Oksensin e-pillerini...kellään kokemusta?? mitä nyt..

Eli siis ongelma on tämä: Olen aloitellut vasta e-pillereiden käytön joten ei ole vielä ihan tuttua joten jos joku vois auttaa..Sairastuin mahatautiin ja oksensin e-pillerini ja pilleri tuskin oli ehtinyt vielä imeytyä, en ottanut toista 12h kuluessa koska luultavasti olisin oksentanut senkin samantien..otin seuraavan pillerin vasta normaaliin aikaan seuraavana iltana ja ohjeissa sanotaan että jos unohtaa ottaa tabletin toisella tablettiviikolla ehkäisyteho säilyy jos ottaa "unohtuneen" tabletin, jonka oksensin, heti kun muistaa, vaikka sen ottaisikin samaan aikaan toisen kanssa..joten onko kellään kokemusta tästä, että säilyykö ehkäistyteho silti vai pitääkö käyttää lisäehkäisyä ja kuinka kauan, koska en siis tuota oksentamaani pilleriä enää toisella korvannut vaan ns. jatkoin pillereiden popsimista aivan normaaliin tapaan?

Toivottavasti saitte jotain selvää..

toivoisin pikaisia vastauksia ;o
1265
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Käytä lisäehkäisyä. Oksennettu pilleri on sama kuin unohdettu, ja jos unohdat pillerin niin otat sen sitten vaikka seuraavan pillerin kanssa samaan aikaan, et vain jätä yhtä liuskasta ottamatta. Käytä lisäehkäisyä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nimetön kirjoitti:

Eli siis ongelma on tämä: Olen aloitellut vasta e-pillereiden käytön joten ei ole vielä ihan tuttua joten jos joku vois auttaa..Sairastuin mahatautiin ja oksensin e-pillerini ja pilleri tuskin oli ehtinyt vielä imeytyä, en ottanut toista 12h kuluessa koska luultavasti olisin oksentanut senkin samantien..otin seuraavan pillerin vasta normaaliin aikaan seuraavana iltana ja ohjeissa sanotaan että jos unohtaa ottaa tabletin toisella tablettiviikolla ehkäisyteho säilyy jos ottaa "unohtuneen" tabletin, jonka oksensin, heti kun muistaa, vaikka sen ottaisikin samaan aikaan toisen kanssa..joten onko kellään kokemusta tästä, että säilyykö ehkäistyteho silti vai pitääkö käyttää lisäehkäisyä ja kuinka kauan, koska en siis tuota oksentamaani pilleriä enää toisella korvannut vaan ns. jatkoin pillereiden popsimista aivan normaaliin tapaan?

Toivottavasti saitte jotain selvää..

toivoisin pikaisia vastauksia ;o

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu