Tiukat on kriteerit?

nettiteoriaa

Kirjoitan nyt aivan mutu-tietoa, tiedoksi niille jotka aikovat vetää herneet...

Tuntuu siltä että ihmiset eivät kohtaa täällä netissä. Sekä naisilla että miehillä on paljon ikäviä kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. Etenkin eronneet/keski-ikäiset eivät tahdo löytää kumppania.

Monet vapaat naiset ovat keski-iässä "pyöreitä" ja jo käytännön syistä pukeudumme täällä Suomessa mielellämme tuulipukuun tai muuten arkisesti. Täältäkin voi lukea miesten kirjoituksia, joissa haukutaan vanhempia naisia lihaviksi ja rumasti pukeutuviksi. Tai että (eronneet)naiset vain istuvat baarissa ja nostavat yhteiskunnan tukia. Miehet haluavat hoikan/normaalipainoisen ja naisellisesti pukeutuvan naisen. Harva keski-ikäinen pysyy edes normaalipainoisena säännöllisestä liikunnasta huolimatta.

Monet vapaat miehet taas(omien kokemusteni mukaan) ovat keski-iässä pömppömahaisia, roikkuvavaatteisia, penkkiurheilevia moukkia joiden on vaikea puhua tunteistaan ja joille seksi on jyystämistä lauantai-iltaisin(jos Se toimii), ja joille nainen on kotitalouskone. Tai sitten he(kin) istuvat vain baareissa ja nostavat yhteiskunnan tukia.

Jos mies ei ole pömppömahainen moukka tai kaljoitteleva luuseri, vaan fiksu siisti keskustelutaitoinen ja asiansa hoitava, hän on hyvin lyhyt(165-175). Lyhyt mies ei halua isoa = lihavaa = pyöreää naista. Mutta pyöreä nainen ei huolikaan pömppöä moukkaa tai juoppoa. Tämän takia kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa, ja sekä miehet että naiset ovat yksin. Moni todella fiksu, kauniskin nainen jää yksin sen vuoksi ettei pysty pitämään painoaan kurissa(tai ei edes halua olla ikuisella dieetillä vain siksi että saisi miehen). Ja vastaavasti fiksut, mutta lyhyet miehet jäävät yksin koska ne naiset joilla on varaa valita, haluavat itseään pidemmän miehen. Ja nykyisin vain hoikilla naisilla on valinnanvaraa.

Jos tavallinen keski-ikäinen mies on fiksu, raitis, asiansa hoitava, kommunikaatiotaitoinen ja ulkonäöltään(pituudeltaankin) ok, hänellä on niin paljon vientiä että todennäköisesti hän ei enää viitsi sitoutua, vaan ryhtyy pelimieheksi. Nämä pelurit sitten pitävät profiiliaan täällä netissä vuodesta toiseen ja aina uudet ja uudet eronneet(nettideittailun keltanokat) joutuvat heidän uhreikseen..

Naiset ja miehet tuntuvat lopulta etsivän samoja piirteitä kumppaniltaan :

- kohtuullinen ulkomuoto(naisilla paino, miehillä pituus)
- kohtuullinen raittius
- siisteys ja käytöstavat
- työssäkäynti/aktiivisuus elämässä
- vuorovaikutustaidot/toisen huomioiminen
- yhteiset harrastukset/mielenkiinnonkohteet
- yhteiset elämänarvot
- samanlainen huumorintaju
- ja etenkin "oikea" ikä, mikä tarkoittaa että tällä toisella kierroksella miehen mielestä naisen tulee olla huomattavasti nuorempi, kun taas nainen ei keski-iässä halua itseään vanhempaa miestä.

Mikään näistä ei ole yksinään "kohtuuton" vaatimus kumppanilta, mutta tuntuu olevan mahdotonta löytää kaikki kriteerit täyttävä kumppani. Keski-iässä, eronneena ei ole tarvetta eikä halua elää suhteessa joka ei ole tyydyttävä, niin ei myöskään ole halua joustaa kriteereissä. En myöskään näin naisena koe mielekkääksi loppuelämäni mittaista dieettiä vain sen vuoksi että kehoni täyttää miesten vaatimukset. Harrastan jo nykyisellään riittävästi liikuntaa ja ruokavalioni on kunnossa, mutta en silti ole kaunisvartaloinen. Jos olen miesten rakkauden arvoinen vain siinä tapauksessa että kykenen trimmaamaan kroppani oikeanlaiseksi, en koe sellaista rakkautta "aidoksi". Monet lyhyet miehet kirjoittavat tänne että he eivät voi mitoilleen mitään, mutta naiset voivat painolleen. Se on totta, mutta ei silti paranna tätä tilannetta. Jokainen on aidon rakkauden arvoinen, oli hän sitten lihava, ruma tai lyhyt?

Kai tässä sitten täytyy itse kunkin vain hyväksyä se tosiasia että viettää loppuelämänsä yksin?

80

5184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hoikka nainen-

Sinulla oli hyvä kirjoitus ja olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Olen itse hoikka nainen, mutta voin sanoa, että siitä huolimatta valtaosa netissä kohtaamistani miehistä etsii vain seksiseuraa.

Onneksi joukossa on järkeviäkin ihmisiä. Niihin kannattaa keskittyä.

Minusta on outoa, etteivät lihavat ja lyhyet ihmiset kelpaisi. En minä ainakaan ketään ole ajatellut punnita tai mitata.

• korrehtööri

>"Jos tavallinen keski-ikäinen mies on fiksu, raitis, asiansa hoitava, kommunikaatiotaitoinen ja ulkonäöltään(pituudeltaankin) ok, hänellä on niin paljon vientiä että todennäköisesti hän ei enää viitsi sitoutua, vaan ryhtyy pelimieheksi."

Tyypillistä naisen tekstiä :-D

Tavallinen mies = fiksu, raitis, asiansa hoitava, kommunikaatiotaitoinen ja ulkonäöltään(pituudeltaankin) ok

Millainen mahtaakaan ollanaisen mielestä se tavallista parempi mies? Jumala?

• -hoikka nainen.

Minusta pelimiehet eivät ole tavallisia, vaan ehkä keskimääräistä paremman näköisiä tai sitten heillä on muita avuja, joilla saavat pyöriteltyä naisia.

Minusta sellainen henkilö, joka pitää vuosikausia profiilia on ainakin siinä mielessä rehellinen, että siitä näkee kuinka pitkään hän on palstoilla pyörinyt.

Eikös kunnon pelimies tee aina uuden profiilin, koska hänhän oppii koko ajan mikä puree naisiin ja mikä ei..

• ap.

Tavallista tasokkaampi mies on komea, ei Jumala : D Itse tarkoitan "tavallisella" miehellä ulkonäöltään tavallista. joka ei lainkaan erotu joukosta. OK tarkoittaa vain sitä että mies ei ole 150-kiloinen rämesuosta noussut monster.

Naisen logiikka:

ruma --> OK/tavis --> komea

Miehen logiikka :

ruma/lihava --> lihava mutta kaunis --> tavis --> OK --> kaunotar

Meillä on erilaiset tavat ilmaista asioita. Ilmeisestikin miehille OK-näköinen nainen on hyvännäköinen? Naisille OK-näköinen mies on TAVIS. Naiset harvemmin laittavat tuon komeuden/kasvot kriteeriksi.

• ja naisen logiikka

Olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Takerruit "virheeseen" koska miehen mielestä ok-näköinen on hoikka, kaunis ja kaikin puolin ulkonäölllisesti moitteeton.

Naiselle ok-mies on asiansa hoitava mies, joka huolehtii siisteydestään, pukeutuu ehjiin, puhtaisiin ja tavallisiin vaatteisiin, voi olla vatsaa, voi olla 170 pitkä. Olennaista on käytös ja jutut.

Itselleni "tavis" on ollut jopa 140-kiloinen. Sen sijaan voisi kysyä, kuinka moni mies pitää yli 100-kiloista naista ok-naisena??

• Reepe vaan.

Siis pikkuisen pyöreä nainen (esim. 165 cm pitkä, painoa max 70 kg) voisi olla ihan ok, mutta jos painoa on 80 kg tai enemmän niin kyllä silloin puhutaan lihavasta ihmisestä.

Eli kumpi olet, pyöreä vaiko lihava?

• ap.

Moni keski-ikäinen nainen alkaa lihoa keskivartalolta, mikä johtuu estrogeenitason laskusta. Siihen ei auta tavallinen liikunta eikä ruokavalio. Kun mitat ovat esim 165/75 ja se kaikki liika 15 kg tulee mahaan(lenkkeilystä huolimatta), niin se on kyllä miehille liikaa. Ruumiinrakenne on muutenkin hyvin yksilöllinen asia ja ihmiset lihovat eri tavoin. Jotkut onnelliset saavat synnyinlahjaksi "muodot", ja toiset ovat hoikkanakin tasapaksuja. Kun tavallinen tasapaksu nainen lihoo, hän ei muutu kauniin muodokkaaksi vaikka kuinka laihduttaisi. Mitä ihmeen järkeä sitten on edes laihduttaa jos ylipainoa ei ole paljon ja harrastaa säännöllisesti liikuntaa? Vainko miesten vuoksi?

Yleensäkin minua ainakin ärsyttää se että hoikka rapakuntoinen "laiha läski" on käytännössä hyväksyttävämpi olomuoto kuin ylipainoinen normaalikuntoinen liikuntaa harrastava.

Ja mitä ihmettä se sinulle kuuluu minkä kokoinen MINÄ olen? Mitä se edes auttaisi vaikka laittaisin mitat tai sanoisin olevani pyöreä, lihava tai xl, koska ne merkitsevät eri ihmisille eri asioita. Joka tapauksessa olen MIESTEN mielestä liian iso. Kai täällä nyt edes kirjoittaa saa ilman että täytyy olla hoikka?

• Minä läski?

Minä olen 168cm, 80 kiloa, rinnanympärys ja lantionympärys lähes samat sentilleen ja vyötärö n. 28 cm pienempi

Saan jatkuvasti kuulla kuinka olen hyvännäköinen ja on se ihme, ettei sinullakaan ole ketään.

Treffaamani miehet ovat ilmeisesti tyytyväisiä näkemäänsä, mutta kun itse pidän täytenä moukkana miestä, joka ekoilla treffeillä tuijottaa rintojani ja hokee kerta toisena jälkeen, kuinka minulla on hyvä kroppa, niin yritän karistaa nämä miehet kertomalla suoraan, että en aivan nyt mahdu kriteereihisi (max 65 kg), johon saan vain takaisin sitkeää vakuuttelua, että ei ne ole ehdottomia. Yksi kysyi viimeksi kuultuaan painoni, että mikä minussa painaa, rinnatko?

Jollekin yritin kerran sanoa, että oletko nähnyt elokuvan Chicago, samassa elokuvassa Renée Zellwegerin ja Catherine Zeta-Jonesin. Samassa kuvassa pienissä vaatteissa toinen näyttää nälkiintyneeltä linnunluiselta kirpulta ja toinen kehästä karanneelta amatsonilta. Vaikka naiset olisi samanmittaisia painoeroa olisi varmasti huomattavasti.

Minä mielluumin olen yksin otan seurakseni pinnallisen moukan, joka tuijottaa vain pintaa, puhuu treffeillä ulkonäöstäni tai tuijottaa rintojani.

• kuntoilija-pentti
        ap. kirjoitti:

Moni keski-ikäinen nainen alkaa lihoa keskivartalolta, mikä johtuu estrogeenitason laskusta. Siihen ei auta tavallinen liikunta eikä ruokavalio. Kun mitat ovat esim 165/75 ja se kaikki liika 15 kg tulee mahaan(lenkkeilystä huolimatta), niin se on kyllä miehille liikaa. Ruumiinrakenne on muutenkin hyvin yksilöllinen asia ja ihmiset lihovat eri tavoin. Jotkut onnelliset saavat synnyinlahjaksi "muodot", ja toiset ovat hoikkanakin tasapaksuja. Kun tavallinen tasapaksu nainen lihoo, hän ei muutu kauniin muodokkaaksi vaikka kuinka laihduttaisi. Mitä ihmeen järkeä sitten on edes laihduttaa jos ylipainoa ei ole paljon ja harrastaa säännöllisesti liikuntaa? Vainko miesten vuoksi?

Yleensäkin minua ainakin ärsyttää se että hoikka rapakuntoinen "laiha läski" on käytännössä hyväksyttävämpi olomuoto kuin ylipainoinen normaalikuntoinen liikuntaa harrastava.

Ja mitä ihmettä se sinulle kuuluu minkä kokoinen MINÄ olen? Mitä se edes auttaisi vaikka laittaisin mitat tai sanoisin olevani pyöreä, lihava tai xl, koska ne merkitsevät eri ihmisille eri asioita. Joka tapauksessa olen MIESTEN mielestä liian iso. Kai täällä nyt edes kirjoittaa saa ilman että täytyy olla hoikka?

"Kun mitat ovat esim 165/75 ja se kaikki liika 15 kg tulee mahaan(lenkkeilystä huolimatta), niin se on kyllä miehille liikaa. "

Hyvä naiset! Lenkkeily yksinään _ei_ ole mikään vastaus ylipaino-ongelmiin. Ihmisen fysiikka nyt vain sattuu olemaan sellainen että on helppo syödä paljon enemmän mitä kuluttaa liikunnalla.

Avain laihtumiseen onkin nimenomaan oikeanlainen ruokavalio, ei yksistään lenkkeily. Ja syömisen avain on nimenomaan se että syö pysyvästi oikein, ei se että syö pari kuu kuin lintu ja jatkaa vanhaa mättölinjaa. Tuolla pyrähdystyylillä ei saa aikaiseksi mitään muuta kuin keskeytettyhjä dieettejä ja jojoilua painossa.

"Joka tapauksessa olen MIESTEN mielestä liian iso. "

Toisin sanoen ongelmasi on tiedossa. Loppu onkin pelkkää toteuttamista. Oikeasti laihtuminen tai normaalipainoisena pysyminen ei edes ole vaikeaa. Kaikenmaailman superhyperhuippudieetit kannattaa heittää roskikseen ja muuttaa pysyvästi omat elintavat ja ruokavalio terveellisiksi. Tällöin tuloksia tulee kuin itsestään.

YES WE CAN! ;)

• eikä mahaa...
        kuntoilija-pentti kirjoitti:

"Kun mitat ovat esim 165/75 ja se kaikki liika 15 kg tulee mahaan(lenkkeilystä huolimatta), niin se on kyllä miehille liikaa. "

Hyvä naiset! Lenkkeily yksinään _ei_ ole mikään vastaus ylipaino-ongelmiin. Ihmisen fysiikka nyt vain sattuu olemaan sellainen että on helppo syödä paljon enemmän mitä kuluttaa liikunnalla.

Avain laihtumiseen onkin nimenomaan oikeanlainen ruokavalio, ei yksistään lenkkeily. Ja syömisen avain on nimenomaan se että syö pysyvästi oikein, ei se että syö pari kuu kuin lintu ja jatkaa vanhaa mättölinjaa. Tuolla pyrähdystyylillä ei saa aikaiseksi mitään muuta kuin keskeytettyhjä dieettejä ja jojoilua painossa.

Toisin sanoen ongelmasi on tiedossa. Loppu onkin pelkkää toteuttamista. Oikeasti laihtuminen tai normaalipainoisena pysyminen ei edes ole vaikeaa. Kaikenmaailman superhyperhuippudieetit kannattaa heittää roskikseen ja muuttaa pysyvästi omat elintavat ja ruokavalio terveellisiksi. Tällöin tuloksia tulee kuin itsestään.

YES WE CAN! ;)

Eikä miehet pidä lihavana.

Mikä mättää? :(

• Vänkääjä
        kuntoilija-pentti kirjoitti:

YES WE CAN! ;)

Entäs kun joutuu syömään lääkkeitä joiden yleisenä sivuvaikutuksena on ruokahalun huomattava kasvu. Niin eipä olekaan niin yksinkertaista laihduttaa, vaikka liikkuisi riittävästi ja jopa vähän enemmänkin melkein päivittäin. Entisestäänkin hyvä ruokahalu valitettavasti kasvanut entisestään. Asiat eivät ole aina näin yksinkertaisia. Jos olisi niin maailmassa ei olisi ylipainoisia.

• en mitenkään usko
        Vänkääjä kirjoitti:

Entäs kun joutuu syömään lääkkeitä joiden yleisenä sivuvaikutuksena on ruokahalun huomattava kasvu. Niin eipä olekaan niin yksinkertaista laihduttaa, vaikka liikkuisi riittävästi ja jopa vähän enemmänkin melkein päivittäin. Entisestäänkin hyvä ruokahalu valitettavasti kasvanut entisestään. Asiat eivät ole aina näin yksinkertaisia. Jos olisi niin maailmassa ei olisi ylipainoisia.

että n. 60% suomalaisista syö lääkkeitä jotka lihottavat. Se ei ole mahdollista.

Joillakin lääkkeillä kuitenkin on sivuvaikutuksia. Tällöin olisi syytä tutkia, voiko lääkettä vaihtaa vähemmän haitalliseen. Mikäli tämäkään ei onnistu niin sitten laihduttaminen on vaikeata. Ei siltikään mahdotonta, koska kohonnut ruokahalu ei tarkoita että pitäisi syödä rasvaista.

"Niin eipä olekaan niin yksinkertaista laihduttaa, vaikka liikkuisi riittävästi ja jopa vähän enemmänkin melkein päivittäin. "

Kuten jos sanoin, ei liikunta yksinään auta. Ihminen _voi_ syödä itsensä lihavaksi vaikka treenaisi joka päivä kaksi tuntia. On ihan harhaluulo että jos käy päivittäin lenkill, voi syödä mitä haluaa. Ei voi.

• Kaikki talteen
        en mitenkään usko kirjoitti:

että n. 60% suomalaisista syö lääkkeitä jotka lihottavat. Se ei ole mahdollista.

Joillakin lääkkeillä kuitenkin on sivuvaikutuksia. Tällöin olisi syytä tutkia, voiko lääkettä vaihtaa vähemmän haitalliseen. Mikäli tämäkään ei onnistu niin sitten laihduttaminen on vaikeata. Ei siltikään mahdotonta, koska kohonnut ruokahalu ei tarkoita että pitäisi syödä rasvaista.

"Niin eipä olekaan niin yksinkertaista laihduttaa, vaikka liikkuisi riittävästi ja jopa vähän enemmänkin melkein päivittäin. "

Kuten jos sanoin, ei liikunta yksinään auta. Ihminen _voi_ syödä itsensä lihavaksi vaikka treenaisi joka päivä kaksi tuntia. On ihan harhaluulo että jos käy päivittäin lenkill, voi syödä mitä haluaa. Ei voi.

Kaikki on maito rasvatonta, ei ole keksejä, ei jäätelöä, ehkä kerran vuodessa pitsa, ei mehuja, sen sijaan paljon vettä, joskus sokerittomia limsoja, normaali lounaspaikan lounas ainut lämmin ateria päivässä (normaali annos, lämminruoka ja salaatti samalla lautasella) ja aina kalaa tai kirkasta keittoa, jos vaan on tarjolla, puuroa aamulla (välillä ei mitään), illalla porkkanaa raakana ja pari voileipää menee ilman päällisiä läpikuultavalla kerroksella kevytmargariinia, joskus lasillinen rasvatonta maustamatonta jogurttia, vihreää teetä litkin - ilman sokeria - en muuten käytä sokeria mihinkään, en leivo, juustoja en syö kolesterolin takia ... ja kävelen n. tunnin joka päivä, sen päälle hiihtoa, kesällä pyöräilyä.

Paino on 80. Ei tipu, mutta enempää ei ehdi liikkumaan, ja syömisiä ei paljon enää voi vähentää. Ehkä syynä on ne pari suklaapatukkaa, jotka ostan viikossa. Vaikka en osta sitä 65 gramman patukkaa edes joka päivä.

Sitä vaan ihmettelee, että miten muiden elimistö ei kerää jokaista energianpoikastakin niiden syömistä makkaroista, pitsoista, ranskalaisista, chipseistä tai limsoista.

Olen miettinyt, että kun minulla tuo kolesteroli on niin korkea, vaikka kaikki rasvat on raavittu ruokavaliosta pois (niitä paria viikottaista suklaapatukkaa lukuunottamatta) ja sokeri on aina mitatessa alakantissa, jopa ohjearvojen alle, että rasva-aineenvaihduntani ei joko toimi, tai toimii liian hyvin, ja elimistöni on hionut kykynsä muuttaa kaikki veressä liikkuva sokeri läskiksi huippuunsa.

Ts. elimistöni on erikoistunut veren sokerin varastoimiseen rasvakudokseksi. Ehkä se pelkää nälänhätää...

En enää muuta keksi.

• lopettaminen ole mikään
        Kaikki talteen kirjoitti:

Kaikki on maito rasvatonta, ei ole keksejä, ei jäätelöä, ehkä kerran vuodessa pitsa, ei mehuja, sen sijaan paljon vettä, joskus sokerittomia limsoja, normaali lounaspaikan lounas ainut lämmin ateria päivässä (normaali annos, lämminruoka ja salaatti samalla lautasella) ja aina kalaa tai kirkasta keittoa, jos vaan on tarjolla, puuroa aamulla (välillä ei mitään), illalla porkkanaa raakana ja pari voileipää menee ilman päällisiä läpikuultavalla kerroksella kevytmargariinia, joskus lasillinen rasvatonta maustamatonta jogurttia, vihreää teetä litkin - ilman sokeria - en muuten käytä sokeria mihinkään, en leivo, juustoja en syö kolesterolin takia ... ja kävelen n. tunnin joka päivä, sen päälle hiihtoa, kesällä pyöräilyä.

Paino on 80. Ei tipu, mutta enempää ei ehdi liikkumaan, ja syömisiä ei paljon enää voi vähentää. Ehkä syynä on ne pari suklaapatukkaa, jotka ostan viikossa. Vaikka en osta sitä 65 gramman patukkaa edes joka päivä.

Sitä vaan ihmettelee, että miten muiden elimistö ei kerää jokaista energianpoikastakin niiden syömistä makkaroista, pitsoista, ranskalaisista, chipseistä tai limsoista.

Olen miettinyt, että kun minulla tuo kolesteroli on niin korkea, vaikka kaikki rasvat on raavittu ruokavaliosta pois (niitä paria viikottaista suklaapatukkaa lukuunottamatta) ja sokeri on aina mitatessa alakantissa, jopa ohjearvojen alle, että rasva-aineenvaihduntani ei joko toimi, tai toimii liian hyvin, ja elimistöni on hionut kykynsä muuttaa kaikki veressä liikkuva sokeri läskiksi huippuunsa.

Ts. elimistöni on erikoistunut veren sokerin varastoimiseen rasvakudokseksi. Ehkä se pelkää nälänhätää...

En enää muuta keksi.

keino.

Ei kannata tuijottaa rasvaa, mielummin syö hyvin mielin rasvaista ruokaa ja katsoo kokonaisenergiankulutuksen tarpeeksi matalalle tasolle.

"Olen miettinyt, että kun minulla tuo kolesteroli on niin korkea, vaikka kaikki rasvat on raavittu ruokavaliosta pois "

Ei rasva ole sen pahempaa tai parempaa kuin mikään muukaan, eikä sen välttely ratkaise ongelmaa. Eikä minusta kuulosta edes terveelliseltä, kyllähän siinäkin lienee jotain mitä elimistö tarvitsee. Jotkut dieetit jopa perustuu siihen että syödään enemmän rasvaa ja vähemmän muuta (ja ne jopa toimivat).

Mielummin vaihtaisin puurot ja voileivät kananmuniin ja lihaan sekä puolittaisin luonasaterialta pastat, riisit ja perunat.

Laihduttamisesta on kirjoitettu hylytolkulla kirjoja, niihinkin voi kokeilla tutustua. Nimittäin jos nykyinen systeemi ei toimi, silloinhan siinä on pakko olla jotain vialla, vai mitä? Tällöin ei auta muuta kuin hankkia tietoa ja kokeilla jotain uutta, kunnes lopulta löytyy se juttu joka alkaa toimimaan. Eiks niin?

• tuskin on ratkaisu
        lopettaminen ole mikään kirjoitti:

keino.

Ei kannata tuijottaa rasvaa, mielummin syö hyvin mielin rasvaista ruokaa ja katsoo kokonaisenergiankulutuksen tarpeeksi matalalle tasolle.

"Olen miettinyt, että kun minulla tuo kolesteroli on niin korkea, vaikka kaikki rasvat on raavittu ruokavaliosta pois "

Ei rasva ole sen pahempaa tai parempaa kuin mikään muukaan, eikä sen välttely ratkaise ongelmaa. Eikä minusta kuulosta edes terveelliseltä, kyllähän siinäkin lienee jotain mitä elimistö tarvitsee. Jotkut dieetit jopa perustuu siihen että syödään enemmän rasvaa ja vähemmän muuta (ja ne jopa toimivat).

Mielummin vaihtaisin puurot ja voileivät kananmuniin ja lihaan sekä puolittaisin luonasaterialta pastat, riisit ja perunat.

Laihduttamisesta on kirjoitettu hylytolkulla kirjoja, niihinkin voi kokeilla tutustua. Nimittäin jos nykyinen systeemi ei toimi, silloinhan siinä on pakko olla jotain vialla, vai mitä? Tällöin ei auta muuta kuin hankkia tietoa ja kokeilla jotain uutta, kunnes lopulta löytyy se juttu joka alkaa toimimaan. Eiks niin?

joopa joo, mä syön aina, kun vain on tarjolla, keitettyä perunaa, en juuri riisiä, enkä makaronia. Yhden perunan tai kaksi perunaa, eli jatkossa, kun alan puolittamaan, vain puolikkaan tai vain yhden. Kastiketta en välillä ota ollenkaan ja joskus vain pienen tipan.

Kokeiltu on kaikenlaista. Yhden puolivuotta söin vain saalatin lounaaksi. Ei tulosta. Yhteen aikaan söin puuroa sekä aamulla että illalla, rasvattoman jogurtin kanssa - sen päivällä syödyn lounaan lisäksi.

Vaihdetaanko kroppaa?

Luulen että syön liian vähän, aineenvaihduntaani nähden. Kävin muuten apteekissa pari päivää sitten kysymässä neuvoa, että miten saisi suolen toimintaa (anteeksi vain) vilkastettua, sillä kun juon paljon vettä ja kävelen päivittäin tunnin, silti on tosi vaikeaa. Ja apteekin myyjä (nainen, anteeksi sekin) sanoi, että se on perinnöllistä, että toisilla vain on luonnostaan laiska suoli. Kehoitti nimenomaan syömään puuroa, ja muuta helposti sulavaa. Eikös liha hidastuta ruuansulamista entisestään? Kaverilla, joka myös tekee toimistotyötä, ei ole mitään ongelmia, kaikki tuntuu tulevan vauhdilla ulos eikä mikään tartu.

Sitä en vielä ole kokeillut, että alkaisin syödä enemmän ja vaihtaisin ruumiilliseen työhön.

• Ei näin!
        en mitenkään usko kirjoitti:

Rasvainen ruoka ei sitten todellakaan lihota vaan ne jauhot ja sokeri!!

Vetäkää sitä viljaa niin nahka alkaa roikkumaan ja paino vaan nousee.

Millä ne lehmätkin syötetään? Aivan, viljalla.

• jo...
        tuskin on ratkaisu kirjoitti:

joopa joo, mä syön aina, kun vain on tarjolla, keitettyä perunaa, en juuri riisiä, enkä makaronia. Yhden perunan tai kaksi perunaa, eli jatkossa, kun alan puolittamaan, vain puolikkaan tai vain yhden. Kastiketta en välillä ota ollenkaan ja joskus vain pienen tipan.

Kokeiltu on kaikenlaista. Yhden puolivuotta söin vain saalatin lounaaksi. Ei tulosta. Yhteen aikaan söin puuroa sekä aamulla että illalla, rasvattoman jogurtin kanssa - sen päivällä syödyn lounaan lisäksi.

Vaihdetaanko kroppaa?

Luulen että syön liian vähän, aineenvaihduntaani nähden. Kävin muuten apteekissa pari päivää sitten kysymässä neuvoa, että miten saisi suolen toimintaa (anteeksi vain) vilkastettua, sillä kun juon paljon vettä ja kävelen päivittäin tunnin, silti on tosi vaikeaa. Ja apteekin myyjä (nainen, anteeksi sekin) sanoi, että se on perinnöllistä, että toisilla vain on luonnostaan laiska suoli. Kehoitti nimenomaan syömään puuroa, ja muuta helposti sulavaa. Eikös liha hidastuta ruuansulamista entisestään? Kaverilla, joka myös tekee toimistotyötä, ei ole mitään ongelmia, kaikki tuntuu tulevan vauhdilla ulos eikä mikään tartu.

Sitä en vielä ole kokeillut, että alkaisin syödä enemmän ja vaihtaisin ruumiilliseen työhön.

aikaisemmalta vastaajalta tosi hyviä pointteja. Korostaisin vielä hiilihydraattien osuutta: Niistä tulee pääosin saamasi kalorit ja jos todella haluat laihtua, jätä puuro ja leipä kokonaan pois.
        Jos kehosi on tosiaan jo säästöliekkitilassa, niin kalorien laskeminen on aivan turhaa vaan kannattaa keskittyä seuraamaan saamiesi proteiinien ja hiilareitten keskinäistä suhdetta. Et todellakaan näe nälkää jos kiskot päivän aikana massana kilon verran päivässä kunnonn proteiineja. Rasvan käyttöä ei ole mitään syytä lisätä, liian rankkoja keholle sellaiset kuurit, mutta ei vältelläkään. Jokaista ohittamaasi perunaa, pastakauhallista tms. kohden syöt vain vaikka yhden kanafileen tai kananmunan tms. lisää, syöt voileivän sijasta sen paksuuden edestä leikkeleitä jne..
        Tuo veren sokeritasohan liittyy insuliinineritykseen, ja jos siinä on häiriöitä, niin sekin voi olla seurausta liian vähästä proteiininsaannista. En ehdi nyt millään kirjoittaa tarkemmin näistä kytköksistä, mutta ota selvää!

Itse olen hoikka mutta ei se geeneistä johdu vaan kriittisyydestä, miten kohtelen tätä ainutkertaista ruhoani. Syön nykyään maksimissaan 50 g hiilareita / pv ja se on aivan riittävästi silloin kun ei pitempikestoisia fyysisiä rasituksia ole tiedossa. Tuolla määrällä jaksan valla mainiosti myös treenata 4-5 kertaa viikossa. Mutta pointtini ei ole vertailla sinua ja minua, vaan tämä: Välillä kun otan muutaman päivän "hiilarikuureja", esim. jouluna ja silloin kun uusia perunoita saa kesän ensimmäisiä päiviä, seuraus on useamman kilon painonnousu viikossa. Usko pois, olen sen niin monesti todennut. Sä et tarvitse sitä puolikastakaan perunaa, sen ainoa ravintoaine jonka saatat joutua ottamaan muualta on kalium, etkä puolikkaan potun sisältämällä määrällä tee mitään.

Ei se apteekin täti nyt ehkä ihan oikeassa ollut vatsasi laiskuudesta. Nimittäin se, ettäkö mokoma perinnöllistä oisi on niin harvinaista, ettei pitäisi tarjota vastaukseksi kenellekään. Suolistossasi voi olla esim. hiivaa, mikä hidastuttaa toimintoja, mutta korjaantuu esim jättällä pois hiivapohjaiset leipomukset. Voi olla todella pienestä kiinni, miksi vatsasi ei toimi, ja se voi olla helpostikin hoidettavissa. Apteekista saa mm. ispaghula-siemeneniä, muistaakseni Visibil -nimellä (jotain sinne päin), joka on täysin puhtaasti kuitua, ei siis mitään kemiallista, jota kannattaa kokeilla. Oikeastihan sun kannattaisi etsiä käsiisi ravitsemusterpeutti, jolla voisit otattaa ulostenäytteet ja pääsisit arvailemasta..

Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, että kukaan noin vaan lihoo eikä sille mitään voi. Jos rasva kerääntyy juuri keskivartaloon, niin sehän kertoo vain, että sitä on sisäelinten ympärillä ja sitä suuremmalla syyllä on tarpeen laihduttaa - ei siksi että "kelpaisit" miehille vaan siksi, että et pysy tuolla menolla niin terveenä, että sinusta kellekään miehelle olisi pitkää iloa. Ehkä perusteellisen itsesi kuntoonlaittamistempauksen seurauksena itsetuntosikin nousisi niin, että alkaisit katsoa miekkosiakin sillä silmällä, kenetköhän itse kelpuuttaisi.

• täti täällä taas
        jo... kirjoitti:

aikaisemmalta vastaajalta tosi hyviä pointteja. Korostaisin vielä hiilihydraattien osuutta: Niistä tulee pääosin saamasi kalorit ja jos todella haluat laihtua, jätä puuro ja leipä kokonaan pois.
        Jos kehosi on tosiaan jo säästöliekkitilassa, niin kalorien laskeminen on aivan turhaa vaan kannattaa keskittyä seuraamaan saamiesi proteiinien ja hiilareitten keskinäistä suhdetta. Et todellakaan näe nälkää jos kiskot päivän aikana massana kilon verran päivässä kunnonn proteiineja. Rasvan käyttöä ei ole mitään syytä lisätä, liian rankkoja keholle sellaiset kuurit, mutta ei vältelläkään. Jokaista ohittamaasi perunaa, pastakauhallista tms. kohden syöt vain vaikka yhden kanafileen tai kananmunan tms. lisää, syöt voileivän sijasta sen paksuuden edestä leikkeleitä jne..
        Tuo veren sokeritasohan liittyy insuliinineritykseen, ja jos siinä on häiriöitä, niin sekin voi olla seurausta liian vähästä proteiininsaannista. En ehdi nyt millään kirjoittaa tarkemmin näistä kytköksistä, mutta ota selvää!

Itse olen hoikka mutta ei se geeneistä johdu vaan kriittisyydestä, miten kohtelen tätä ainutkertaista ruhoani. Syön nykyään maksimissaan 50 g hiilareita / pv ja se on aivan riittävästi silloin kun ei pitempikestoisia fyysisiä rasituksia ole tiedossa. Tuolla määrällä jaksan valla mainiosti myös treenata 4-5 kertaa viikossa. Mutta pointtini ei ole vertailla sinua ja minua, vaan tämä: Välillä kun otan muutaman päivän "hiilarikuureja", esim. jouluna ja silloin kun uusia perunoita saa kesän ensimmäisiä päiviä, seuraus on useamman kilon painonnousu viikossa. Usko pois, olen sen niin monesti todennut. Sä et tarvitse sitä puolikastakaan perunaa, sen ainoa ravintoaine jonka saatat joutua ottamaan muualta on kalium, etkä puolikkaan potun sisältämällä määrällä tee mitään.

Ei se apteekin täti nyt ehkä ihan oikeassa ollut vatsasi laiskuudesta. Nimittäin se, ettäkö mokoma perinnöllistä oisi on niin harvinaista, ettei pitäisi tarjota vastaukseksi kenellekään. Suolistossasi voi olla esim. hiivaa, mikä hidastuttaa toimintoja, mutta korjaantuu esim jättällä pois hiivapohjaiset leipomukset. Voi olla todella pienestä kiinni, miksi vatsasi ei toimi, ja se voi olla helpostikin hoidettavissa. Apteekista saa mm. ispaghula-siemeneniä, muistaakseni Visibil -nimellä (jotain sinne päin), joka on täysin puhtaasti kuitua, ei siis mitään kemiallista, jota kannattaa kokeilla. Oikeastihan sun kannattaisi etsiä käsiisi ravitsemusterpeutti, jolla voisit otattaa ulostenäytteet ja pääsisit arvailemasta..

Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, että kukaan noin vaan lihoo eikä sille mitään voi. Jos rasva kerääntyy juuri keskivartaloon, niin sehän kertoo vain, että sitä on sisäelinten ympärillä ja sitä suuremmalla syyllä on tarpeen laihduttaa - ei siksi että "kelpaisit" miehille vaan siksi, että et pysy tuolla menolla niin terveenä, että sinusta kellekään miehelle olisi pitkää iloa. Ehkä perusteellisen itsesi kuntoonlaittamistempauksen seurauksena itsetuntosikin nousisi niin, että alkaisit katsoa miekkosiakin sillä silmällä, kenetköhän itse kelpuuttaisi.

Ei mulla ole vyötärölihavuutta. Mitat on joitain 105-80-105.

Ja olen syönyt visibliniä ja nyt on käytössä agiocur. Olen käynyt ravintoterapeutilla, eikä se löytänyt mitään valittamista syömisistäni. Käski syödä syödä puoli voileipää vähemmän päivässä tai jättää toisen jogurtin pois, kun silloin mulla oli jogurtti aamulla ja toinen illalla - rasvatonta ja maustamatonta. Ja lääkäri käski vaihdella noita kuituvalmisteita, ettei elimistö totu vain yhteen.

Alan muuten vartaloltani näyttää ihan äidiltäni ja isosiskoltani :)

• Täti täällä taas
        jo... kirjoitti:

"Ehkä perusteellisen itsesi kuntoonlaittamistempauksen seurauksena itsetuntosikin nousisi niin, että alkaisit katsoa miekkosiakin sillä silmällä, kenetköhän itse kelpuuttaisi."

Minä siis painan 80 ja olen 165 pitkä, 105-80-105, ja kun olin lauantain ulkona niin vientiä oli kyllä ihan riittämiin, humalaiset tulee halaamaan - ihan yllätyksenä ja pyytämättä :)

Sähän kirjoitat mulle, aivan kuin mä olisin sairas?! Jos rasva kertyy helposti, niin ei kai se ole sairaus? Ja kirjoitit että jos en laihduta, minusta ei ole iloa kenellekään miehelle pitkään!!! Vastahan oli mediassa tutkimustuloksesta, että vähän ylipainoiset elää pidempään kuin laihat.

• yleistää
        eikä mahaa... kirjoitti:

Eikä miehet pidä lihavana.

Mikä mättää? :(

Jokaisella on omat rajansa, milloin kenetkin luokittelee lihavaksi. Joillekin saattaa jo normaalipaino olla liikaa. Juuri koskaan sitä ei suoraan sanota, mutta jos nainen ei tyydytä kooltaan, läheistä kanssakäymistä vältetään.

Paino ei tietenkään ole ainut tekijä, mikä aiheuttaa kiinnostusta tai vastenmielisyyttä. Monilla muillakin ominaisuuksilla voi olla suosittu.

• Samassa jamassa
        ap. kirjoitti:

Olen ihan samassa jamassa, eli vaihdevuosihormonien vuoksi paino on noussut. Olen 163/70 ja ruokavalio on kohdallaan ja harrastan liikuntaa (kuntosalia, pyöräilyä, kävelyä) noin 3-7 kertaa viikossa, paino enemmän 7 kertaa. Lääkäri sanoi, että jätä hormonit niin laihdut. Enempää en voi itseni eteen tehdä, koska olen työelämässä.

• ankis
        ap. kirjoitti:

laihduta itsesi vuoksi; terveys ja peilikuvasta tuleva hyvä fiilis ovat jo niin suuria asioita, että niiden takia kannattaa laihduttaa ja/tai pitää itsensä hoikkana. Sitä paitsi jo pienikin painon pudotus voi kohentaa oloa/mielialaa. Bonuksena vedät enemmän miehiä puoleensa. Itse olen miehenä päättänyt pysyä koko elämäni hoikkana ja terveenä, ruokavalion ja liikunnan yhdistelmällä. Ja tuohon lenkkeilyyn: olisi hyvä käydä myös salillla, jotta lihasmassa säilyisi. Se tekee omalla tavallaan myös aineenvaihdunnalle hyvää. Ja ruokavalio pitäisi muuttaa lopullisesti, älä raiskaa kehoasi huonolla ravinnolla.

Mitä itse asiaan tulee, olet aivan oikeassa. Tarjonta ja kysyntä eivät oikein kohtaa. Miehenä voisin ottaa hyvin monenkin naisen tyttöystäväksi, paino kuitenkin sanalla ystävä. Olen visuaalinen ja esteettinen ihminen ja en pidä ylipainoa puoleensavetävänä, joten olen sen vuoksi varmaankin loppuelämän yksin, koska parisuhteeseen kuulunee myös toisen haluaminen, ehkä jopa seksi.

• Pupunana
        Kaikki talteen kirjoitti:

En enää muuta keksi.

Jestas. Jos mä söisin noin vähän, niin olisin varmaan jo kadonnut maailman kartalta... Jotkut ilmeisesti tosissaan joutuu taistelemaan kilojensa kanssa.

• Mies samanlaisin ajatuksin

ehdottomasti todenmukaisin ja laadukkain kirjoítus aikoihin!! Siinä tuli oikeastaan kaikki nettideittailun perusongelmat käsiteltyä.

Onneksi tämä nettideittailu on kuitenkin vain arki-iltojen apuväline katsastella seuraa, josko sattuisi KAIKKI mahdolliset ja mahdottomat kriteerit täyttymään... Livenä tilanne on yleensä aina toisenlainen, ja näissä tapaamisissa voi hyvät sosiaaliset kyvyt omaava henkilö tehdä 10 sekunnin aikana enemmän vaikutusta kun netin kautta 10 päivässä. Oli ihminen sitten lyhyt tai pitkä, pullea tai hoikka tai jtn muuta.. muut avut ratkaisee asian todellisuudessa.

Mutta ap. kirjoittajalle: koskaan ei pidä hyväksyä mitään sellaisia asioita, mihin voi itse vaikuttaa. Olen varma, että näin hyvät verbaaliset taidot omaava ihminen ei jää ilman (ihanne)kumppania!

• ap.

No tusen tack vaan : ) Ei se kumppanin saaminen ole kirjoitustaidosta riippuvainen asia ? Täytyy osata myös puhua.. Minä sitäpaitsi lukeudun niihin xl-kokoisiin naisiin joille ei moukat kelpaa. Eikä lyhyt mies halua eronnutta matamia. Lyhyet miehet muuten ovat todennäköisesti myös lapsettomia, jos ovat yli 30v ja sinkkuja. Sitä suuremmalla syyllä he eivät halua eronnutta xl-kokoista naista jolla jo on lapsia.

Täällä pastoilla vain haukutaan toisiamme, eikä kukaan nosta kissaa pöydälle ja pohdi syitä siihen miksi olemme yksin. Järkevää, pohdiskelevaa keskustelua näkee harvemmin. Jokaisella on oikeus etsiä ihannettaan. Oli se sitten 15v nuorempi timmi misukka tai 15cm pitempi Alfauros. MUTTA jos ihannetta ei löydy, ei tilannetta auta yhtään se, että alkaa haukkua niitä jotka ei vastaa tuota ihannetta.

Muutetaan itseämme, kriteereitämme, tai vetäydytään koloihimme ja keskitytään muihin asioihin kuin vastakkaiseen sukupuoeen.

• hmm...
        ap. kirjoitti:

No tusen tack vaan : ) Ei se kumppanin saaminen ole kirjoitustaidosta riippuvainen asia ? Täytyy osata myös puhua.. Minä sitäpaitsi lukeudun niihin xl-kokoisiin naisiin joille ei moukat kelpaa. Eikä lyhyt mies halua eronnutta matamia. Lyhyet miehet muuten ovat todennäköisesti myös lapsettomia, jos ovat yli 30v ja sinkkuja. Sitä suuremmalla syyllä he eivät halua eronnutta xl-kokoista naista jolla jo on lapsia.

Täällä pastoilla vain haukutaan toisiamme, eikä kukaan nosta kissaa pöydälle ja pohdi syitä siihen miksi olemme yksin. Järkevää, pohdiskelevaa keskustelua näkee harvemmin. Jokaisella on oikeus etsiä ihannettaan. Oli se sitten 15v nuorempi timmi misukka tai 15cm pitempi Alfauros. MUTTA jos ihannetta ei löydy, ei tilannetta auta yhtään se, että alkaa haukkua niitä jotka ei vastaa tuota ihannetta.

Muutetaan itseämme, kriteereitämme, tai vetäydytään koloihimme ja keskitytään muihin asioihin kuin vastakkaiseen sukupuoeen.

"Täällä pastoilla vain haukutaan toisiamme, eikä kukaan nosta kissaa pöydälle ja pohdi syitä siihen miksi olemme yksin."

Näin juuri. Yritän nostaa (täällä toisaalla) ja pohtinut olen paljon.

"Järkevää, pohdiskelevaa keskustelua näkee harvemmin."

Totta. Kai täällä saa analysoida asioita ja toisten puheita? Ehkä siitä eivät kaikki pidä, jos joku niin tekee, olen huomaavinani.

"Muutetaan itseämme, kriteereitämme,"

Nimenomaan. Tämä on sitä mitä voimme tehdä, onko jotain muuta? Ehkä ei, paitsi että mahdollisesti..."vetäydytään"

Erittäin hyvä puheenvuoro! Kiitos!

• turhia teorioita

Lyhyt mies ei halua lihavaa naista, pitkä nainen ei halua keskimittaista miestä...

Juu, ja isonenäinen mies ei halua pienijalkaista naista. Eikä teräväleukainen nainen kumararyhtistä miestä.

Kaikenlaista teoriaa voi kehitellä selitykseksi sille, että ei löydä kumppania. Käytäntö on sitten jotain aivan muuta. Kaupungilla kun kulkee, näkee jatkuvasti pariskuntia, jotka rikkovat näitä täällä netissä esitettyjä teorioita. Ilmeisesti heille ei ole kukaan kertonut, että he eivät sovi yleisiin pariutumisteorioihin.

Minä olen 200 cm / 100 kg. Mitäköhän minun kuuluisi haluta? Jotain balettiprinsessaa? Vai itäeurooppalaista kuulantyöntäjää :-D

• live-elämässä

Ainoastaan täällä netissä, jossa tuijotetaan numeroita.

Oikeassa elämässä kauneus on katsojan silmässä, ja toisen miellyttäväksi kokeminen perustuu kokonaisuuteen - enkä tarkoita kokonaisuudella pelkästään ulkoisia avuja.

Täällä tuijotetaan numeroita, oikeassa elämässä ei se mene niin ... Onneksi.

• ratkaisee
        live-elämässä kirjoitti:

Ainoastaan täällä netissä, jossa tuijotetaan numeroita.

Oikeassa elämässä kauneus on katsojan silmässä, ja toisen miellyttäväksi kokeminen perustuu kokonaisuuteen - enkä tarkoita kokonaisuudella pelkästään ulkoisia avuja.

Täällä tuijotetaan numeroita, oikeassa elämässä ei se mene niin ... Onneksi.

persoonallisuus eniten. Täällä netissä sitä ei pysty näkemään eikä tuntemaan joten tänne jää ainoastaan ne tiedot mitä pystyy välittämään ruudun kautta. Erittäin puutteellista, miksi pikainen tapaaminen onkin tärkeää ellei hae pelkkää kirjekamua.

Oikeassa elämässä voi käydä niin että ihminen joka ei laisinkaan sovi ihannekriiteereihin millään tavalla eikä missään muodossa saakin sydämen sykkimään normaalia kiivaammin. Se on sitä kuuluisaa kemiaa, joka kohtaa. Ihmisen lähellä voi olla hyvä olla, hänen kanssaan helppo puhua, löytyy yhteinen sävel. Tämä nettitreffailu on epäluonnollista ja suurimmalla osalla ei ole kiinnostusta eikä kärsivällisyyttä katsastaa pintaa syvemmälle toisen ihmisen sisimpään. Helpompi on siirtyä seuraavaan ja seuraavaan... tutustumisen oletetaan tapahtuvan muutaman rivin perusteella, tai vartin kahvittelussa. Aika hepposta jos on etsimässä elämänkumppania rinnalleen....

• Oikeassa..

Minulla myös on näitä "vaatimuksia", mutta jos tapaisin sen oikealta tuntuvan miehen niin vaatimukset menisivät romukoppaan...

Netin välityksellä on niin helppo luetella omia ihannemies/ihannenainen vaatimuksia, mutta se reaalielämä on kyllä sitten ihan toista. Mutta ehkä juuri näiden vaatimusten virrassa, oikeat eivät kohtaa kun nähdään vain se ulkokuori sekä ulkoiset tekijät.

Mutta miten pystymme korjaaman tilanteen???

• joissa ei ole koskettu

kriteereihin.

Eli sinne jää näkyviin jotain tyyliin

30-300 kg
      100-200 cm

Olen itse normaalimittainen ja -painoinen, ja jos mies jättää kriteerit asettamatta, hänestä välittyy fiksu kuva, mikäli ilmoituksen muu teksti synkkaa fiksun vaikutelman kanssa. Tulee vaikutelma, että mies tajuaa, ettei ihmisiä kannata valikoida treffeille senttien tai kilojen mukaan.

Näitä kirjoituksia lukiessa käsitykseni vain on vahvistunut.

• kelpaavat fiksulle

Tottakai fiksu mies on valmis menemään treffeille 300-kiloisen naisen kanssa :-D

Mies on täysi natsi, jos hän alkaa asetella naisille jotain paino- ja pituusrajoja!

Ja sama pätee ikään, koulutukseen ja sukupuoliseen suuntautumiseen.

Fiksu mies osaa rakastua 300-kiloiseen 100-senttiseen, 90-vuotiaaseen lukutaidottomaan transvestiittiin!

• rakastuminen kaukana
        kelpaavat fiksulle kirjoitti:

Tottakai fiksu mies on valmis menemään treffeille 300-kiloisen naisen kanssa :-D

Mies on täysi natsi, jos hän alkaa asetella naisille jotain paino- ja pituusrajoja!

Fiksu mies osaa rakastua 300-kiloiseen 100-senttiseen, 90-vuotiaaseen lukutaidottomaan transvestiittiin!

Ajatteletko että sinun pitäisi mennä naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa istut tunnin kahvilla ja juttelet mukavia???? Tai rakastua??

Eihän ihmisen tarvitse rakastua siihen, jonka kanssa käy ekoilla treffeillä. Eikä tavata uudelleen, jos siltä ei tunnu. Järkevä tuskin rakastuu vielä viidensienkään treffien jälkeen.

Fiksuus on minun mielestä sitä, että menee treffeille avoimin mielin, ja vasta kun on tavannut ihmisen muodostaa siitä mielipiteen.

Pidän fikuna tapaamista ja mielipiteen muodostamista tapaamisen perusteella, en numeroiden tai ilmoituksen muun tekstin perusteella.

• paino- tai pituuskriteereitä
        kelpaavat fiksulle kirjoitti:

ja olen tavannut paljon erilaisia miehiä, myös ulkoisesti erilaisia.

Tällainen vaan taitaa mennä yli sinun käsityskyvyn ja kokemuspiirin??

• osaan lukea
        rakastuminen kaukana kirjoitti:

Ajatteletko että sinun pitäisi mennä naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa istut tunnin kahvilla ja juttelet mukavia???? Tai rakastua??

Eihän ihmisen tarvitse rakastua siihen, jonka kanssa käy ekoilla treffeillä. Eikä tavata uudelleen, jos siltä ei tunnu. Järkevä tuskin rakastuu vielä viidensienkään treffien jälkeen.

Fiksuus on minun mielestä sitä, että menee treffeille avoimin mielin, ja vasta kun on tavannut ihmisen muodostaa siitä mielipiteen.

Pidän fikuna tapaamista ja mielipiteen muodostamista tapaamisen perusteella, en numeroiden tai ilmoituksen muun tekstin perusteella.

Kai sitä voi käydä treffeillä vaikka Suomen jokaisen sinkun kanssa, koska eihän sitä voi etukäteen ketään tuomita. Hekoheko.

Minulla on kuitenkin muutakin tekemistä kuin juosta treffeillä milloin minkäkin muotoisen naisen kanssa. Joten siksi suoritan karsintaa niiden "pelkkien" numeroiden perusteella.

On paljon todennäköisempää, että minun kaltainen urheilullinen mies kiinnostuu hoikasta ja terveestä naisesta kuin jostain huonokuntoisesta läskistä.

Jos haluaa tuloksia, pitää tietää mitä haluaa, eikä huitoa sinne tänne.

Mutta jos aikaa on loputtomasti, niin voihan sitä toki huvikseen tavata niitä 300-kiloisiakin tapauksia.

• tuottaneet tulosta?
        osaan lukea kirjoitti:

Kai sitä voi käydä treffeillä vaikka Suomen jokaisen sinkun kanssa, koska eihän sitä voi etukäteen ketään tuomita. Hekoheko.

Minulla on kuitenkin muutakin tekemistä kuin juosta treffeillä milloin minkäkin muotoisen naisen kanssa. Joten siksi suoritan karsintaa niiden "pelkkien" numeroiden perusteella.

On paljon todennäköisempää, että minun kaltainen urheilullinen mies kiinnostuu hoikasta ja terveestä naisesta kuin jostain huonokuntoisesta läskistä.

Mutta jos aikaa on loputtomasti, niin voihan sitä toki huvikseen tavata niitä 300-kiloisiakin tapauksia.

kysyy utelias. ;)

• hmm...

"jos mies jättää kriteerit asettamatta, hänestä välittyy fiksu kuva,"

*Helpotuksen huokaus*
        Pelkäsin ja pelkään vieläkin kaikenlaista muuta.

"mikäli ilmoituksen muu teksti synkkaa fiksun vaikutelman kanssa."

Toinen pelon aihe, kun on aika hervotonta huumoria ja sehän on tunnetusti älyttömän vaikea laji, kuitenkin yksi 'parhaista' puolistani. Onneksi olen saanut paljon myönteistä palautetta, siis kehuja.

"Tulee vaikutelma, että mies tajuaa, ettei ihmisiä kannata valikoida treffeille senttien tai kilojen mukaan."

Sitä sillä nimenomaan tarkoitan.

Sinne kai jäi näkyviin (ei muitakaan kriteerejä):

Nainen
        16-100
        30-300 kg
        100-250 cm

Pelätty johtopäätös lukijalta esim.

Ai, tolle näköjään kelpaa kuka tahansa, enkä minä ole kuka tahansa. Yrittää jotain hämäystäkin, mikä lienee pelihuiträpelö. (next)

Kai mieletön tarve yrittää lukea kaikenlaista rivien välistä kun profiili on täysin pakolla suppea.

• Ja toisinpäin
        hmm... kirjoitti:

"jos mies jättää kriteerit asettamatta, hänestä välittyy fiksu kuva,"

*Helpotuksen huokaus*
        Pelkäsin ja pelkään vieläkin kaikenlaista muuta.

"mikäli ilmoituksen muu teksti synkkaa fiksun vaikutelman kanssa."

Toinen pelon aihe, kun on aika hervotonta huumoria ja sehän on tunnetusti älyttömän vaikea laji, kuitenkin yksi 'parhaista' puolistani. Onneksi olen saanut paljon myönteistä palautetta, siis kehuja.

"Tulee vaikutelma, että mies tajuaa, ettei ihmisiä kannata valikoida treffeille senttien tai kilojen mukaan."

Sitä sillä nimenomaan tarkoitan.

Sinne kai jäi näkyviin (ei muitakaan kriteerejä):

Nainen
        16-100
        30-300 kg
        100-250 cm

Pelätty johtopäätös lukijalta esim.

Ai, tolle näköjään kelpaa kuka tahansa, enkä minä ole kuka tahansa. Yrittää jotain hämäystäkin, mikä lienee pelihuiträpelö. (next)

Kai mieletön tarve yrittää lukea kaikenlaista rivien välistä kun profiili on täysin pakolla suppea.

jonka ainut ajatus on,

"sen täytyy olla itse tuhatkiloinen tankkeri, jolle kelpaa kuka tahansa epätoivoinen"

jos naisella ei ole painoa merkittynä ja ihannekumppanille ei ole asetettu rajoja.

En oikein jaksa uskoa, että arvoistin miestä, joka kokee menevänsä jotenkin pilalle, jos istuu puolituntia ulkoisesti "ei kriteereitä täyttävää" vastapäätä.

Ja sitä paitsi yllätys on sitten sitä iloisempi tavatessa ... :)

• noinkaan...
        osaan lukea kirjoitti:

"Tärkeämpääkin tekemistä" on ehkä maailman huonoin tekosyy.

Vaikka treffaisit sata naista vuodessa ja oletuksena että yhdet ensitärskyt kestävät ehkä sen pari tuntia, käyttäisit silti treffailuun vain hieman päälle 8 päivää. Eli aikaa näihin tärkeisiin juttuihin jäisi 358 päivää.

Eli mielestäni ajanpuute on huono tekosyy kenelle tahansa. Varmaan jopa vessassakäyntiin käytetään vuodessa enemmän aikaa kuin tuohon esimerkiksi otettuun sadan ihmisen treffailuun.

Eipä ihmekään, että niin moni valittaa jäävänsä ainaiseksi sinkuksi (vinkuvonkunyyh), jos katsotaan ilmoituksesta vain numerot ja niiden perusteella päätellään kaikki. Käyttäkää järkeä ihmiset, ette te muuten löydä ketään.

• ilman tietoa painosta

Minä taas olen yrittänyt karsia pahimpia ulkonäköön fiksoituneita sillä, että ilmoituksessani ei ole painoa. Tepsii varmaan ihan hyvin, sillä saan ehkä yhden yhteydenoton viikossa.

Toisaalta moni mies on huoahtanut tavatessa, kun olen kysynyt, että jännittääkö, että hän pelkäsi että vastassa on joku 100-kiloinen tankki ... no, tämäkin käy suotimesta: en ole kauhean innostunut tuollaisistakaan miehistä, jotka pyyhkivät helpottuneina hikeä otsalta kun näkevät, etten ollutkaan "100-kiloinen tankki". En minäkään sano, että huh, onneksi et ollut sellainen xxxx kuin pelkäsin.

• mis on persoonalliset ihmis...

siis läskikammoset ihmiset..parempi hiukan pyöreä terveen näkönen ihminen ko ruma laiha luuviulu.Ja mis hitos on persoonalliset ihmiset.Ei se mässi ja muu tärkeintä oo vaan persoona ja muut asiat ajaa sit ohi jos vakavissaan suhdetta haetaan mutta..mitä haetaan 24:lla on..vaan yksi asia.Kyllä bordellit pitäs laillistaa menkööt sinne noi läskien vihaajat.Joutavat.Ja ne kierrättäjät naistennaurattajat..Ja tosta hyvin pukeutumisesta hyi että jos hyvin pukeutunut on semmonen esim.beidge paita ja pun housut hame..ja siihen violettijakku niin sanon vaan et yäk.Semmosia suomiihmiset haluaa.Itse pukeudun trendikkään seksikkäästi enkä tasan yksin jää..

• M C

Onneksi ainakin kaksi todellista persoonaa kohdalle osunut, toisen kanssa kavereita ja toisen kohdalla koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. ;)

Ehkä juuri nämä persoonalliset ihmiset eksyvät sinne massan sekaan, kun kaikilla niin tarkkaan mietityt kriteerit mitä on oltava ja niistähän ei missään nimessä jousteta. Myöskin näyttäisi niin tarkat kriteerit olevan pelkälle profiilin kirjoittamiselle. Elämää tämä vain on, vähän sitä pipoa löysemmälle!

• kuitenkin jotakin
        M C kirjoitti:

Onneksi ainakin kaksi todellista persoonaa kohdalle osunut, toisen kanssa kavereita ja toisen kohdalla koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. ;)

Ehkä juuri nämä persoonalliset ihmiset eksyvät sinne massan sekaan, kun kaikilla niin tarkkaan mietityt kriteerit mitä on oltava ja niistähän ei missään nimessä jousteta. Myöskin näyttäisi niin tarkat kriteerit olevan pelkälle profiilin kirjoittamiselle. Elämää tämä vain on, vähän sitä pipoa löysemmälle!

tietoja pistettävä, vai? On kai se sitten sama laittaa rehellisesti ne ihanteensa. Pipo on ihan sopivan tiukalla/löysällä, jos ei syty mihin hyvänsä niin ei syty, niin yksinkertaista se on. Minä en syty lihaviin miehiin enkä tähän asti vielä kaljupäisiin (anteeksi mutta en voi sille mitään!) ja se on silloin sama karsia nämä pois jo kättelyssä, eikö? Oli se sitten vaikka kuinka pinnallista mutta se sytytys on kuitenkin sisäistä ja syvää.

• M C
        kuitenkin jotakin kirjoitti:

tietoja pistettävä, vai? On kai se sitten sama laittaa rehellisesti ne ihanteensa. Pipo on ihan sopivan tiukalla/löysällä, jos ei syty mihin hyvänsä niin ei syty, niin yksinkertaista se on. Minä en syty lihaviin miehiin enkä tähän asti vielä kaljupäisiin (anteeksi mutta en voi sille mitään!) ja se on silloin sama karsia nämä pois jo kättelyssä, eikö? Oli se sitten vaikka kuinka pinnallista mutta se sytytys on kuitenkin sisäistä ja syvää.

Itsehän en profiilia sen kummemmin vilkaissutkaan vaan bongasin kyseisen henkilön huutelot etusivun megafonista. Huomasin sitten pikavilkaisulla hauskat "mielenkiinnonkohteet", joista juttu lähti.Ei välttämättä olisi sellainen persoona, jonka kanssa olettaisin ensimmäisenä tulevan toimeen, mutta sellaista se elämä on.
        Eli juu, en todellakaan ymmärrä mitään kovin tiukkoja kriteerejä, menee monia hienoja persoonia ohi, jos niitä tuijotellessa iltansa viettää. :)

• mies ja profiili

v..us pisti vastaamaan. Eipä tunnu riittävän vaikka on fysiikka ja asiat kunnossa, työpaikka, ym. eikä oikeastaan mitään ongelmia rahaa on riittävästi omiin tarpeisiin miellyttävä luonne olen aika tosissani siinä mielessä että ihan oikeasti kumppania, vain yhtä, etsin enkä mitään leikkikalua. Profiilikin on arvioitu aika hyväksi eli en varmaan ihan huonointa aviomiesainesta ole noin äkkiä vilkaisten.

Ihan siinä ja siinä etten poista tuota profiilia kun turhalta tuntuu, oikeastaan pärjään ihan helvetin hyvin itseksenikin. Sitten kun tulee 5 -kymppiä mittariin voisin ruveta pikkuhiljaa elelemään herroiksi, käärinliinassa kun ei ole taskuja, ja ehkä jo aiemminkin vähän alkaa itseeni enemmän panostamaan kun ei tunnu naisia kiinnostamaan turvallinen tulevaisuus ikäisekseen suh't hyvännäköisen kaverin messissä jonka kanssa elintaso olisi kuitenkin ihan kohtuullinen ja muutenkin elämä olisi suhteellisen mukavaa ilman isompia ongelmia.

Olen kyllä sitten senluonteinen että jos jonkin linjan valitsen niin se sitten pitää aika pitkälle, eli jos katson että perhe-elämä ei ole minua varten niin tuleekin pitkä huikonen sillä linjalla. Olin oikeastaan orientoitunut niin että nyt kun on tulevaisuus turvallinen voisin sen jonkun kanssa jakaakin mutta mahdottomalta näyttää. Suh't onnellinen aion jokatapauksessa olla, en oikeastaan kummassakaan tapauksessa häviä :) häviäjät löytyvät muualta.

• mies ja profiili

..se että voisin siirtyä sitten eläkkeelle 5-kymppisenä kun ei olisi vastuita mihinkään suuntaan. Sen verran varmaan sitten on jo sukanvarressa että halpamaissa eläminen onnistuisi omaan piikkiin aika mukavasti siihen asti kunnes on sitten virallisesti eläke-ikäinen jolloin voisi palata suomeen järjestelmän elätiksi.

• tamma_vaan
        mies ja profiili kirjoitti:

..se että voisin siirtyä sitten eläkkeelle 5-kymppisenä kun ei olisi vastuita mihinkään suuntaan. Sen verran varmaan sitten on jo sukanvarressa että halpamaissa eläminen onnistuisi omaan piikkiin aika mukavasti siihen asti kunnes on sitten virallisesti eläke-ikäinen jolloin voisi palata suomeen järjestelmän elätiksi.

rahalla saa ja hevosella pääsee

• Annastiina

ja unohda kumppaninhaku. Niin minäkin olen tehnyt. En ole löytänyt haluamaani (ja älkää muut selittäkö, että rima liian korkealla tmv.joutavaa - ei ole ollut vaan sopivalla tasolla), joten olen tyytyväinen itsekseni ja nautin elämästäni. Ei tässä todellakaan ole mitään hävittävää, päinvastoin.

Olen varautunut/päättänyt viettää loppuelämän ilman parisuhdetta tai minkäänlaista suhdetta. Tämän päätöksen tehtyäni, ja "haku päällä" olotilasta päästyäni on ollut todella helpottava ja kevyt olo. Ei tarvitse haikailla mitään, vaan olla tyytyväinen nykyhetkestä.

• kirjoitus

Harvoin täällä tulee vastaan noin hyvin kirjoitettua tekstiä.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että ei ole helppoa 165 cm pitkällä tai pätkällä, hyvännäköisellä, hoikalla naisellakaan. Minussa on sellainen omituisuus, että itseeni suhteutettuna todella pitkät miehet, ne yli 180 cm pitkät, eivät nappaa yhtään. Ja kumma kyllä niitä 185 cm pitkiä "johtajia" parveilisi ympärillä pilvin pimein, ovat ilmeisesti tottuneet siihen, että nainen kuin nainen on heidän peräänsä. Ja kun ei kiinnosta ei yhtään. Eivätkä sitten ne itseeni suhteutettuna liian lyhyetkään nappaa yhtään. Eivätkä tosiaankaan ne tanakat ja pönäkätkään. Eli valinnanvara jää aika suppeaksi.

Ja nuo kilotoiveet ovat miehillä todella utopistisia, olet ihan oikeassa siinä. Sehän on niin ihmisestä kiinni myös, miten kukin ne kilonsa kantaa. Moni vähän pyöreämpi on paljon paremman näköinen kuin joku hoikempi esim. Eli noilla sentti- ja kilotoiveilla menee monella varmaankin monta hyvää tapausta sivu suun. Ja se ikä vielä, hoh hoijaa...

• Annastiina

Yhdyn täysin tähän. Jos on liikunnallinen, fiksu, toimeentuleva, ja kohtuullisen ulkomuodon omaava keski-ikäinen nainen jolla on kymmenen kiloa liikaa niin no chance. Vaikka kaikki muu olisi kunnossa.

Minulle kyllä kelpaisi 170cm fiksut miehet, itsekään en pituudella ole pilattu. Mutta eipä näitä ole tarjolla, tai jos on niin vaatimuksena on normaalipaino, grammaakaa ei saa olla ylimääräistä.

Itseäni en rupea miesten takia kiduttamaan nälkäkuureilla. Jos ei kelpaa näin niin sitten saa olla. Oma seura paras seura.

• hmm...

"Jos on liikunnallinen, fiksu, toimeentuleva, ja kohtuullisen ulkomuodon omaava keski-ikäinen nainen jolla on kymmenen kiloa liikaa niin no chance."

Luulet vaan, oot siinä iässä.

"Minulle kyllä kelpaisi 170cm fiksut miehet,"

Kaveri sano hiljattain jotensakin fiksuksi. Kyl mä sen fiksuksi pyöristäisin. Mitäs muuta?

"Mutta eipä näitä ole tarjolla, tai jos on niin vaatimuksena on normaalipaino, grammaakaa ei saa olla ylimääräistä.

Ei ole, ei ei.

"Itseäni en rupea miesten takia kiduttamaan nälkäkuureilla."

Eipä se elämä kitumalla parane.

"Jos ei kelpaa näin niin sitten saa olla."

Mulle se kumppanin löytyminen ei ole niinkään kelpaamiskysymys.
        Aina olen funtsinut sitä siltä kannalta että toimiiko ja sopiiko. Kai olen huono arvioimaan kun grandee katastroffia pukkaa.

"Oma seura paras seura."

Ei se toiseksparas seurakaan kai kumminkaan ihan huonoo ois, vai ootko iteki jo vähän 'siinä ja siinä'?

On se vaan niin sensellaista se.

Kirkonkyläs oli tanssit - siel oli Jussit ja Anssit...

• niinpä niin

Vai että 10 kg laihtuminen on nälkäkuuria...höh ja pöh.

Rivien välistä voi lukea:
        "Saisin heti hyvän miehen kun laihduttaisin 10 kg. Enpä jaksa"

Kyllä ihmiset on laiskoja.

• hmm...
        niinpä niin kirjoitti:

"Vai että 10 kg laihtuminen on nälkäkuuria...höh ja pöh."

Minulla oli aika jolloin oli voimakas näläntunne melkeimpä riippumatta syömisistä, ja lihoin koko ajan. Ei kertakaikkiaan kyennyt hallitsemaan painoaan. Kaikki ei ollut kunnossa, kroppa toimi epäloogisesti.

Asiaan tuli korjaus, nyt laihdun ihan yrittämättä yhtään mitään. Juu, helppoa on. Olen ollut useita kertoja mm. pitkällä paastolla, esim. 30 päivää, pelkästää vettä juoden, energiansaanti puhdas nolla. Ehkä se kertoo jotain tahdonvoimasta tai laiskuudesta.

Mietin vaan että muutunkohan vielä kukkakepiksi ja täytyy ruveta lihotuskuurille.

"Rivien välistä voi lukea:"Saisin heti hyvän miehen kun laihduttaisin 10 kg. Enpä jaksa"

Mitähän näiden rivien välissä voikaan lukea? Jospa viesti on katsojan silmässä.

"Kyllä ihmiset on laiskoja."

On kyllä, minä nyt ainakin. Ei viittis oikein väsätä niitä safkoja ja mussuttaa pitkät ajat. Toisinaan jätänkin väliin kun ramasee kovin.

• puhut vain
        niinpä niin kirjoitti:

omasta kokemuksestasi.

Ihmisten aineenvaihdunnassa on eroja. Mies kun on insinööri, niin se ajattelee, että ihmisen elimistö on kone. Ja jos sitä ehdottomasti haluaa ajatella koneena, niin niissäkin voi olla eri säätöjä.

Tietysti siitä seuraa, että kunkin ihmisen pitäisi löytää se määrä liikuntaa ja se ruokavalio, jolla pysyy terveenä, eikä liho liikaa. Mutta ihan niin suoraviivaista kuin uskot asian olevan, se ei ole.

Luepa tuo viesti ylempää, jonka juuri väsäsin.

Minulla on paino 80, kolesteroli tosi korkea, mutta trglyseridi, joka kertoo epäterveellisistä elämätavoista, lihavuudesta ja huonosta ruokavaliosta on 0,6 (lue: http://hyvaterveys.fi/articles/?a=269) eli erittäin normaali, ja sokeri alakantissa (paasto alle ohjearvojen, ja päivällä mitattu alakantissa).

• sivustaseuraaja!
        niinpä niin kirjoitti:

"Helppoa" ehkä, mutta sen siinä pitäminen on sitten vaikeaa. Kerran olen laihduttanut, sen pitäminen vaatii sen, että kulutan KAIKEN minkä syön, en syö koskaan viikossa enempää kuin pari (2-4) sipsiä ja yhden suklaapatukan, ja ei mitään roskaruokaa. Kalorimäärä 1200-1600 ja ne KAIKKI kalorit silti täytyy kuluttaa.

Mikä järki siinä on? Sama kuin olisi vaan syömättä, eikö? Nyt painoindeksin mukaan pari kiloa ylimääräistä ja saan nauttiakin elämästä: ei tarvitse laskea jokikistä kaloria ja kuluttaa myös sitä. En tiedä miten tämä joillain muilla onnistuu. Mitä oon kaveripiiristäni kuullut, hekin joutuvat käymään jumpassa päivittäin tai vähintään joka toinen päivä että pysyvät laihoissa mitoissa.

MINÄ en sellaista elämää tahdo enää koskaan. Mielenkiintoista olisi kuulla SINUN tarinasi, miten saat painon pidettyä laihan mitoissa?

• dilemma:
        sivustaseuraaja! kirjoitti:

"Helppoa" ehkä, mutta sen siinä pitäminen on sitten vaikeaa. Kerran olen laihduttanut, sen pitäminen vaatii sen, että kulutan KAIKEN minkä syön, en syö koskaan viikossa enempää kuin pari (2-4) sipsiä ja yhden suklaapatukan, ja ei mitään roskaruokaa. Kalorimäärä 1200-1600 ja ne KAIKKI kalorit silti täytyy kuluttaa.

Mikä järki siinä on? Sama kuin olisi vaan syömättä, eikö? Nyt painoindeksin mukaan pari kiloa ylimääräistä ja saan nauttiakin elämästä: ei tarvitse laskea jokikistä kaloria ja kuluttaa myös sitä. En tiedä miten tämä joillain muilla onnistuu. Mitä oon kaveripiiristäni kuullut, hekin joutuvat käymään jumpassa päivittäin tai vähintään joka toinen päivä että pysyvät laihoissa mitoissa.

MINÄ en sellaista elämää tahdo enää koskaan. Mielenkiintoista olisi kuulla SINUN tarinasi, miten saat painon pidettyä laihan mitoissa?

Olen laihempi kuin haluaisin olla, ja yritän lihoa ainakin sellaiset viitisen kiloa, mutta syödä silti terveellisesti. lihaa en syö, enkä eläinrasvoja. Napostelen koko ajan jotain; pähkinöitä, leipää, raejuustoa, kananmunia, jugurttia, avokadoja, vihanneksia. Paino vaan ei lisäänny. Suklaata ja muuta sokeriroskaa en syö, enkä valkoisista venhäjauhosita tehtyjä pöperöitä. Perunalastut ja muuta epäterveeliset roskat eivät edes kiinnosta, enkä niitä söisi. Joskus teen pizzaa, mutta vain terveellisistä aineksista.

Miten lihoisin? Mikä teidän läskien salaisuus on? En pidä ruoasta - se on vain välttämättömyys. En käytä ruokaa emotionaalisena palkintona tai korvikkeena. Mitenkähän vain saisin itseni pakotettua syömään enemmän? Missä terveellisessä ruoassa olisi paljon kaloreita?

Olen kyllä nätin muotoinen, mutta viisi kiloa vain parantaisi asiaa. Nyt olen 46 kiloa ja 165cm pitkä.

• niin miksi esitit
        dilemma: kirjoitti:

Olen laihempi kuin haluaisin olla, ja yritän lihoa ainakin sellaiset viitisen kiloa, mutta syödä silti terveellisesti. lihaa en syö, enkä eläinrasvoja. Napostelen koko ajan jotain; pähkinöitä, leipää, raejuustoa, kananmunia, jugurttia, avokadoja, vihanneksia. Paino vaan ei lisäänny. Suklaata ja muuta sokeriroskaa en syö, enkä valkoisista venhäjauhosita tehtyjä pöperöitä. Perunalastut ja muuta epäterveeliset roskat eivät edes kiinnosta, enkä niitä söisi. Joskus teen pizzaa, mutta vain terveellisistä aineksista.

Miten lihoisin? Mikä teidän läskien salaisuus on? En pidä ruoasta - se on vain välttämättömyys. En käytä ruokaa emotionaalisena palkintona tai korvikkeena. Mitenkähän vain saisin itseni pakotettua syömään enemmän? Missä terveellisessä ruoassa olisi paljon kaloreita?

Olen kyllä nätin muotoinen, mutta viisi kiloa vain parantaisi asiaa. Nyt olen 46 kiloa ja 165cm pitkä.

koska minä en ole lihava! Kahta kiloa lievää ylipainoa omaava ei ole lihava!

Sä taas olet luuranko. Näkemättäkin sen jo tietää. Vai mikä sun kuppikoko on, tai pepunympärys??

• joten en
        niin miksi esitit kirjoitti:

koska minä en ole lihava! Kahta kiloa lievää ylipainoa omaava ei ole lihava!

Sä taas olet luuranko. Näkemättäkin sen jo tietää. Vai mikä sun kuppikoko on, tai pepunympärys??

tietysti esittänyt kysymystä sinulle, vaan kenelle tahansa, joka lihoo helposti. Kuten sanoin, haluaisin lihoa. Sairauden takia laihduin entisestä painosta, joka oli ollut muuttumaton vuosikaudet.

Kuten sanoin, olen kyllä siro ja kauniin muotoinen, vyötärö 62, lantio 88. Jotkut ovat niin ennakkoluuloisia toisten kilojen suhteen, vaikka omansa osaavat selitellä:)

• selitellään,
        joten en kirjoitti:

tietysti esittänyt kysymystä sinulle, vaan kenelle tahansa, joka lihoo helposti. Kuten sanoin, haluaisin lihoa. Sairauden takia laihduin entisestä painosta, joka oli ollut muuttumaton vuosikaudet.

Kuten sanoin, olen kyllä siro ja kauniin muotoinen, vyötärö 62, lantio 88. Jotkut ovat niin ennakkoluuloisia toisten kilojen suhteen, vaikka omansa osaavat selitellä:)

miten 20 kiloa 'normaalipainon yli on vielä 'normaalin' näköinen, mutta kun löytyy joku, joka on alle 10 kiloa 'normaalipainoa' vähemmän, heti haukutaan luuviuluksi.

Minusta tämä kertoo hyvin selvästi sen, että haukkuja on kateellinen hennomman ruumiinrakenteen omaavalle kanssasisarelleen. Lihavia voi puolustella, koska heitä ei käy kateeksi.

• Ole hyvä, kerro, kiitos.
        selitellään, kirjoitti:

miten 20 kiloa 'normaalipainon yli on vielä 'normaalin' näköinen, mutta kun löytyy joku, joka on alle 10 kiloa 'normaalipainoa' vähemmän, heti haukutaan luuviuluksi.

Minusta tämä kertoo hyvin selvästi sen, että haukkuja on kateellinen hennomman ruumiinrakenteen omaavalle kanssasisarelleen. Lihavia voi puolustella, koska heitä ei käy kateeksi.

Oliko viestisi minulle tarkoitettu? Olen todellakin siis aivan vihreänä kateudesta ;)

Puhuin viestissäni 2-6kg lievästä ylipainosta painoindeksin mukaan. 20kg yli normaalipainon (painoindeksin mukaan) on jo selvää ylipainoa.
        Olen itse hartioista ja käsistä hennon ruumiinrakenteen omaava, mutta minulla on leveä lantio ja geneettisesti paksummat pohkeet. Saisin tosi paljon laihduttaa että näyttäisin edes lähes sopusuhtaiselta. Painoindeksi pitäisi olla sama kuin 17-vuotiaana, 16,8. Pitäisikö se tehdä? Tahdonko tosiaan olla hento, muodoton, laiha? Tahdonko miettiä jokaista suupalaa ja kaloria? Tahdonko kuluttaa kaiken mitä syön? Ei, en tahdo. Haluan elää normaalia elämää.

Minulla kolesteroli ja verensokeri ovat täydelliset, rasvaprosentti normaali, eikä terveydellisiä ongelmia ole. Painoindeksini on 3,5 kiloa lievää ylipainoa mutta minuahan tuo ei haittaa.

Muodot ja pehmeys ovat kaunista katseltavaa mutta esim. missinkropat on aivan hirveitä, puhumattakaan malleista. Yök. Varsinkin H&M:ssä näkee tuollaisia todella paljon. Missähän miehet mahtaa sitten liikkua jos näkevät vain lihavia naisia? Mäkkärissä? Itse näen pääsiassa vain laihoja katukuvassa ja julkisilla paikoilla.

Turha tulla haukkumaan kateelliseksi ihmistä, joka on todella ylpeä muodoistaan, jotka vihdoin aikuisena sai! :)

• edellinen...
        Ole hyvä, kerro, kiitos. kirjoitti:

Oliko viestisi minulle tarkoitettu? Olen todellakin siis aivan vihreänä kateudesta ;)

Puhuin viestissäni 2-6kg lievästä ylipainosta painoindeksin mukaan. 20kg yli normaalipainon (painoindeksin mukaan) on jo selvää ylipainoa.
        Olen itse hartioista ja käsistä hennon ruumiinrakenteen omaava, mutta minulla on leveä lantio ja geneettisesti paksummat pohkeet. Saisin tosi paljon laihduttaa että näyttäisin edes lähes sopusuhtaiselta. Painoindeksi pitäisi olla sama kuin 17-vuotiaana, 16,8. Pitäisikö se tehdä? Tahdonko tosiaan olla hento, muodoton, laiha? Tahdonko miettiä jokaista suupalaa ja kaloria? Tahdonko kuluttaa kaiken mitä syön? Ei, en tahdo. Haluan elää normaalia elämää.

Minulla kolesteroli ja verensokeri ovat täydelliset, rasvaprosentti normaali, eikä terveydellisiä ongelmia ole. Painoindeksini on 3,5 kiloa lievää ylipainoa mutta minuahan tuo ei haittaa.

Muodot ja pehmeys ovat kaunista katseltavaa mutta esim. missinkropat on aivan hirveitä, puhumattakaan malleista. Yök. Varsinkin H&M:ssä näkee tuollaisia todella paljon. Missähän miehet mahtaa sitten liikkua jos näkevät vain lihavia naisia? Mäkkärissä? Itse näen pääsiassa vain laihoja katukuvassa ja julkisilla paikoilla.

Turha tulla haukkumaan kateelliseksi ihmistä, joka on todella ylpeä muodoistaan, jotka vihdoin aikuisena sai! :)

Viestini oli tarkoitettu niille (monille) naisille, joiden ihannepaino olisi vaikkapa 55 kiloa, ja jotka pitävät 75 kiloaan normaalina, jopa hoikkana. Minusta he saavat olla minkä kokoisia vaan. Sitä vaan ihmettelen, että samat, jotka hyväksyvät oman tai toisen ylipainon, eivät hyväksy toisen laihuutta. Minusta taas on tosi kiva olla hoikka, siro, hento. Ilkeät nimittelisivät ehkä luuviuluksi, mutta peilin mukaan olen solakka ja terve.

Siis ollaan iloisia omista muodoistamme ja hyväksytään isommat ja pienemmät. Ei se onni kiloista kiinni ole. Tai jos on, lihotaan, tai laihdutaan, tarpeen mukaan.

Minusta missit ja mallit ovat kauniita. Ehkä se johtuu siitä, että oma painoindeksini on sama kuin heillä. Minulla vain on aika lattea rinta, joten en olisi koskaan voinut olla malli enkä missi.

• tuo minulle kuulu.
        joten en kirjoitti:

Mikä sun rasvaprosentti on? Uskon että olet siro jne, mutta tuskin muodokas. Totta kai jos viihdyt vartalossasi, älä mene sitä muuttamaan, vaan ole ylpeä.

Itse olen ollut nuorempana painoindeksissä 16,8. A-kupin rinnat ja pieni peppu. Kunnes tympäännyin ja lihotin itseni, nyt d-kupit. En kadu!!!

Lihotin ihan lisäämällä reilusti kalorimäärää ja syömällä vähän erilaisempaa ruokaa. Hiilareita reilusti syömällä lihoo todella helposti mutta en suosittele, silloin ei ihminen voi hyvin, vaan on jatkuvasti esim. väsyinen.

Ennakkoluuloja ei ole, puhun vain omista kokemuksista kaveripiirissäni ja julkisilla paikoilla liikuskellessani.

• on sulla ihanne?
        edellinen... kirjoitti:

Viestini oli tarkoitettu niille (monille) naisille, joiden ihannepaino olisi vaikkapa 55 kiloa, ja jotka pitävät 75 kiloaan normaalina, jopa hoikkana. Minusta he saavat olla minkä kokoisia vaan. Sitä vaan ihmettelen, että samat, jotka hyväksyvät oman tai toisen ylipainon, eivät hyväksy toisen laihuutta. Minusta taas on tosi kiva olla hoikka, siro, hento. Ilkeät nimittelisivät ehkä luuviuluksi, mutta peilin mukaan olen solakka ja terve.

Siis ollaan iloisia omista muodoistamme ja hyväksytään isommat ja pienemmät. Ei se onni kiloista kiinni ole. Tai jos on, lihotaan, tai laihdutaan, tarpeen mukaan.

Minusta missit ja mallit ovat kauniita. Ehkä se johtuu siitä, että oma painoindeksini on sama kuin heillä. Minulla vain on aika lattea rinta, joten en olisi koskaan voinut olla malli enkä missi.

Mielestäsi mallit ja missit ovat kauniita? Okei. Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni he ovat sairaalloisen hoikkia. Kun ei saa rasvaa, on tuollainen.

Tahtoo vaan olla niin, että laihat haukkuu normaalipainoisia muodokkaita läskeiksi ja sitten ei voida itse ottaa kritiikkiä vastaan, haukutaan vain "meitä" kateellisiksi.
        Tahtoo teillä laihoilla olla niin, että ei sitä itse huomata, laihdutetaan lisää ja valitetaan kavereille olemattomista läskeistä. Minäkuva vääristynyt ja johtaa useilla jopa anoreksiaan tai ainakin liialliseen syömisten vahtaamiseen ja urheiluun.

PS. Missit ja mallit nimenomaan ovat pienirintaisia!! Tosin Elsi viime vuodelta oli hiukan muotoja omaava iloinen poikkeus.

• että yritän
        on sulla ihanne? kirjoitti:

Mielestäsi mallit ja missit ovat kauniita? Okei. Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni he ovat sairaalloisen hoikkia. Kun ei saa rasvaa, on tuollainen.

Tahtoo vaan olla niin, että laihat haukkuu normaalipainoisia muodokkaita läskeiksi ja sitten ei voida itse ottaa kritiikkiä vastaan, haukutaan vain "meitä" kateellisiksi.
        Tahtoo teillä laihoilla olla niin, että ei sitä itse huomata, laihdutetaan lisää ja valitetaan kavereille olemattomista läskeistä. Minäkuva vääristynyt ja johtaa useilla jopa anoreksiaan tai ainakin liialliseen syömisten vahtaamiseen ja urheiluun.

PS. Missit ja mallit nimenomaan ovat pienirintaisia!! Tosin Elsi viime vuodelta oli hiukan muotoja omaava iloinen poikkeus.

lihoa: "Olen kyllä nätin muotoinen, mutta viisi kiloa vain parantaisi asiaa."

Silti olisin vielä sen 'ihannepainon' alla. Minun 'pitäisi olla jotain 55kg. Olin teini-ikäisenä 56, ja silloinkin ihan hyvänmuotoinen. En tosiaan ole anorektikko. Haluaisin olla hiukan pyöreämpi, ihan terveyssyistä. Jos joku osaisi neuvoa, miten painoa voi kartuttaa syömättä kuitenkaan epäterveellisiä rasvoja ja sokeria, otan mielihyvin neuvot vastaan.

• minulla oli
        tuo minulle kuulu. kirjoitti:

Mikä sun rasvaprosentti on? Uskon että olet siro jne, mutta tuskin muodokas. Totta kai jos viihdyt vartalossasi, älä mene sitä muuttamaan, vaan ole ylpeä.

Itse olen ollut nuorempana painoindeksissä 16,8. A-kupin rinnat ja pieni peppu. Kunnes tympäännyin ja lihotin itseni, nyt d-kupit. En kadu!!!

Lihotin ihan lisäämällä reilusti kalorimäärää ja syömällä vähän erilaisempaa ruokaa. Hiilareita reilusti syömällä lihoo todella helposti mutta en suosittele, silloin ei ihminen voi hyvin, vaan on jatkuvasti esim. väsyinen.

Ennakkoluuloja ei ole, puhun vain omista kokemuksista kaveripiirissäni ja julkisilla paikoilla liikuskellessani.

syöpä. Rupesin sitten kasvissyöjäksi (ei aivan sataprosenttisesti tosin), ja paino ei vaan kohoa. Kasviruokaa kuitenkin pidetään parempana syöpääntyneille kuin eläinravintoa, joten yritän pitäytyä siinä. Olen hyvin energinen, ei väsytä, paitsi öisin, joten nukun hyvin.

Syön paljon leipää, oikeastaan saan kai suurimman osan kaloreistani siitä. Ehkä pitäisi vain lastata siivujen päälle muutakin kuin laiha ylähuuli :)

Voi voi, D-kupit - siitä voin vain haaveilla!

• ihan hyvä
        dilemma: kirjoitti:

Mielestäni painossasi ei ole mitään vikaa, koska näyttäisit syövän hyvin ja terveellisesti. Luultavasti tuo terveellinen ruokailutottumus on yksi syy hoikkuuteen. Mitoillasi varustettu nainen kelpaisi minulle mainiosti.

Jotenkin tuntuu, että suuri osa naisista ei enää edes halua olla hoikka. Tämä voi ehkä aiheuttaa hoikemmille tarpeettoman syyn yrittää nostaa painoaan. Enemmistöillä on taipumus painostaa "poikkeavia" joukkoonsa, muissakin asioissa.

Hänellä, joka kertoo olevansa pari kiloa ylipainoinen, saa toki olla itseensä tyytyväinen. Ulkopuoliset voivat olla toistakin mieltä. Naiskumppanilleni se olisi ehdottomasti liikaa.

Tietääkö muuten joku, mitä hoikka tarkoittaa painoindeksinä? Profiileja selatessa tämä käsite tuntuu olevan hyvin epämääräinen.

• Äxdee
        ihan hyvä kirjoitti:

Mielestäni painossasi ei ole mitään vikaa, koska näyttäisit syövän hyvin ja terveellisesti. Luultavasti tuo terveellinen ruokailutottumus on yksi syy hoikkuuteen. Mitoillasi varustettu nainen kelpaisi minulle mainiosti.

Jotenkin tuntuu, että suuri osa naisista ei enää edes halua olla hoikka. Tämä voi ehkä aiheuttaa hoikemmille tarpeettoman syyn yrittää nostaa painoaan. Enemmistöillä on taipumus painostaa "poikkeavia" joukkoonsa, muissakin asioissa.

Hänellä, joka kertoo olevansa pari kiloa ylipainoinen, saa toki olla itseensä tyytyväinen. Ulkopuoliset voivat olla toistakin mieltä. Naiskumppanilleni se olisi ehdottomasti liikaa.

Tietääkö muuten joku, mitä hoikka tarkoittaa painoindeksinä? Profiileja selatessa tämä käsite tuntuu olevan hyvin epämääräinen.

Lopettaisitte jo noiden painoindeksien tiiraamisen. Samoin jokin mittojen tutkaileminen (165/70 kg ->kovasti ylipainoa jne.) on ihan turhaa. Tässä "mallissahan" oletuksena on, että kaikki olisivat samalla muotilla valettuja ruumiinrakenteeltaan ja lihaksistoltaan. Ainoa luotettava mittari on kehonkoostumusmittaus, joka mittaa luuston tiheyden sekä lihaksen ja rasvan määrän yksilöllisesti, ja ilmoittaa sitten pituuteen sovitetun ihannepainon. Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka kamppailevat oman painonsa kanssa, sekä kaikille niille, jotka kuvittelevat osaavansa määritellä ihmisen läskiksi annettujen numeroiden valossa.

• herra 52

Sinkut pyrkivät usein pariutumaan ja parisuhteessa olevat tuskailevat suhteen ongelmia. Meillä on aina unelmia ja ne näyttävät liittyvän johonkin sellaiseen, jota meillä ei ole.

Itselläni on kokemusta kahdesta avioliitosta ja muutamasta seurustelusuhteesta. Jälkimmäinen avioliitto oli onnellinen kunnes kuolema meidät erotti.

Oman ja tuttavapiirini kokemuksen perusteella ihmisellä voi olla erilaisia ihmissuhteita. Suhteet voivat olla hyvinkin luottamukselliset ja läheiset ilman sitoumuksia. Minulla on ystävinä monia naisia, joiden kanssa pidän yhteyttä facebookissa, sähköpostilla ja toisinaan soitellaan. Tapaan heitä myös muutaman kerran vuodessa. Heissä kaikissa on omat hyvät puolensa. Seksisuhdetta minulla ei ole näiden naisten kanssa. Enkä sitä haluaisikaan. He eivät sytytä minua seksuaalisesti. Seksin nälkäni olen toistaiseksi hoitanut tilapäisjärjestelyin.

Jos olisin parisuhteessa, minulta jäisi monta hauskaa juttua kokematta. Silloin voisin käydä viihteellä vain sen yhden naisen kanssa.

Oletan kuitenkin että jonakin päivänä kohtaan naisen, joka saa minulta suuremman huomion kuin muut. En kuitenkaan odota sitä tai ponnistele sellaisen löytämiseksi. Nyt yritän nauttia jokaisesta päivästä ja jokaisesta uudesta kohtaamisesta. Ei koskaan tiedä milloin itse kunkin elämä loppuu.

• EräsNainen40

" Jos olisin parisuhteessa, minulta jäisi monta hauskaa juttua kokematta. "

Hei vaan

Mitä tarkoitit sillä että monta hauskaa juttua jäisi kokematta? Jos kerran et harrasta seksiä naistuttaviesi kanssa, niin eihän parisuhteessa oleminen katkaise ystävyyttä heihin. Vai tarkoitatko että koet "tilapaisjärjestelysi seksin suhteen" niin hauskaksi että et halua luopua siitä?

Aikuisten, elämää nähneiden ihmisten parisuhteeseen kuuluu vapaus tavata muitakin ihmisiä, myös vastakkaisen sukupuolen edustajia, ja tulla/mennä vapaasti omissa harrastuksissaan. Kypsään suhteeseen ei kuulu toisen henkinen "sitominen", vaikka oltaisiinkin seksin suhteen sitouduttu olemaan vain keskenään.

Itse naisena, ja varmasti monet keski-ikäiset naiset haluavat väljän ja vapaan parisuhteen. Itse en edes haluaisi muuttaa miehen kanssa saman katon alle, ellei suhde todellakin kehity niin syväksi että on varmuus siitä että ollaan hautaan saakka yhdessä. Vaikka suhde olisi henkisellä tasolla hyvin vapaa, haluan silti olla fyysisesti vain 1 miehen kanssa. Ja haluan että mies rakastaa minua niin paljon, että haluaa seksiä vain minun kanssani. Ymmärrän toki miesten haaveet seksistä kauniiden naisten kanssa, mutta haluan että käytännössä mies olisi uskollinen.

Ovatko eronneet keski-ikäiset miehet niin vaihtelunhaluisia, että he eivät enää halua sitoutua seksin suhteen vain yhteen naiseen? Vai onko kyse siitä että mies pelkää naisen sitovan miehen myös henkisellä tasolla, ja alkavan määräillä/rajoittaa tämän menoja, harrastuksia ja tapaamisia muiden kanssa? Oletettakoon siis että oma naisystävä on ulkonäöltään viehätttävä ja seksuaalisesti aktiivinen ja puoleensavetävä.

• herra 52
        EräsNainen40 kirjoitti:

" Jos olisin parisuhteessa, minulta jäisi monta hauskaa juttua kokematta. "

Hei vaan

Mitä tarkoitit sillä että monta hauskaa juttua jäisi kokematta? Jos kerran et harrasta seksiä naistuttaviesi kanssa, niin eihän parisuhteessa oleminen katkaise ystävyyttä heihin. Vai tarkoitatko että koet "tilapaisjärjestelysi seksin suhteen" niin hauskaksi että et halua luopua siitä?

Aikuisten, elämää nähneiden ihmisten parisuhteeseen kuuluu vapaus tavata muitakin ihmisiä, myös vastakkaisen sukupuolen edustajia, ja tulla/mennä vapaasti omissa harrastuksissaan. Kypsään suhteeseen ei kuulu toisen henkinen "sitominen", vaikka oltaisiinkin seksin suhteen sitouduttu olemaan vain keskenään.

Itse naisena, ja varmasti monet keski-ikäiset naiset haluavat väljän ja vapaan parisuhteen. Itse en edes haluaisi muuttaa miehen kanssa saman katon alle, ellei suhde todellakin kehity niin syväksi että on varmuus siitä että ollaan hautaan saakka yhdessä. Vaikka suhde olisi henkisellä tasolla hyvin vapaa, haluan silti olla fyysisesti vain 1 miehen kanssa. Ja haluan että mies rakastaa minua niin paljon, että haluaa seksiä vain minun kanssani. Ymmärrän toki miesten haaveet seksistä kauniiden naisten kanssa, mutta haluan että käytännössä mies olisi uskollinen.

Ovatko eronneet keski-ikäiset miehet niin vaihtelunhaluisia, että he eivät enää halua sitoutua seksin suhteen vain yhteen naiseen? Vai onko kyse siitä että mies pelkää naisen sitovan miehen myös henkisellä tasolla, ja alkavan määräillä/rajoittaa tämän menoja, harrastuksia ja tapaamisia muiden kanssa? Oletettakoon siis että oma naisystävä on ulkonäöltään viehätttävä ja seksuaalisesti aktiivinen ja puoleensavetävä.

Jos olisin parisuhteessa, en voisi hetken mielijohteesta lähteä tapaamaan paikkakunnalle saapunutta naispuolista ystävää. Vaikka vakituinen parini sallisikin treffit muiden kanssa, niistä saataisi syntyä väärä mielikuva. En haluaisi turhaan herättää mustasukkaisuutta. Tässä nykyisessäkin tilanteessa pystyn aistimaan muutamien naisten mustasukkaisuuden, vaikka he eivät sitä myönnäkään.

En myöskään saisi näitä kutsuja leffaan, konserttiin, piknikille yms, jos olisin vakituisessa suhteessa.

Periaatteessa aikuisten tasapainoiseen suhteeseen kuuluu sallia toisen menot, mutta käytännössä se ei ole aina helppoa. Nykyisissä ystävissäkin on pari naista, joille joudun huomauttamaan ettei hänen ole syytä suunnitella meille yhteisiä menoja noin aktiivisesti.

Elämäntilanteestani johtuen minulla ei ole ollut mahdollisuutta vakituiseen seksisuhteeseen. Oletan tulevaisuudessa tapaavani naisen, josta tulee vakituinen seksikumppani. En kuitenkaan etsi aktiivisesti paria itselleni.

En halua ottaa kantaa mitä eronneet keski-ikäiset miehet ajattelevat. Itse olen jäänyt yksin vaimoni kuoltua vaikean sairauteen. Hän oli minun suuri rakkauteni.

• ihmettelee?

"Jos olisin parisuhteessa, minulta jäisi monta hauskaa juttua kokematta. Silloin voisin käydä viihteellä vain sen yhden naisen kanssa. "
        Ja tämä perustuu mihin?
        Kyllä minä käyn viihteellä kenen kanssa haluan, en minä siihen mitään lupaa keneltäkään pyydä. Ja yhä on hauskaa....

• 159 cm

" kohtuullinen ulkomuoto(naisilla paino, miehillä pituus)"

Ei näitä voida verrata. paino on naisesta itsestä kiinni. Jos on laiska paskasäkki joka ei viitsi urheilla voi syyttää vain itseään. sen sijaan jos on lyhyt mies, ei asialle voi tehdä mitään.

• Äxdee

Onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että kaikkia ei kiinnosta laihduttaminen sen vuoksi, että saisi sitten itselleen miehen, joka on henkisesti niin rajoittunut, että määrittelee IHMISEN muutaman, tai miljoonan, ylikilon perusteella? Miksi minun pitäisi muuttaa itseäni? Minä olen loistava ja täydellinen tällaisena. Ehkä sinäkin, jollet olisi katkera ja kitkerä misogyyni, löytäisit kumppanin jos oppisit rakastamaan itseäsi...

• mieskin myöntää

Yllättävän todellista asiaa naisen kirjoittamaksi.

Mainitut toivotut piirteet kumppanista lienevät yleisiä. Profiileista ei kuitenkaan tule esille kuin osa noista. Tuo keski-ikäisten sekä miesten että naisten vaatimus itseään nuoremmasta kumppanista tekee kyllä jo yksistään löytämisestä lähes mahdottoman. Omaa profiiliani käy oma-aloitteisesti lukemassa muutamia poikkeusta lukuunottamatta vain noin 2-5 vuotta vanhemmat naiset, ja erittäin harvoin muut toiveet osuvat kohdalleen. Eli naiset näyttäisivät aloittavan hakemisen pelkästään iän perusteella.

Myönnä, että vaadin naiselta hoikkuutta. Siksi, että olen itsekin ja hoikkuudesta voi myös hyvin monien kohdalla päätellä liikuntaharrastuksien määrän ja laadun, joita pidän tärkeinä yhdistävinä tekijöinä. Monet naiset harrastavat liikuntaa mielestään riittävästi, mutta useilla käsitys riittävyydestä ja tehokkuudesta on virheellinen. Ne, jotka ilmoittavat harrastuksekseen säännöllistä juoksua, tanssia ja kuntosalia ovat lähes aina selkeästi hoikempia kuin ulkoiluun (oma tai koiran), marjastukseen, koiran tai sauvakävelyyn innostuneet. Toki joitakin poikkeuksia on, eli liikumaton voi olla laiha tai paljonkin liikkuva tukeva.

Yksin joutuu olemaan, kun itseä hentoisemmat naiset eivät ole keskimittaisesta ja alle 60 kiloisesta kiinnostuneita.

• mieskin myöntää

Muutama kirjoitusvirhe, mutta yrittäkää ymmärtää.

• Äxdee

"Yllättävän todellista asiaa naisen kirjoittamaksi."

Joo. Naisia kun ei ole siunattu ajatuskyvyllä, eikä todellisuudentajulla...
        Oletko ihan varma, että yksinolosi johtuu keskimittaisuudestasi? Ettei vaan kyseessä olisi sittenkin tuo monumentaalinen sovinismi?

• pyöreä nainen

Kiitos kirjoituksestasi!!!
      Aivan kuin olisin itse kirjoittanut,minä olen juuri tätä naistyyppiä en mikään ylilihava
      vaan pikkuisen pyöreä ja pitkä nainen.
      Mielestäni olen kivan näköinen,luotettava,huumirintajuinen,siisti,pukeudun muodikkaasti,olen vakituisessa työssä,asiani ovat kunnossa mutta se pyöreys
      se kaiken esteenä ilmeisesti on.
      Kun tapaamme esim.kahvilla miesten kanssa niin sanovat et sä oot kyllä mukava
      mut siihen se jää.....
      Eivät edes halua tutustua minuun enempää ihmisenä.
      Mietin että en ole ennen tiennytkään olevani näin ruma ihminen.
      pahan mielen itselleen saa tästä deitti palsta touhusta,minä ainakin
      luovutan....

• ankis

Olet oikeassa ja tämä onkin surullista. Olen itse mies ja olen "kamppaillut" koko elämäni päästäkseni eroon "pinnallisuudestani". Arvostan naiskauneutta, hoikkia ja urheilullisia naisia. Ne vetävät puoleensa suorastaan maagisesti. Arvostan myös erittäin paljon sisäistä kauneutta. Uskon kuitenkin, että kyse ei ole mistään tahdonalaisesta asiasta, jolle voisi tehdä jotain (koska olen yrittänyt parikymmentä vuotta), vaan eräänlaisesta eläimellisestä vietistä ja evoluutiosta. Olisikin suorastaan surullisen naurettavaa väittää, että nykymiehet olisivat kyenneet peittoamaan miljoonien vuosien evoluution ja näkisivät naisessa vain sisäistä kauneutta. Ja ennen kaikkea, rakastuisivat sisäiseen kauneuteen ja kiihottuisivat vain siitä. Tokikin sisäinen kauneus voi olla tärkeässä roolissa, mutta niin on ulkonäkökin. Useimpia miehiä viehättää viehättävät naiset, se on evoluution lopputulos. Me voimme käyttää järkeämme ja peilailla arvomaailmaamme valitaksemme sisäisesti kauniin naisen, mutta lopulta me olemme vain eläimiä ja ulkoinen kauneus vetää puoleensa. Se on kuin vitsaus, jota ei saa millään tapettua. Ei mielenhallintakursseilla, ei luostariin muuttamalla, ei niin millään. Korkeintaan ehkä kemiallisella kastraatiolla, jos silläkään.

• Toinen kasvissyöjä

Edelliselle: Eiköhän niitä ole naisiakin jotka viehättyvät vain komeasta ja urheilullisesta miehestä. On ne naisetkin eläimiä. Minusta ainakin pitää olla fyysistä vetovoimaa myös että kiihottuu. Mutta makuja on monenlaisia. Jotkut naiset pitävät että miehellä on vähän vatsaa, toisia se ällöttää.

Mitoissa pysymisestä: minäkin olen kasvissyöjä. Rakastan liikuntaa ja minulle "jumpassa käyminen joka toinen päivä" olisi kärsimystä, se kuulostaa todella vähältä. Haluaisin liikkua enemmän kuin mitä kroppani ja lihakseni kestää. Harrastan astangajoogaa, pyöräilyä, lenkkeilyä ja uusin ihastukseni on tanssi. Suosittelen sitä jumppien sijaan kaikille naisille! En tiennyt millaista hikikuntoilua se on, ja se on niin hauskaa ettei edes tunne kuntoilevansa. Käyn lattaritanssitunneilla, luulisin että zumba ajaisi saman jos tunneille ei pääse. Lisäksi tanssiessa voi löytää naisellisuuttansa ;) Suosittelen tunteja myös miehille, ei haittaisi jos siellä kävisi miehiäkin enemmän ;) Siellä olisi miehille silmäniloa noista liikkeistä...Parisalsatuntia voisin kokeilla itsekin, siellä pääsee jopa tanssimaan miesten kanssa.

Vartaloni ehkä muistuttaa suomalaisia muodokkaita malleja tällä elämäntavalla, en ole laiha. Jos joskus laihdun jostain syystä pari kiloa, niin kumma miten miehet alkavat osoittaa kiinnostusta. Ihmettelen että se on noin parista kilosta kiinni. H&M-mallin minusta saisi vain aikamoisella nälkäkuurilla, vaikka mainokset aiheuttavatkin aikamoisen paineen olla laihempi.

Hoikalle kasvissyöjätytölle suosittelen että ostat pullon hyvää kasviöljyä tai sekoitusta ja otat kunnon annoksen päivittäin. Pähkinät ja siemenet ovat ehkä tukevimpia kasvisruokia, niistä saa hyviä pirtelöitä soijamaidon, jogurtin, banaanin ja marjojen kanssa. Siemenet kannattaa jauhaa kunnolla, muuten ne tulevat suoliston läpi sellaisinaan tai jäävät sinne. Syö paljon tofua. Leivän päälle saa erilaisia kasvisjuustoja ja leikkeleitä ainakin isoista kaupungeista. Pähkinätahnat ovat myös hyviä leivän päälle tai pirtelöihin.

Itse olen ollut kohta kaksi vuotta sinkku. Olen tavannut vain pari mielenkiintoista miestä, mutta ainakin toinen osoittautui alkoholistiksi ja naistenhurmuriksi. Harkitsen tässä ilmoituksen laittamista, mutta epäilen että treffipalstoilta löytyisi kasvissyöjämiehiä...

Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16