Heissulivei palstalaiset! :) ...

persona-non-grata

Ajattelin juuri tässä, miten mukavalta tuntuu, kun puolisoonsakin voi rakastua yhä uudelleen ja uudelleen. Niitä rakkaudellisuuden tulvahduksia ja syviä lämmön aaltoja esiintyy aina toisinaan suhteessa puolisoonsa, sen tasaisemman jakson jälkeen. Onko tuttu tunne teillekin?

Sitten vielä toinen asia, kun en viitsi sen vuoksi tehdä erillistä aloitusta. Olen kyllästynyt oman nimimerkkiini ja haluan vaihtaa sen jossain vaiheessa. Saisitte ehdottaa uutta nimimerkkiä minulle ... viidestä parhaasta vastauksesta, jotka minua miellyttää asetetaan sitten äänestys, ja voittanut jää nimimerkikseni (jos joku muu ei ole sitä jo rekannut itselleen). Palkintoa mietin vielä:) ...

36

806

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kuullut tuon uudelleen rakastumisen naisten suusta useampaankin otteeseen. Minusta se kuulostaa kerrassaan omituiselta, ellei välissä ole erottu. Ei minun rakkauden tunteeni ole koskaan kateissa. Välillä tietysti on hempeämpiä kausia ja sitten taas vähemmän hempeää, muttei rakkaus siinä välissä mihinkään ole kadonnut, että se voisi taas takaisin tulla.

Miksi nimimerkkiä muuten pitäisi vaihtaa? Vähän niin kuin verhoja ja vaatteitakin?

• persona-non-grata

Päinvastoin. Rakastumisen tunne voi yllättää aina silloin tällöin, vähän kuin ensihuuman aikaan ... tunne on samanlainen. Ja se tuntuu hyvälle. Että sitä kipinää löytyy vielä.

En tiedä, jotenkin vain tuo nimimerkkini tuntuu jotenkin niin masentavalle:).

• zisel

Mercedes, Naomi, Nyoma, Chihiro, Noriko, Vilja, Lilja, Dina, Lola, Caro, Cora, Misca, Susu, Mökö tai Luru :)

• persona-non-grata

täytyy laittaa ylös.

• zisel
        persona-non-grata kirjoitti:

täytyy laittaa ylös.

tiennyt onko mielees enemmän suomalainen vai ulkomaalainen nikki jne... Heitin noi sitten mitä äkkiseltään tuli mieleen. Mä ottaisin ehkä ton Coran jos ite vaihtaisin nikkiä :)

• jaa,

Kerroit siis haluavasi vaihtaa nimimerkkiä. Hmh...

Sulla on usein ihan ajatusta. Uskon, että paras nimimerkki sulle on itse keksimäsi, eli en osaa antaa ehdotusta.:) Sen verran voisi sanoa, että aika usein saattaisi olla vähän sitenkin, että jos kirjoittaja haluaa lukijoidensa huomion kiinnittyvän nimenomaan & ensisijaisesti kirjoittamaansa asiaan, ei nimimerkiksi välttämättä kannata valita liian provosoivaa. Tämä toki vain ja ainoastaan oma mielipiteeni, mutta ilmaisin sen siksi, kun ainakin itsestäni olen huomannut usein mua alkavan lähinnä ärsyttää, jos kirjoittajalla on jokin oikein raflaava nimimerkki tapauksissa, että kirjoittaja sitten kuitenkin osaisi kirjoittaa ihan kiinnostavaakin asiaa. Vaikkei kirjoittajan asiaa tarkastelisikaan nimimerkin kautta, niin nimimerkki luo usein kuitenkin vahvojakin mielikuvia ja joissakin tapauksissa myös tunnelmaa, että ikäänkuin kirjoittaja sitten kuitenkin haluaisi huomiota ensisijaisesti henkilökohtaiselle persoonalleen.

"Persona-non-gratasta" itselleni tulee mieleen lähinnä se YLE:n taannoinen ohjelma, jossa käsiteltiin erittäin merkittävän elämän- & ammatillisen historian omanneita ja vahvan ristiriitaisia Persoonia & yhteiskuntavaikuttajia. Ei pahalla, mutta itselleni en ikinä valitsisi sellaista nimimerkkiä ( toiv. kestät ed. kritiikkini hyvän itsetuntosi ansiosta.:)

• persona-non-grata

perusteella nimimerkkini valitsinkin (eräs tuttava ohjelmassa aikanaan haastateltavana)... ajatuksena lähinnä se, että se erottuisi jotenkin massasta:). Nyt se alkaa jo vähän itseäkin masentamaan tuo valinta. Antaa erilaisen vaikutelman itsestäni, kuin mitä todella sisimmässäni olen:).

• jaa,

perusteella nimimerkkini valitsinkin (eräs tuttava ohjelmassa aikanaan haastateltavana)... ajatuksena lähinnä se, että se erottuisi jotenkin massasta:). Nyt se alkaa jo vähän itseäkin masentamaan tuo valinta. Antaa erilaisen vaikutelman itsestäni, kuin mitä todella sisimmässäni olen:).

Kieltämättä: jos ihmisen nimimerkkinä on "persona-non-grata", saattaa sellaisen tekstejä joskus tarkastella vielä kriittisemmin, kuin kenties monien muiden.;) Saattaa hakea mahdollista tarkoitushakuisuutta mielipiteistä tai vastaavasti olettaa ihmisen mieltävän omaakin persoonansa vahvasti jollakin tietyllä tavalla, vaikkei asia sitten aivan oletetulla tavalla olisikaan. En(kä) sanonut tätä ilkeämielisellä ajatuksella.

• Serpico

Tiedän. Tuo on yksi parhaista tunteista mitä voi olla. Se lämmittää ja voimistaa. Tekee mieli kertoa siitä muille, mutta miten oikeastaan voisi? Se tunne todellakin vahvistaa.

Siihen nimeen. Kerro lisää, millaista ajattelit? Mitä sen pitäisi kertoa? Tuosta mitä juuri nyt kirjoitin ajattelin että

fortunata

Onnekas, rikas, kohtalon suosima. Se tarkoittaisi että olet saanut kokea onnellisuutta, onni on tullut osaksesi. Onko se sitten liian pöyhkeä, mutta se jotenkin tuli tästä avauksesta.

• persona-non-grata

mieleen juolahtaa:). Tiedän, teidän on vaikea oikeastaan ehdottaa mitään sen enempää, koska ette tunne minua riittävästi. Ainoastaan sen mielikuvan perusteella, mitä tänne kirjoitellut olen. Itsestäni sinällään en ole kovinkaan paljoa avautunut.

Sanotaan, että:"Kell onni on, sen kätkeköön". Onko se sitten aina niin suotavaa ja miksi se pitäisi kätkeä? Ihmisten kateudenko vuoksi?

• Serpico

mieleen juolahtaa:). Tiedän, teidän on vaikea oikeastaan ehdottaa mitään sen enempää, koska ette tunne minua riittävästi. Ainoastaan sen mielikuvan perusteella, mitä tänne kirjoitellut olen. Itsestäni sinällään en ole kovinkaan paljoa avautunut.

Sanotaan, että:"Kell onni on, sen kätkeköön". Onko se sitten aina niin suotavaa ja miksi se pitäisi kätkeä? Ihmisten kateudenko vuoksi?

Saa loistaa.

Voit harkita näitä ja löytää niille merkityksen. En tiedä ovatko vapaita:

Chase
        Catch
        High Bias
        More-than-this
        re-make/re-model

Cooleja joka tapauksessa :)

• persona-non-grata
        Serpico kirjoitti:

Saa loistaa.

Voit harkita näitä ja löytää niille merkityksen. En tiedä ovatko vapaita:

Chase
        Catch
        High Bias
        More-than-this
        re-make/re-model

Cooleja joka tapauksessa :)

aurinkoista vivahdetta ainakin siinä saisi olla:). Järkevyyttä ja romantikkaa. Meneekö liian vaativaksi ja mahdottomaksi?:)

• ...

aurinkoista vivahdetta ainakin siinä saisi olla:). Järkevyyttä ja romantikkaa. Meneekö liian vaativaksi ja mahdottomaksi?:)

Kevätpäiväntasaus

• persona-non-grata kirjoitti:

lisää?

• Serpico
        anzzy kirjoitti:

lisää?

Miksi? Mikä on?

• persona-non-grata
        Serpico kirjoitti:

Miksi? Mikä on?

tavallaan kovinkin hauska. Tosin se ei taida naurattaa, kuin häntä itseään. Miten aikuinen mies voi olla noin lapsellinen? Kysyn vaan.

• Serpico

Järkevyyttä ja romantiikkaa :D
        Mulla tulee lämpimästä ja rakkaudellisesta mieleen

Hehku
        ja
        Kaneli

• persona-non-grata kirjoitti:

tavallaan kovinkin hauska. Tosin se ei taida naurattaa, kuin häntä itseään. Miten aikuinen mies voi olla noin lapsellinen? Kysyn vaan.

vois kvanttifysiikka olla tavikselle outo aihe=O

• persona-non-grata
        anzzy kirjoitti:

kenties kuvitella:). Millä palstoilla kyseisten aihealueiden keskustelua käydään?

• Serpico
        anzzy kirjoitti:

Jos teillä on jotain keskenäistä eripuraa, niin en puutu siihen. Kai tuo perseily juontaa juurensa jostain sellaisesta. Mutta miten tämä arvokeskustelu liittyy tähän? Onko sitten sinua nähty arvokeskusteluissa? Miten kvanttifysiikka liittyy arvoihin?

• persona-non-grata
        anzzy kirjoitti:

ihmiset ovat aina niitä "taviksia" oman alansa ulkopuolella:) ...

• persona-non-grata
        Serpico kirjoitti:

Jos teillä on jotain keskenäistä eripuraa, niin en puutu siihen. Kai tuo perseily juontaa juurensa jostain sellaisesta. Mutta miten tämä arvokeskustelu liittyy tähän? Onko sitten sinua nähty arvokeskusteluissa? Miten kvanttifysiikka liittyy arvoihin?

Samaa kysymystä mietin minäkin. Ehdit vain ensin ... odotan mielenkiinnolla vastausta:).

• poo-persoona
      peo-pers-oona
      perse-auki-aina haluutko lisää?

• persona-non-grata

mutta taitaa riittää:).

• ...

Sitruunaperhonen

• ...

Sitruunaperhosesta oman mielen mukaan muokattu vaihtoehto. Vaikka Lemon fly, vaikka se taitaa olla kärpänen :)

• ...
        ... kirjoitti:

Sitruunaperhosesta oman mielen mukaan muokattu vaihtoehto. Vaikka Lemon fly, vaikka se taitaa olla kärpänen :)

Sitruunakirppu! Se olisi ihana :)

• MichikoXX

Sitä tapahtuu lähes joka viikonloppu. Molemmat voivat olla vähän väsyneitä ja kärttyisiä kiireen, matkustamisen tms.takia, mutta ensimmäisen orgasmin jälkeen on lämmin tunnelma :-)

Nimiehdotuksia ei ole. "Miss Wikipedia" jäi itseltäni käyttämättä, mutta kyseisen tittelin ansaitakseen tarvitaan kai paljon linkityksiä.

• Mr.Kalluppi

Tuttu on tunne. Tylsämielisen tavanomaisuuden jälkeen tapahtuu jotain mullistavaa. Olen kuullut eräältä ihmiseltä (papilta), joka ylitettyään viisikymmentä vuotta halusi kerran tuntea rakastunisen tunteen. Parasta on, jos tämän tunteen voi kokea oman puolisonsa toholta/kanssaan. Olen vilpittömästi iloinen puolestasi.

Nimimerkkiehdotuksia on tässä:

luonnonlapsi
      lähimmäinen
      elämäntapaeläjä
      ystävää-en-jätä
      kasvis-syöjätär
      ei-egoisti
      ymmärrätte-minut-väärin
      luomuhippi
      tiedon-janoinen
      aina-nälkäinen
      etsin-aina-uutta
      jotain-muuta-mitä?

• persona-non-grata

Täytyy nyt miettiä pari päivää ehdotuksia ja maistella niitä vähän aikaa, miltä oikein kuullostavat ja miltä tuntuvat ...

Juu, ei sitä rakastumisen tunnetta tarvitse vättämättä muualta etsiä, jos kuitenkin rakkaus omaan puolisoonsa on olemassa. Onni löytyy monesti yllättävän läheltä, vaikka ihmisellä luontaisena taipumuksena sitä hieman liian kaukaa monesti hakea. Yleistää ei kuitenkaan voi ... moni tietää sen olevan lähellä, eikä edes tunne tarvetta etsiä sitä merta edempää.

• ...

Täytyy nyt miettiä pari päivää ehdotuksia ja maistella niitä vähän aikaa, miltä oikein kuullostavat ja miltä tuntuvat ...

Juu, ei sitä rakastumisen tunnetta tarvitse vättämättä muualta etsiä, jos kuitenkin rakkaus omaan puolisoonsa on olemassa. Onni löytyy monesti yllättävän läheltä, vaikka ihmisellä luontaisena taipumuksena sitä hieman liian kaukaa monesti hakea. Yleistää ei kuitenkaan voi ... moni tietää sen olevan lähellä, eikä edes tunne tarvetta etsiä sitä merta edempää.

Miksi et kommentoinut minun ehdotuksiani millään tavalla?

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

Miksi et kommentoinut minun ehdotuksiani millään tavalla?

jättää niitä tarkoituksella kommentoimatta. Sitruunaperhonen oli mielestäni hyvä ehdotus:). Viime kesänä sattui hauska juttu kesken päiväkävelyn, kun sitruunaperhonen istahti nenäni päähän lepäämään ... tuoksui nimensä mukaisesti sitruunalle, raikkaalle.

• ...

jättää niitä tarkoituksella kommentoimatta. Sitruunaperhonen oli mielestäni hyvä ehdotus:). Viime kesänä sattui hauska juttu kesken päiväkävelyn, kun sitruunaperhonen istahti nenäni päähän lepäämään ... tuoksui nimensä mukaisesti sitruunalle, raikkaalle.

Ihmettelin vaan kun kaikille muille vastasit. Myös asiattomalle.

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

Ihmettelin vaan kun kaikille muille vastasit. Myös asiattomalle.

pyydän? *syvänsiniset mantelinmuotoiset silmät anovasti sinun silmiisi kohdistuen* :) ....

• ...

pyydän? *syvänsiniset mantelinmuotoiset silmät anovasti sinun silmiisi kohdistuen* :) ....

Ihmettelin vaan että onko ... bannattu ;)

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

Ihmettelin vaan että onko ... bannattu ;)

On aamulla aikainen herätys. Hyvää yötä sinulle ja kaikille muillekin tasapuolisesti!:)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      280
      5411
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4996
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4375
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4116
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3428
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3097
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      67
      2958
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2698
    Aihe