Minulla on ollut meikkauksessa jo aika kauan yksi hyvin häiritsevä ongelma. Minulla on siis kauhean punaiset silmänaluset, joiden takia lähinnä meikkaan. Olen kokeillut vaikka mitä erilaisia yhdistelmiä pohjameikkiä tehdessä, mutta aina sama ongelma: Meikki levittyy koko muualle ihoon ilman mitään ongelmia, nenä, posket, otsa... mutta sitten kun pitäisi meikata silmien alta, niin aina lopputulos näyttää huonolta. Eli ongelma tulee puuterin kohdalla. Kun olen laittanut pohjalle meikkivoidetta, ja sipaisen lopuksi kerroksen puuteria peittämään kiillon ja kiinnittämään pohjameikin, niin _silmien alta_ iho näyttää puuterin jälkeen jotenkin... kuivalta, epätasaiselta, ikäänkuin vain pienen pienet nystyrät ottaisivat puuterin ja tulos näyttää huonolta.
Olen yrittänyt siis vaikka mitä eri konsteja saada iho näyttämään tasaiselta silmien alta. Ehdottakaa lisää jos vain tiedätte konstin! Luettelen tässä vähän miten olen meikannut:
Kosteusvoide -> Meikkivoide -> Puuteri
Meikkivoide -> Puuteri
Kosteusvoide -> Mousse -> Puuteri
Mousse -> Puuteri
Kosteusvoide -> Meikinpohjustus -> Meikkivoide -> Puuteri
Kosteusvoide -> Meikinpohjustus -> Mousse -> Puuteri
...näitä yhdistelmiä olen kokeillut vähän vaihdellen, ja jokaisesta olen kokeillut eri merkkejä. Tulos on aina sama: Silmien alta meikki ei vain näytä hyvältä.
Inhottaa kun mielestäni ulkonäköön vaikuttaa aika paljon juuri ne silmänaluset, olisiko teillä mitään niksejä/kokemuksia tällaisesta? Olisin kovin kiitollinen neuvoista. Ainiin ja huom, ihoni ei siis tunnu silmien alta mitenkään kuivalta tai rasvaiselta.
Ongelma meikkauksessa
6
475
Vastaukset
- ....
Pärjäisitkö ilman puuteria? Tai mitä jos kastelet kevyesti kohdan puuteroinnin jälkeen, sen ei pitäisi vaikuttaa meikin pysyvyyteen. Teen itse joskus niin. Tai sitten voit kokeilla vaikka jotain mineraalipuuteria.
- sama ongelma
Ei kannata laittaa puuteria ollenkaan, itse laitan silmien alle vain ohuelti valokyvää poistamaan tummuuden, ja päälle muutaman minuutin päästä (että valokynä pn kuivunut) mattapintaisen meikkivoiteen. Paksu pakkelikerros vain pahentaa asiaa.. Toki kosmetologin käsittely, joku kuoriva ihohoito saattaisi auttaa tasoittamaan ihon. Ja tietysti hyvä silmänympärysvoide öisin. Toivottavasti tästä jotain apua :)
- aloittaja
..että jos en laita puuteria ollenkaan, niin iho kiiltää (etenkin silmien alta) inhottavasti ja näyttää rasvaiselta, keskeneräiseltä meikiltä. :s
mattapintaista meikkivoidetta en ole varmaan kokeillut. Miltä merkeiltä sellaisia voisi löytää? Ja tarpeeksi vaaleita sävyjä? - näitä
aloittaja kirjoitti:
..että jos en laita puuteria ollenkaan, niin iho kiiltää (etenkin silmien alta) inhottavasti ja näyttää rasvaiselta, keskeneräiseltä meikiltä. :s
mattapintaista meikkivoidetta en ole varmaan kokeillut. Miltä merkeiltä sellaisia voisi löytää? Ja tarpeeksi vaaleita sävyjä?Esim Rimmelin Matt touch, on vielä halpakin, Lancomella on todella hyvä, Maquimat Ultra Naturel Matt Foundation, sävy 10 Porcelain on omalle vaalealle iholle ainakin todella hyvä, maksaakin enemmän mutta on hintansa arvoinen.
- nnmkhjlh
Oon kuullut, että puuteri pitäisi laittaa aina ENNEN meikkivoidetta, jotta se pysyy. Ehkä silloin silmänalusesi eivät kiiltäisi eikä puuteria tarvitsisi välttämättä laittaa enää meikkivoiteen päälle :)
- aloittaja
En kyllä ole IKINÄ kuullut että _puuteria_ laitettaisiin ensin iholle, ja sen päälle meikkivoidetta? Mikä idea siinä on? Miksi laittaa sellaista "pölyistä" jauhoa iholle, ja sen päälle levittää "rasvamaista" ainetta joka pyyhkii tämän pölyn pois. En kyllä usko että toimisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862