Katso ruotsalaisen lehden haastattelu (mutta ikävä kyllä ruotsiksi)
http://www.alltommat.se/enbart-traning-leder-inte-till-viktnedgang-1.10977
Nyt kaikki takaisin koulun penkille ruotsia opiskelemaan niin tietokin lahden takaa tavoittaa Suomen paremmin.
Tässä artikkelissa on haastateltu Gary Taubes:ia .(toimittaja kirjoittanut koko ajan nimen väärin)
Yhtenä pointtina mainitaan, että liikuntaharrastus alkoi suuremmassa mittakaavassa vasta 60-luvulla ja merkillistä myös samaan aikaan alkoivat ihmiset lihomaan. Hän sanoo myös, että liikunta aiheuttaa nälkää ja jos nälän tyydyttää hiilaripitoisella ruoalla niin ollaan lähtöruudussa ja laihtumista ei ole tapahtunut.
Liikunta yksin ei laihduta!
24
1090
Vastaukset
- mutta mukana
Kyllä liikunnan lisäksi kannattaa puuttua myös ruokavalioon.
Kyseessä on kuitenkin taas "ruotsalaisjuttu": 60-luvulla AMMATIT olivat raskaampia - liikuntaa tuli sitä kautta hiton paljon enemmän kuin tämän päivän palveluammateissa. Ei silloin enää jaksanutkaan "harrastaa" liikuntaa työpäiväliikunnan jälkeen.
Palveluammattien myötä lihominen on alkanut - syödään enemmän ja liikutaan vähemmän.
Reippaan lenkin jälkeen onkin ilo syödä vaikkapa lautasellinen täysjyvämysliä tarvitsematta pelätä lihomista.- On myrkkyä
Jokainen aikuinen tietää että syöminen on ainoa
mikä aiheuttaa liikakilot. Mitään ihmelääkkeitä
ei tarvita laihtumiseen vain oma tahto riittää.
Mutta kaikenlaiset uusavuttomat etsivät syytä
jostain muualta , kuten jokaiseen munaukseen
syy yritetään löytää muualta kun itsestä !!! - jo sinua
On myrkkyä kirjoitti:
Jokainen aikuinen tietää että syöminen on ainoa
mikä aiheuttaa liikakilot. Mitään ihmelääkkeitä
ei tarvita laihtumiseen vain oma tahto riittää.
Mutta kaikenlaiset uusavuttomat etsivät syytä
jostain muualta , kuten jokaiseen munaukseen
syy yritetään löytää muualta kun itsestä !!!joten olet taas kerran päässyt panikoimaan nettiin. Nettiin pääsyhän on sinulle tarkasti rajattua keskustelujen aiheuttamien paniikkikohtausten takia. Tulemme tiukentamaan valvontaasi. Samalla pyydämme keskustelupalstalaisilta anteeksi tapahtunutta.
- se oikein
jo sinua kirjoitti:
joten olet taas kerran päässyt panikoimaan nettiin. Nettiin pääsyhän on sinulle tarkasti rajattua keskustelujen aiheuttamien paniikkikohtausten takia. Tulemme tiukentamaan valvontaasi. Samalla pyydämme keskustelupalstalaisilta anteeksi tapahtunutta.
mua etsii kun ei löydä?
- Mutta....
on merkittävä tekijä laihdutuksessa (20%), puhumattakaan niistä kaikista muista terveyttä edistävistä asioista, joita liikunnalla saavuttaa. Enkä todellakaan ala opettelemaan ruotsia, jonkun yhden mielipiteen takia. Ihan uskomaton väite on myös, että liikunta aiheuttaisi nälkää, todellinen tekosyy omaan lihomiseensa niinkuin että mukaman virallisterveellinen ruokavaliokin sitä aiheuttaisi. Höpö höpö!
- mökkö
Ei tarvi kummoistakaan matematiikkaa että jos syö viis tuhatta kaloria päivässä ja niin ei kai se liikuna siinä autakaan.
On kai se tyhmemmällekin selvää että pitää kuluttaa enemmän kun syö.
Ja kalori vajehan on suositeltu olevan 500 kilo kaloria päivässä.
Lenkki tekee 300 kilo kaloria päivässä.
Ettei niinkun vaikuta vai?
Ihan varmaan vaikuttaa. Sillä on melkoisesti vaikutuksia vaikk ei ihan kaloreissa laskettuna.
Muta muuten. - et kai
Ruotsia opiskeltiin vanhamuotoisessa oppikoulussa ekalta luokalta alkaen. Sen tiedän että peruskouluissa jotkut oppilaat inhoavat ruotsin opiskelua. Meikäläinen on pikkusen enemmänkin sitä oppinut yliopistossakin, samoin enkkua, joten koettaisit nyt vähän hillitä tuota ylemmyydentuntoasi! :)
Kun tossa vuonna 2000 menin ostamaan jotain tietokoneohjelmaa tms. alan liikkeestä, sain hyväntahtoista hymyilyä osakseni, kun ilmoitin, että onkin nyt kiva kun voin parantaa enkun taitoani surffaamalla netissä. Nuori parikymppinen kaveri katsoi mua kuin muinaismuistoa. Johon kerroin että kuulehan, mä olin jo opiskellut enkkua yliopistossa muutaman vuoden, kun sinä olit vasta pieni lapsi (tai hän ei ollut syntynyt edes). Jotta silleen. :)- Blee..
Vain koulutus ei johda laihtuminen
Haluatko laihtua, ja se alkaa saavuttaa tavoite, se on luultavasti paras, kun muutat ruokavaliota liikaa. Muuten, sinun ei koskaan löydä viktmål, tutkimus nyt osoittaa.
Miten se toimii
1. Insuliini vastaa hormonin, LPL.
2. Kun juna aktivoitu LPL, se aiheuttaa rasvasolujen muuttaa ja sitä voidaan käyttää energiaa elimistöön.
3. Koulutuksen jälkeen aktivoi LPL houkutella kaloria löydetty ruumis ja luoda uusia rasvasolujen joten elin lopulta tasapainossa.
4. Siksi emme nälkäisinä LPL kertoo meille, että miehittää enemmän hiilihydraatteja. Aivan kuten hikoilu tekee meistä janoinen, poltettuja kaloreita tekee meistä nälkäinen.
Elintarvikkeiden hieman hiilihydraatti
Porsaankyljys kanssa linssi touch
Kanan filee kanssa kuutioiksi vihannekset
Laxfilé kanssa pecannötter
Savustettu makrilli kanssa pinaatti touch
Sinä ja junalla, ja junalla. Mutta ei voi laihtua. Ehkä se johtuu siitä, että saat enemmän voimaa, mutta kriittiset tutkijat ovat tällä hetkellä sitä mieltä, että se todellisuudessa on, koska vain käyttää ei aiheuta voit mennä alas painon. A ruokavalion muutos olisi sovellettava myös tässä yhteydessä.
Online Uusi medicin.com kertomuksen useat uudet tutkimukset osoittavat, että EKP: vitkminskningen on tarkoitus sisältää insuliinia. Ja insuliini säätelee sokerin ja hiilihydraattien saanti. Insuliini valvonta puolestaan rasvaa ja kuinka paljon rasvaa me todella tarvitsemme polttaa tai muodostaa uutta.
Toisin sanoen, ota lasillinen Coca-Cola tai muita sokereita, sekä kaikki rasva sanoa sandwich juuston jälkeen workout, jotta se voi edistää insuliinia nopeasti palauttaa rasvasolujen että olemassa ennen workout. Sinulla on koulutettu turhaan, jos tavoitteena oli pudottaa painoa.
Pitkäaikainen tutkimus
Toimittaja Gary Taubers kirjoittaa New York Timesissa, että koulutus ja liikkuvuus ovat erittäin hyvä asia elin, mutta se ei välttämättä johda laihtuminen. Hän väittää, että koulutus on itse koko ajan lisää nälkää. Ja että kaikki tietävät, kuka on koskaan tehnyt kovaa koulutusta turvallisia. Ei kauan sen jälkeen, kun suihku, nälkää. Jos sitten sinulle erilaisia hiilihydraatteja, olet taas lähtöruudussa.
Taubers viittaa laajaan kansainväliseen tutkimukseen, ja tutkimukset, mukaan lukien yksi Ruotsissa ja Suomessa, aina 1930-luvulta lähtien, kun kaikki tulokset osoittavat, että vain kova koulutus ei johda laihtuminen. Ilmiö koulutuksen oli jotain, joka alkoi 1960-luvun lopulla. Mikä on sinänsä mielenkiintoinen, koska lihavuus on ongelma, joka jatkuvasti kasvanut, sitä enemmän koulutusta on muodikasta. Se ei todellakaan olisi ollut päinvastainen. Että mitä enemmän alamme harjoitella, sitä vähemmän ongelmia lihavuuden, olisimme kuin lännessäkin. Ja tämä johtuu siitä, että ruoka, jota otettu meidän
Kehomme haluavat tasapainoa
Washington Post arvioi, että vuonna 1980 oli noin 100 miljoonaa amerikkalaista, jotka ovat mukana uuden "kunto vallankumous" (monet olisi pidetty terveyden hullu jää vain 10 vuotta aikaisemmin). Se oli tänä aikana, että liikalihavuus on tulossa ongelma. Ennen workout tuli päivittäinen aikataulu olisi tässä tapauksessa paljon, paljon enemmän kärsivät liikalihavuudesta ennen historiassa. Mutta se on pikemminkin päinvastoin. Tauber sanoo, että koska yhteiskunta haluaa, että pystymme ratkaisemaan paino enemmän käyttää. Mutta se ei ole vastaus.
Vastaus on, että meidän täytyy syödä eri tavalla. Se toimii enemmän liikuntaa ja vähemmän ruokaa (mikä pois enemmän kaloreita kuin otat in), mutta se on ravitsemuksellinen lähestymistapa, hän uskoo. Meidän on sen sijaan toteuttaa vähemmän kaloreja meidän elinten on rakennettu elää tasapainossa. Se on insuliinia, joka viime kädessä ratkaisee tasapaino. Jos rasvaa syödään kulutetaan suoraan tai käyttää muodostamaan uuden rasvasolujen? Kukin elin on oma ohjelma tästä. Tauber sanoo, että monet ei ole kyse liian vähän halua laihtua, vaan kehon geneettinen koostumus.
Tämä voidaan tehdä
Mitä voit tehdä, jos sinulla on insuliini, joka jatkuvasti haluavat palauttaa rasvan solut elimistössä? Yksinkertainen vastaus on syödä vähemmän hiilihydraatteja ja nopea poistaa sokeria, joka on nopea hiilihydraatti. Aineet, pastaa, perunoita, riisiä, leipää, makeisia, virvoitusjuomia ja olutta sisältää hyvin nopeasti energiaa, että laitos voi vain valita suoraan uudelleenkäytettäviksi rasvaa. Valitse muut vaihtoehdot ja katso jos se on merkitystä sinulle. Myös syödä 5-6 kertaa päivässä, mutta pienempiä aterioita. Insuliini on sitten tasaisesti tasolla koko päivän.
- vai hoono soomi
Blee.. kirjoitti:
Vain koulutus ei johda laihtuminen
Haluatko laihtua, ja se alkaa saavuttaa tavoite, se on luultavasti paras, kun muutat ruokavaliota liikaa. Muuten, sinun ei koskaan löydä viktmål, tutkimus nyt osoittaa.
Miten se toimii
1. Insuliini vastaa hormonin, LPL.
2. Kun juna aktivoitu LPL, se aiheuttaa rasvasolujen muuttaa ja sitä voidaan käyttää energiaa elimistöön.
3. Koulutuksen jälkeen aktivoi LPL houkutella kaloria löydetty ruumis ja luoda uusia rasvasolujen joten elin lopulta tasapainossa.
4. Siksi emme nälkäisinä LPL kertoo meille, että miehittää enemmän hiilihydraatteja. Aivan kuten hikoilu tekee meistä janoinen, poltettuja kaloreita tekee meistä nälkäinen.
Elintarvikkeiden hieman hiilihydraatti
Porsaankyljys kanssa linssi touch
Kanan filee kanssa kuutioiksi vihannekset
Laxfilé kanssa pecannötter
Savustettu makrilli kanssa pinaatti touch
Sinä ja junalla, ja junalla. Mutta ei voi laihtua. Ehkä se johtuu siitä, että saat enemmän voimaa, mutta kriittiset tutkijat ovat tällä hetkellä sitä mieltä, että se todellisuudessa on, koska vain käyttää ei aiheuta voit mennä alas painon. A ruokavalion muutos olisi sovellettava myös tässä yhteydessä.
Online Uusi medicin.com kertomuksen useat uudet tutkimukset osoittavat, että EKP: vitkminskningen on tarkoitus sisältää insuliinia. Ja insuliini säätelee sokerin ja hiilihydraattien saanti. Insuliini valvonta puolestaan rasvaa ja kuinka paljon rasvaa me todella tarvitsemme polttaa tai muodostaa uutta.
Toisin sanoen, ota lasillinen Coca-Cola tai muita sokereita, sekä kaikki rasva sanoa sandwich juuston jälkeen workout, jotta se voi edistää insuliinia nopeasti palauttaa rasvasolujen että olemassa ennen workout. Sinulla on koulutettu turhaan, jos tavoitteena oli pudottaa painoa.
Pitkäaikainen tutkimus
Toimittaja Gary Taubers kirjoittaa New York Timesissa, että koulutus ja liikkuvuus ovat erittäin hyvä asia elin, mutta se ei välttämättä johda laihtuminen. Hän väittää, että koulutus on itse koko ajan lisää nälkää. Ja että kaikki tietävät, kuka on koskaan tehnyt kovaa koulutusta turvallisia. Ei kauan sen jälkeen, kun suihku, nälkää. Jos sitten sinulle erilaisia hiilihydraatteja, olet taas lähtöruudussa.
Taubers viittaa laajaan kansainväliseen tutkimukseen, ja tutkimukset, mukaan lukien yksi Ruotsissa ja Suomessa, aina 1930-luvulta lähtien, kun kaikki tulokset osoittavat, että vain kova koulutus ei johda laihtuminen. Ilmiö koulutuksen oli jotain, joka alkoi 1960-luvun lopulla. Mikä on sinänsä mielenkiintoinen, koska lihavuus on ongelma, joka jatkuvasti kasvanut, sitä enemmän koulutusta on muodikasta. Se ei todellakaan olisi ollut päinvastainen. Että mitä enemmän alamme harjoitella, sitä vähemmän ongelmia lihavuuden, olisimme kuin lännessäkin. Ja tämä johtuu siitä, että ruoka, jota otettu meidän
Kehomme haluavat tasapainoa
Washington Post arvioi, että vuonna 1980 oli noin 100 miljoonaa amerikkalaista, jotka ovat mukana uuden "kunto vallankumous" (monet olisi pidetty terveyden hullu jää vain 10 vuotta aikaisemmin). Se oli tänä aikana, että liikalihavuus on tulossa ongelma. Ennen workout tuli päivittäinen aikataulu olisi tässä tapauksessa paljon, paljon enemmän kärsivät liikalihavuudesta ennen historiassa. Mutta se on pikemminkin päinvastoin. Tauber sanoo, että koska yhteiskunta haluaa, että pystymme ratkaisemaan paino enemmän käyttää. Mutta se ei ole vastaus.
Vastaus on, että meidän täytyy syödä eri tavalla. Se toimii enemmän liikuntaa ja vähemmän ruokaa (mikä pois enemmän kaloreita kuin otat in), mutta se on ravitsemuksellinen lähestymistapa, hän uskoo. Meidän on sen sijaan toteuttaa vähemmän kaloreja meidän elinten on rakennettu elää tasapainossa. Se on insuliinia, joka viime kädessä ratkaisee tasapaino. Jos rasvaa syödään kulutetaan suoraan tai käyttää muodostamaan uuden rasvasolujen? Kukin elin on oma ohjelma tästä. Tauber sanoo, että monet ei ole kyse liian vähän halua laihtua, vaan kehon geneettinen koostumus.
Tämä voidaan tehdä
Mitä voit tehdä, jos sinulla on insuliini, joka jatkuvasti haluavat palauttaa rasvan solut elimistössä? Yksinkertainen vastaus on syödä vähemmän hiilihydraatteja ja nopea poistaa sokeria, joka on nopea hiilihydraatti. Aineet, pastaa, perunoita, riisiä, leipää, makeisia, virvoitusjuomia ja olutta sisältää hyvin nopeasti energiaa, että laitos voi vain valita suoraan uudelleenkäytettäviksi rasvaa. Valitse muut vaihtoehdot ja katso jos se on merkitystä sinulle. Myös syödä 5-6 kertaa päivässä, mutta pienempiä aterioita. Insuliini on sitten tasaisesti tasolla koko päivän.
Minä olla se joka sinä vastata. En ihan ymmärtä mitä sinä yrittä sanoa. Kun minä olla yliopisto, olla minulla perhe ja ensin 1 lapsi, sitten 2 lapsi. Tehdä kaikki kodinhoito, ja kun lähteä luento ja tentti, minä viedä lapsi hoito kova kiire ja olla rätti poikki kun tulla pois tentti. Ne joilla ei perhe ei lapsi, sanoa he mene nukkuma, minä mennä ensin ruokakauppa, sitten minä mennä hakea lapsi päiväkoti pois, sitten me mennä laske pulkkamäki, sitten vasta koti. Sitten minä alka laitta ruoka, pestä pyykki, tiskata, laitta lapsi nukkuma ja sitten vasta minä lukea tenttikirjat ja kirjoitta esitelmä. Mies ei tehdä yhtä mittä kotona vaan kyllä pese autokottero ja vaihta öljy ja tankka bensa. Minä pestä ikkunat ja siivoa joka viikonloppu, leipoa vähä pulla ja laitta viikonloppu kotiruoka paljon, käydä taas kauppa, kesällä poimia mustikka metsä, ja siinä jossain väli minä opiskele niitä ruotsi ja englanti. Sitten minä mennä kesätyö ja talvityö, opetta ne kielet peruskoulu, korja kokeet joka viikonloppu, valmista tunnit edellinen ilta. Opetta, väsy, sitten tulla kesäloma, mennä kaksi viikko levätä, kun niin väsy. Sitten hoita oma lapset, huusholli, ynnä muuta ynnä muuta. Sitten jäädä eläke, ja osata moni kieli ja saada ilo että osata moni kieli. Mitä kuulu se "hiilihydraatti" ja se "insuliini" tässä? Olla ollut niin paljo työ, ei olla vaikeus kulutta aika. Koko perhe syödä monipuolinen ruoka, kukaan ei olla lihava, ei olla diabetes, lapset olla terve. Mitä haluta vielä tietä?
Nyt minä muista! Ennen ei olla netti, ei istua monta tunti, nukku tarpeeksi, käydä lenkki, käydä uimahalli, hiihtä, liikku, liikku, liikku, ei istua nettilude, kun ei olla tietokone!
- Mä tiedän
Tunnen monia CP-vammaisia, joilla on voimakkaita, jatkuvia pakkoliikkeitä. He voivat syödä mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa ja pysyvät silti hoikkina. Menkää lähimpään Invalidiliiton Palvelutaloon kyselemään jos muuten ette usko.
Nämä ihmiset ovat yleensä pyörätuolissa, joten liikkuminen normaalisti ei luonnistu. - juuri juoksemassa
... vajaat 11 km. Kaloreita meni noin 500.
Ei mulla mitään tarvetta ole laihduttaa, mutta voisin kuvitella että tuostakin olisi hyötyä jos OLISI tarve.
Liikunta on terveellistä. Liikkukaa, hyvät ihmiset.- siellä kuluu
kalorit. Helposti 1000-1500 kcal puolentoista tunnin tiiviin harjoittelun aikana. Rauta liikkeeseen, niin läskit kävelee tiehensä.
Urho Kekkosen sanoin: "Kaikki syyt, jotka estävät meitä liikkumasta, ovat tekosyitä". - mut mä juoksen
siellä kuluu kirjoitti:
kalorit. Helposti 1000-1500 kcal puolentoista tunnin tiiviin harjoittelun aikana. Rauta liikkeeseen, niin läskit kävelee tiehensä.
Urho Kekkosen sanoin: "Kaikki syyt, jotka estävät meitä liikkumasta, ovat tekosyitä".... jos haluan tuon 1500 kcal niin juoksen 2-3 tunnin hidasvauhtisen lenkin raikkaassa kevätilmassa.
Mutta mä en juokse laihduttaakseni vaan aivan muista syistä - ei mun tarvi laihduttaa yhtään.
Tottakai punttitreenikin on paikallaan! - kuntoilkoon
siellä kuluu kirjoitti:
Urho Kekkosen sanoin: "Kaikki syyt, jotka estävät meitä liikkumasta, ovat tekosyitä".tavallaan. Minua ei saisi mikään mahti maailmassa haistelemaan toisten hikiä ja katselemmaan pullistelua. Raikas havuntuoksu on minun ulkoiluelementtini.
Mutta siis kukin tavallaan. :)
- halvatun halvattu
Uusi pyörätuoli on tilauksessa. Keväällä, kunhan ilmat lämpiävät, aion tiputtaa ruhostani muutaman ylimääräisen kilon kelaamalla pyörätuolilla ympäri pyöräteitä päivittäin. Katsotaan sitten.
- erilainen "pyörätuoli...
Mutta muutama vuosi sitten tipautin kymmenkunta kiloa sillä, että aloin kulkea työmatkat polkupyöräillä (8 km suuntaansa) maalis-lokakuun välisen ajan. Kolmessa kuukaudessa tippui nuo kymmenen kiloa. Mitään muuta en elintavoissani muuttanut.
Talvella kuljen julkisilla, jolloin tulee myös käveltyä jonkin verran. Muutama kilo tulee silti aina takaisin, mutta nyt jo huomaan, että suunta on taas hoikkeneva, kun olen pari viikkoa pyöräillyt.
Sanovat mitä sanovat, kyllä liikunnalla on merkitystä painonhallinnassa. - +++++++++
erilainen "pyörätuoli... kirjoitti:
Mutta muutama vuosi sitten tipautin kymmenkunta kiloa sillä, että aloin kulkea työmatkat polkupyöräillä (8 km suuntaansa) maalis-lokakuun välisen ajan. Kolmessa kuukaudessa tippui nuo kymmenen kiloa. Mitään muuta en elintavoissani muuttanut.
Talvella kuljen julkisilla, jolloin tulee myös käveltyä jonkin verran. Muutama kilo tulee silti aina takaisin, mutta nyt jo huomaan, että suunta on taas hoikkeneva, kun olen pari viikkoa pyöräillyt.
Sanovat mitä sanovat, kyllä liikunnalla on merkitystä painonhallinnassa.saavutus! Se pointti onkin juuri siinä ettei sitten syödä enenpää. Kun se liikunta lisää ruokahalua.
- minun kohdallani
+++++++++ kirjoitti:
saavutus! Se pointti onkin juuri siinä ettei sitten syödä enenpää. Kun se liikunta lisää ruokahalua.
ihan noinkaan. En tosiaan tietoisesti muuttanut mitään, mutta jostain syystä aamupyöräilyn jälkeen ei työpaikalla heti maistunut kahvi ja pulla. Vesi maistui paremmin. Sama kotiin tullessa. Ennen nappasin heti jonkun kinkkuviipaleen suuhuni kun tulin kaupan kautta kotiin (ja niin teen edelleenkin talvisin). Sen sijaan heti pyöräilyn jälkeen ei maistu kuin se vesi. Ja illalla sitten ihan normaali pävällinen.
Ehkä jos nollasta aloittaa jonkun ihan himourheilun, niin se saattaa vaikuttaa ruokahaluun kuvaamallasi tavalla. Puolen tunnin fillarointi aamuin illoin ei kuitenkaan vaikuta ruokahaluun sitä eikä tätä. Paitsi siis niin kuin yllä kirjoitin.
Mutta kalorit kuluvat ja aineenvaihdunta vilkastuu. Tämän muuten huomaan myös joka kevät ihan konkreettisesti! Talvisin helposti lihovasta nallekarhusta tulee kevätfillaroinnin ansiosta parissa viikossa läpipasko. :) Ei se pelkästään synnynnäistä ole miten nopeasti ruoka kulkee elimistön läpi. Elintavoilla on suuri merkitys. - ettei sinulla
minun kohdallani kirjoitti:
ihan noinkaan. En tosiaan tietoisesti muuttanut mitään, mutta jostain syystä aamupyöräilyn jälkeen ei työpaikalla heti maistunut kahvi ja pulla. Vesi maistui paremmin. Sama kotiin tullessa. Ennen nappasin heti jonkun kinkkuviipaleen suuhuni kun tulin kaupan kautta kotiin (ja niin teen edelleenkin talvisin). Sen sijaan heti pyöräilyn jälkeen ei maistu kuin se vesi. Ja illalla sitten ihan normaali pävällinen.
Ehkä jos nollasta aloittaa jonkun ihan himourheilun, niin se saattaa vaikuttaa ruokahaluun kuvaamallasi tavalla. Puolen tunnin fillarointi aamuin illoin ei kuitenkaan vaikuta ruokahaluun sitä eikä tätä. Paitsi siis niin kuin yllä kirjoitin.
Mutta kalorit kuluvat ja aineenvaihdunta vilkastuu. Tämän muuten huomaan myös joka kevät ihan konkreettisesti! Talvisin helposti lihovasta nallekarhusta tulee kevätfillaroinnin ansiosta parissa viikossa läpipasko. :) Ei se pelkästään synnynnäistä ole miten nopeasti ruoka kulkee elimistön läpi. Elintavoilla on suuri merkitys.liikunta vaikuta ruokahaluun, mutta et voi yleistää. Itselläni on sudennälkä aina palattuani lenkiltä, siksi juon ensin puoli litraa vettä, jotta en söisi liikaa.
- ihan varma
ettei sinulla kirjoitti:
liikunta vaikuta ruokahaluun, mutta et voi yleistää. Itselläni on sudennälkä aina palattuani lenkiltä, siksi juon ensin puoli litraa vettä, jotta en söisi liikaa.
että laihdut enemmän, jos menet lenkille ja juot sen jälkeen puoli litraa vetta, kuin jos jäisit sohvalle makaamaan.
Ei kannata tuijottaa vain sitä, kuinka monta kaloria enemmän saa syödä jos juoksee puoli tuntia. Kun liikunnasta tulee tapa, niin se ei todellakaan lisää nälkää, ellet sitten ihan huippu-urheilusta puhu.
Liikunta muuttaa aineenvaihduntaa huomattavasti. Maalaiskielellä ilmaistuna vielä tunnin ajan lenkin jälkeen kulutat yhä kaloreita melkein juoksunopeudella, vaikka löhöäisit sohvalla.
Lisäksi kuntosi kohoaa, sydänterveytesi paranee, verenkierto- ja aivotoimintasi vilkastuvat, hapenottokyky paranee, mielesi virkistyy ja lihaksesi kiinteytyvät. Aika hyvä diili minusta. - hölkäsenpöläystä
ihan varma kirjoitti:
että laihdut enemmän, jos menet lenkille ja juot sen jälkeen puoli litraa vetta, kuin jos jäisit sohvalle makaamaan.
Ei kannata tuijottaa vain sitä, kuinka monta kaloria enemmän saa syödä jos juoksee puoli tuntia. Kun liikunnasta tulee tapa, niin se ei todellakaan lisää nälkää, ellet sitten ihan huippu-urheilusta puhu.
Liikunta muuttaa aineenvaihduntaa huomattavasti. Maalaiskielellä ilmaistuna vielä tunnin ajan lenkin jälkeen kulutat yhä kaloreita melkein juoksunopeudella, vaikka löhöäisit sohvalla.
Lisäksi kuntosi kohoaa, sydänterveytesi paranee, verenkierto- ja aivotoimintasi vilkastuvat, hapenottokyky paranee, mielesi virkistyy ja lihaksesi kiinteytyvät. Aika hyvä diili minusta.kyllä minä liikun.... ja paljon. Kysymyshän oli siitä onko liikunnan seurauksenä nälkä... minulla on, ja kova. Kyllä minä syön lenkin jälkeen, se vesi on vain siksi, etten söisi liikaa, olen tarkka painostani.
- jälkeen pitääkin syödä
hölkäsenpöläystä kirjoitti:
kyllä minä liikun.... ja paljon. Kysymyshän oli siitä onko liikunnan seurauksenä nälkä... minulla on, ja kova. Kyllä minä syön lenkin jälkeen, se vesi on vain siksi, etten söisi liikaa, olen tarkka painostani.
... että palautuu. Mutta kun liikkuu aktiivisesti saa syödäkin aktiivisesti tarvitsematta tuntea huolta lihomisesta.
Itse syön usein pitkäkestoisen lenkin jälkeen lautasellisen kokojyvämysliä, banaanin ja jogurtin.
- muuta tapahtui
1960-luvulla? Autoistuminen yleistyi. Ihmiset muuttivat kaupunkeihin lähiöihin, joissa ei ollut pihatöitä. Kerrostaloihin alettiin rakentaa hissejä. Koteihin tuli pölynimurit ja pyykinpesukoneet. Telkkari korvasi iltakävelyn vapaa-ajanmuotona! Vielä 50-luvulla käveltiin leffaan.
Kuntoilun harrastaminen ei korvaa arki- ja hyötyliikuntaa. Kyllä liikunnalla on todella merkitystä painonhallinnassa. Tunnin aerobic ei auta mitään, jos lopun aikaasi istut joko autossa, työpaikan tuolissa päätteen ääressä tai kotisohvalla.
DVD:tä katsellessa tulee varsin helposti naposteltua. Iltakävelyn jälkeinen teeleipä (joita 60-luvulla syötiin) oli energiamäärältään hyvin vaatimaton nykyisiin jättinaksupaloihin verrattuna. Kaiken kaikkiaan ruoka-annokset olivat nykyihmisen katsantokannalta välipalan kokoisia. Ja ennen kaikkea: Ihmiset eivät koko ajan ajetelleet ruokaa, sillä arjen askareisiin meni enemmän aikaa. Ja energiaa paloi.- aihe se
Puhut asiaa.
Hyvinkin pienet asiat ovat merkityksellisiä kun niitä on niputtain. Portaiden kulkeminen hissin sijaan, TV-kanavan vaihtaminen ilman kaukosaadintä, lottokupongin vieminen lähikipsalle tai kirjeen vieminen postilaatikkoon (ei siis e-mailia) kävellen, puiden pilkkominen ja saunan lämmittäminen niillä, ruohon leikkaaminen ei-päältä-ajettavalla koneella, haravointi (ei siis puhallinta) yms. toiminnoilla on melkoinen energiaa kuluttava merkitys.
Jopa käsillä "puhuminen", siis puheen elävöittäminen käsillä, on todettu olevan melkoinen energian kuluttaja. Sellainen Välimeren maille tyypillinen huitominen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2805411- 704996
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413428
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv672958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232698