Vanhapari

Pettynyt

Olemme jo liki kuuskymppinen pariskunta ja vielä seksi luistaa. Ollaan oltu aviossa reilusti yli 30 vee. Mies kyllä joskus ottaa "tabun", mutta kyllä seksi sujuu ilmankin aika hyvin. Meillä tosi pitkä liitto, 2 aikuista lasta, ollaan myös isovanhempia. Kaikki oli liitossa suht. hyvin, kunnes pari kuukautta sitten tajusin mieheni olleen uskoton. Hän ei itse kylläkään myönnä sitä, mutta kyllä juttu ihan selvältä tuntuu, ei siinä voi olla muustakaan kyse. On myös muuttunut minua kohtaan etäisemmäksi, vaikka seksi kyllä on sujunut. Sanoo rakastavansa minua eikä suostu edes puhumaan kanssani asiasta. Se epätietoisuus tässä pahinta onkin. Olen miettinyt asiaa paljon ja tullut siihen tulokseen, ettei uskalla kertoa ja ottaa riskiä että liitto nyt hajoaa, on odotettu yhteistä eläkeaikaa kovasti.
On tietysti ikävää myös "menettää kasvonsa" lasten silmissä tuossa iässä, sekin voi olla yksi syy salailuun. Tässä sitä mietitään, mitä tehdään, itketään ja surraan. Mies on aina ihan hermona kun otan asian puheeksi, kieltää kaiken ja sanoo että kaikki on minun luuloani eikä pidä paikkaansa. Kertokaa minulle, pitääkö minun vain hyväksyä tapahtunut ja jatkaa tätä liittoa, paljon on hyvää, on yhteistä harrastusta ym.
Luottamus toiseen on kyllä mennyt täysin. Miestäni on aina kiinnostaneet toiset naiset, minua on usein harmittanut kun yhdessä kuljeskellaan niin useasti löytyy joku jota täytyy katsella oikein pitkään ja hartaasti. Tuntuu ikävältä, että sitä pitää tehdä kun ollaan yhdessä "liikkeellä". Myönnän kyllä olevani tässä asiassa mustasukkainen.
Ei mikään ole varmaankaan niin vaikeaa, kuin pitkä kymmeniä vuosia kestävä parisuhde, johon mahtuu kaikenlaista.
Mitähän tekis....

17

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulos mokoma,

.....................

• varmuuden

saanut? Naisen logiikkaako vai faktaa?
      Oma mieheni on aika etäinen, vaikka ei vieraissa käykään. Ottaa silloin yhteyttä, kun tarve ilmenee.
      Pahalainen pyrkii hajottamaan, joten varo sitä.
      Faktaa pitäisi mielestäni olla, muuten menee sopu.
      Seuraa hissukseen, mutta älä jankuta.
      Asiat helposti suurenevat omassa päässä hautoessa.
      Jos taas on faktaa, miehen pitää lopettaa toinen suhde. Omanikin katselee kauniita naisia, mutta en anna sen häiritä. Ikää on jo sen verran, ettei pienet asiat häiritse.
      Minä katselisin rauhassa vielä.

• Annanko anteeksi

Se tästä jutusta niin vaikean tekeekin, että ihan täysin 100 % varmuutta uskottomuudesta ei ole. Myöntää kyllä käytöksellään ja ilmeillään, mutta haukkuu minua luulosairaaksi. Sain vihiä asiasta, kun mieheni oli työkaveriensa kanssa viettämässä ravintolailtaa, tuli kotiin vasta 5 aikaan aamulla. Meidän poika asuu (on myös paljon täällä kotosalla)meidän omistamassamme kaksioissa, hän opiskelee vielä. Tämän ravintolaillan jälkeen (poika oli sillon täällä minun kanssani) poikani ihmetteli kun astiakaappista kahta lasia oli käytetty, ne oli huonosti "virutettu" ja niissä oli vielä jäämiä jostain alkoholipitoisesta juomasta, ilmeisesti likööristä. Avaimet ko asuntoon on ainoastaan minulla, miehelläni ja tietysti pojalla. Asiaa täällä kotona ihmetellessämme mieheni ilme paljasti aika paljon, vaikkei poikani sitä huomannutkaan. Mieheni hädissään syyttelemään huoltomiehiä asunnossa käymisestä. Ei siellä tietenkään ollut käynyt mitään huoltomiehiä, olisikin ollut aika erikoista että huoltomiehet olisivat tuoneet omat juomat mukaansa ja nauttineet niitä siellä. Mieheni kiistää kaiken, aivan varmasti on ollut siellä jonkun "misunsa" kanssa. Toinen tapaus sattui sittn vähäsen myöhemmin, mieheni oli menossa venettämme kunnostamaan ( tai omien sanojensa mukaan). Asu vain oli tosi outo, yleensä oli lähtiessä päällä rähjät vaattaat, nyt oli nätit fargut ja kiva paita ja olipa partavettäkin käytetty runsaanlaisesti. Muistan vieläkin hänen ilmeensä kun lähti, katseli minua aivan poissaolevan näköisenä. Illalla kotiin tullessaan meni heti suihkuun, sillä välin katselin tietysti hänen känystä soitetut puhelut, mutta kas kummaa kaikki sen päivän puhelut oli poistettu, kaikkea muuta vanhaa känässä kylläkin oli. Mies oli koko illan aivan poissaoleva ja outo. Tästä alkoi sitten meidän suhteemme kylmeneminen. Katseli minua usein arvostelevasti, olin ehkä liian "repsahtaneen näköinen" verrattuna hänen misuunsa. Myöskin päivittäiset soitot töistä minulle loppuivat kuin seinään, syytä en ole pyynnöistä huolimatta saanut selville. Kyllä tässä on minusta tarpeeksi näyttöä uskottomuudelle, nyt mies ei enää jaksa aina kieltääkään sitä sanoi vain että älä enää ajattele sellaisia vanhoja asioita. Tuntuu että minua pidetään ihan höynähtäneenä. On vain kauhean vaikeata lähteä kun piti aloittaa viettämään yhteistä eläkeaikaa. Ollaan sitä varten säästetty rahaa ja paljon puhuttu mitä sitten tehdään. Nyt olen kaksi viikkoa itkenyt vähän väliä, en osaa nukkua kunnolla, alan olla aika lopussa. Mieheni haluaa että jatkamme yhdessä ja pyysi että aloitettaisiin alusta ja lähdettäisiin jonnekin matkalle ym. On vain vaikeata kun ei tiedä miten kauan tätä paskaa on selkäni takana jatkunut ja jatkuuko mahdolliseti vielä (Tietysti mieheni sanoo ettei ole mitään ollut eikä mikään voi myöskään jatkuakaan)
        Että tällainen tapaus, en olisi minäkään enää tässä iässä uskonut tätä tapahtuvan!

• maailmaan!
        Annanko anteeksi kirjoitti:

Se tästä jutusta niin vaikean tekeekin, että ihan täysin 100 % varmuutta uskottomuudesta ei ole. Myöntää kyllä käytöksellään ja ilmeillään, mutta haukkuu minua luulosairaaksi. Sain vihiä asiasta, kun mieheni oli työkaveriensa kanssa viettämässä ravintolailtaa, tuli kotiin vasta 5 aikaan aamulla. Meidän poika asuu (on myös paljon täällä kotosalla)meidän omistamassamme kaksioissa, hän opiskelee vielä. Tämän ravintolaillan jälkeen (poika oli sillon täällä minun kanssani) poikani ihmetteli kun astiakaappista kahta lasia oli käytetty, ne oli huonosti "virutettu" ja niissä oli vielä jäämiä jostain alkoholipitoisesta juomasta, ilmeisesti likööristä. Avaimet ko asuntoon on ainoastaan minulla, miehelläni ja tietysti pojalla. Asiaa täällä kotona ihmetellessämme mieheni ilme paljasti aika paljon, vaikkei poikani sitä huomannutkaan. Mieheni hädissään syyttelemään huoltomiehiä asunnossa käymisestä. Ei siellä tietenkään ollut käynyt mitään huoltomiehiä, olisikin ollut aika erikoista että huoltomiehet olisivat tuoneet omat juomat mukaansa ja nauttineet niitä siellä. Mieheni kiistää kaiken, aivan varmasti on ollut siellä jonkun "misunsa" kanssa. Toinen tapaus sattui sittn vähäsen myöhemmin, mieheni oli menossa venettämme kunnostamaan ( tai omien sanojensa mukaan). Asu vain oli tosi outo, yleensä oli lähtiessä päällä rähjät vaattaat, nyt oli nätit fargut ja kiva paita ja olipa partavettäkin käytetty runsaanlaisesti. Muistan vieläkin hänen ilmeensä kun lähti, katseli minua aivan poissaolevan näköisenä. Illalla kotiin tullessaan meni heti suihkuun, sillä välin katselin tietysti hänen känystä soitetut puhelut, mutta kas kummaa kaikki sen päivän puhelut oli poistettu, kaikkea muuta vanhaa känässä kylläkin oli. Mies oli koko illan aivan poissaoleva ja outo. Tästä alkoi sitten meidän suhteemme kylmeneminen. Katseli minua usein arvostelevasti, olin ehkä liian "repsahtaneen näköinen" verrattuna hänen misuunsa. Myöskin päivittäiset soitot töistä minulle loppuivat kuin seinään, syytä en ole pyynnöistä huolimatta saanut selville. Kyllä tässä on minusta tarpeeksi näyttöä uskottomuudelle, nyt mies ei enää jaksa aina kieltääkään sitä sanoi vain että älä enää ajattele sellaisia vanhoja asioita. Tuntuu että minua pidetään ihan höynähtäneenä. On vain kauhean vaikeata lähteä kun piti aloittaa viettämään yhteistä eläkeaikaa. Ollaan sitä varten säästetty rahaa ja paljon puhuttu mitä sitten tehdään. Nyt olen kaksi viikkoa itkenyt vähän väliä, en osaa nukkua kunnolla, alan olla aika lopussa. Mieheni haluaa että jatkamme yhdessä ja pyysi että aloitettaisiin alusta ja lähdettäisiin jonnekin matkalle ym. On vain vaikeata kun ei tiedä miten kauan tätä paskaa on selkäni takana jatkunut ja jatkuuko mahdolliseti vielä (Tietysti mieheni sanoo ettei ole mitään ollut eikä mikään voi myöskään jatkuakaan)
        Että tällainen tapaus, en olisi minäkään enää tässä iässä uskonut tätä tapahtuvan!

Tervetuloa tänne maailmaan meidän kuolevaisten keskelle! Teillä on ollut pitkä ja hyvä liitto, luulitko sen olevan normaalia? Tästä omasta pienestä näkövinkkelistäni katsoen olet voittanut lotossa ja miehesikin ilmeisesti sen tietää.

Siis miksi yhtäkkiä lopettaa avioliitto, joka on ollut epänormaalin hyvä?

Miehesi haluaa ehkä katsoa, mitä maailmalla on tarjolla ja se ehkä jotenkin voi olla ymmärrettävääkin. Se ei tarkoita sitä, että hän olisi uutta vaimoa katselemassa. Hän vain tajuaa elämänsä rajallisuuden.

Ole onnellinen, että miehelläsi toimii värkki ja näköaisti. Sellaisiankin miehiä on paljon, joilla jompi kumpi tai kumpikaan ei toimi. Onko se sitten parempi vaihtoehto? On valittava eunukki tai mies. Yhtäaikaa ei voi olla molepia.

Siis tässä elämässä ei ihan kaikkea voi saada!

• jarozW
        maailmaan! kirjoitti:

Tervetuloa tänne maailmaan meidän kuolevaisten keskelle! Teillä on ollut pitkä ja hyvä liitto, luulitko sen olevan normaalia? Tästä omasta pienestä näkövinkkelistäni katsoen olet voittanut lotossa ja miehesikin ilmeisesti sen tietää.

Siis miksi yhtäkkiä lopettaa avioliitto, joka on ollut epänormaalin hyvä?

Miehesi haluaa ehkä katsoa, mitä maailmalla on tarjolla ja se ehkä jotenkin voi olla ymmärrettävääkin. Se ei tarkoita sitä, että hän olisi uutta vaimoa katselemassa. Hän vain tajuaa elämänsä rajallisuuden.

Ole onnellinen, että miehelläsi toimii värkki ja näköaisti. Sellaisiankin miehiä on paljon, joilla jompi kumpi tai kumpikaan ei toimi. Onko se sitten parempi vaihtoehto? On valittava eunukki tai mies. Yhtäaikaa ei voi olla molepia.

Siis tässä elämässä ei ihan kaikkea voi saada!

miehesi on löytänyt viimein itsensä ja tulut itselleen kaapista ulos. Ei ole ollenkaan harvinaista, että mies kyllästyy ikänsä jyystämään samaa tavaraa ja ikääntyessään löytää miesrakkauden.
        Homosuhde rulettaa.

• Samassa veneessä
        Annanko anteeksi kirjoitti:

Eihän tuon käytöksen nähtyään enää tarvitse paljon mielikuvitusta käyttää. Miehesi elelee kaksoiselämää, ja se varsinainen uskottomuus (seksisuhde) on loppujen lopuksi vähemmän merkityksellistä. Olennaista on se, että hän sivuuttaa sinut, salailee ja jopa valehtelee.

Tietysti vuosikymmeniä kestänyt yhteiselämä on opettanut sinulle miehestäsi kaiken, joten muuttunut käytös ja entisestä poikkeava tyyli näkyvät kilometrin päähän. Pettäjä uskoo kykenevänsä salaamaan asioita, vaikka oman puolisonsa edessä näytteleminen on aivan mahdoton juttu.

Kysyt, annatko anteeksi. Voit kaikin mokomin antaa anteeksi, mutta osaatko unohtaa? Vai jääkö asia elämään elämäänsä, särönä luottamuksessa ja pistävänä sivumakuna kaikessa, joka avioliitossasi on vielä edessä? Ja voitko SINÄ elää epäluottamuksen ilmapiirissä?

• Sydän karrella
        Samassa veneessä kirjoitti:

Eihän tuon käytöksen nähtyään enää tarvitse paljon mielikuvitusta käyttää. Miehesi elelee kaksoiselämää, ja se varsinainen uskottomuus (seksisuhde) on loppujen lopuksi vähemmän merkityksellistä. Olennaista on se, että hän sivuuttaa sinut, salailee ja jopa valehtelee.

Tietysti vuosikymmeniä kestänyt yhteiselämä on opettanut sinulle miehestäsi kaiken, joten muuttunut käytös ja entisestä poikkeava tyyli näkyvät kilometrin päähän. Pettäjä uskoo kykenevänsä salaamaan asioita, vaikka oman puolisonsa edessä näytteleminen on aivan mahdoton juttu.

Kysyt, annatko anteeksi. Voit kaikin mokomin antaa anteeksi, mutta osaatko unohtaa? Vai jääkö asia elämään elämäänsä, särönä luottamuksessa ja pistävänä sivumakuna kaikessa, joka avioliitossasi on vielä edessä? Ja voitko SINÄ elää epäluottamuksen ilmapiirissä?

Aivan ensiksi kiitos teille vastanneille, vastauksista on ollut paljon apua. Asiaa on hyvä katsoa eri kanteilta.
        Aika jännä katsantokanta tuo kaapista ulos tuleminen, ei kuitenkaan mielestäni mahdoton. Olen oikeastaan joskus vuosia sitten ihan pikkasen miettinyt tätäkin mahdollisuutta. Nimittäin miehellänin on työkaveri, vähän saman ikäisiä molemmat, joka on edelleenkin poikamies. Olen sitä ihmetellyt, koska kundi on kivan näköinen ja vielä varakaskin. Tämän kaverin kanssa mieheni soittelee silloin tällöin, mutta olen ymmärtänyt että vain työasioista.....??? Ja ei ainakaan hänen kanssaan tarvitsisi pojan asunnolle mennä, voisi olla sen kaverin luona.
        Mielestäni tätä mahdollisuutta vastaan puhuu se, että mieheni on niin kiinnostunut katselemaan kauniita naisia, vai ovatko homotkin sellaisia, en tiedä???? Naiset kyllä ihastuvat helposti mieheeni, hän on hauska ja iloinen ja osaa jutella asiasta kuin asiasta. Olipa tässä taannoin sellainen tapaus, kun poikani oli vielä päivähoidossa erään perhepäivähoitajan luona, niin tämä "hoitsu" ihastui aika rajusti mieheeni. Hoitsulla oli silloin itsellä avioerorumpa päällänsä ja tietysti kaipasi miesseuraa. Hoitsu alkoi tulla iltaisin ja viikonloppuisinkin usein meille, kuulemma poikaa katsomaan. Huomasin kyllä ketä hän tuli katsomaan, punastui kun mieheni näki. Mieheni puolelta ei ihastus varmaankaan kovin suurta ollut, jos sitä oli ollenkaan.
        Tiedän olevani oikeutettu siinä mielessä, että liittoni on kestänyt näin kauan ja seksi meillä on edelleen tosi ihanaa yhdessä. Nyt ollaan surullisia molemmat, mieheni tuntuu kärsivän aika lailla tilanteesta. Rakkautta meillä tuntuu vieläkin piisaavan, ymmärrän että mies kyllästyy aina höyläämään saman naikkosen kanssa ja vaihtelu virkistää. Olen ajatellut, että se varmaan virkistää myös meidän seksielämää.
        Koetan nyt antaa mieheni olla "vähän rauhassa" tältä asialta, katsotaan miten menee. Minulta voisi löytyä anteeksiantoa, mutta luottamus on valitettavasti viety. Se tuntuu tosi surulliselta, en halua ruveta ketään "kyttäämään" ja kontroilloimaan toisen menoja. En ole koskaan sitä tehnyt, paitsi nyt tässä tapauksessa.
        Koetetaan tas.....

• jarozW
        Sydän karrella kirjoitti:

Aivan ensiksi kiitos teille vastanneille, vastauksista on ollut paljon apua. Asiaa on hyvä katsoa eri kanteilta.
        Aika jännä katsantokanta tuo kaapista ulos tuleminen, ei kuitenkaan mielestäni mahdoton. Olen oikeastaan joskus vuosia sitten ihan pikkasen miettinyt tätäkin mahdollisuutta. Nimittäin miehellänin on työkaveri, vähän saman ikäisiä molemmat, joka on edelleenkin poikamies. Olen sitä ihmetellyt, koska kundi on kivan näköinen ja vielä varakaskin. Tämän kaverin kanssa mieheni soittelee silloin tällöin, mutta olen ymmärtänyt että vain työasioista.....??? Ja ei ainakaan hänen kanssaan tarvitsisi pojan asunnolle mennä, voisi olla sen kaverin luona.
        Mielestäni tätä mahdollisuutta vastaan puhuu se, että mieheni on niin kiinnostunut katselemaan kauniita naisia, vai ovatko homotkin sellaisia, en tiedä???? Naiset kyllä ihastuvat helposti mieheeni, hän on hauska ja iloinen ja osaa jutella asiasta kuin asiasta. Olipa tässä taannoin sellainen tapaus, kun poikani oli vielä päivähoidossa erään perhepäivähoitajan luona, niin tämä "hoitsu" ihastui aika rajusti mieheeni. Hoitsulla oli silloin itsellä avioerorumpa päällänsä ja tietysti kaipasi miesseuraa. Hoitsu alkoi tulla iltaisin ja viikonloppuisinkin usein meille, kuulemma poikaa katsomaan. Huomasin kyllä ketä hän tuli katsomaan, punastui kun mieheni näki. Mieheni puolelta ei ihastus varmaankaan kovin suurta ollut, jos sitä oli ollenkaan.
        Tiedän olevani oikeutettu siinä mielessä, että liittoni on kestänyt näin kauan ja seksi meillä on edelleen tosi ihanaa yhdessä. Nyt ollaan surullisia molemmat, mieheni tuntuu kärsivän aika lailla tilanteesta. Rakkautta meillä tuntuu vieläkin piisaavan, ymmärrän että mies kyllästyy aina höyläämään saman naikkosen kanssa ja vaihtelu virkistää. Olen ajatellut, että se varmaan virkistää myös meidän seksielämää.
        Koetan nyt antaa mieheni olla "vähän rauhassa" tältä asialta, katsotaan miten menee. Minulta voisi löytyä anteeksiantoa, mutta luottamus on valitettavasti viety. Se tuntuu tosi surulliselta, en halua ruveta ketään "kyttäämään" ja kontroilloimaan toisen menoja. En ole koskaan sitä tehnyt, paitsi nyt tässä tapauksessa.
        Koetetaan tas.....

muitakin miehiä, kuin se miehesi työkaveri. Ja oikeastaan puhun asiasta jonka tunnen. Olen ollut pitkään naimisissa ja nyt on sitten menossa juttu toisen miehen kanssa.
        Olen toki ikäni katsellut miehiä "sillä silmällä", mutta mitään ei aiemmin ole tapahtunut.
        Tämä asia ja tunne iski minuakin kuin nuijalla, samalla olen hämmentynyt, häpeissäni ja kuitenkin sanomattoman onnellinen, että saan tämänkin hetken ja tunteen elää.

• elämää vain...
        jarozW kirjoitti:

muitakin miehiä, kuin se miehesi työkaveri. Ja oikeastaan puhun asiasta jonka tunnen. Olen ollut pitkään naimisissa ja nyt on sitten menossa juttu toisen miehen kanssa.
        Olen toki ikäni katsellut miehiä "sillä silmällä", mutta mitään ei aiemmin ole tapahtunut.
        Tämä asia ja tunne iski minuakin kuin nuijalla, samalla olen hämmentynyt, häpeissäni ja kuitenkin sanomattoman onnellinen, että saan tämänkin hetken ja tunteen elää.

No joo onhan niitä miehiä maailmassa, mutta joteskin en oikein usko että miehelläni olisi kyseessä kaapista ulos tulo. Hänhän vähän kylmeni minua kohtaan tapauksen jälkeen ja sain myös arvostelevia katseita osakseni. Ajattelin mieheni vertaavan minua hänen "seksikumppaniinsa". Vai kylmentääkö tämä "toisenlainen suhde" myös sinun
        suhtautumistasi omaan vaimoosi, en oikein usko.
        On mukavaa, että olet nyt sinut itsesi kanssa tässä asiassa, salailu ja leimaamisen pelko ovat hirveitä asioita elämässä.

Jatketaan taas....

• miehenä

Olemme yli kuusikymppinen pari pitkä avioliito takana, lapset poissa kotoa. Tehokkaita elinvuosia jäjellä enää tosin vähän. Miksi ei niistäkin voi kumpikin nauttia eikä istua laatikossa katsoen toista typerää laatikkoa päivät pitkät kuolemaansa asti. Itse käyn vähän väliä istuskelemassa vanhojen ystävien myös naispuolisten kanssa nauttimassa viinistä, hyvästä ruuasta sekä mukavasta keskustelusta. Olen ehdottanut myös vaimolle vastaavaa, mutta ei ainakaan vielä ole lähtenyt. Miksi loppuelämästä ei voi nauttia myös muiden kanssa, ei tarkoitus ole eroa järjestellä, mutta sekin käy jos toinen haluaa. Nauttikaa toisistanne ja ystävistä, jättäkää tressi ja paineet pois elämästä tässä vaiheessa.

• Mustankipeä

Ihan mukava katsantokanta, viettää enemmän aikaa vanhojen kavereiden kanssa. Meillä kun oli kiireiset työvuodet molemmilla, niin nuo vanhat kamut ovat vain jääneet. Miehelläni niitä on joitakin, minulla oikeastaan vain pari. Se on aivan totta, että pitää olla muutakin elämää kuin vain istuskella kotona vaimon kanssa nokat vastakkain.
        Minun pitää tunnustaa sellainen ikävä juttu josta kärsin enkä voi sille mitään, vaikka haluaisinkin. Olen nimittäin mustasukkainen luonne (en varmaan ihan pahasti, mutta kuitenkin...), mutta kyllä olen aina ymmärtänyt mieheni seurustelun kavereidensa kanssa ja aina on saanut minun puolestani mennä työkavereidensa kanssa minne on halunnut. Tässä tilanteessa mietityttää, voiko sitä jatkaa samalla tavalla vai onko tämä uskottomuustapaus murtanut keskinäisen luottamuksen. Niin on valitettavasti käynyt. Olen valtavan herkkä nainen (siksi kuulemma myös ihana rakastamaan) ja otan tämän jutun nyt tosi (aivan liiankin) raskaasti. Miten voisin olla ajattelematta sitä ja tuntematta suurta mustasukkaisuutta.
        Eteenpäin jatketaan päivä kerrallaan....

• katariinaR

Katso hetkeksi pois päin. Pitkään liittoon mahtuu kaikkea eikä se hetken pettäminen ole tämän maailmankaikkeuden järkyttävimpiä tapahtumia. Tee kaikkesi jotta keskinäinen kunnioitus säilyisi koska silloin on helpompi jatkaa yhdessä eteenpäin. Älä ota asiaa enää puheeksi.Jatka arkeanne kuten aiemminkin ja yritä tehdä siitä mahdollisimman hyvä. Miehesi tuskin on mihinkään muuttamassa jos liittonne toimii muuten hyvin.

• kärsivä
        katariinaR kirjoitti:

Katso hetkeksi pois päin. Pitkään liittoon mahtuu kaikkea eikä se hetken pettäminen ole tämän maailmankaikkeuden järkyttävimpiä tapahtumia. Tee kaikkesi jotta keskinäinen kunnioitus säilyisi koska silloin on helpompi jatkaa yhdessä eteenpäin. Älä ota asiaa enää puheeksi.Jatka arkeanne kuten aiemminkin ja yritä tehdä siitä mahdollisimman hyvä. Miehesi tuskin on mihinkään muuttamassa jos liittonne toimii muuten hyvin.

Tuo olisi tietysti paras tapa hoitaa tämä juttu. Tiedän vain, että se on minun puoleltani tosi vaikeata. Voisin kyllä antaa anteeksi jos toinen edes myöntäisi uskottomuuden, mutta kun ei uskalla, sanoo vain että minä kuvittelen. Se alkaa vähitellen raivostuttamaan. Ehkä olen liikaa tätä asiaa miettinyt ja alan olla aika kykenemätön tekemään mitään päätöksiä tässä mielentilassa.
        Katsotaan taas eteenpäin...Kiitos vastauksestasi!

• Nuori, mutta kokenut nainen
        kärsivä kirjoitti:

Tuo olisi tietysti paras tapa hoitaa tämä juttu. Tiedän vain, että se on minun puoleltani tosi vaikeata. Voisin kyllä antaa anteeksi jos toinen edes myöntäisi uskottomuuden, mutta kun ei uskalla, sanoo vain että minä kuvittelen. Se alkaa vähitellen raivostuttamaan. Ehkä olen liikaa tätä asiaa miettinyt ja alan olla aika kykenemätön tekemään mitään päätöksiä tässä mielentilassa.
        Katsotaan taas eteenpäin...Kiitos vastauksestasi!

Ainoa suuri ahdistuksen aihe mielestäni on se, ettei miehesi voi olla rehellinen sinulle ja puhua suoraan vaikka tietää asian olevan sinulle todella tärkeä.

Mikset sanoisi hänelle, että nyt puhutaan totuus halki, kun kerran kumpikin meistä sen jo tietää? Näin olet ehkä jo tehnytkin. Onko miehelläsi tapana kaunistella tai jättää kertomatta muitakin asioita? Ehkä miehesi on vaikea puhua jos olet liian tyrmäävä, ja hän kokee ettet sitten antaisikaan anteeksi. Hänen tulisi nyt kokea, että et suutu, kunhan kuulet totuuden, jotta hän uskaltaisi avata suunsa.

Onnesi hänen vähättelynsä asiaa kohtaan taitaa kuvata sitä, että mistään vakavasta suhteesta ei ole kyse. Jos hän olisi ihastunut kovasti ja harkitsisi eroa, hän kertoisi luultavasti pikimmiten.

Oletko tullut ajatelleeksi, jos kyseessä onkin maksullinen nainen tai satunnaiset nettitreffit? Jos hän haluaa seksuaalisia kokemuksia, muttei ole ihastunut keneenkään, sekin on yksi vaihtoehto.

• mietityttää
        Nuori, mutta kokenut nainen kirjoitti:

Ainoa suuri ahdistuksen aihe mielestäni on se, ettei miehesi voi olla rehellinen sinulle ja puhua suoraan vaikka tietää asian olevan sinulle todella tärkeä.

Mikset sanoisi hänelle, että nyt puhutaan totuus halki, kun kerran kumpikin meistä sen jo tietää? Näin olet ehkä jo tehnytkin. Onko miehelläsi tapana kaunistella tai jättää kertomatta muitakin asioita? Ehkä miehesi on vaikea puhua jos olet liian tyrmäävä, ja hän kokee ettet sitten antaisikaan anteeksi. Hänen tulisi nyt kokea, että et suutu, kunhan kuulet totuuden, jotta hän uskaltaisi avata suunsa.

Onnesi hänen vähättelynsä asiaa kohtaan taitaa kuvata sitä, että mistään vakavasta suhteesta ei ole kyse. Jos hän olisi ihastunut kovasti ja harkitsisi eroa, hän kertoisi luultavasti pikimmiten.

Oletko tullut ajatelleeksi, jos kyseessä onkin maksullinen nainen tai satunnaiset nettitreffit? Jos hän haluaa seksuaalisia kokemuksia, muttei ole ihastunut keneenkään, sekin on yksi vaihtoehto.

Olen kyllä ajatellut maksullisen naisen mahdollisuutta, välillä ajattelin sen niin olevankin. Mut sitten taas se meidän suhteiden pienoinen viileneminen ei minusta oikein sovi tässä tapauksessa kuvaan... ja loppuivathan päivittäiset soitot minulle myös. Ajattelin hänen soittelevan sen misunsa kanssa päivisin, ei sitten ole pokkaa enää minulle soitella. No, mieheni on muutenkin huono soittelemaan kenellekään, silloin soitetaan kun tosiaankin on asiaa. Me ehdimme kyllä asiat puhua iltaisinkin, mutta jotenkin soittojen loppuminen minusta oli vähäsen outoa. Tänään otin taas tämän pettämisasian hänen kanssaan esille, meinasi suuttua, ei suostu ollenkaan puhumaan siitä. Ei ole kuulemma puhuttavaa, ei ole pettänyt minua eikä ole mitään toista naista. Kyllä on kova luu tuo ukko.Olen kyllä joskus sanonut etten hyväksy uskottomuutta, että häippäsen heti jos sellaisesta saisin vihiä. No, sen sanoin kiukuspäissäni, nyt olen sanonut hänelle, että kyllä voisin antaa anteeksi jos vain ensin pyytäisi ja tunnustaisi asian. Tiedän,että sitä ei ole odotettavissa, on täysin lukossa sen asian kanssa.
        Kiitos taas vastauksista, ne auttavat paljon tässä tilanteessa.
        Taas koetetaan jatkaa....

• ikäluokan

Pitäisi vähitellen päästä tässä iässä jo mustasukkaisuudesta eroon. Paljon huonompi vaihtoehto on ero tai jatkuva "mökötys" ja syyllistäminen miestäsi kohtaan koska se vain pahentaa asiaa. Olen tottunut siihen että mies voi käydä "vierailla" koska ei se siitä kulu eikä minullakaan aina ole kiinnostus seksiä kohtaan sama kuin nuorenpana. Ero olisi pahin mahdollinen, yksinäisyyttä ja turvattomuutta ei kestäsi. Jos uuden miehen löytäisi alkaisi taas sama kierre. Kyllä se mies aina takaisin tulee jos ei pois kotoa ajeta jatkuvalla syyllistämisellä.

• rakkautta riittää

Auttoi paljon kuulla, että sinulla myös "vanha" liitto ja miehesi on myös "naisiinmenevää" tyyppiä. Uskon, että minulla ollut jo kauan ihan sama tilanne, vaikka olen puolihuolimattomasta ummistanut silmäni niille syrjähypyille. Aina on kuitenkin kotiin tullut ja seksikin ollut hyvää. Luulen, että juuri tuon vaihtelun takia. Tiedän, ettei miehenikään elämä pitkässä liitossa ole ollut pelkästään ruusuilla tanssimista, on meillä ollut omat vaikeutemme myös. Kyllä minä hänelle nautintonsa soisin, olisi kuitenkin hyvä tietää kun on ollut vieraissa. Miten sinulla, onko miehesi kertonut käyneensä tai oletko vain vaistonut asian. Täytyy lopettaa tämä "souvinki" täällä kotona, se on kauhean raskasta. Tiedän, että ero olisi aivan hirvittävä asia tässä iässä kun näin pitkälle jo ollaan näiden asioiden kanssa päästy yhdessä eteenpäin. Olisin erottuamme totaalisesti yksin, asunnon ja auton itselleni pystyisin kyllä hankkimaan, mutta ne ei paljon lohduta. Tässä iässä uuden miehen kanssa aloittelu olisi myös erittäin hankalaa ja aika mahdotonta on sopivia löytääkään. Uskon, että mieheni kyllä löytäisi nopeasti uuden kivan naisen itselleen. Se kyllä tuntuu tosi surulliselta asialta minun kannaltani!

Yritetään taas eteenpäin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3585
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3396
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2791
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1619
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1338
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe