Olen ostanut hiljattain v.2007 yksityishenkilön maahantuoman henkilöauton,kuuluuko mahdollinen veronpalautus alunperin veron maksaneelle vai auton nykyiselle omistajalle eli minulle?
Pikaisesti ajateltuna luulisi että veronpalautus kuuluu veron maksaneelle eli auton tuoneelle henkilölle,toisaaalta olen auton myyntihinnassa maksanut myös maahantuotaessa määrätyn autoveron.
Eli miten on,kenelle alv.n palautus kuuluu,viisaammat kertokoon...
Kenelle palautus kuuluu?
10
738
Vastaukset
- sille....
kenen nimi on veroilmoituksessa.
- ostit
ilman mitään varauksia niin asia on sinun kannnaltasi ohi. Mihin ihmeeseen voisit vaatimuksesi perustaa jos olet kauppakirjan/luovarin allekirjoittanut?
- sakotetaan
Veronpalautus kuuluu tietysti laittoman veron maksaneelle henkilölle. Jos joku hölmö on mennyt ostamaan käytetyn auton verotettuna muutaman viimevuoden aikana, voi vain katsoa peiliin. Kaikki ovat tienneet, että elvit tulevat takaisin tuomion jälkeen.
- Zaari
Kyllä aina jäliviisaita löytyy......"Kaikki ovat tienneet, että elvit tulevat takaisin tuomion jälkeen."
- asiaa puitu
Zaari kirjoitti:
Kyllä aina jäliviisaita löytyy......"Kaikki ovat tienneet, että elvit tulevat takaisin tuomion jälkeen."
Onhan täällä asiaa puitu jo tovi. Joku kirjoitti heti edelisen muutoksen jälkeen, miten parin seuraavan vuoden aika tullaan menemään eteenpäin. Seuraava suurempi autoveron pudotus tullee ensivuodenvaihteessa.
- todellisuus perii
Eikö se uusi omistaja ole auton ostohinnan yhteydessä lunastanut auton siitä maksettuine veroineen. Eli korvaus kuuluu nykyiselle omistajalle.
- pystyyn
jees, kenellä on yksityishenkilön aikanaan tuoma auto alla ja kenellä ei, romutetuista veronpalautus valtiolle
- verotetun auton?
On ollut jo niin pitkään selvillä, että muutos tulee, että voi syyttää vain itseään, jos on ostanut viimevuosina Suomesta verollisen auton.
Tilanne on vieläkin niin epäselvä, etten suosittelisi sitä jatkossakaan. Ainakin veron määräytymistä tulee seurata ja kannattaa verottaa itse, jos perusteena on jokin muu, kuin todellienn ostohinta.
- palautushan maksetaan
nimensä mukaisesti sille joka on ensin suorittanut varsinaisen maksun! Muutenhan se olisikin joku "kansalliset arpajaiset"! Asian voi muuttaa vain alkuperäisen veron maksaneen ja auton nykyisen omistajan tekemä keskinäinen kirjallinen, tai muuten todistettavasti tehty SOPIMUS!
- Haagertti Heikki
Minulle sinä saat nuolla näppiäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760