jo llikaakin.Olen ollut nyk paikassa n1,5 vuotta ja vihdoin siihen juurikin viihtyvyyden takia, mutta en sitten arvannut mitä on edessä.Lähdin isosta kansainvälisestä ahdasmielisestä ja työntekijöitänsä dissaavasta konseptiketjusta pienyritykseen, jossa kuvittelin että kaikki on toisin.No osittain ehkä onkin vapaampaa mutta tässä muutamia speksejä, jotka saa raivon partaalle ja ovat vissiin maammeetyökulttuurissa todella yleisiä:
-vaikesta asioista EI saa puhua lainkaan
- jos arvostelee vähänkin johtajien toimintatapaa tai vaikka asenteita jotka on tod aliarvioivia, niin he muuttuvat vieläkin vittumaisimmiksi.
-jos on hiljaa niin saa olla melko rauhassa
-vaaditaan täydelistä virheettömyyttä vaikka kiire kasvaa koko ajan, koska kiire ei ole virheiden syy
-taloon palkatun henkilön pätevyyttä johtajat ei käytä hyväksi, koska eihän kukaan voi olla osoittaa olevansa parempi kuin he
-olen ainut pkfirman sukulais/tuttavapiirini ulkopuolinen henkilö(miksi vitussa aina joku kumminkaiman serkku on parempi kuin vars ansioilla työtä tarvitseva henkilö, onko se suomenruotsalaisten pikkupomojen erityispiirre
-ai niin tottakai pomon tytär on firmassa töissä dipomaattisella koskemaatomuudella niin virheiden,työaikojen tai mihin tahansa työhön liityvän asian takia ja melk vastuullisessa asemassa
-ei avointa keskustelua mistään, pomot täysin päätöksenteko kyvyttömiä vätyksiä,ei yhtenäistä linjaa mistään, tehdyt päätökset kumotaan heti ja tehdään uusia...joo nämä oli vain jäävuoren huippu.Níin pitäisi todellakin lähteä vetämään,mutta mutta nykyinen tilanne mietityttää kun on vakituinen päivätyö tessiä isommalla liksalla.Olen tossa laiskahkosti hakenut töitä mutta työnantajilla on erittäin ylimielinen asenne, varsinkin jos vähän yrittää kilpailuttaa niitä ettei tarvitsisi liian halvalla myydä(tessillä) itteensä. Sikälikin nyt on vmäistä kun taantuma antaa liikaa siimaa työnantalille kun laadusta ei tartte maksaa niin paljon.Luulisi kuitenkin että motivoitunut duunari tuottaa firmalle enemmän kuin vittuuntunut alipalkattu ihminen mutta palkasta on niin helppo säästää.On huvittavaa kun vaaditaan ihan saatanasti ominaisuuksia ja vittuillaan jos tekee virheitä mutta palkkaa ei saa vaatia melk yhtään, joo sinne se motivaatoi ja kunnianhimo menee, varsinkin jos esim vertaa ostovoimaa pk seudulla yleensä. siis lähinnä 300keuron tavisaluieilla olevia työläisneukkukuutioita joita myydään tavisduunareille...
Duunipaikkani
5
743
Vastaukset
- perseestä
Kyllä aivan!! Työnantajat tosiaan odottavat liikoja ja eivät viitsi juuri palkkaa maksella. Liekö tuo taantuma syypää vai ollutko aina tällaista.
Yhtään ei saisi virhettä tehdä todellakaan. Kyllä on monasti aika kuppasta menoa näissä pikkufirmoissa.- vaihtoehtoja...
kaksi,joko a) jäät siihen työhön vain palkan takia ja lopetat kaikesta muusta märehtemisen, haukkumisen ja keskustelun tai b) vaihdat työpaikkaa, ehkä hieman pienemmälle liksalle, mutta ehkä muuten parempaan työpaikkaan (ehkä, eli ethän voi tietää millainen työkulttuuri siellä on...)
- sehän
vaihtoehtoja... kirjoitti:
kaksi,joko a) jäät siihen työhön vain palkan takia ja lopetat kaikesta muusta märehtemisen, haukkumisen ja keskustelun tai b) vaihdat työpaikkaa, ehkä hieman pienemmälle liksalle, mutta ehkä muuten parempaan työpaikkaan (ehkä, eli ethän voi tietää millainen työkulttuuri siellä on...)
Se iso ongelma juurikin on kun ei voi tietää minkälainen meno on nykyään muualla, mutta aina sitä näk kuvittelee ruohon olevan eri väristä muualla.Olen miettinyt et mtn työhönottotilanteessa saisi lypsettyä mahd sudenkuoppia tulevasta paikasta mutta eihän ne pomot sellasia kertoile kun palkkaavat uusia orjia....pitäis aina saada neuvoteltua palkalliset lomat ettei häviä niissä jos joutuu vaihtamaan useammin, siis että ei aina jaksaisi odottaa lomien kertymistä.Onkohan niin että ttyönantajien ei tartte tohonkaan näinä aikoina myöntyä vaan nauravat päälle kun kuitenkin joku saadaan palkattua...Itse en ole edes kovin halukas vaihtelemaan paikkaa kovinkaan usein enkä marise pikkuasioista mutta kyllä se motivaatiota ja tunnollisuutta syö jos duunissa on kaikki päin persettä, no se on se vanhojen ihmisten johtamistyyli tosi epäkunniottava ja kuuntelematon joka heijastuu joka paikkaan
- kuvailla minun
työpaikkaani. Itse tulin myös kansainvälisestä yrityksestä jossa vastuualue 0li 11 maan myynti.Työnantajani elää 80-luvun aikaa eikä osaa ollenkaan sopeutua tämänpäivän yritysjohtamiseen. Asioista ei saa keskustella vaan kaikki peitellään ja kieroillaan. Mitään ideoita hän ei alaisiltaan ota vastaan. Vaikka kuinka hyviä olisivat. Onhan se vastenmielistä kuulla jotain alaisiltaan (ne kakkosluokan kansalaiset).No omalta kohdaltani olen jo neuvotellut uudesta työpaikasta ja se selviää kohta. Nykyinen työnantajani ei edes ymmärrä ja usko että ihmiset todella voivat lähteä.
- noitafirmojavaivaa
kuin vain lama-aikana?Suurin osa yritysjohtajista
osaa vain peloittelu motivoinnin joka käänntyy heitä itseään vastaan.Työpaikka ei ole mikään lepokoti mutta pelko syö työenergiaa henkilöltä.Uskallan väittää että 99% on todella sitoutuneita työpaikkaansa ja antaa työtehonsa täysillä.Kaikki onkin kiinni kohtelusta,arvostuksesta ja kannustamisesta.
Johto saa juuri sellaiset alaiset kun haluavat kohtelullaan ansaita.Kaikilla tasoilla työnteko on
halutumpaa kuin avustukset. Onko työläiset nykyään välttämätön paha joille nyt on vaan pakko maksaa se muutama euro että tuottaisivat voittoa yritykselle? Olen kuunneelut sitä marinaa kuinka kallista henkilöiden palkkaaminen, että siitä koituu suuri kuluerä yritykselle mutta eihän palkansaajaa kiinnosta pätkääkään kuinka kallista se on firmalle.Ainoastaan itselle tuleva raha on se joka kiinnostaa jas se saisi olla ainakin mulla(niinkuin tottakia muillakin) paljonkin isompi.Kai se yhteiskunta imee lopulta "liikaa" rahaa yrityksiltä ettei MUKA pysty maksamaan sellasia palkkoja jolla oikeasti pystyy myös nauttimaan elämästä... Sitten vielä eräs juttu.. jos verrataan eri yrityksiä keskenään heidän myyntikatteensa perusteella niin on kumma kun se ei näy välttämättä paremmin tienaavien firmojen palkanmaksussa..siis jos kulut on suunnilleen samanlaiset eli pomot on vaan niin itaria nihilistejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938