Valmistuminen

työttömäksi

Suomi muka hyvinvointi valtio. Vitut.

Valmistun toukokuun lopussa sähköasentajan ammattiin. Nyt olen tehnyt vaivaiset 58 työhakemusta eri aloille kuukauden sisään. Niistä noin 35 paikassa luvattiin ottaa yhteyttä, että miten kävi. Loppujen lopuksi noin 5 työnantajaa soitti tai mailasi, ettet ole hakemamme henkilö. Loppuihin soittelin itse perään. 6 ääliötä löi luurin heti korvaan, kun kerroin millä asialla olen. Loput selitteli, että tarvitsisi olla 1-5 vuotta työkokemusta ennenkuin onnistuisi.

Miten helvetissä voisin saada työkokemusta jossen pääse edes töihin?

Toiseksi, miksi helvetissä tänne raahataan jotain helvetin ulkomaalaisia työntekijöiksi, kun täällä kotimaassakin olisi työtä tekeviä?

Omasta mielestäni olen kuitenkin asiallisia ja kohteliaita hakemuksia lähetellyt. Työkokemustakin löytyy työharjoittelupaikoista ja kesätyöpaikoista, mutta nyt alkaa mitta täyttymään.

Jos ei kelpaa niin eletään sitten sossun tuella saatana.

Pyydän anteeksi jos loukkasin jotakuta, mutta näin asia on kuitenkin omalta kohdaltani.

7

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...työvoimapulan...

...siis HUUTAVAN työvoimapulan maahan. Tosin se kohdallasi realisioituu siinä vaiheessa, kun olet sopivan työtön ilmaistöihin.

Sitten kelpaa, tosin vain siksi aikaa kun voi pitää ilman palkanmaksua.

Mielenkiintoista seurata näitä nuoria, ovat niin menossa töihin koulua käydessään, eivätkä usko, vaikka monessa paikassa yritetään toitottaa, että vastoin virallista hallituspropagandaa palkallisia töitä on jaossa vähän ja nekin menee pääasiassa suhteilla.

• Ex-työtön kesän ajan (taas ...

Täällä tarvitsee hemmetin ison pullan päästäkseen töihin edes kesäksi. Suomessa "hyvinvointi valtiossa" ei ole nuorella tilaa. Se on fakta. Täytyy nostaa kuitenkin hattua niille yrityksille, joka palkkaa kesäksi muun kuin opiskelian tai koululaisen. Suhteilla ei pötki pitkälle. Olen kuulemma ylikoulutettu erään työnantajan mielestä. Ei ihan suoraan sanottu sitä, mutta antoi ymmärtää asian niin.

• usein on
        Ex-työtön kesän ajan (taas ... kirjoitti:

Täällä tarvitsee hemmetin ison pullan päästäkseen töihin edes kesäksi. Suomessa "hyvinvointi valtiossa" ei ole nuorella tilaa. Se on fakta. Täytyy nostaa kuitenkin hattua niille yrityksille, joka palkkaa kesäksi muun kuin opiskelian tai koululaisen. Suhteilla ei pötki pitkälle. Olen kuulemma ylikoulutettu erään työnantajan mielestä. Ei ihan suoraan sanottu sitä, mutta antoi ymmärtää asian niin.

Usein on niin, että olet ylikoulutettu, sinulla on liian vähän kokemusta tai sinulla on vääränlaista kokemusta, ja jos ei mikään näistä päde, niin vähintäänkin kengännumeron on väärä.

Työpaikan saaminen on aivan liian usein tuuripeliä. Tällä hetkellä se on vielä erittäin vaikeaa ... ja pari vuotta sitten haasteltiin työvoimapulasta. Jo silloin pidin sitä vain työnantajajärjestöjen propagandana.

Mutta ei saa antaa periksi!

• Suomen työmarkkinat on ankeat

Jatka hakemista. Kyllä se jossain vaiheessa tärppää. Hakijoita paikkoihin piisaa ja työnantajat mielellään ottavat sen turvallisimman vaihtoehdon, jolla työkokemusta piisaa.

Tosiaan oikeita palkkatöitä on harvassa, mutta ota tämä vain yhtenä elämänvaiheena ja löydät kyllä jotain jossain vaiheessa.

Jos et työllisty vieraantöihin niin onhan se sähköasentajan duuni mahdollista tehdä myös yrityksen kautta. Siihenhän todennäköisesti saisit myös starttirahaa.

Kyllä minäkin hölmönä uskoin poliitikkojen tyhjiin puheisiin ja uutisten aivopesuun. Tulipahan karvas totuus esiin, että kaikki ei tässä maassa ole niinkuin annetaan ymmärtää.

Ajattele itseäsi resurssina, jonka työnantaja "ostaa". Jos sinulle ei tällähetkellä ole kysyntää, niin älä ota sitä henkilökohtaisesti.

• Aiku1nen

Mietiskelyä viestiketjussa olleeseen toteamukseen: "ota tämä yhtenä elämänvaiheena". Haluaa täsmennyksen; kuinka kauan yksi elämänvaihe sopii kestää ennen kuin saa mennä hermot ja mielenterveys? Itselläni nyt kuudes vuosi menossa: Kiihkeä nousukausi, synkeä lasku ja minä aina yhtä positiivisena itsenäni kauppaamassa.. 8 eurolla otetaan ja palkkatuella, mutta tukien loppuessa aina sama tilanne: "toivottavasti tästä nyt oli sulle jotain hyötyä.."

• niin on helpompaa
        Aiku1nen kirjoitti:

Mietiskelyä viestiketjussa olleeseen toteamukseen: "ota tämä yhtenä elämänvaiheena". Haluaa täsmennyksen; kuinka kauan yksi elämänvaihe sopii kestää ennen kuin saa mennä hermot ja mielenterveys? Itselläni nyt kuudes vuosi menossa: Kiihkeä nousukausi, synkeä lasku ja minä aina yhtä positiivisena itsenäni kauppaamassa.. 8 eurolla otetaan ja palkkatuella, mutta tukien loppuessa aina sama tilanne: "toivottavasti tästä nyt oli sulle jotain hyötyä.."

No, sitten pitäisi varmaan ajatella jotain muuta mahdollista työtä, jota voisi tehdä.

Kusettajia aina riittää ja tuo tukityöllistäminen on yksi sen muoto. Aina voi harkita muuttamista toiselle paikkakunnalle, kun työnsaanti kusee.

Eihän täällä ketään heitteille kuitenkaan jätetä, että aika aikaansa kutakin. Miksi aina pitäisi töitä tehdä? Ei kaikki ole samanlaisia työkoneita. Menestyskin on ihan suhteellista. Ei pidä olla liian ankara itsellensä.

Mielenterveyden päälle se lopulta käy jos itse alkaa itseään syyttämään.

• minävaan..

no minä oon nuori nainen ja raskaana. pikkukaupungissa ilman ajokorttia.. kumminkin toivo elää..vaikka kulkuyhteyksiä ei oo mihinkään. tiiä vaikka yksinhuoltajaksi tästä joutuis..

mutta älä huoli kyllä ne aina sinkkumiehiä töihin ottaa joilla ei oo rahantarvettakaan muuhun kuin elektroniikkaan tai autoihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe