Kitara + efektilaite

rolan

Olen aika kokematon näissä asiaoissa, mutta minulla on sähkökitara ja MicroCube. Soitan Heavy-musiikkia.

Nyt tarvitsisin laitteiston, jolla saisin vaihdettua lennosta toiseen soundiin (polkimella?). Uudet efektitkin olis ihan kivoja.

Mitä laitteita tarvitsen? Ehdottakaa, ja laittakaa linkkejä!

Kiitos vastauksista :)

7

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • rolan

Mites sitten se kaiutinhomma? Pistetäänkö tuonlaiset sitten MicroCubeen kiinni? Tuleeko hyvä soundi, jos laitan laitteen suoraan stereoihin kiinni?

• TheBender

DIGITECH RP150 68,-

• saksasta

tilaa saksasta eli thomanilta Digitech RP250 :D Siellä saat kunnon hevi soundit, kyllä tosta RP 150 tulee varmaan samat mut youtubessa kun kattelin niin kivat äänet tuli :)itse hankin JOSKUS tollasen RP 250

• TheBender
        saksasta kirjoitti:

tilaa saksasta eli thomanilta Digitech RP250 :D Siellä saat kunnon hevi soundit, kyllä tosta RP 150 tulee varmaan samat mut youtubessa kun kattelin niin kivat äänet tuli :)itse hankin JOSKUS tollasen RP 250

youtubessa tosiaan kannattaa käydä kuuntelemassa noiden soundimaailmoja.

• Tässäpätää
    • dfhsdhg

Älä helevetis tee sitä virhettä, että ostat noin pieneen ja varsinkaa mallentavaa vahvistimeen säröjä. Jos hyvät säröt haluaa, täytyy maksaa enemmänki. Jotta saat hyvät säröt, kannattaa hakee hyvä puhdas saundinen vahvistin (yleensä putkipeli mm. peavey ValveKing(halpa ja hyvä) kannattaa myös kysyä kauppiaalta ja kokeilla itse). Toiseks kannattaa säröjen osalt hakee joku boxi eli joku BOSSin, Line6:n tai vaikka Digitechiltä. Multiefekteillä toi säröhomma ei toimi läheskään niin hyvin kuin yksittäisenä pedaalina. Kokemuksella kerron, että vaikka BOSSi mainostaa, että ME-50 on BOSSin MT-2 Metal zone säröt, se vaan mallentaa ja on 10x paskempi särö, mitä oikea MT-2 on.

Tämä kaikki tulee oman 3 vuoden kokemukseni kautta. Omistan Rolandin CUBE-30X ja hain siihen tuon BOSSin ME-50 ja voin sanoa, että petyin pahemman kerran sen säröihin. Sitten investoin hieman enemmän ja nyt omistan myös Peaveyn ValveKing 212 ja siihen hankein kaveriksi BOSSin ML-2 Metal coren ja siitä lähtien on kunnon hevisoundit kajahtanu reeniksellä. Tuosta ME-50 olen käyttänyt vain chorusta ja delayta, koska ne eivät useinkaan kärsi multihärpäkkeissä ja on yleensä varsin asiallisen kuuloisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe