Koolla on väliä!

doppelgangeri

Tein omasta profiilistani identtisen kopion, lisäsin vain pituuteen 10cm ja ja painoon 8kg. Kuinkas kävikään, flirttejä alkoi ilmaantua ja viestiä tupsahtelemaan ilman omaa aktiivisuutta. Näin ei ole käynyt 178cm omaavassa profiilissa todellakaan, lisäksi oli hyvä huomata ikärakenne. Lyhyempi mies sai vähäistä huomiota noin 5v vanhemmilta naisilta, joista lisäksi kaikki ylipainoisia kun taas pidempi mies sai heti flirttejä noin 5v nuoremmilta ja normaalipainoisilta naisilta, joista suurin osa oli itse alle 170cm.
En tiedä mitä tarkoittaa että miehen tärkein ominaisuus on naisille nykypäivänä pituus, ihmetytti vielä että nämä naiset ovat vielä korkeakoulutettuja mutta ehkä näillä naisilla menee niin hyvin että voi valita joukosta jonkin fyysisen määreen mukaan parhaan päältä.

48

2009

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on väliä

aivan selvästi, kun itsekin kerrot vastanneista naisista juuri numeroiden valossa (ikä, paino, pituus).

Malka omassa silmässä?

Ja imeisesti sulla oli tarvetta laittaa toisenlainen ilmoitus kun totuudenmukainen ei vetänyt naisia, joilla olisi sinua miellyttävät nurmerot.

Malka omassa silmässä?

Itse en laita pituutta enkä painoa ilmoitukseen. Olennaista on kuitenkin se, miellyttääkö toinen livenä. Kun tapaan miehiä, saan kuulla kuinka olen ihana, mukava, hyvä kroppa, nätti jne. ja puolet haluaa tavata uudelleen. JOS kirjoittaisin ilmoitukseeni painoni, 80 kg, ei kukaan näistä miehistä olisi edes vastannut ilmoitukseeni.

Niin surkuhupaisaa touhua tämä on...

• mieltä

Jep, miehillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä painaa esim. 178cm pitkä nainen. Tai siis on, muistona missikisoista. Kriteerit: 150-180cm, 45-65kg? Hei haloo, normaali nainen painaa 70kg ja siitä yli, jos hänellä on vähääkään muotoja saatika pituutta, silloin mennään ihan eri kilomäärissä.

• epänormaali
        mieltä kirjoitti:

Jep, miehillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä painaa esim. 178cm pitkä nainen. Tai siis on, muistona missikisoista. Kriteerit: 150-180cm, 45-65kg? Hei haloo, normaali nainen painaa 70kg ja siitä yli, jos hänellä on vähääkään muotoja saatika pituutta, silloin mennään ihan eri kilomäärissä.

Niin mikä on normaali, itse ajattelen että normaali paino on joku "perusihmisen" ideaali-paino. Normaali ei mielestäni tarkoita mitään keskiarvoa, keskiarvoisesti suomalaiset on lihavia, miksi se katsottaisi normaaliksi?

• ..........................
        mieltä kirjoitti:

sun mielestä normaali?

Itse olen 168 cm ja 55 kg. Mielestäni olen ihan normaalivartaloinen nainen. Joten mielestä toi että normaali nainen painaa ainakin 70 kg, ei pidä paikkaansa. Mutta ehkä eri ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä mikä on normaali paino ja ruumiinrakenne.

• sä olet
        .......................... kirjoitti:

sun mielestä normaali?

Itse olen 168 cm ja 55 kg. Mielestäni olen ihan normaalivartaloinen nainen. Joten mielestä toi että normaali nainen painaa ainakin 70 kg, ei pidä paikkaansa. Mutta ehkä eri ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä mikä on normaali paino ja ruumiinrakenne.

tautisen laiha.

Et lähelläkään normaalia, muistan kun joskus itse painoin 56 kiloa, niin näytin ihan kammottavalta, kylkiluut pollotti, polvilumpiotkin oli ihan järkyn näköiset... ei puhettakaan hameen pidosta.

Ainiin ja mä olen 170 pitkä

• ja pituudesta

sun mielestä normaali?

ja vähän ruumiinrakenteestakin.

Minäkin painoin joskus 13-vuotiaana 55 kg, pituutta oli jo silloin tämä 165 cm.

2-kymppisenä oli pari kiloa enemmän ja olin langanlaiha, sanoi aikuiset, hoikka sanoisi ehkä joku. No, 4-vuotias sukulaistyttö sanoi myös jotain. Kysyi: "Oletko sinä mies?"

Voi 57/165-mitoilla jollakin toisella naisella olla rinnat, takapuoli ja muita naisellisia muotoja, minulla ei ollut. Se riippuu niin paljon ruumiinrakenteesta. Aivan kuten miehilläkin: toisilla on ne tikkujalat ja narukädet ja painoa vähän, ja toisilla on kauniit lihakset ja painoa aika paljon enemmän.

170-senttinen nainen voi painaa 70 kiloa, ja näyttää hoikalta, aivan kuten 170-senttinen mies. Ja olla todella naisellinen. Tai 75 kiloa. Tai 80 kiloa. Geenit ratkaisee: rakenne, onko hentoinen vai raskas, onko lihaksia.

Ei naiset ole rakennettu ilmasta, samat luut, nahka ja lihaksia on naisillakin. Plus sitten naisilla pitäisi olla se rasvakerros (isompi rasvaprosentti kuin miehillä), joka kuuluu naisena olemiseen, että on kuukautiset ja hormoonitoiminta pysyy normaalina. Ja naisilla ehkä on taipumusta kerätä nestettä elimistöön ja se voi tuoda lisää painoa.

Eli jos urheilullinen ja hoikka 170 pitkä mies painaa 70 kiloa, se voisi olla ihan käypä paino jollekin hoikalle ja urheilulliselle naisellekin. Ei kaikille, mutta joillekin.

Se, mikä paino näyttää kenelläkin hyvältä, on erittäin yksilöllistä.

• naisvoimistelija

sun mielestä normaali?

kaunis, hoikka ja hyvännäköinen, treenattu kroppa: 168 cm ja 68 kiloa

• perfect match

tumma hiusten väri, urheilullinen vartalo, maisterin tutkinto ja yli 51 000 euron vuositulot. Sitten saat vielä enemmän yhteydenottoja. Vielä kun löydät netistä sopivan namupojan kuvan niin kysyntäsi on taattu.

- Tai sitten tyydyt olemaan rehellisesti oma itsesi.

• ei voi taas ko ihmetellä..

en itse ainakaan kumppania pelkän pituuden ja ulkoisen perusteella valkkais.Ihan sama onko se pitkä vaikka 165cm kun vaan muu täsmää..toki haen itsekkin vähintään 175..185cm mutta silti edelle menis persoona.Ja ainainen kilokeskustelu.
      Ei voi muuta sanoa että ovatpa suomal.todella typeriä.Pitää alkaa katsella varmaan jotain ulkomaan tarjontaa tällä menolla.Mistä löytys persoonallinen ihana mies.Ilman tommosia typeriä pinnallisuuksia.Kohta tääl ei erota miestä naisesta ja päin vastoin kumpikin yhtä *kanoja*aivoiltaan.Ilmankos homous ja lesbouskin lisääntyy.

• hmm...

"en itse ainakaan kumppania pelkän pituuden ja ulkoisen perusteella valkkais."

Et tietenkään. Kyse on tendenssistä, pyrkimyksestä.

"Ihan sama onko se pitkä vaikka 165cm kun vaan muu täsmää.."

Epäuskottavaa.

"toki haen itsekkin vähintään 175..185cm

Ja se siitä 'ihan samasta'.

"mutta silti edelle menis persoona.

Jaksan epäillä.

Olen erityisen persoonallinen, mutta 'vain' keskimittainen.
        Kehutaan kyllä niin että punastuttaa, ei vain juuri kukaan halua tutustua paremmin.

Mieti paljonko materiaalia karsit, siitä pois, mistä se persoona voisi löytyä.
        Tutustu ns. normaalijakaumaan ja paljonko jää (kun ottajiakin on yliedustus). Saatat yllättyä.

"Ja ainainen kilokeskustelu.
        Ei voi muuta sanoa että ovatpa suomal.todella typeriä.Pitää alkaa katsella varmaan jotain ulkomaan tarjontaa tällä menolla. Ilman tommosia typeriä pinnallisuuksia."

Valitettavasti nämä ilmiöt ovat kaikissa länsimaissa aivan tavallisia.
        Typerät pinnallisuudet seuraavat.

"Mistä löytys persoonallinen ihana mies."

Kun lisäsit sanan "ihana" muutit asian täysin mielivaltaiseksi. Minulla ei ole eväitä auttaa enempää.

"Ilmankos homous ja lesbouskin lisääntyy."

Tuskin, näkyvämpää kyllä.

• naisilta

eli nainen saa olla ihan mitä tahansa numeroidenkin mukaan mutta miehen pitää olla vähintään 180cm eikä missään tapauksessa ruipelonarukäsitikkujalka, tätähän saa täällä lukea kokoajan.

• oikeita mielipiteitä

eikä vain vastauksia (kostoja) miesten kirjoituksiin, jotta naisten strategisista mitoista valittavat tajuaisivat jotain. :-)

Miehet valittaa, että naiset eivät hyväksy heitä, koska he ovat lyhyitä. En kuitenkaan jaksa uskoa että lyhyiden osuus sinkuissa olisi tilastollisesti merkittävästi isompi kuin pitkien.

• hmm...
        oikeita mielipiteitä kirjoitti:

eikä vain vastauksia (kostoja) miesten kirjoituksiin, jotta naisten strategisista mitoista valittavat tajuaisivat jotain. :-)

Miehet valittaa, että naiset eivät hyväksy heitä, koska he ovat lyhyitä. En kuitenkaan jaksa uskoa että lyhyiden osuus sinkuissa olisi tilastollisesti merkittävästi isompi kuin pitkien.

"En kuitenkaan jaksa uskoa että lyhyiden osuus sinkuissa olisi tilastollisesti merkittävästi isompi kuin pitkien."

Selviäisköhän kuuklettamalla? Tilastokeskus tai jotain?

Ehkä ei viitti, tyydymme vain kukin omaan uskoomme.

• hmm...

"En tiedä mitä tarkoittaa että miehen tärkein ominaisuus on naisille nykypäivänä pituus"

Eräänlainen fetissi (itseä suurempi koko), muitakin on. Tämä on varsin pitkään tunnettu ilmiö.

• gncgbhtbhdf

miksiköhän näissä keskusteluissa kovin usein rinnastetaan "miehen pituus vs. naisen paino" sekä "rintojen koko vs. peniksen koko"??

Ainoa asiahan, meikkamista ja hiustenlaittoa lukuunottamatta, johon ihminen voi itse vaikuttaa on paino ja sen säätely..

• ihan eria asia
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

miksiköhän näissä keskusteluissa kovin usein rinnastetaan "miehen pituus vs. naisen paino" sekä "rintojen koko vs. peniksen koko"??

Ainoa asiahan, meikkamista ja hiustenlaittoa lukuunottamatta, johon ihminen voi itse vaikuttaa on paino ja sen säätely..

todellakin.

Jos ihminen on tietyn pituinen, hänen päänsä ylettyy ja loppuu tietyllä korkeudellä, hän näyttää toisten vieressä juuri sen pituiselta. Silloin nainen voi tuijottaa lukua 185 jos se on hänen fetisssinsä.

Kirjoitat että ihminen voi vaikuttaa omaan painoon, joo, tietyissä rajoissa. Minä en esim. ikinä voisi painaa alle 55 kiloa, jos miehen fetissi on 45 kiloa. Sillä olen langanlaihana lapsena painanut 55 kiloa.

Ja jos otetaan 2 yhtä pitkää, esim. minä ja työkaverini, toinen on 162 ja minä 164, niin työkaverini, joka on 65 kiloa on runsasmuotoinen, omenavartaloinen, minä joka painan 70 olen kiinteä, lihaksikas ja vyötäröltä kapea, tiimalasivartaloinen. Työkaverini on minua muutaman vuoden nuorempi.

Pituus kertoo mihin asti ihminen ylettää, paino ei kerro miltä ihminen näyttää. Geenit määrää, onko lihaksikas, mihin rasva kertyy (sitä on kaikilla naisilla) ja minkä muotoinen on.

Esim. toisella kaverillani on reidet ja takapuoli kuin jollain afrikkalaisen heimon naisella mutta ylävartalo on kapoinen, rinnat pienet ja vyötärö myös hoikka. Minä olen lantiosta yhtä iso kuin rinnanympäryksestä ja ihan eri mallinen.

Painosta ei voi päätellä miltä ihminen näyttää.

• gncgbhtbhdf
        ihan eria asia kirjoitti:

todellakin.

Jos ihminen on tietyn pituinen, hänen päänsä ylettyy ja loppuu tietyllä korkeudellä, hän näyttää toisten vieressä juuri sen pituiselta. Silloin nainen voi tuijottaa lukua 185 jos se on hänen fetisssinsä.

Kirjoitat että ihminen voi vaikuttaa omaan painoon, joo, tietyissä rajoissa. Minä en esim. ikinä voisi painaa alle 55 kiloa, jos miehen fetissi on 45 kiloa. Sillä olen langanlaihana lapsena painanut 55 kiloa.

Ja jos otetaan 2 yhtä pitkää, esim. minä ja työkaverini, toinen on 162 ja minä 164, niin työkaverini, joka on 65 kiloa on runsasmuotoinen, omenavartaloinen, minä joka painan 70 olen kiinteä, lihaksikas ja vyötäröltä kapea, tiimalasivartaloinen. Työkaverini on minua muutaman vuoden nuorempi.

Pituus kertoo mihin asti ihminen ylettää, paino ei kerro miltä ihminen näyttää. Geenit määrää, onko lihaksikas, mihin rasva kertyy (sitä on kaikilla naisilla) ja minkä muotoinen on.

Esim. toisella kaverillani on reidet ja takapuoli kuin jollain afrikkalaisen heimon naisella mutta ylävartalo on kapoinen, rinnat pienet ja vyötärö myös hoikka. Minä olen lantiosta yhtä iso kuin rinnanympäryksestä ja ihan eri mallinen.

painosta ei todellakaan voi päätellä suoraan miltä henkilö näyttää. BMI-ihanne kuitenkin on miehillä pituus miinus sata /- 5kg ja naisilla pituus miinus 110 /- 5g. Normaalipainon rajat ovat sitten vielä suuremmalla haarukalla.

Uskon kyllä silti, että pitäisin sua paremman vartalon omaavana kuin työkaveriasi; omppuvartalo kun näyttää harvoin hyvältä.

Itse kuulun siinä mielessä onnekkaaseen "tyyppiin" kun olen 174cm/74kg pienellä rasvaprosentilla. Toisaalta taas olen epäonnekas ollessani aivan liian lyhyt täyttääkseni naisten niin monesti ihannoiman pituusvaatimuksen.

• 70-kiloinen
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

painosta ei todellakaan voi päätellä suoraan miltä henkilö näyttää. BMI-ihanne kuitenkin on miehillä pituus miinus sata /- 5kg ja naisilla pituus miinus 110 /- 5g. Normaalipainon rajat ovat sitten vielä suuremmalla haarukalla.

Uskon kyllä silti, että pitäisin sua paremman vartalon omaavana kuin työkaveriasi; omppuvartalo kun näyttää harvoin hyvältä.

Itse kuulun siinä mielessä onnekkaaseen "tyyppiin" kun olen 174cm/74kg pienellä rasvaprosentilla. Toisaalta taas olen epäonnekas ollessani aivan liian lyhyt täyttääkseni naisten niin monesti ihannoiman pituusvaatimuksen.

"Itse kuulun siinä mielessä onnekkaaseen "tyyppiin""

Ja sitähän on tehty tutkimusta, miten suoliston bakteerit vaikuttaa siihen, kuinka hyvin tai huonosti elimistö varastoi energian ihmisen syömästä ruuasta.

Olen harkinnut että kävisin vaihdattamassa omat bakteerini. Alle 3-kymppisenä ei tarttunut mikään, vaikka herkuttelin karkeilla, leivonnaisilla ja jäätelöllä ihan rajatta, ja nyt ei tiedä, mitä uskaltaisi syödä.

• hmm...
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

"miksiköhän näissä keskusteluissa kovin usein rinnastetaan "miehen
        pituus vs. naisen paino" sekä "rintojen koko vs. peniksen koko"??"

Sukupuolitunnusmerkkeinä toistensa kaltaisia, esim. signaaleina jostakin, tärkeydeltään fetisseinä?

"Ainoa asiahan, meikkamista ja hiustenlaittoa lukuunottamatta, johon ihminen voi itse vaikuttaa on paino ja sen säätely.."

Sillä on lievää epäsuoraa visuaalista vaikutusta noihin kokoaisioihin, kuten ryhdillä, vaatetuksella (vaikkapa kalukukkaro).

• hmm...
        ihan eria asia kirjoitti:

todellakin.

"näyttää toisten vieressä juuri sen pituiselta."

"voi vaikuttaa omaan painoon, joo, tietyissä rajoissa."

"2 yhtä pitkää, esim.
        omenavartaloinen
        tiimalasivartaloinen
        päärynävartaloinen

Siksi meillä on nopeasti laajeneva 'teollisuudenalue', plastiikkakirurgia. Halutaan muuttaa ulkonäköä paremmin fetissien mukaiseksi ja siten nostaa markkina-arvoa.

Joko olet muuten käynyt valkaisemassa hampaitten lisäksi myös peräaukkosi?

• naisella on

fetissi, ehkä itseä pidempi mies vaikuttaa turvallisemmalta.

Naisena sanon että mulle on ihan sama minkä mittainen mies on, mutta joillekin miehille on itsetuntoa syövä juttu se että nainen on pidempi...

Olen seurustellut itseäniä kymmenen senttiä lyhyemmän kanssa että paljon pidemmänkin kanssa...

Ja ottaakaa nyt hyvät miehet huomioon, nuo profiilin ihannekumppani jutut on vain ihanteita :) Se oikea voi olla ihan jotakin muuta kuin ihanne

• hmm...
        naisella on kirjoitti:

fetissi, ehkä itseä pidempi mies vaikuttaa turvallisemmalta.

Naisena sanon että mulle on ihan sama minkä mittainen mies on, mutta joillekin miehille on itsetuntoa syövä juttu se että nainen on pidempi...

Olen seurustellut itseäniä kymmenen senttiä lyhyemmän kanssa että paljon pidemmänkin kanssa...

Ja ottaakaa nyt hyvät miehet huomioon, nuo profiilin ihannekumppani jutut on vain ihanteita :) Se oikea voi olla ihan jotakin muuta kuin ihanne

"fetissi, ehkä itseä pidempi mies vaikuttaa turvallisemmalta."

Käytännollinen termi. Muutakin sanaa voi käyttää. Toisaalta turvavaikutelma voi olla fetissi.
        Mikä ero oikeasti jollain tulitikunmitalla on turvallisuuteen. Mielikuva.

"Naisena sanon että mulle on ihan sama minkä mittainen mies on, mutta joillekin miehille on itsetuntoa syövä juttu se että nainen on pidempi..."

Aikoinaan minulle ei ollut mitään väliä. Muutama vuosi jonkun millin lyhyempänä suhteessa ja selvän teki. Siitä johtuvat käsittämättömät väheksyntäpuheet alkoivat jyystää. Irrationaalista roskaa, mutta toisen jatkuva vähättely tuhoaa tehokkaasti.

"Olen seurustellut itseäniä kymmenen senttiä lyhyemmän kanssa että paljon pidemmänkin kanssa..."

Hyvä kommentti yksityisellä tasolla.

"Ja ottaakaa nyt hyvät miehet huomioon, nuo profiilin ihannekumppani jutut on vain ihanteita :) Se oikea voi olla ihan jotakin muuta kuin ihanne"

Näinhän se tietysti on. Toisaalta eräät saarnaavat niiden järkähtämättömyyttä, luotaantyöntävin lausein. Jotkut sanovat voivansa joustaa esim. muissa paitsi pituudessa.

Kenen mieltä sitten ylentää olla sellainen "paremman puutteessa menettelevä korvike, tingitty karvalakkimalli"? Ominaisuuksiin liittyvä arvokysymys. Arvostusvajaus on vakava asia ja lähtökohtana epäsuotuisa.

• gncgbhtbhdf
        hmm... kirjoitti:

"fetissi, ehkä itseä pidempi mies vaikuttaa turvallisemmalta."

Käytännollinen termi. Muutakin sanaa voi käyttää. Toisaalta turvavaikutelma voi olla fetissi.
        Mikä ero oikeasti jollain tulitikunmitalla on turvallisuuteen. Mielikuva.

"Naisena sanon että mulle on ihan sama minkä mittainen mies on, mutta joillekin miehille on itsetuntoa syövä juttu se että nainen on pidempi..."

Aikoinaan minulle ei ollut mitään väliä. Muutama vuosi jonkun millin lyhyempänä suhteessa ja selvän teki. Siitä johtuvat käsittämättömät väheksyntäpuheet alkoivat jyystää. Irrationaalista roskaa, mutta toisen jatkuva vähättely tuhoaa tehokkaasti.

"Olen seurustellut itseäniä kymmenen senttiä lyhyemmän kanssa että paljon pidemmänkin kanssa..."

Hyvä kommentti yksityisellä tasolla.

"Ja ottaakaa nyt hyvät miehet huomioon, nuo profiilin ihannekumppani jutut on vain ihanteita :) Se oikea voi olla ihan jotakin muuta kuin ihanne"

Näinhän se tietysti on. Toisaalta eräät saarnaavat niiden järkähtämättömyyttä, luotaantyöntävin lausein. Jotkut sanovat voivansa joustaa esim. muissa paitsi pituudessa.

Kenen mieltä sitten ylentää olla sellainen "paremman puutteessa menettelevä korvike, tingitty karvalakkimalli"? Ominaisuuksiin liittyvä arvokysymys. Arvostusvajaus on vakava asia ja lähtökohtana epäsuotuisa.

"Kenen mieltä sitten ylentää olla sellainen "paremman puutteessa menettelevä korvike, tingitty karvalakkimalli"? Ominaisuuksiin liittyvä arvokysymys. Arvostusvajaus on vakava asia ja lähtökohtana epäsuotuisa."

Tämä ajattelu mitä edustat, on aika epätodellista maalaisjärjellä ajateltuna. Väittäisin, että suurin osa meistä tuntee jossakin vaiheessa elämäänsä olevansa "korvike" kumppanin haussa. Elämähän on usein kompromissien tekemistä. Kumppani-ihanne kuitenkin vaihtelee niin paljon, varsinkin naisilla. Siis lähtökohtaisesti kaikki naiset haluaisi sen pitkän/pitkähkön miehen itselleen. Mutta, sitten voi vastaan tulla tällaisia itsenikaltaisia "korvikkeita", jotka jollain muilla avuilla hoitavat tilanteen kotiinpäin. Ja jos en näin pyrkisi ajattelmaan, mäkin olisin saattanut loukkantua ikiajoiksi, ajatellen että mä aina tulisin olemaan "korvike" naisille paremman puutteessa. Ja sehän olisi varsin itsetuhoinen ajattelumalli... esimerkkejä Suomenmaasta löytyy.

Niinhän se menee ihmisillä niinkuin eläimillä; kun koiranpentuja on paljon, niin viimeisenä ruokakupille pääsevät heikoimmat yksilöt. Kysymys onkin vain asian tiedostamisesta, ja yrittämällä oikeasti vaikuttaa niihin asioihin joihin on vaikutusmahdollisuuksia..

• nainen......
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

"Kenen mieltä sitten ylentää olla sellainen "paremman puutteessa menettelevä korvike, tingitty karvalakkimalli"? Ominaisuuksiin liittyvä arvokysymys. Arvostusvajaus on vakava asia ja lähtökohtana epäsuotuisa."

Tämä ajattelu mitä edustat, on aika epätodellista maalaisjärjellä ajateltuna. Väittäisin, että suurin osa meistä tuntee jossakin vaiheessa elämäänsä olevansa "korvike" kumppanin haussa. Elämähän on usein kompromissien tekemistä. Kumppani-ihanne kuitenkin vaihtelee niin paljon, varsinkin naisilla. Siis lähtökohtaisesti kaikki naiset haluaisi sen pitkän/pitkähkön miehen itselleen. Mutta, sitten voi vastaan tulla tällaisia itsenikaltaisia "korvikkeita", jotka jollain muilla avuilla hoitavat tilanteen kotiinpäin. Ja jos en näin pyrkisi ajattelmaan, mäkin olisin saattanut loukkantua ikiajoiksi, ajatellen että mä aina tulisin olemaan "korvike" naisille paremman puutteessa. Ja sehän olisi varsin itsetuhoinen ajattelumalli... esimerkkejä Suomenmaasta löytyy.

Niinhän se menee ihmisillä niinkuin eläimillä; kun koiranpentuja on paljon, niin viimeisenä ruokakupille pääsevät heikoimmat yksilöt. Kysymys onkin vain asian tiedostamisesta, ja yrittämällä oikeasti vaikuttaa niihin asioihin joihin on vaikutusmahdollisuuksia..

Ajatellaan asiaa miehen kannalta miehen ihannenainen on ulkonäöltään jokin Angeline Jolie, ja hän sellaisen löytääkin, aivan samannäköisen. Muttamutta, luonteessa mättää joku, kaunis on katsoa mutta luonne on kuin riivinrauta.

Sitten törmäät ystäviesi kautta naiseen joka on ristiverinen ei lainkaan angeline ja pikkuisen pullukkakin, mutta hänellä on ihana luonne ja huomaat viihtyväsi tämäm karvalakkimallin kanssa, erittäin hyvin.

Otatko kuitenkin sen ihannenaisesi vaikka tiedät että elämäsi hänen kanssaan on hirveää, sinua kyykytetään mennentullen.

• eräs nainen
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

Pakko nyt kommentoida omasta puolestani sen verran, että sinänsä miehen pituus ei ole oleellinen asia minulle, mutta kun lyhyillä miehillä on paha tapa alkaa kiukuttelemaan asiasta.

Olen havainnut, että nainen ei saa olla pidempi, paremmin koulutettu, matemaattisesti lahjakkaampi, vahvempi, parempi urheilija jne.

Eli pituus on vain yksi asia, nuo muut seikat ovat ihan samanlaisia. Juttu kaatuu miehen kiukutteluun. En minä jaksa joka päivä vakuutella miehelle, ettei pituudella ole väliä, tai yhtä lailla koulutuksella tai muilla seikoilla. Kertoo miehen alemmuuskompleksista, jolloin en ala buustaamaan kenenkään huonoa itsetuntoa. Ehkä sellaisen miehen on parempi seurustella sitten perinteisen kaavan mukaan itseään lyhyemmän naisen kanssa.

Siis minulle kyllä kelpaa itseäni hieman lyhyempi ja itseäni (vielä) laihempi mies noin periaatteessa.

Eli kyse on lähinnä miehen omasta suhtautumisesta asiaan. Tärkeintä miehessä on kuitenkin aina se miten hän minua kohtelee.
        Voihan se lyhyt (laiha) mies kohdella minua kuin kukkaa kämmenellä yhtä lailla.

• gncgbhtbhdf
        eräs nainen kirjoitti:

Pakko nyt kommentoida omasta puolestani sen verran, että sinänsä miehen pituus ei ole oleellinen asia minulle, mutta kun lyhyillä miehillä on paha tapa alkaa kiukuttelemaan asiasta.

Olen havainnut, että nainen ei saa olla pidempi, paremmin koulutettu, matemaattisesti lahjakkaampi, vahvempi, parempi urheilija jne.

Eli pituus on vain yksi asia, nuo muut seikat ovat ihan samanlaisia. Juttu kaatuu miehen kiukutteluun. En minä jaksa joka päivä vakuutella miehelle, ettei pituudella ole väliä, tai yhtä lailla koulutuksella tai muilla seikoilla. Kertoo miehen alemmuuskompleksista, jolloin en ala buustaamaan kenenkään huonoa itsetuntoa. Ehkä sellaisen miehen on parempi seurustella sitten perinteisen kaavan mukaan itseään lyhyemmän naisen kanssa.

Siis minulle kyllä kelpaa itseäni hieman lyhyempi ja itseäni (vielä) laihempi mies noin periaatteessa.

Eli kyse on lähinnä miehen omasta suhtautumisesta asiaan. Tärkeintä miehessä on kuitenkin aina se miten hän minua kohtelee.

ap. kirjoittaja nimenomaan halusi esimerkillään valaista pituuden yms. seikkojen vaikutusta "nettinaisten" valintoihin. Kun se tosiasiassa on niin, että 9/10 treffiseuraa netistä hakevista naisista ilmoittaa vähimmäispituusvaatimuksekseen 175 cm. Eli me tuosta vaatimusesta poikkeavat emme pääse alkua pidemmalle. Hyvä puoli kai siinä on, että edellisen kirjoittajan mainitsemaa kiukuttelua "hyväksyttyjen miesten" kohdalla ei siis pitäisi edes päästä tapahtumaan.. Pitkillä miehillä saattaa olla omat alemmuuskompleksit, mutta ei niistä nyt sen enempää.

Allekirjoittanut on ainakin itse havainnut, että pärjää naismarkkinoilla livenä paljon paremmin, kun se omalla kohdallani "puuttuva senttimetri" ei heti näy tapaamisissa. Päinvastoin pääsee osoittamaan heti omia vahvuuksiaan, niitä siis millä on pärjättävä tässä elämässä! =)

• edellinen nainen.
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

ap. kirjoittaja nimenomaan halusi esimerkillään valaista pituuden yms. seikkojen vaikutusta "nettinaisten" valintoihin. Kun se tosiasiassa on niin, että 9/10 treffiseuraa netistä hakevista naisista ilmoittaa vähimmäispituusvaatimuksekseen 175 cm. Eli me tuosta vaatimusesta poikkeavat emme pääse alkua pidemmalle. Hyvä puoli kai siinä on, että edellisen kirjoittajan mainitsemaa kiukuttelua "hyväksyttyjen miesten" kohdalla ei siis pitäisi edes päästä tapahtumaan.. Pitkillä miehillä saattaa olla omat alemmuuskompleksit, mutta ei niistä nyt sen enempää.

Allekirjoittanut on ainakin itse havainnut, että pärjää naismarkkinoilla livenä paljon paremmin, kun se omalla kohdallani "puuttuva senttimetri" ei heti näy tapaamisissa. Päinvastoin pääsee osoittamaan heti omia vahvuuksiaan, niitä siis millä on pärjättävä tässä elämässä! =)

Ihan sama asia on iän suhteen. Ikä ei ole otsaan kirjoitettu, joten netissä moni karsiutuu iän puolesta pois.

Väitän, että jos laittaisin kaksi identtistä ilmoitusta, joissa toisessa sanoisin olevani yh ja toisessa lapseton, vastausten määrä eroasi suuresti. Tai iän suhteen tai painon suhteen.

Mutta, jokaisella on oikeus valita itselleen mieleistään seuraa, en minä ainakaan siitä valita.

Mielestäni toisten kriteereitä on ihan turha miettiä sinänsä. En minä haluaisi olla miehelle mikään korvike paremman puutteessa jos hän oikeasti haluaisi seurustella 20 vee missin kanssa.

Nettimiesten kriteerit naisille ovat hyvin hupaisia. Loogisesti ristiriitaisia, epäjohdonmukaisia ja täysin epärealistisia.

• totta turiset
        eräs nainen kirjoitti:

Tätä minäkin yritin jossain kerran sanoa.

Että ongelma on miehen omassa alemmuudentunnossa, jonka se sitten projisoi naisiin, että ne ei muka hyväksy.

Kun ihminen jo ennalta ajattelee, että en kelpaa, se voi jopa käyttäytyä niin (tietoisesti tai tiedostamattomasti) että se odotus toteutuu: olemalla itse ilkeä (pahimmat treffit oli kun minut haukuttiin heti, ennen kuin ehdittiin edes kätellä), osoittelemalla toisen vikoja (hyökkäys on paras puolustus) tai muuten kokeilemalla (hyvän maun ja hyvien tapojen) rajoja, tai olemalla vain itse jäykkä, sulkeutunut ja torjuva, jotta toinen sitten torjuu. Sitten kun toinen torjuu, voi sanoa: Sehän oli sellainen tyhjäpää, en olisi huolinut ikinä, kun se oli 5 kiloa liian lihava ... TAI: "NAISET ON JUST TOLLAISIA, EI NIILLE KELPAA KUKAAN".

Nimitän sitä hylkäämisen provosoinniksi. Näin sitä paljon edellisessä ammatissani yläasteen opettajana: Silloin ei tarvitse testata, olisiko tästä voinut tulla jotain, asettaa itseään oikeasti peliin. Voi kevysesti todeta: sehän oli tyhmä. Ja katkeroitua lisää, pudottaa itsetuntoaan vielä vähän lisää.

• lyhyydestä.
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

Tarkennus, siis ne lyhyet miehet kiukuttelevat myös netissä kun laittavat viestiä sellaisille naisille, joiden pituuskriteereitä he eivät täytä. Olen saanut lukuisia sellaisia viestejä.

Myös muita ilkeilyviestejä tulee mm. huonosti koulutetuilta miehiltä, mutta se on tietysti kokonaan toinen keskustelun aihe.

Ylipäätään miksi kirjoittaa sellaiselle henkilölle kiukuttelu/haukkumaviesti, jonka kriteereihin ei mahdu. En ymmärrä.

• äijäkin
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

eli kun mies ihmettelee naisten ihannoivaa suhtautumista miehen pituuteen niin hän on huonon itsetunnon omaava kitisijä. Kun nainen ihmettelee miesten ihannointia sopusuhtaisia naisia kohtaan niin on tämän palstan naisen logiikan mukaan ihan jotain muuta.
        Kai sitä nyt voi tuoda esille että meissä miehissä on muita paljon parempia ominaisuuksia kuin pituus.

• eikä pituudesta.
        äijäkin kirjoitti:

eli kun mies ihmettelee naisten ihannoivaa suhtautumista miehen pituuteen niin hän on huonon itsetunnon omaava kitisijä. Kun nainen ihmettelee miesten ihannointia sopusuhtaisia naisia kohtaan niin on tämän palstan naisen logiikan mukaan ihan jotain muuta.
        Kai sitä nyt voi tuoda esille että meissä miehissä on muita paljon parempia ominaisuuksia kuin pituus.

Ainakin omasta puolestani kyse on enemmänkin miehen käytöksestä kuin pituudesta.

Kuinka moni nainen kirjoittelee miehille haukkumaviestejä jos mies ei ole kiinnostunut tilanteessa jossa nainen ei mahdu miehen esittämiin kriteereihin.

Sitähän jotkut miehet tekevät, kirjoittelevat niitä kiukuttelu/haukkumaviestejä kun eivät mahdu naisten kriteereihin.

• hmm...
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

("paremman puutteessa menettelevä korvike, tingitty karvalakkimalli"?)

"Tämä ajattelu mitä edustat, on aika epätodellista maalaisjärjellä ajateltuna."

Siis sekaan vaan rohkeasti ja työvoittoa hakemaan.
        Eli lähtisinkö kriteereistä tinkimään ja tunkeilemaan? Eikö niitä häiriköitä ole jo tarpeeksi?

"Väittäisin, että suurin osa meistä tuntee jossakin vaiheessa elämäänsä olevansa "korvike" kumppanin haussa."

Tämä päivänselvä!

Kuitenkin...

Jos pituudesta puuttuu sentti, estää se naista tuntemasta turvallisuutta. Ei käy, muuten kävis.

"Elämähän on usein kompromissien tekemistä."

Tyhmiä ei olla eihän.

"Kumppani-ihanne kuitenkin vaihtelee niin paljon, varsinkin naisilla."

Niinpäniin.

"Siis lähtökohtaisesti kaikki naiset haluaisi sen pitkän/pitkähkön miehen itselleen."

Näinpänäin.

"Mutta, sitten voi vastaan tulla tällaisia itsenikaltaisia "korvikkeita", jotka jollain muilla avuilla hoitavat tilanteen kotiinpäin."

Ei voi mennä vastaan (netissä) jos kunnioittaa asetettuja vaatimuksia.

"Ja jos en näin pyrkisi ajattelmaan, mäkin olisin saattanut loukkantua ikiajoiksi,"

Ajatteluni perusta ei ole loukkaantuminen.

"Niinhän se menee ihmisillä niinkuin eläimillä; kun koiranpentuja on paljon, niin viimeisenä ruokakupille pääsevät heikoimmat yksilöt."

Eläin olen, en koira, valitettavasti.

"Kysymys onkin vain asian tiedostamisesta,"

Eikö olisi pitänyt tiedostaa? ;)

"ja yrittämällä oikeasti vaikuttaa niihin asioihin joihin on vaikutusmahdollisuuksia.."

Elämäni ei taida riittää tuon asian muuttamiseen.
        Toki teen paljon muuta.

- "Mis tarvittais oikee hyviä jatkoja, ni täs siul ois sellane" -

• hmm...
        nainen...... kirjoitti:

Ajatellaan asiaa miehen kannalta miehen ihannenainen on ulkonäöltään jokin Angeline Jolie, ja hän sellaisen löytääkin, aivan samannäköisen. Muttamutta, luonteessa mättää joku, kaunis on katsoa mutta luonne on kuin riivinrauta.

Sitten törmäät ystäviesi kautta naiseen joka on ristiverinen ei lainkaan angeline ja pikkuisen pullukkakin, mutta hänellä on ihana luonne ja huomaat viihtyväsi tämäm karvalakkimallin kanssa, erittäin hyvin.

Otatko kuitenkin sen ihannenaisesi vaikka tiedät että elämäsi hänen kanssaan on hirveää, sinua kyykytetään mennentullen.

"Ajatellaan asiaa miehen kannalta miehen ihannenainen on ulkonäöltään jokin Angeline Jolie, ja hän sellaisen löytääkin, aivan samannäköisen. Muttamutta, luonteessa mättää joku, kaunis on katsoa mutta luonne on kuin riivinrauta."

"Sitten törmäät ystäviesi kautta naiseen joka on ristiverinen ei lainkaan angeline ja pikkuisen pullukkakin, mutta hänellä on ihana luonne ja huomaat viihtyväsi tämäm karvalakkimallin kanssa, erittäin hyvin."

Opettavainen tarina.

"Otatko kuitenkin sen ihannenaisesi"

Minulla ei ole tässä tarkoitettua ihannetta. Ulkonäkö ei ole ollut koskaan edes kovin tärkeä.

"vaikka tiedät että elämäsi hänen kanssaan on hirveää, sinua kyykytetään mennentullen."

Tätä olen yrittänyt koko elämäni välttää, onnistumatta.
        Kohta puuttuu sieltä ihannepuolelta.

Taas jos tekstipuolelle tuon pistää niin päätelläänkö siitä jotta:"Aha! Katkera keski-äkäinenen"? (skip)

• hmm...
        eräs nainen kirjoitti:

"mutta kun lyhyillä miehillä on paha tapa alkaa kiukuttelemaan asiasta."
        "Juttu kaatuu miehen kiukutteluun."

Niinkuin sanottu:Tämä ajattelu mitä edustat, on aika epätodellista maalaisjärjellä ajateltuna. Jos ennakkoasenne on tuollainen jne.

"Olen havainnut, että nainen ei saa olla pidempi, paremmin koulutettu, matemaattisesti lahjakkaampi, vahvempi, parempi urheilija jne."

Terävä havainto.

Niinkuin sanottu: Kertoo naisen komplekseista.

Toivotan silti epäloogisesti kaiken tuon tervetulleeksi! Helpottaisi elämää oikeasti.

Niinkuin sanottu: Eli kyse on lähinnä naisen omasta suhtautumisesta asiaan. Tärkeintä naisessa on kuitenkin aina se miten hän minua kohtelee.
        Voihan se nainen kohdella minua kuin kukkaa kämmenellä yhtä lailla.

"Eli pituus on vain yksi asia, nuo muut seikat ovat ihan samanlaisia."

Minun näkemykseni mukaan ulkoinen olemus, varsinkin pituus, poikkeaa oleellisesti muista seikoista.

Kyseessä on ikäänkuin fetissi (voi käyttää muutakin termiä).

"En minä jaksa joka päivä vakuutella miehelle, ettei pituudella ole väliä, tai yhtä lailla koulutuksella tai muilla seikoilla."

Onkohan tällä jotain yhteistä jokapäiväisten rakkaudenosoitusten kanssa (loveboost)? En osaa sanoa.

"Siis minulle kyllä kelpaa itseäni hieman lyhyempi ja itseäni (vielä) laihempi mies noin periaatteessa."

No tässäpä on sitten periaatteennainen (*hatunnosto*).

• gncgbhtbhdf
        hmm... kirjoitti:

("paremman puutteessa menettelevä korvike, tingitty karvalakkimalli"?)

"Tämä ajattelu mitä edustat, on aika epätodellista maalaisjärjellä ajateltuna."

Siis sekaan vaan rohkeasti ja työvoittoa hakemaan.
        Eli lähtisinkö kriteereistä tinkimään ja tunkeilemaan? Eikö niitä häiriköitä ole jo tarpeeksi?

"Väittäisin, että suurin osa meistä tuntee jossakin vaiheessa elämäänsä olevansa "korvike" kumppanin haussa."

Tämä päivänselvä!

Kuitenkin...

Jos pituudesta puuttuu sentti, estää se naista tuntemasta turvallisuutta. Ei käy, muuten kävis.

"Elämähän on usein kompromissien tekemistä."

Tyhmiä ei olla eihän.

"Kumppani-ihanne kuitenkin vaihtelee niin paljon, varsinkin naisilla."

Niinpäniin.

"Siis lähtökohtaisesti kaikki naiset haluaisi sen pitkän/pitkähkön miehen itselleen."

Näinpänäin.

"Mutta, sitten voi vastaan tulla tällaisia itsenikaltaisia "korvikkeita", jotka jollain muilla avuilla hoitavat tilanteen kotiinpäin."

Ei voi mennä vastaan (netissä) jos kunnioittaa asetettuja vaatimuksia.

"Ja jos en näin pyrkisi ajattelmaan, mäkin olisin saattanut loukkantua ikiajoiksi,"

Ajatteluni perusta ei ole loukkaantuminen.

"Niinhän se menee ihmisillä niinkuin eläimillä; kun koiranpentuja on paljon, niin viimeisenä ruokakupille pääsevät heikoimmat yksilöt."

Eläin olen, en koira, valitettavasti.

"Kysymys onkin vain asian tiedostamisesta,"

Eikö olisi pitänyt tiedostaa? ;)

"ja yrittämällä oikeasti vaikuttaa niihin asioihin joihin on vaikutusmahdollisuuksia.."

Elämäni ei taida riittää tuon asian muuttamiseen.
        Toki teen paljon muuta.

- "Mis tarvittais oikee hyviä jatkoja, ni täs siul ois sellane" -

Selkeästi meidän ajattelumallit menevät aikalailla ristiin, joten on turha jatkaa tätä "keskustelua". Mä koen kuitenkin olevani realisti (ja ehkä vähän idealistikin) ja vastakohtaisesti sä tunnut olevan jonkin sortin perfektionisti rivien välistä paistavine kriteereinesi tätä nettideittailua kohtaan... Ja turhaa sanoakaan, että korjaa jos olen väärässä; teethän sen todennäköisesti joka tapauksessa... ;-)

Toivottavasti löydät elämältäsi kriteereidesi arvoisen kumppanin (jos sulla ei jo ole sitä)... Mä jatkan valitsemallani (vähemmän analysoivalla) linjalla, toivoen saavuttavani jotain ainutlaatuista puuttuvasta sentistäni huolimatta...

• tulisi?
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

Selkeästi meidän ajattelumallit menevät aikalailla ristiin, joten on turha jatkaa tätä "keskustelua". Mä koen kuitenkin olevani realisti (ja ehkä vähän idealistikin) ja vastakohtaisesti sä tunnut olevan jonkin sortin perfektionisti rivien välistä paistavine kriteereinesi tätä nettideittailua kohtaan... Ja turhaa sanoakaan, että korjaa jos olen väärässä; teethän sen todennäköisesti joka tapauksessa... ;-)

Toivottavasti löydät elämältäsi kriteereidesi arvoisen kumppanin (jos sulla ei jo ole sitä)... Mä jatkan valitsemallani (vähemmän analysoivalla) linjalla, toivoen saavuttavani jotain ainutlaatuista puuttuvasta sentistäni huolimatta...

Jotenkin erikoista käydä systemaattisesti läpi ihmisten kirjoituksia ja poimia niistä irrallisia lauseita ja todistella niitä vääriksi. Sellaistako se olisi tapaaminen treffeilläkin: oma puhe keskeytyisi joka lauseen jälkeen, kun mies (Hmm..) todistaa, millä lailla lauseeni on pielessä.

Olisi kiva lukea häneltä kokonainen kirjoitus, joka on kokonaan omia näkemyksiä.

• hmm...
        edellinen nainen. kirjoitti:

Ihan sama asia on iän suhteen. Ikä ei ole otsaan kirjoitettu, joten netissä moni karsiutuu iän puolesta pois.

Väitän, että jos laittaisin kaksi identtistä ilmoitusta, joissa toisessa sanoisin olevani yh ja toisessa lapseton, vastausten määrä eroasi suuresti. Tai iän suhteen tai painon suhteen.

Mutta, jokaisella on oikeus valita itselleen mieleistään seuraa, en minä ainakaan siitä valita.

Mielestäni toisten kriteereitä on ihan turha miettiä sinänsä. En minä haluaisi olla miehelle mikään korvike paremman puutteessa jos hän oikeasti haluaisi seurustella 20 vee missin kanssa.

Nettimiesten kriteerit naisille ovat hyvin hupaisia. Loogisesti ristiriitaisia, epäjohdonmukaisia ja täysin epärealistisia.

"Mutta, jokaisella on oikeus valita itselleen mieleistään seuraa, en minä ainakaan siitä valita."

En minäkään. En ollenkaan. Turha tietysti valita sellaista mitä ei löydy, mutta turhaakin voi tehdä täysin vapaasti.

"Mielestäni toisten kriteereitä on ihan turha miettiä sinänsä."

Komsi komsa. Ei toisten vaan yleisesti kaikkien kannalta. Nämä kriteerien asetukset. Kuinka ne kannattaisi valita ja mitä siitä seuraa. Ninkuin Dr. Phil kysyisi: Does it work FOR YOU?

Ja yhtähyvin:

"Nettinaisten kriteerit miehille ovat hyvin hupaisia. Loogisesti ristiriitaisia, epäjohdonmukaisia ja täysin epärealistisia."

• hmm...
        eikä pituudesta. kirjoitti:

Ainakin omasta puolestani kyse on enemmänkin miehen käytöksestä kuin pituudesta.

Kuinka moni nainen kirjoittelee miehille haukkumaviestejä jos mies ei ole kiinnostunut tilanteessa jossa nainen ei mahdu miehen esittämiin kriteereihin.

Sitähän jotkut miehet tekevät, kirjoittelevat niitä kiukuttelu/haukkumaviestejä kun eivät mahdu naisten kriteereihin.

"Kuinka moni nainen kirjoittelee miehille haukkumaviestejä jos mies ei ole kiinnostunut tilanteessa jossa nainen ei mahdu miehen esittämiin kriteereihin."

Kokemukseni mukaan, äärimmäisen harvoin, ei kuitenkaan täysin puuttuva ilmiö.

• hmm...
        gncgbhtbhdf kirjoitti:

"Selkeästi meidän ajattelumallit menevät aikalailla ristiin, joten on turha jatkaa tätä "keskustelua". Mä koen kuitenkin olevani realisti (ja ehkä vähän idealistikin) ja "

Ok.

"vastakohtaisesti sä tunnut olevan jonkin sortin perfektionisti"

Ok.

"rivien välistä paistavine kriteereinesi tätä nettideittailua kohtaan..."

Ei oikein ymmärrä, mutta ei kaikkeen tarvitse takertua.

"Ja turhaa sanoakaan, että korjaa jos olen väärässä; teethän sen todennäköisesti joka tapauksessa... ;-)"

Mielipiteenmuokkaus ei ole tarkoitukseni.

"Toivottavasti löydät elämältäsi kriteereidesi arvoisen kumppanin"

Profiilissani ei ole esitetty yhtään kriteeriä.
        Ongelma tietysti sekin.

"(jos sulla ei jo ole sitä)..."

Juu ei ole.

"Mä jatkan valitsemallani (vähemmän analysoivalla) linjalla, toivoen saavuttavani jotain ainutlaatuista puuttuvasta sentistäni huolimatta...

Aivan niin. Onnea!

• hmm...
        tulisi? kirjoitti:

Jotenkin erikoista käydä systemaattisesti läpi ihmisten kirjoituksia ja poimia niistä irrallisia lauseita ja todistella niitä vääriksi. Sellaistako se olisi tapaaminen treffeilläkin: oma puhe keskeytyisi joka lauseen jälkeen, kun mies (Hmm..) todistaa, millä lailla lauseeni on pielessä.

Olisi kiva lukea häneltä kokonainen kirjoitus, joka on kokonaan omia näkemyksiä.

"Jotenkin erikoista käydä systemaattisesti läpi ihmisten kirjoituksia ja poimia niistä irrallisia lauseita ja todistella niitä vääriksi."

Siltäkö minun kirjoitteluni vaikuttaa?

1. Lainaan lauseen aiheeksi, mistä puhun.
        2. Esitätän ajatuksen, näkemyksen, mielipiteen, väitteen, vastaväitteen tms.

Todistelu on mielestäni toisenlaista. Ei ole oikein mitään millä edes todistaisi mitään. Faktat puuttuvat.

Parasta olisi jos miettimisen tuloksena löytyisi toimivia ajatuksia. Enempää tuskin voi tapahtua. Etsin kyllä syitä, mutta en missään tapauksessa syyllisiä.

Henkilöiden syyllistäminen on turhaa ja VAHINGOLLISTA!
        Jostain syystä ihmiset vain kimpaantuvat helposti, ajatellen että heitä vastaan hyökätään henkilökohtaisesti.

On hyvin vaikeaa saada tekstimuotoinen keskustelu toimimaan kitkattomasti (kuten suullinenkin).

"Sellaistako se olisi tapaaminen treffeilläkin: oma puhe keskeytyisi joka lauseen jälkeen, kun mies (Hmm..) todistaa, millä lailla lauseeni on pielessä."

Miksi olisi? En ole nyt treffaamassa vaan keskustelemassa, mielellään analyyttisesti. Kai tämä palsta sitä varten on?

"Olisi kiva lukea häneltä kokonainen kirjoitus, joka on kokonaan omia näkemyksiä."

Tarkoittanee minua. Mistä asiasta?
        Jos joku mahtaa haluta niin toki harkitsen.

• hmm...
        hmm... kirjoitti:

"näyttää toisten vieressä juuri sen pituiselta."

"voi vaikuttaa omaan painoon, joo, tietyissä rajoissa."

"2 yhtä pitkää, esim.
        omenavartaloinen
        tiimalasivartaloinen
        päärynävartaloinen

Siksi meillä on nopeasti laajeneva 'teollisuudenalue', plastiikkakirurgia. Halutaan muuttaa ulkonäköä paremmin fetissien mukaiseksi ja siten nostaa markkina-arvoa.

Joko olet muuten käynyt valkaisemassa hampaitten lisäksi myös peräaukkosi?

KORJAUS!
        (en heti hoksannut)

Seuraava lausahdus ei ollut tarkoitettu kenellekkään yksityisesti!

"Joko olet muuten käynyt valkaisemassa hampaitten lisäksi myös peräaukkosi?"

Parempi muoto:

Joko olette muuten käyneet valkaisemassa hampaitten lisäksi myös peräaukon?

Ajattelin ja tarkoitin sen yleensäkin lukijoille yhteisesti!

a) vitsinä (Suomessa en oleta juuri tapahtuvan sellaista)

b) ajattelun aiheena (USA:ssa nopeasti yleistyvä 'muoti')

Ehkä meilläkin sitten tatskojen ja lävärien jälkeisenä aikana.

Vilpitön anteeksipyyntöni ja pahoitteluni mahdollisesta loukkauksesta!

• tosimieskin
        eikä pituudesta. kirjoitti:

ei ehkä netissä kun on niin paljon valinnanvaraa mutta livenä naiset haukkuvat ja kiukuttelevat siinä missä miehetkin.

• Pitkä mies

Mieluummin pitkä kuin pätkä. Alle 170 cm naisia en edes katsele.

• kun ne ei ole naiset,

jotka on huolissaan ulkoisista avuista.

Joku mies tähän ehkä tarttuu, peesaa.

• Pitkä mies
        kun ne ei ole naiset, kirjoitti:

jotka on huolissaan ulkoisista avuista.

Joku mies tähän ehkä tarttuu, peesaa.

Asiaa kirjoitin. Naurattaa nämä alle 170 cm neitokaiset jotka hakee vähintään 180 cm miestä. En minä ainakaan pätkää naista huoli. Pitkäsääri sen olla pitää.

• kirjoitit
        Pitkä mies kirjoitti:

Asiaa kirjoitin. Naurattaa nämä alle 170 cm neitokaiset jotka hakee vähintään 180 cm miestä. En minä ainakaan pätkää naista huoli. Pitkäsääri sen olla pitää.

ja siitä joku herkkänahkainen otti itseensä.
        Älä välitä vaan pidä oma mielipiteesi.

*eräs pitkäsääri*

• doppelgangeri

hoikkuutta ei voi verrata miesten pituuteen vaatimuksissa koska jokainen voi aina laihduttaa eikä isoja rintoja koska ne saa yleensä lihottamalla. Siksi pitkien miesten pitäisikin vaatia naisilta hoikkaa vartaloa isoilla luomurinnoilla.

• Pitkä mies

valitsee tietenkin sellaisen naisen, joka hänen omaa silmäänsä miellyttää, eikä sellaista, jonka sinä sanelet. Toiset tykkää hoikasta, isorintaisesta vartalosta, mutta toiset esim. Jennifer Lopez -tyypistä, jossa rinnat on pienehköt, mutta perse muodokas. Joku taas ei tykkää muodoista ollenkaan, vaan haluaa siron.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3491
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2554
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1876
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      355
      1527
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      59
      1349
    Aihe