vääristynyt todellisuus/epärealistinen liian suppea maailmankuva | ei
4. Omanlaisensa itsekeskeisyys ja ehkä narsismisuus | jokainen ihminen on edes vähän itsekeskeinen
5. Naismainen käytös | ei
6. Huonot käytöstavat | ei
7. Epäsosiaalisuus | riippuu miten sitä kattoo
8. Valittajia/ruikuttajia | joskus jokainen valittaa
9. Naisvihaajia | en
10. Tosikkomaisuus | riippuu taas miten sen asian ottaa.- MMies
"1. Huono itsetunto "
No ehkä vähän.
"2. Negatiivisuus-pessimistisyys-masentuneisuus "
Kiitos lääketieteen en ole masentunut.
"3. Vääristynyt todellisuus/epärealistinen liian suppea maailmankuva "
Maailmankuvani on tismalleen oikea ja tarkkaan mietitty.
"4. Omanlaisensa itsekeskeisyys ja ehkä narsismisuus "
Nykyisin olen terveen itsekäs, kun ei siitä muiden huomioonottamisesta/mielistelystä ollut mitään hyötyä, paskaa tuli niskaan joka tapauksessa.
"5. Naismainen käytös
6. Huonot käytöstavat"
Yksinkertaisesti ei!
"7. Epäsosiaalisuus "
No joo. Ei jaksa kiinnostaa poikaporukassa häröily.
"8. Valittajia/ruikuttajia
9. Naisvihaajia "
Olen terveen kriittinen.
"10. Tosikkomaisuus"
Ei päde minuun.
"hyväksymällä, että elämä on ihan tavallista ja normaalia (ei pilviin rakennettuja epärealistisia unelmakuvia)"
Jos tämä tarkoittaa sitä että pitäisi hyväksyä ruma nainen niin pidän mieluummin kiinni pilvilinnoista.- maanpinnalle
Pilviinrakennetut unelmakuvat ovat juuri niitä epärealistisia joita ei kukaan saavuta paitsi unelmissa. No kaunis nainen ei ole mikään unelmakuva vaan jos asetat sellaisen jollekkin jalustalle omassa mielessäsi niin sitä vaikeampi sellainen on saavuttaa.
- MMies
maanpinnalle kirjoitti:
Pilviinrakennetut unelmakuvat ovat juuri niitä epärealistisia joita ei kukaan saavuta paitsi unelmissa. No kaunis nainen ei ole mikään unelmakuva vaan jos asetat sellaisen jollekkin jalustalle omassa mielessäsi niin sitä vaikeampi sellainen on saavuttaa.
"kaunis nainen ei ole mikään unelmakuva vaan jos asetat sellaisen jollekkin jalustalle omassa mielessäsi niin sitä vaikeampi sellainen on saavuttaa. "
Kuinka niin?
- masentunut...
Ilmoitat tässä ikäänkuin rivien välistä masennuksen olevan tahalinen teko ja oma päätös?
Kuule, sairastapa kokeeksi itse kun se kerran mielestäsi on valinnainen päätös ja tule sitten kertomaan tänne kuinka masentunut on paha ihminen ja masentunut vain omaa typeryyttään!- kokenut..
Tarkoitin tuolla sitä, että se on osasyynä moneen asiaan. Sillehän ei kukaan itse voi varmasti mitään jos on mesentunut sitä ei voi noin vain poistaa itsestään eikä se ole oma päätös, että sattuu oleen masentunut. Yleensä masentuneisuuteen johtaa moni syy eli kannattaa miettiä syitä jotka saanu aikaan masennnuksen. Masentuneesta ihmisestä ei ole yrittämään yhtään mitään. Toki silti lääkkeillä voi siihenki jokseenki vaikuttaa.
- ..............................
kokenut.. kirjoitti:
Tarkoitin tuolla sitä, että se on osasyynä moneen asiaan. Sillehän ei kukaan itse voi varmasti mitään jos on mesentunut sitä ei voi noin vain poistaa itsestään eikä se ole oma päätös, että sattuu oleen masentunut. Yleensä masentuneisuuteen johtaa moni syy eli kannattaa miettiä syitä jotka saanu aikaan masennnuksen. Masentuneesta ihmisestä ei ole yrittämään yhtään mitään. Toki silti lääkkeillä voi siihenki jokseenki vaikuttaa.
"Masentuneesta ihmisestä ei ole yrittämään yhtään mitään."
Jos olet masentunut niin olet masentunut eikä sinun kannata yrittää mitään koska olet masentunut, on parempi että olet masentunut tekemättä tai yrittämättä mitään koska epäonnistut jokatapauksessa.
Siis mitä? Luuletko ihan oikeasti että masennus on jotain maailman kaatavaa ja lopullista tai estää ihmistä yrittämästä? Se että kynnys kestää on matalampi ei tarkoita että masentunut olisi missään suhteessa kyvytön toimimaan.
Voitko selittää näkemystäsi siitä että masentunut ei ole kyvykäs yrittämään esim. suhteita? Mihin perustat ajatuksen?
(Kenties siihen ettet itse deittaisi masentunutta koska pelkäät että se tarttuu???) - päässyt
.............................. kirjoitti:
"Masentuneesta ihmisestä ei ole yrittämään yhtään mitään."
Jos olet masentunut niin olet masentunut eikä sinun kannata yrittää mitään koska olet masentunut, on parempi että olet masentunut tekemättä tai yrittämättä mitään koska epäonnistut jokatapauksessa.
Siis mitä? Luuletko ihan oikeasti että masennus on jotain maailman kaatavaa ja lopullista tai estää ihmistä yrittämästä? Se että kynnys kestää on matalampi ei tarkoita että masentunut olisi missään suhteessa kyvytön toimimaan.
Voitko selittää näkemystäsi siitä että masentunut ei ole kyvykäs yrittämään esim. suhteita? Mihin perustat ajatuksen?
(Kenties siihen ettet itse deittaisi masentunutta koska pelkäät että se tarttuu???)Itse olen ollut niin syvällä masennuksessa jossain vaiheessa, että en kyennyt ajatteleen mitään, en edes vastakkaista sukupuolta ja vielä vähemmän, että olisin halunnut miellyttää sitä.. halusin vaan kuolla. Siitähuolimatta pääsin näin pahasta masennuksesta JUURI YRITTÄMÄLLÄ ja ajan kanssa. Tietenkin masennuksia on eri laajuisia, jokaisella ihmisellä on normaalia masennusta elämässään jossainvaiheessa.
- ihan kaikkia
1. riippuu asiasta. naisten silmissä kyllä, mutta muutoin ei.
2. ei aina, mutta joskus kuten varmaan kenellä tahansa ihmisellä
3. mikä sitten on oikea todellisus? vaikea sanoa tuohon mitään
4. ei
5. ei
6. yleensä ei, mutta silloin kyllä kun vituttaa
7. ei
8. ei
9. en vihaa yleisesti kaikkia, ainoastaan vittumaisa ämmiä
10 ei
eli tämä laatimasi lista ei ole ihan yksiselitteinen ja mielestäni nuo ominaisuudet löytyy enemmänkin niistä ylemmän tason ihmisistä kuten esim. 1,2,3,4,5?,6,7,8,9,10 muutamaa sanaa hieman muuttaen. - Ilman naista
1. Huono itsetunto
Kyllä, eikä tätä ole kovin helppo muuttaa omatoimisesti. Ei toimi niin,
että päättää vain että nyt minulla on hyvä itsetunto.
2. Negatiivisuus-pessimistisyys-masentuneisuus
Negatiivisuus: ei, masentunaisuus: ajoittain. Joskus se masentaa, että joutuu
itse olemaan aina yksin, kun muut ovat rakkaidensa kanssa.
Yritän kuitenkin suhtautua elämään positiivisesti ja nauttia sen hyvistä puolista.
En mielestäni syyllisty mihinkään itsesäälissä rypemiseen.
3. Vääristynyt todellisuus/epärealistinen liian suppea maailmankuva
Vaikea arvioida itse, mutta en usko. Seuraan ympäröivää maailmaa mielenkiinnolla
ja yritän katsoa asioita myös toisten näkökulmasta.
4. Omanlaisensa itsekeskeisyys ja ehkä narsismisuus
Kuten joku jo sanoikin: Terveellä tavalla saakin olla itsekeskeinen.
Jokainen täällä kuitenkin elää ihan omaa elämäänsä. En ole sitä
kuitenkaan häiritsevissä määrin.
5. Naismainen käytös
Riippuu määritelmästä. En ole mitenkään neitimäinen tai "miesten hommia"
inhoava, mutta toisaalta annan itselleni luvan kiinnostua myös asioista,
jotka eivät ehkä jonkun perinteiden junttimiehen rooliin sovi. Muut määritelkööt
olenko naismainen. Itse en niin usko.
6. Huonot käytöstavat
Ei. Sain vanhemmiltani paljon hyvää ja yksi niistä asioista on käytöstavat.
Minua ei tarvitse hävetä kaveriseurassa tai edes hienoissa juhlissa.
En kuitenkaan nipota tai seuraa jotain etikettiä ihan arkielämässä.
7. Epäsosiaalisuus
Vaikea sanoa. Olen luonteeltani ujo ja isossa porukassa en ole kauheasti
äänessä. Pidän kuitenkin ihmisten seurasta ja nautin uusien tyyppien
tapaamisesta, vaikka jännitänkin sitä hieman.
8. Valittajia/ruikuttajia
Tjaa. Heikkona hetkenä tulee ehkä ruikutettua, mutta eiköhän jokainen
sitä joskus tee. Silloin kun tuntuu että kaikki menee päin helvettiä, niin
ei aina jaksa olla ylipirteä optimisti.
9. Naisvihaajia
En ole. Pidän naisista. Eri tyyppisistä naisista. En kuitenkaan pidä kaikista
naisista, kuten en kaikista miehistäkään. Jos joku nainen on kusipäinen
idiootti, niin en näyttele pitäväni hänestä, tai kohtele häntä sen paremmin kuin
mitä kusipää ansaitsee osakseen. Samoin toimin miesten kanssa.
10. Tosikkomaisuus
En usko. Minulla on kuulemma hyvä huumorintaju ja osaan rentoutua ja nauttia
elämästä. Osaan toki olla myös vakava ja työjutut ym. tärkeät asiat hoidan
kyllä sillä vakavuudella ja tarkkuudella mitä kukin tehtävä vaatii.
Olen ylpeä siitä mitä osaan ja haluan tehdä sen hyvin. En halua
tuottaa "paskaa" tai keskeneräistä, jos ei pakko ole.
Noniinno. En sitten tiedä olenki AT-mies vai en. Naista ei ole ainakaan
vuosiin ollut, enkä usko että tulee lähiaikoina olemaankaan. - miten niin
Miten niin nuo yhtään sen enempää vaikuttaa, kun ulkonäkö on kuitenkin sama, vaikka päällään hyppisi. Ei se asenne muuta ulkonäköä sitten tippaakaan. Miten sitten voisi asiat muka naisrintamalla muuttua?
- ..............................
1. jep
2. jep
3. ei
4. ei
5. ei
6. riippuu
7. jep
8. aihetta on
9. riippuu
10. jep
"Onko mahdotonta muuttaa edes osaa noista yllä mainituista??"
Kuten huomaat niin yli puolet ei pidä paikkaansa (ehdollisesti ja tapauskohtaisesti). Ei millään voisi saada sellaista metsää joka vastaa niinkuin sinne huutaa, tai jopa kenties vastaa ennenkuin edes huutaa niin ettei tarvi alkaa karjua alunalkaenkaan?
"Hyvällä itsetunnolla, positiivisuudella/elämänmyönteisyydellä, iloisella luonteella, hyvillä käytöstavoilla ja ystävällisyydellä, sosiaalisuudella, hyvällä huumorintajulla, unohtamalla sanat ATM ja YTM ja hyväksymällä, että elämä on ihan tavallista ja normaalia (ei pilviin rakennettuja epärealistisia unelmakuvia) ja hyväksymällä kaikki ihmiset vain normaaleina tavallisina ihmisinä eikä asettamalla joitakin heistä jalustalle sekä näkemällä laajemmin asioita/kokonaisuuksia ja hankkimalla oikeita kokemuksia elämässä eikä vain kuvittelemalla millaista se on tai olisi . . . niin pääset melko pitkälle jopa naisrintamalla!!! "
En halua päästä "melko pitkälle" vaan onnistua ihan kokonaan. Tuossa oli jo liian monta juttua joihin en yllä saamillani kokemuksilla .
Koska niputat kaiken yhteen ja vaadit että toimin ja olen jotain jota en ole on väistämätön reaktioni ahdistua siitä että vaadit minua olemaan "joku muu" että saisin niitä onnistumiskokemuksia jotka mahdollistavat :
"Hyvällä itsetunnolla, positiivisuudella/elämänmyönteisyydellä, iloisella luonteella, hyvillä käytöstavoilla ja ystävällisyydellä, sosiaalisuudella, hyvällä huumorintajulla, unohtamalla sanat ATM ja YTM ja hyväksymällä, että elämä on ihan tavallista ja normaalia (ei pilviin rakennettuja epärealistisia unelmakuvia)" - näiden toteutumisen.
Asenteeni ovat suojamekanismi niitä ilmiöitä kohtaan joita olen toisilta ihmisiltä kokenut. Suojelen itseäni - myös kaltaisiltasi mulkuilta jotka yrittävät tulla sanomaan että "älä ole sinä". Hei - sori hirveästi - mä olen minä ja joudun elään tän jutun kanssa. Ota tai jätä. - oli mun tuntemani mies
juuri tälläisiä ne ovat jotkut sinkku miehet, että ihan turhaan pilaavat oma elämänsä. ainakin se tyyppi mitä mä tunnen hänessä oli nämä kaikki 10 asiaa mitkä sä mainitsit tässä, ja sitten valittaa ja itkee miksi on sinkku ja yksin, senkin saamaton idiootti:) kun itse aiheuttaa nää kaikki itselleen älä sitten ihmettele kun jäät yksin:-)
- justevolution
"Itseään AT-Miehinä pitävien ongelmia"
Ikinä en ole seurustellut -> en ole lainkaan pärjännyt naisasioissani -> olen automaattisesti määritelmän pohjalta AT-mies, eikä se riipu omasta mielipiteestäni.
"1. Huono itsetunto "
Ei enää nykyään, n. puoli vuotta sitten oli
"2. Negatiivisuus-pessimistisyys-masentuneisuus "
"3. Vääristynyt todellisuus/epärealistinen liian suppea maailmankuva "
Tähän vastaaminen on paha, koska joka ikisen ihmisen maailmankuva värittynyt omalla näkökulmalla. Omien mielipiteiden jatkuva haastaminen on melko tyypillistä.
"4. Omanlaisensa itsekeskeisyys ja ehkä narsismisuus"
Itsetunnon kasvaessa itsekeskeisyyttä tulee väkisin lisää. Terveen itsekäs, kuten moni yllä sanoikin.
"5. Naismainen käytös "
Jos se että ei juo kaljaa ja elää muualla kuin siinä hetkessä on epämiehekästä niin ilmeisesti joo. Enemmän tässä rupesi ihmetyttämään että onko "naismainen käytös" jotenkin sellaista mitä kaikkien pitäisi välttää? Onko siis naisten käytös oletusarvoisesti vääränlaista?
"6. Huonot käytöstavat"
Ei.
"7. Epäsosiaalisuus"
"8. Valittajia/ruikuttajia"
Nykyään vaan reagoin maailman menoon enkä yritä itse muuttaa maailmaa. Valittamalla siitä että naiset eivät valitse mun kaltaisia miehiä ei auta ketään, eikä muuta maailmaa. Joko muuttuu enemmän naisia kiinostavaksi tai sitten unohtaa koko homman ja on loppuelämän yksin sellaisena kuin itsestään pitää.
"9. Naisvihaajia"
Ei. Todella moni nainen on ihana.
"10. Tosikkomaisuus"
Ei missään nimessä. - grgtrdthdrhy
Ei se itsensä muuttaminen ole niin helppoa.
"1. Huono itsetunto"
Löytyy. Silloin kun on oikeasti erilainen on luonnollista että mielessä on koko ajan epävarmuutta omasta itsestään ja muiden suhtautumisesta.
"2. Negatiivisuus-pessimistisyys-masentuneisuus"
Ei, pidän itseäni hyvin elämäniloisena ja optimistisena. Muuten en olisi tässä.
"3. Vääristynyt todellisuus/epärealistinen liian suppea maailmankuva"
Kuka voi sanoa, mikä on ainoa oikea todellisuus tai maailmankuva? Veikkaisin että maailmankuvani on ikäisekseni melko laaja. Suvaitsevainen ainakin olen.
"4. Omanlaisensa itsekeskeisyys ja ehkä narsismisuus"
Itsekeskeinen olen toki, kehen muuhun sitä yksikseen keskittyisi kuin itseensä :-) Muutenkin asenteeni on se että elän mielelläni itsenäisenä, itseäni varten. Minä olen omassa elämässäni etusijalla. Narsistia minusta ei saisi tekemälläkään.
"5. Naismainen käytös"
???? Vastustan perinteisiä sukupuolirooleja, joten ei voisi vähempää kiinnostaa onko käytökseni 'naismaista'. Onko ujous naismaista? Onko hyvä käytös ja suvaitsevaisuus naismaista? Entä pohdiskelijaluonne? Absolutismi? En minä tiedä. En minä mikään Mr. Maskuliinisuuskaan ole, mutta en kyllä haluaisikaan olla mikään kävelevä stereotypia.
"6. Huonot käytöstavat"
Ei, joskin ujouteni saattaa joskus antaa vaikutelman siitä että olen epäkohtelias.
"7. Epäsosiaalisuus"
Kyllä. Tai kai minä aika hyvä olen sosiaalisissa suhteissa silloin kun se jännitysvaihe on jotenkin onnistuttu ohittamaan ja olen oikeasti ystävystynyt jonkun kanssa.
"8. Valittajia/ruikuttajia"
En valita vähästä ja jos valitan, teen sen netissä enkä juuri koskaan IRL ihmisten kuullen.
"9. Naisvihaajia"
Ei missään nimessä.
"10. Tosikkomaisuus"
Otan itseni liian vakavasti enkä osaa nauraa itselleni. Johtuu huonosta itsetunnosta. Kyllä minulta omanlaiseni huumorintaju tietysti löytyy, mutta en kuulu niihin ihmisiin jotka viihdyttävät koko porukkaa.
Miten lähtisit muuttamaan tälläisiä syvään juurtuneita ominaisuuksia? - kasvua
Itselleni on tuttuja henk.kohtaisesti osa noista mainituista kohdista. Tietenkään synnynnäistä persoonallista luonnettaan ei voi niinvain muuttaa, mutta osan ns. "huonoista" ominaisuuksistaan voi muuttaa parempaan, itseään voi siis kehittää/kasvattaa parempaan esim. tietynlaiseen käyttäytymiseen ja positiiviseen ajattelutapaan.
Näin tehden itselläni on alkanut meneen huomattavasti paremmin. Kenekään ei kannata siis luovuttaa ja antaa periksi koskaan ajatellen ettei mitään olisi tehtävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864