Miettinyt sitä

että milloin

ihmiset lakkaa juoksemasta eri trendien perässä? Milloin lakkaavat luomasta eri buumeja ja ymmärtävät, että sen kaltaisella toiminnalla tekevät itselle koko ajan hallaa? Asettuvat täysin vapaaehtoisesti joidenkin pelinappuloiksi ja sen jälkeen ihmettelevät, että mikä mättää.

Ihmiset on tyhmiä.

27

415

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tajuat!

Suurin osa ihmisistä on hieman yksinkertaisia.Aina ollut ja tulee olemaan.Tyhmenee vaan entisestään.

• ...

Jos ei jollain lailla juokse muiden mukana, tulee syrjäytetyksi. Ihminen on laumaeläin.

• juoksevat...

sokeasti mereen.

• ...
        juoksevat... kirjoitti:

sokeasti mereen.

Eräs oivaltava sarjakuva(taisi olla B.Virtanen), jossa ihmislauma juoksi mereen ja perässä juokseva kysyi toiselta että minne nuo kaikki ovat menossa? Toinen vastasi että en tiedä, mutta jotain hyvää sen on oltava kun kaikki muutkin sinne menevät. Suurinpiirtein näin.

• palstalla
        ... kirjoitti:

Eräs oivaltava sarjakuva(taisi olla B.Virtanen), jossa ihmislauma juoksi mereen ja perässä juokseva kysyi toiselta että minne nuo kaikki ovat menossa? Toinen vastasi että en tiedä, mutta jotain hyvää sen on oltava kun kaikki muutkin sinne menevät. Suurinpiirtein näin.

oleva ei kuitenkaan siihen sopulilaumaan kuulu. Kaikki ovat yksilöitä jne.

• ...
        palstalla kirjoitti:

oleva ei kuitenkaan siihen sopulilaumaan kuulu. Kaikki ovat yksilöitä jne.

Mistä sä noin päättelet?

• täällä on
        ... kirjoitti:

Mistä sä noin päättelet?

saanut kyllästymiseen asti lukea, miten jokainen on yksilö. Enpä ole moneen sellaiseen täällä törmännyt. Ei sen puoleen, että niitä live-elämässäkään löytyisi. Vielä harvemmassa siellä.

• ...
        täällä on kirjoitti:

saanut kyllästymiseen asti lukea, miten jokainen on yksilö. Enpä ole moneen sellaiseen täällä törmännyt. Ei sen puoleen, että niitä live-elämässäkään löytyisi. Vielä harvemmassa siellä.

Jokainen tietysti pitää itseään yksilönä, mutta silti juoksee porukan mukana. Ainakin jollain tavalla.

• ikuinen buumi
        ... kirjoitti:

Jokainen tietysti pitää itseään yksilönä, mutta silti juoksee porukan mukana. Ainakin jollain tavalla.

se itsepetoskin.

• ...
        ikuinen buumi kirjoitti:

se itsepetoskin.

Itselleen liian rehelliset eivät kestä elämän painoa.

• olen tähän
        ... kirjoitti:

Itselleen liian rehelliset eivät kestä elämän painoa.

asti kestänyt, vaikka ei se niin helppoa aina ole. Vaikeampi olis elää jossain mielikuvitusmaailmassa. Olisin yhtä pihalla kaikesta kuin sopulilauma.

• ...
        olen tähän kirjoitti:

asti kestänyt, vaikka ei se niin helppoa aina ole. Vaikeampi olis elää jossain mielikuvitusmaailmassa. Olisin yhtä pihalla kaikesta kuin sopulilauma.

Olet älykäs ja kykenet siihen mihin tyhmempi ei kykene.

• mitään
        ... kirjoitti:

Olet älykäs ja kykenet siihen mihin tyhmempi ei kykene.

elämää suurempaa älykkyyttä edellytä. Muistaa vaan, ettei ilmaisia lounaita ole ja miettii minkälaiseen lounaaseen on itsellä varaa.

• ...
        mitään kirjoitti:

elämää suurempaa älykkyyttä edellytä. Muistaa vaan, ettei ilmaisia lounaita ole ja miettii minkälaiseen lounaaseen on itsellä varaa.

Pakko juosta lauman mukana jotta kykenee (keskinkertaisella älykkyydellä varustettuna) saamaan toimeentulonsa.

• aina niin
        ... kirjoitti:

Pakko juosta lauman mukana jotta kykenee (keskinkertaisella älykkyydellä varustettuna) saamaan toimeentulonsa.

paljon? Ja voihan sitä laumassa käydä tulematta osaksi laumaa. Pitääkö sitä rahaa käyttää lauman tavoin? Samoihin trendeihin ja buumeihin mihin lauma sitä käyttää? Yhtä paljon? Velkaantua samalla tavalla kuin lauma? Onko sille vaihtoehtoa?

• ...
        aina niin kirjoitti:

paljon? Ja voihan sitä laumassa käydä tulematta osaksi laumaa. Pitääkö sitä rahaa käyttää lauman tavoin? Samoihin trendeihin ja buumeihin mihin lauma sitä käyttää? Yhtä paljon? Velkaantua samalla tavalla kuin lauma? Onko sille vaihtoehtoa?

Tarkoitin sitä että saa toimeentulonsa. Se ei ole paljon, mutta vaatii myös jotain. Ilmaiseksi tosiaan ei saa mitään, siinä olet oikeassa. Sekin on jollain lailla lauman lakien noudattamisen tulos.

• sirpamaikkarilta

Ikävä kyllä. =(

• voi kun

kompata. Viisaita vastaväitteitä tässä odotellessa. Palstahan on viisaita ja älykkäitä ihmisiä täynnä.

• uk-ko

on suhteellinen käsite, kuten viisaus. Ne on vaan suhteessa keskiarvoon. Tavallisen fiksu on tavallisen fiksu ja ne tyhmemmät on tyhmiä.

Jossain määrin trendeihin ja buumeihin auttaa kyllä ihan ikä. En tosin tiedä millaisia trendejä ja buumeja tarkoitit. Mutta kun tulee tiettyyn ikään, ne vaan ei enää ole tärkeitä.

Yksilöllisyydestä sen verran, että toki me kaikki ollaan yksilöitä, sisäisessä kokemuksessamme. Muut taas ovat massaa, ulkoapäin katsottuna. Yhdenlainen "trendi" se on myös muiden halveksiminen. Muiden motiiveista meillä ei juurikaan ole tietoa.

• trendi ja

toinen on sitten todellisuus. Osaatko erottaa ne toisista? Tai tyhmä kysymys. Et tietenkään.

• uk-ko
        trendi ja kirjoitti:

toinen on sitten todellisuus. Osaatko erottaa ne toisista? Tai tyhmä kysymys. Et tietenkään.

Mä en erota toisistaan edes läskisoosia ja sienisoosia.

Mutta Muiden halveksiminen on tosiaan yksi trendi muiden joukossa. Siinä trendissä kulkevat ne, jotka ovat langenneet yksilöllisyyden harhaan.

• taida ymmärtää
        uk-ko kirjoitti:

Mä en erota toisistaan edes läskisoosia ja sienisoosia.

Mutta Muiden halveksiminen on tosiaan yksi trendi muiden joukossa. Siinä trendissä kulkevat ne, jotka ovat langenneet yksilöllisyyden harhaan.

tätä. Turha toivo. Silmät ummessa on turvallisempi. Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka ei erota läskisoosia ja sienisoosia.

Ja sitten toiseksi se, että yksilöllisyys on tosiaan harhaa, mitä jokainen laumassa oleva luulee olevan. Minä tiedän, etten ole mikään yksilö. Minä tiedän, että olen vaan yksi ihminen muiden joukossa. Tiedätkö sinä?

• uk-ko
        taida ymmärtää kirjoitti:

tätä. Turha toivo. Silmät ummessa on turvallisempi. Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka ei erota läskisoosia ja sienisoosia.

Ja sitten toiseksi se, että yksilöllisyys on tosiaan harhaa, mitä jokainen laumassa oleva luulee olevan. Minä tiedän, etten ole mikään yksilö. Minä tiedän, että olen vaan yksi ihminen muiden joukossa. Tiedätkö sinä?

etten taida ymmärtää. Tahdotko selittää?

Yksilöllisyyttä ei toisaalta pidä myöskään aliarvioida. Vaikka meitä onkin yli 6 miljardia, jokainen toimii silti yksilöllisyytensä varassa.

Sitä voisi pohtia, onko tässä asiassa kolmatta tietä, jonka varassa ihminen voisi tuntea arvokkuutta sen sijaan, että kulkisi oman kuvitteellisen yksilöllisyytensä tai nihilistisen muiden massoittelun polkuja.

• ajattelemaan
        uk-ko kirjoitti:

etten taida ymmärtää. Tahdotko selittää?

Yksilöllisyyttä ei toisaalta pidä myöskään aliarvioida. Vaikka meitä onkin yli 6 miljardia, jokainen toimii silti yksilöllisyytensä varassa.

Sitä voisi pohtia, onko tässä asiassa kolmatta tietä, jonka varassa ihminen voisi tuntea arvokkuutta sen sijaan, että kulkisi oman kuvitteellisen yksilöllisyytensä tai nihilistisen muiden massoittelun polkuja.

itse? Ajattelemaan loppuun asti ennen kuin valitsee?

• uk-ko
        ajattelemaan kirjoitti:

itse? Ajattelemaan loppuun asti ennen kuin valitsee?

Sitä minä en jaksa. Asian voi sanoa toista varten, niin että lukija ymmärtää. Tai sitten muista syistä.

En ymmärrä puhettasi enkä jaksa ajaa takaa piilotettua ajatusta.

• korvat
        uk-ko kirjoitti:

Sitä minä en jaksa. Asian voi sanoa toista varten, niin että lukija ymmärtää. Tai sitten muista syistä.

En ymmärrä puhettasi enkä jaksa ajaa takaa piilotettua ajatusta.

ei ole puheelleni. Liian vanhat ja alistuneet.

Jatkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7411
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      100
      5255
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3451
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      345
      1485
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      55
      1318
    Aihe